
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Moet die Sjonny wel de staatsloterij gewonnen hebben ............... velgen zijn ook niet mijn smaak en met die verlaging kom ik mijn woonwijk niet in/uit.....Motortuning is wel netjes zonder hulp van blaasinstrumenten 

-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik vind 'm wel meevallen, kleur is super, ja die wielen, ik zie liever BBS ofzo.Ferdinand schreef:Vuil hok die RD M3. Een sjonniebak. M3 is natuurlijk van nature al een beetje sjonnie, die RD-looks geven 'm de genadeklap. Vooral de velgen zijn smerig en die blauwe plastic muts op de het blok. Nee, die M3 moet je standaard houden, dat is meer dan voldoende. Zal vast wel goed rijden.
Verder RD sport is dus hetzelfde als Racing Dynamics, die bij mijn weten ook uit Italië kwamen of wat?


- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
idd, ik vind het ook meevallen.....................................ik heb wel eens meer ordi bakken gezien dan deze....................Robin schreef:Ik vind 'm wel meevallen, kleur is super, ja die wielen, ik zie liever BBS ofzo.Ferdinand schreef:Vuil hok die RD M3. Een sjonniebak. M3 is natuurlijk van nature al een beetje sjonnie, die RD-looks geven 'm de genadeklap. Vooral de velgen zijn smerig en die blauwe plastic muts op de het blok. Nee, die M3 moet je standaard houden, dat is meer dan voldoende. Zal vast wel goed rijden.
Verder RD sport is dus hetzelfde als Racing Dynamics, die bij mijn weten ook uit Italië kwamen of wat?
![]()
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
RD = idd. Racing Dynamics... und ja: aus Italien...
http://www.racdyn.com
Het standaard bumperwerk/bodywork van de M3 is bij RS46 net iets vetter aangezet. Vind het dus wel meevallen. Subtiel is wel het goede woord zoals ik al noemde.

Het standaard bumperwerk/bodywork van de M3 is bij RS46 net iets vetter aangezet. Vind het dus wel meevallen. Subtiel is wel het goede woord zoals ik al noemde.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Die BBS LM''s blijven zo ontzettend GEIL.

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Goed, romo is ook aan de winterbanen............................
Ja .....................u leest het goed.....................
ik moet in de winter een flink aantal keren over de Duitse wegen, en ik durf er niet op te gokken dat het weer wel mee zit.................dus toch maar een M3 winterbanden setje er onder, met de 270M velg en Michelin 235/40-18 Alpin er onder.............
Ik moet zeggen;
1 vandaag in het bagger weer geen enkele keer wielspin
2 auto is een stuk "zachter" bij de gelijke EDC setting, comfort gelijk beter
3 het meest opvallend; de auto reageert een stuk minder heftig (wat heet, helemaal niet) op spoorvorming, ongekend dit..............
Rest mij 1 conclusie; De Michelin PS2 houden niet van nat, niet van koud, en al helemaal niet van spoorvorming..................mijn indruk, al gelijk na aankoop vorig jaar, dat de PS2 het niet van deze omstandigheden moet hebben wordt nu nogmaals duidelijk bewezen.........


Ja .....................u leest het goed.....................
ik moet in de winter een flink aantal keren over de Duitse wegen, en ik durf er niet op te gokken dat het weer wel mee zit.................dus toch maar een M3 winterbanden setje er onder, met de 270M velg en Michelin 235/40-18 Alpin er onder.............
Ik moet zeggen;
1 vandaag in het bagger weer geen enkele keer wielspin
2 auto is een stuk "zachter" bij de gelijke EDC setting, comfort gelijk beter
3 het meest opvallend; de auto reageert een stuk minder heftig (wat heet, helemaal niet) op spoorvorming, ongekend dit..............
Rest mij 1 conclusie; De Michelin PS2 houden niet van nat, niet van koud, en al helemaal niet van spoorvorming..................mijn indruk, al gelijk na aankoop vorig jaar, dat de PS2 het niet van deze omstandigheden moet hebben wordt nu nogmaals duidelijk bewezen.........
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
- Locatie: Randstad
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
@romo; helemaal eens met je conclusie.
Onder de CSL zitten inmiddels ook 18inch winterbanden, alle banden een centimeter smaller en met deze weersomstandigheden rijdt het gewoon beter (bij normaal rijgedrag that is
)
Onder de CSL zitten inmiddels ook 18inch winterbanden, alle banden een centimeter smaller en met deze weersomstandigheden rijdt het gewoon beter (bij normaal rijgedrag that is

