Lekker motorweertje !
-
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Lekker motorweertje !
Het zit hem meer in het imago van die dingen. In de grote steden rijdt het scootertuig op die dingen zodra ze een autorijbewijs hebben. Zonder motorrijbewijs mis je toch wat inzichten qua gedrag, plaatsing op de weg etc. Dan rijden ze ook met een ontiegelijke monotone tering herrie, want zonder uitlaat, volle bak over fietspaden. Daardoor krijgen ook motorrijders een negatief imago, want het gewone volk ziet geen verschil tussen zo'n ding met zijwieltjes of een echte motor.
- Niels
- Berichten: 22497
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lekker motorweertje !
Ja ok, dat snap ik dan wel weer. Ik vermijd grote steden/Randstad zoveel mogelijk dus krijg het niet echt mee gelukkig. Alhoewel ik het wel herken van een stad als Parijs waar men dat allemaal normaal vindt

Ik heb nieuwe overburen, pa is autohandelaar en de zoon heeft een chevy pick-up met best wat V8 sound. Ik zag ze kijken naar de Toyo’s aftastend of dat wel goed zou komen. Pa de handelaar maakte nog een “lijmende” opmerking dat het wel kwalitatief wel heel goed spul was
Toen ik de garage deur open deed snapten ze er helemaal niets meer van


Haha, ja das wel DE bevestiging idd

Ik heb nieuwe overburen, pa is autohandelaar en de zoon heeft een chevy pick-up met best wat V8 sound. Ik zag ze kijken naar de Toyo’s aftastend of dat wel goed zou komen. Pa de handelaar maakte nog een “lijmende” opmerking dat het wel kwalitatief wel heel goed spul was



- Arthur
- Berichten: 42926
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lekker motorweertje !
Hahaha, dát snap ik wel.
-
Online
- Berichten: 4324
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Lekker motorweertje !
Nee maar wel aan zo'n Can Am Spyder of Ryker. Ik heb jarenlang Kit Car (snelste was Westfield met 260pk op 570kg) Quad (Raptor 700) en cabrio (Z3) gereden. Uiteindelijk miste ik telkens het schuin door de bochten gaan het meeste. Vroeger altijd vol passie motor gereden en geracet maar uiteindelijk door een ongeluk 25% korting gekregen op mijn ledematen....Luco schreef: 16 nov 2020, 05:41 nooit gedacht aan een mooi licht en wendbaar zijspan, kan je ook lekker mee boenderen![]()

Nu veeel trager, slomer en minder drang om hard te gaan en meer te genieten van het touren durfde ik het wel aan om een MP3 te kopen. Tijd zal leren of dat nou zo verstandig was

Het trekt mij ook veel minder dan een echte motorfiets natuurlijk. Maar moest mijn motorrijbewijs inleveren na mijn ongeluk. En dan blijft alleen een MP3 over die wel enigszins rijdt als een motor maar het niet is. Ik voelde me weer koning te rijk tijdens mijn dijkentocht ondanks het gehalveerde tempo t.o.v. vroeger op de motor of in de kit car.Niels schreef: 16 nov 2020, 08:26 Als motorrijders zo’n ding afzeiken dan voelen ze zich toch een beetje bedreigt ofzoIk zie scooters sowieso als een losstaand segment, trekt mij niet maar ieder zijn ding. Als je maar plezier hebt. Ben best wel benieuwd vanuit technisch oogpunt hoe zoiets stuurt btw.
Ik heb jaren geleden een paar dagen een Gilera Fuoco 500cc meegehad en dat beviel op zich wel maar vond hem wat loom en log qua sturen. Het rijklaar gewicht van 275kg hielp ook niet echt mee om de krappe binnenweggetjes soepel over te sturen. Toen ik dus op zoek ging naar wat er aan MP3's te koop was dezer dagen, was ik gelijk weg van de nieuwe MP3 300 HPE (High Performance Engine...

Alles bij elkaar genomen dus de ideale keuze voor mij in mijn situatie. Hopelijk volgend jaar na meer dan 17 jaar weer eens naar de Eifel op de "motor"

Hier nog even een plaatje om te laten zien waarom ik geen motor meer mag rijden:
Zoek het missende onderdeel...


