romo schreef:Je kan de kans op, wel minimaliseren..................met huidige leefstijlen van ouders (generaliserend I know) neemt die kans behoorlijk toe.......................vroeger was het de kerk ( misschien nog wel), het lijstje is momneteel wat groter vrees ik..........
Nou werken er bij de opvang waar onze kinderen naartoe gaan alleen vrouwen.. maargoed.. 3 ochtendjes in de week van 8-12 .. tja, ik heb er niet eens bij nagedacht om eerlijk te zijn.
Weet je wat het is, je kan alles rond je heen wel minimaliseren. Maar er mag ook geleeft worden.
En de maatschappij, en alles wat daaraan vast hangt moet zorgen dat dit soort gevallen geminimaliseert worden. Opvangen zelf moeten zorgen voor minimalisatie van dit soort voorvallen. Daar kunnen naar mijn mening makkelijk maatregelen voor genomen worden.
Wij hebben het op een vrij ouderwetse manier opgelost, man werkt vrouw thuis voor kinderen. En er zijn genoeg mensen die de kinderen 8/9 uur p/d naar de opvang brengen. Neemt niet weg dat misbruik op een opvang te maken heeft door de leefstijl van de ouders. Dat is het probleem omdraaien.
Met probleem zijn de gene die misbruik plegen, en niet de ouders.
Want al het ( persoonlijke ) gezwam over wel of niet naar opvang, leefstijd ect. Elk kind gaat naar de basisschool, daarna na een middelbare school, en noem het maar op.
Je kan dit soort dingen niet voorkomen, als ouder kun je niet 24/u p/d naast je kind staan. Dat wil jij, en je kind niet. Dus problemen moeten niet afgeschoven worden naar een andere richting.
De misbruiker is altijd de enige schuldige. Er zou geen probleem zijn zonder deze. Dus al het andere erbij trekken is imho onzin.
romo schreef:Wouter81 schreef:De 'ik hoef geen kinders, bewuste keus etc' posters hier missen hier volgens mij ook een essentieel iets voor: een vrouwspersoon

dus ja... dan is het een het gevolg van het ander.
Er zijn stellen zat die ook bewust voor "geen kids" kiezen.............
Als je er wel voor kiest, wees dan consequent en zorg voor je kroost ( er zijn er genoeg waarbij dat niet/onvoldoende het geval is)
Beetje kortzichtige opmerking Romo, dus eigenlijk zeg je. Iedereen met kinderen, waar jij de achtergrond en leefwijze niet van kent, want je observeert en concludeert zoals je zelf zegt, en waarbij de kinderen misbruikt worden buitenshuis, hebben ouders die slecht voor hun kinderen zorgen ?
Volgens mij moet je nog even wat langer nadenken over dit onderwerp.
Iets meer ( goede dinge ? ) observeren en dan pas concluderen.