-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
ik heb nergens last van, met deze temperaturen en natheid weet iedereen wel hoe ik erover denk. En ja ik heb met die van mij op 18"winterbanden gereden: Driftwerk ohne Ende. 

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Robin schreef:ik heb nergens last van, met deze temperaturen en natheid weet iedereen wel hoe ik erover denk. En ja ik heb met die van mij op 18"winterbanden gereden: Driftwerk ohne Ende.
De wegen zijn hier vast slechter.............................(geen grapje)
Het is echt niet normaal wat voor een vaargeulen ik hier tegen kom..................en ik hoef echt niet ver naar de zaak,.......gewoon bagger ( nee niet uitbaggeren, dan is het nog beroerder

Driften met winterbanden kan natuurlijk altijd, zeker gezien het aantal PK`s, maar bij normaal rijgedrag is er geen enkel probleem en is het verschil echt voelbaar......
Dat kan alleen maar toenemen als de winterse perikelen echt hun intrede gaan doen.......
Buitendat; als ik niet in Duitsland had moeten rijden had ik het helemaal niet overwogen, tot nog toe altijd op zomerbanden door de winter, en zelfs in sneeuw weinig problemen......uiteraard zeer voorzichtig, nu kan het iets minder voorzichtig.............
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Subtiel aangepast, maar wel helemaal super:


-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Kijk ik wist het.
http://www.youtube.com/watch?v=ubiXO5vd ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=ubiXO5vd ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Andre schreef:Kijk ik wist het.
http://www.youtube.com/watch?v=ubiXO5vd ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Und spass mus sein..............................

En die kinderen................................beter opvoeden en opbokken uit de kar..........

Dit is grote mensen "spielzeug"..............................................

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Vind de CSL achterkant verschrikkelijk. Moet lekker op de E46 blijven.Joop schreef:Subtiel aangepast, maar wel helemaal super:
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Long term road test........................
http://www.caranddriver.com/reviews/car ... _road_test" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.caranddriver.com/reviews/car ... _road_test" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Voor de liefhebbers;





-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Liefhebbers van? 

-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Eigenlijk is 95% op m3forum.com pimjohnny e92M3, zie hierboven. Die witte is wel ok, als ik dan 1 keer weer door de photo/videogallery daar struin met al die zelfde E92M3's heb ik al gegeten en gedronken, her en der 'n foute E90M3 erbij, da's waar. Daarom ben ik ook zo blij met de E90M3, ietsje burgerlijker, misschien saaier I know, maar wél exclusiever, stoerder/diikker standaard en zeer zeker minder Johnny/pimpgevoelig, ook over 10jaar.For sure.
Dat soort ongein is al moeilijk te verbergen bij BMW's dat ze de shoarma/johnnietoer opgaan op den duur, vooral straks de E92, maar ja 2 deurs dus 'sportief' he.