- Downforce Hans
- Berichten: 12605
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Lekker motorweertje !
Gisteren het luchtfilterhuis even van mijn KTM afgehaald om quick-shifter te monteren. Kan me gelijk voorstellen dat dat huis "restricted" is.markk schreef: 13 nov 2020, 14:06 Interessant. Ik lees ook dat vooral de Ducati Hypermotard 939 en KTM superduke 1290 nogal 'air intake restricted zijn' en iets als DNA, Rottweiler (KTM) of Starace (Ducati) echt bizar veel uitmaakt.
Heb enkel geen zin in remap gedoe met Powercommander enzo. Dingen draaien al de aangepaste officiele maps van Ducati en KTM ivm open uitlaten.
Hoe ga jij 'em mappen ?
Is het echt nodig om te mappen na de DNA ?
Mark.
Heb jij kennissen die met zo`n Rottweiler set rijden en of het veel uitmaakt. Ik rij nu met een titanium acra en mapping en die zal dan ook wel weer aangepast moeten worden.
- Knot
- Berichten: 40036
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Dit ook idd, ze gaan als debielen met open uitlaat door de bebouwde kom.
Nogmaals, voor SlowCo is het DE oplossing om nog lol te kunnen hebben maar ik vind het niks.
- Niels
- Berichten: 22497
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lekker motorweertje !
Geweldig toch!


Zonder beperkingen zijn keuzes gemakkelijk, in dit geval is het ideaal dat er zo'n apparaat is ontwikkeld. Voor woon-werk in de Randstad zou ik ook absoluut zoiets overwegen trouwens.
- Luco
- Berichten: 29321
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Lekker motorweertje !
Ja ik vind ze ook helemaal niet verkeerd.
Jolanda heeft motorrijbewijs niet kunnen halen vanwege omstandigheden, ze kan wel rijden, maar dan is zon ding ideaal als je zelf wilt rijden
Al vind ik zon can am echt supergaaf.
Je hebt zwenkers he slowco, dan kan je met zijspan gewoon met het knietje aan de grond door de bocht, er zijn zat mensen die een aangepast span rijden, zelfs mensen zonder benen.
Jolanda heeft motorrijbewijs niet kunnen halen vanwege omstandigheden, ze kan wel rijden, maar dan is zon ding ideaal als je zelf wilt rijden
Al vind ik zon can am echt supergaaf.
Je hebt zwenkers he slowco, dan kan je met zijspan gewoon met het knietje aan de grond door de bocht, er zijn zat mensen die een aangepast span rijden, zelfs mensen zonder benen.
- Estoque
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Lekker motorweertje !
Ik zie nu pas dat je ook aan de 701 bent, lekker hoor!Philipoo schreef: 26 okt 2020, 11:44 Zo, die belachelijke staart die door moet voor een achterspatbord er maar gelijk afgetrokken. Nieuwe spiegeltjes komen morgen binnen, evenals een DNA luchtfilter + DNA air box cover. De standaard airbox is gigantisch geknepen om aan de geluidsnormen te voldoen, deze zou een hoop vermogen moeten winnen, vooral in het middengebied.
Verder dit weekend de eerste 200km gemaakt. Komende tijd zoveel mogelijk rijden om dit jaar nog de 1000km beurt te kunnen doen!
Om het grote witte vlak op de zijkant wat te breken ga ik kijken of ik ook dit grijze Husqvarna logo kan scoren voor op de zijkap. Vind het erg goed staan!
![]()
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
Nee geen directe kennissen. Als je googled krijg je wel veel info. Alleen dan krijg je ook drie weken lang hondenplaatjes (Rottweiler) in al je pagina's...Downforce Hans schreef: 16 nov 2020, 09:57Gisteren het luchtfilterhuis even van mijn KTM afgehaald om quick-shifter te monteren. Kan me gelijk voorstellen dat dat huis "restricted" is.markk schreef: 13 nov 2020, 14:06 Interessant. Ik lees ook dat vooral de Ducati Hypermotard 939 en KTM superduke 1290 nogal 'air intake restricted zijn' en iets als DNA, Rottweiler (KTM) of Starace (Ducati) echt bizar veel uitmaakt.
Heb enkel geen zin in remap gedoe met Powercommander enzo. Dingen draaien al de aangepaste officiele maps van Ducati en KTM ivm open uitlaten.
Hoe ga jij 'em mappen ?
Is het echt nodig om te mappen na de DNA ?
Mark.
Heb jij kennissen die met zo`n Rottweiler set rijden en of het veel uitmaakt. Ik rij nu met een titanium acra en mapping en die zal dan ook wel weer aangepast moeten worden.
Mark.
- Philipoo
- Berichten: 4958
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lekker motorweertje !
Ik denk dat het qua topvermogen niet zo veel doet. Misschien een pk of 5 extra. Je merkt het vooral qua koppel in het middengebied, daar zou het straks na mappen toch zeker een pk of 10-15 en een hap meer torque moeten schelen. Ben zelf ook benieuwd!Jules schreef: 15 nov 2020, 15:44 Hoeveel pk doet hij straks eigenlijk? Enig idee?
Ik heb trouwens 2 weken geleden proefgereden met een Hypermotard 950. Ik vond het enorm leuk en hoop gauw een update te kunnen doen hier![]()
Duidelijk is dat de SF na 3 jaar het veld moet ruimen.
Jazeker! Speeltje voor naast de S1000. Maar ik heb sinds ik de supermoto heb eigenlijk niet meer op de S1000 gereden. (Mijn vriendin daarentegen wel, die heeft daardoor niet meer op haar Fazer gereden, dus die gaat de deur uit!)
-
- Berichten: 4117
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Lekker motorweertje !
Wat voor Fazer? Zelf bijna 80k km weg op een 600.
S1000rr wil ik ooit ook eens bezitten, gooi je dat net zo makkelijk een bocht in als een Fazer, of vergt het wel gewenning vanwege compleet andere zithouding?
S1000rr wil ik ooit ook eens bezitten, gooi je dat net zo makkelijk een bocht in als een Fazer, of vergt het wel gewenning vanwege compleet andere zithouding?
- Philipoo
- Berichten: 4958
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lekker motorweertje !
Fazer 1000 uit 2010, FZS1 dus (geloof ik). Nog steeds van de eerste eigenaar. Mocht je interesse hebben..Eric Z schreef: 16 nov 2020, 18:31 Wat voor Fazer? Zelf bijna 80k km weg op een 600.
S1000rr wil ik ooit ook eens bezitten, gooi je dat net zo makkelijk een bocht in als een Fazer, of vergt het wel gewenning vanwege compleet andere zithouding?

S1000RR is wel heel iets anders hoor, veel zelfverzekerder in de bochten, gaat veel harder en is gewoon simpelweg niet te vergelijken. Je gooit er niet zo makkelijk mee als met een fazer (of mijn oude FZ1), maar het is gewoon een heel ander kaliber motor!
-
- Berichten: 4117
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Lekker motorweertje !
Minder makkelijk de bocht in is jammer, zelf verzekerder de bocht in snap ik wel. Moderne fiets is denk een stuk stabieler. Harder/sneller wil ik wel, maar het gooien en smijten vind ik juist zo heerlijk aan een Fazer.
Na 80k km verveelt het nog steeds niet, maar de grenzen van die motor weet ik inmiddels wel te vinden en op de rechte stukken moet ik het afleggen met “maar” 100pk.
Na 80k km verveelt het nog steeds niet, maar de grenzen van die motor weet ik inmiddels wel te vinden en op de rechte stukken moet ik het afleggen met “maar” 100pk.
- Philipoo
- Berichten: 4958
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lekker motorweertje !
Ik heb hier nog een mooie fazer met 150pk om te proberen voor je!Eric Z schreef: 16 nov 2020, 19:58 Minder makkelijk de bocht in is jammer, zelf verzekerder de bocht in snap ik wel. Moderne fiets is denk een stuk stabieler. Harder/sneller wil ik wel, maar het gooien en smijten vind ik juist zo heerlijk aan een Fazer.
Na 80k km verveelt het nog steeds niet, maar de grenzen van die motor weet ik inmiddels wel te vinden en op de rechte stukken moet ik het afleggen met “maar” 100pk.
- Jules
- Berichten: 1904
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Lekker motorweertje !
Nou, de kogel is door de kerk: ik heb een Hypermotard gekocht!
Ik was al langer op zoek naar een ander motor, aangezien het na 3 jaar met de Streetfighter ging kriebelen. Aardig wat proefritten gemaakt, en er toch achter gekomen dat een Superbike (als in: Panigale) het als enige motor niet voor mij ging worden. Op straat kun je gewoon te weinig met het vermogen, en na een wat langere rit merkte ik toch dat ik er niet gelukkig van zou worden in bijvoorbeeld een Eifel tripje.
De Streetfighter is sowieso een geweldig apparaat, veel lol gehad afgelopen vakantie in Zwitserland. Langere bochten is hij echt geweldig in zijn element, knee-down Superbike stijl rijden, echt cool.
Ik miste echter toch wat koppel na verloop van tijd; onderin is hij niet gigantisch sterk dus hij nodigt wel uit tot flink doortrekken.
Afgelopen zomer proefgereden met de Streetfighter V4.. en dat is helemaal de overtreffende trap. Rijdt onwijs makkelijk maar zo verschrikkelijk veel vermogen dat hij op straat eigenlijk te absurd is.
Toen bij StarTwin nog afgesproken dat ik een keer zou demo rijden met een Hypermotard. Altijd al benieuwd naar geweest, maar ik houd eigenlijk niet zo van dit type motor. Dus 2 weken geleden toen het goed weer was toch maar de stoute schoenen aangetrokken en met een nieuwe Hypermotard 950 proef gereden.
Het sturen vond ik érg leuk met dat apparaat, en het mindere vermogen heeft me totaal niet gestoord, dus het was duidelijk: ik wil een Hypermotard!!
Nu is de nieuwe Hyper toch wat geciviliseerder dan de oude oer-Hyper.. vloeistofgekoeld, natte koppeling, minder CC's etc. Dus ik wilde eigenlijk graag nog een keer met de oude 1100 hyper gaan rijden.