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ben eerlijk, vind hem erg gaaf! 8)
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik vind em ook wel vet.
Velgen mochten wel één inch kleiner. Dit is net iets over the top.
Velgen mochten wel één inch kleiner. Dit is net iets over the top.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
+1...Robin schreef:![]()
Eigenlijk is 95% op m3forum.com pimjohnny e92M3, zie hierboven. Die witte is wel ok, als ik dan 1 keer weer door de photo/videogallery daar struin met al die zelfde E92M3's heb ik al gegeten en gedronken, her en der 'n foute E90M3 erbij, da's waar. Daarom ben ik ook zo blij met de E90M3, ietsje burgerlijker, misschien saaier I know, maar wél exclusiever, stoerder/diikker standaard en zeer zeker minder Johnny/pimpgevoelig, ook over 10jaar.For sure.
Dat soort ongein is al moeilijk te verbergen bij BMW's dat ze de shoarma/johnnietoer opgaan op den duur, vooral straks de E92, maar ja 2 deurs dus 'sportief' he.
...subtiel aanpassen is er meestal niet bij, daarbij hebben die Yanks doorgaands ook een enorme wansmaak, wat ook op z'n tijd weer overwaait naar dit vaste land.
...maar een E90(M3) wordt op den duur ook wel opgepimped, alleen de E92(M3) is idd. wel pimpgevoeliger.... Nadeel van de E92M3 is dat deze een minder "butch"-uitstraling heeft t.o.v. de E90M3 (als je daar van houdt); hierdoor zijn er toch veel Amerikanen die vinden dat de subtiele stijlvolle lijnen van E92 vetter en dikker aangezet moeten worden... Erg jammer!
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Misschien de auto 2cm hoger zetten, maakt ook een heel verschil.Tom schreef:Ik vind em ook wel vet.
Velgen mochten wel één inch kleiner. Dit is net iets over the top.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Nogmaals frozen Gray





Akra uitlaat fraai, maar hij ligt te laag, vooral door de zwarte wielen lijkt het als of ie door de hoeven is gezakt............dat vind ik dus niets............
Dit is er aan gedaan;
1. Bilstein coilover
2. Akra Evo with 200cpsi prototypes and CF tips
3. Brembo BBK
Dit gaat nog komen;
it will receice the 9.5x19 ET 23 also in the front.
Front 265/30-19, rear 285/30-19. It´s not finished yet.
idd, mischien dat dan de vulling in de wielkasten beter wordt................
Akra uitlaat fraai, maar hij ligt te laag, vooral door de zwarte wielen lijkt het als of ie door de hoeven is gezakt............dat vind ik dus niets............
Dit is er aan gedaan;
1. Bilstein coilover
2. Akra Evo with 200cpsi prototypes and CF tips
3. Brembo BBK
Dit gaat nog komen;
it will receice the 9.5x19 ET 23 also in the front.
Front 265/30-19, rear 285/30-19. It´s not finished yet.
idd, mischien dat dan de vulling in de wielkasten beter wordt................
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Idd. jammer dat ie te laag ligt...
...met die coilovers zou je 'm nog iets op moeten schroeven; zeg pak 'm beet een 20mm op z'n minst. Een 20mm boven de bovenkant van het rubber tot de rand van de wielkast moet er toch minimaal overblijven vind ik.
Uitlaatje is wel super net als de remmerij onder die auto...
...met die coilovers zou je 'm nog iets op moeten schroeven; zeg pak 'm beet een 20mm op z'n minst. Een 20mm boven de bovenkant van het rubber tot de rand van de wielkast moet er toch minimaal overblijven vind ik.
Uitlaatje is wel super net als de remmerij onder die auto...
-
- Berichten: 55111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Akra/ remmen/kleur auto inderdaad top. Wielkeuze en -kleur tov auto en verlaging ziet er dus niet uit imo.
Dan liever standaard 19", die frozen grey kleur en die uitlaat +remmen (of op die van mij die laatste 2 dingen
)
zal ook aan 't standpunt van de foto liggen, maar ik zie hier geen M3 staan, eerder een 320i coupe op winterbanden bij wijze van. Echt saaier dan saai zo.

Dan liever standaard 19", die frozen grey kleur en die uitlaat +remmen (of op die van mij die laatste 2 dingen

zal ook aan 't standpunt van de foto liggen, maar ik zie hier geen M3 staan, eerder een 320i coupe op winterbanden bij wijze van. Echt saaier dan saai zo.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: frank de jonge, Google [Bot], markk, Martijn M, matthyssie, Wout309t en 4 gasten