Toen werd er ineens een motorfiets aangeboden in Rogat.. het nieuwere verder doorontwikkelde model van de Hypermotard 1100: de Evo. Maar dan in de speciale SP Corse edition, met onder andere een boel Carbon delen, langere Marzocchi voorvork, hoger stuur, öhlins achter en lichtgewicht Marshesini velgen; klaar voor het serieuzere circuitwerk dus! Als kers op de taart is hij uitgevoerd met een full race Akrapovic demper.
Hij heeft nog maar net 12,500 km gereden en is bij 12.000 km bij Biggelaar geweest voor grote beurt en koppelingsmodificatie, mapping op maat zodat hij nu 105pk produceert.
Stukje gereden, en helemaal fantastisch! Motor lijkt haast nieuw dus gauw de deal gemaakt, de 28e ophalen. Ze hadden er nieuwe Michelin bandjes onder gezet waar ik weinig vertrouwen heb dus die worden nog omgezet naar Rosso Corsa II.
Nu de Streetfighter nog verkopen.. maar ik kon hem niet laten staan. Foto's volgen snel
Ik was al langer op zoek naar een ander motor, aangezien het na 3 jaar met de Streetfighter ging kriebelen. Aardig wat proefritten gemaakt, en er toch achter gekomen dat een Superbike (als in: Panigale) het als enige motor niet voor mij ging worden. Op straat kun je gewoon te weinig met het vermogen, en na een wat langere rit merkte ik toch dat ik er niet gelukkig van zou worden in bijvoorbeeld een Eifel tripje.
De Streetfighter is sowieso een geweldig apparaat, veel lol gehad afgelopen vakantie in Zwitserland. Langere bochten is hij echt geweldig in zijn element, knee-down Superbike stijl rijden, echt cool.
Ik miste echter toch wat koppel na verloop van tijd; onderin is hij niet gigantisch sterk dus hij nodigt wel uit tot flink doortrekken.
Afgelopen zomer proefgereden met de Streetfighter V4.. en dat is helemaal de overtreffende trap. Rijdt onwijs makkelijk maar zo verschrikkelijk veel vermogen dat hij op straat eigenlijk te absurd is.
Toen bij StarTwin nog afgesproken dat ik een keer zou demo rijden met een Hypermotard. Altijd al benieuwd naar geweest, maar ik houd eigenlijk niet zo van dit type motor. Dus 2 weken geleden toen het goed weer was toch maar de stoute schoenen aangetrokken en met een nieuwe Hypermotard 950 proef gereden.
Het sturen vond ik érg leuk met dat apparaat, en het mindere vermogen heeft me totaal niet gestoord, dus het was duidelijk: ik wil een Hypermotard!!
Nu is de nieuwe Hyper toch wat geciviliseerder dan de oude oer-Hyper.. vloeistofgekoeld, natte koppeling, minder CC's etc. Dus ik wilde eigenlijk graag nog een keer met de oude 1100 hyper gaan rijden.
Toen werd er ineens een motorfiets aangeboden in Rogat.. het nieuwere verder doorontwikkelde model van de Hypermotard 1100: de Evo. Maar dan in de speciale SP Corse edition, met onder andere een boel Carbon delen, langere Marzocchi voorvork, hoger stuur, öhlins achter en lichtgewicht Marshesini velgen; klaar voor het serieuzere circuitwerk dus! Als kers op de taart is hij uitgevoerd met een full race Akrapovic demper.
Hij heeft nog maar net 12,500 km gereden en is bij 12.000 km bij Biggelaar geweest voor grote beurt en koppelingsmodificatie, mapping op maat zodat hij nu 105pk produceert.
Stukje gereden, en helemaal fantastisch! Motor lijkt haast nieuw dus gauw de deal gemaakt, de 28e ophalen. Ze hadden er nieuwe Michelin bandjes onder gezet waar ik weinig vertrouwen heb dus die worden nog omgezet naar Rosso Corsa II.
Nu de Streetfighter nog verkopen.. maar ik kon hem niet laten staan. Foto's volgen snel

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Lekker motorweertje !
Gefeliciteerd Jules! 

- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Lekker motorweertje !
Nice. Nooit op de oer HM 1100 luchtkoeler gereden.
Kom je geen vermogen en/of toeren te kort ?
M'n HM 939 met Termignoni gaat naar 118pk ofzo. Niet weinig maar ook niet overdadig ofzo ...
Mark.
Kom je geen vermogen en/of toeren te kort ?
M'n HM 939 met Termignoni gaat naar 118pk ofzo. Niet weinig maar ook niet overdadig ofzo ...
Mark.
- Philipoo
- Berichten: 4958
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Lekker motorweertje !
Dik speelgoed! wil het binnenkort wel eens uitproberen, kijken hoe dat nou is in vergelijking met mijn meuk.
- Knot
- Berichten: 40036
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lekker motorweertje !
Mooi, de dikste uitvoering, echter 105pk, en je wilde meer vermogen/koppel toch eigenlijk?
- Jules
- Berichten: 1904
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Lekker motorweertje !

@Philip we spreken komend voorjaar wel een keer af

Hij heeft (standaard) met 103 NM ongeveer 10 NM meer dan mijn SF, maar het trekt gewoon gigantisch vanaf onderin. Als je de reviews en tests ook ziet/leest; iedereen is dolenthousiast en de fun spat er vanaf.. Geluid is ook subliem gaaf. Op het circuit worden overal wheelies gemaakt en driftjes gezet.. En hij schijnt aardig in staat te zijn om het lastig te maken voor Superbikes met dubbele vermogens om uit de buurt te blijven. (voorbeeld: https://www.motorfreaks.nl/artikel/test ... tikel.html )
Ik denk dat het voor de openbare weg veel leuker en bruikbaarder is daardoor, je mist inderdaad een 'eindschot' maar als je weer doorschakelt heb je meteen weer dat lekkere koppel.
Met de SF wilde ik juist altijd doorhalen wegens het vermogen toch meer bovenin uiteindelijk, resulterend in hogere snelheden voor fun.
Of het voor op circuit ook genoeg is; moet nog blijken. Met de SF had ik in een groep met 1000cc rijders wel echt het gevoel wat tekort te komen, maar volgens mij staat deze uitvoering toch wel garant voor plezier. En ik ben wat dat betreft toch nog wel een beginnende rijder eigenlijk.
De tijd zal het leren hoe lang ik er mee blijf rijden, ik sluit niet uit dat er ooit een superbike bij komt

- Estoque
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Lekker motorweertje !
Vet Jules, heel gaaf ding!
Al zou ik zelf niet de rekeningen willen betalen van een motor die bij Biggelaar is geweest voor werk.
Naar mijn mening een nogal hoog hit or miss gehalte daar.
Al zou ik zelf niet de rekeningen willen betalen van een motor die bij Biggelaar is geweest voor werk.
Naar mijn mening een nogal hoog hit or miss gehalte daar.
- Jules
- Berichten: 1904
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Lekker motorweertje !
Je bent de eerste die ik hoor met een negatief verhaal over Biggelaar, heb je ervaring?
- Niels
- Berichten: 22497
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lekker motorweertje !
Ben ik ook wel erg benieuwd naar. Ik heb Biggelaar wel hoog staan als specialist, zo niet als hoogste.
- Niels
- Berichten: 22497
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lekker motorweertje !
105pk is genoeg om fun mee te hebben. Ik had hetzelfde met de Monster S4R, het 996 blok klopt gewoon niet met de motorfiets qua karakter. Vaak dacht ik “een luchtgekoelde twee klepper (900/1000) was meer dan prima” of “ik had beter de 916 kunnen pakken”
Genoeg Duc projecten waarbij een racer (916, 999) frame wordt gepakt om uiteindelijk een naked bike van te maken met een dikke luchtgekoelde twee klepper er onder (DS1000) .

Genoeg Duc projecten waarbij een racer (916, 999) frame wordt gepakt om uiteindelijk een naked bike van te maken met een dikke luchtgekoelde twee klepper er onder (DS1000) .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten