lightweight cars, talk and video's
- Petrolhead Tom
Re: lightweight cars, talk and video's
Atmo altijd plus 1 

- Peter Tunissen
Even een testpost. :shakeit:

- Michel P
Kan ik je feliciteren Peter?
Michel
Michel
- Peter Tunissen
Haha nee, was het maar zo. 
Ben even plaatjes automatisch aan het resizen voor de nieuwe site; spannender dan dat wordt het niet helaas.

Ben even plaatjes automatisch aan het resizen voor de nieuwe site; spannender dan dat wordt het niet helaas.

- GTRene

wat een apparaat

- GTRene
kom net 2 leuke lightweights tegen, eerst ff kort over de eerste, das een NL produckt een Donkervoort S8AT Cosworth (220PS) voor 29.950,-euro aardig wat geld, maar voor een NL en Donkervoort van dit type volgens mij niet verkeerd ook al komst ie uit 1993
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

de 2de lijkt me echt een toppertje, kost wat maar dan heb je denk ik ook wat, alhoewel hij ooit van Red motorsport was en hij misschien wel wat heeft meegemaakt? maar anders stoer ding en behoorlijk licht met 780kg
Lotus Exige Cup MK2 2004 Bemani 262pk op 780kg 39.999 EUR

zou die nu zo'n schanierende achterkant hebben dat je op kan klappen? zie wel primitieve snelsluiters voor dat motorkap gedeelte...

de 2de lijkt me echt een toppertje, kost wat maar dan heb je denk ik ook wat, alhoewel hij ooit van Red motorsport was en hij misschien wel wat heeft meegemaakt? maar anders stoer ding en behoorlijk licht met 780kg
Lotus Exige Cup MK2 2004 Bemani 262pk op 780kg 39.999 EUR
Das Spaßauto schlechtin für den Sommer! Zum Verkauf steht eine einmalige Exige Cup; gebaute Nummer #2 der MK2 Serie (#1 war das Pressefahrzeug). Komplett gewartet und aufgebaut durch Red Motorsport. An dem Auto ist kaum etwas Normales und viele Teile wurden durch professionelle Rennsportteile ersetzt: Fahrzeug wiegt circa 780kg, Öhlings Fahrwerk, Stahlflex Bremsleitungen, Überrollkäfig, Schroth Hosenträgergurte, RAID snap-off Lenkrad, Red Motorsport Auspuff (entspricht in etwa dem Stage 2 Auspuff), Bemani Kompressor (wurde letztes Jahr ausgetauscht), BM Steuergerät, Feuerlöscher, Team Dynamics Felgen in schwarz und und und.... Ich habe das Auto eine Saison gefahren (keine Rennstrecke), muss es nun aber leider aufgrund von beruflichen Gründen abgeben. Weitere Fotos können bei Interesse gerne zur Verfügung gestellt werden
zou die nu zo'n schanierende achterkant hebben dat je op kan klappen? zie wel primitieve snelsluiters voor dat motorkap gedeelte...
-
Red motorsport? Does ring a bell. De grijze Elise S2 k series die VdK vorig jaar te koop had staan was met een onderstel en uitlaat van hun uitgerust. Vond het een prima combinatie.
-
Mooie quote van ander forum:)
Drove a 997GT3 today, kind of like a Lotus for adults.

Drove a 997GT3 today, kind of like a Lotus for adults.

- GTRene

ik vind de Lotus Exige en Elise heel erg leuk en fijne karretjes...
zoals ik het omschreef, lees je dat het om een kleine sportief wagentje gaat...voor jongelui

mede daardoor zocht ik ook naar iets volwasseners, (niet dat ik die Lotussen te kort wil/kan doen zijn super karretjes)
vandaar bv de: Noble M12 GTO-R of M400 of een Ultima GTR of CAV GT40 of een speciale op maat Exige/Elise ala Exige 300RR maja je praat dan vaak ook over dito prijzen

das net wat "meer" auto, volwassen?
-
Leuke quote van mensen die het hele concept niet begrijpen.
En de '1.000 pk in een lightweight' dromen van Rene is ook een typische opmerking van iemand die het niet snapt.
Serieus dan:
De prijzen van een Donkervoort worden kunstmatig hoog gehouden. Op de Donkervoort site staat gewoon een lijst waarop aangegeven staat hoeveel ieder type wagen tweedehands ongeveer waard is. Best slim gedaan van ze. Want zo komen de auto's niet zo snel in het bezit van de flodders, waar Donkervoort niet mee geassocieerd wil worden. :idea:

En de '1.000 pk in een lightweight' dromen van Rene is ook een typische opmerking van iemand die het niet snapt.

Serieus dan:
De prijzen van een Donkervoort worden kunstmatig hoog gehouden. Op de Donkervoort site staat gewoon een lijst waarop aangegeven staat hoeveel ieder type wagen tweedehands ongeveer waard is. Best slim gedaan van ze. Want zo komen de auto's niet zo snel in het bezit van de flodders, waar Donkervoort niet mee geassocieerd wil worden. :idea:
- Michel P
LOLallen schreef:Leuke quote van mensen die het hele concept niet begrijpen.![]()
En de '1.000 pk in een lightweight' dromen van Rene is ook een typische opmerking van iemand die het niet snapt.![]()
![]()
- GTRene
ik zal je niet teleurstellen allenallen schreef:Leuke quote van mensen die het hele concept niet begrijpen.![]()
En de '1.000 pk in een lightweight' dromen van Rene is ook een typische opmerking van iemand die het niet snapt.![]()
![]()
Serieus dan:

tenminste 1.000hp in deze speciale Elise(basis)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BpdgETeS ... r_embedded[/youtube]
soon @your dealer

-
Gloednieuwe 2.0l zetec motor te koop op lotus forum be voor slechts 1500 euro:
te koop wegens het plaatsen van andere motor . 2.0l . 16v zetec motor met o km , nieuwe koppeling, nieuwe waterpomp , nieuwe ontsteking met bougie en bougiekabels nieuwe alternator en een paar verchroomde onderdelen . Versnellingsbak kan er ook bij verkocht worden . samen voor een prijs van 1500€
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/ ... y-gt-venom
Asjeblieft Rene, niet janken nu. Én een "lightweight" én een V8 én 1200pk. Gewoon kopen.
Asjeblieft Rene, niet janken nu. Én een "lightweight" én een V8 én 1200pk. Gewoon kopen.

-
Hij zoekt nog sponsoren denk ik Youp, beetje lullig om 'm dan voor jankerd uit te maken 
Rene, tijd voor een bankoverval of misschien een drugstransportje? Youp kan je misschien helpen, die woont in de grensstreek

Rene, tijd voor een bankoverval of misschien een drugstransportje? Youp kan je misschien helpen, die woont in de grensstreek

- GTRene
goed denkwerk jongens
maar euh...650pk max in zo'n ding vind ik genoeg to scare myself
wel mooi dat ze het uittesten met die power, dat zou eventueel kunnen betekenen dat als je dan dat materiaal wat de-tuned tot 650pk je een redelijk betrouwbare kar hebt.
Ik vind de looks uber gaaf, maar dat vermogen is to much, afijn tis ook meer een showcase van kijk eens wat we kunnen, daar een afgeleide van met minder vermogen lijkt me mooi.
nog meer liefhebbers? 8)

maar euh...650pk max in zo'n ding vind ik genoeg to scare myself

wel mooi dat ze het uittesten met die power, dat zou eventueel kunnen betekenen dat als je dan dat materiaal wat de-tuned tot 650pk je een redelijk betrouwbare kar hebt.
Ik vind de looks uber gaaf, maar dat vermogen is to much, afijn tis ook meer een showcase van kijk eens wat we kunnen, daar een afgeleide van met minder vermogen lijkt me mooi.
nog meer liefhebbers? 8)
- Petrolhead Tom
Ik denk dat de prijs straks ook wel afschrikt! 

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ruben schreef:Hij zoekt nog sponsoren denk ik Youp, beetje lullig om 'm dan voor jankerd uit te maken

- GTRene
dat denk ik ook wel, het grappige is dat ik een bouwer ken, misschien wel dezelfde als die wat deze ontworpen heeft? ook in de UK gebouwd geloof ik...anyway de bouwer ook van de 300RR maar dan voor een fractie van de prijsTom Westendorp schreef:Ik denk dat de prijs straks ook wel afschrikt!

en het kon niet meer in S2 look zoals 300RR en Venom GT you know why

Lijkt me wel interessant, magoed kan weinig...maar als het ooit kan dan heb ik de gegevens nog en neem ik weer contact op met die Simon

- Michel P
Zeer fraaie S1 http://www.pistonheads.com/sales/1560223.htm
Mooie specs, fraaie kleur, hoog nivo van onderhoud.

Mooie specs, fraaie kleur, hoog nivo van onderhoud.
- GTRene
toppertje zo te zien, ziet er dik/strak uit 8)
-
is geen sport 160 ?
Zo niet, dan is die klaar voor een duratec/honda blok
Zo wel, die moet je origineel houden
Zo niet, dan is die klaar voor een duratec/honda blok

Zo wel, die moet je origineel houden

- GTRene
ook leuk en netjes geprijst deze Lotus S1 Elise met 260pk audi unit. 15.500,-gbp
http://www.pistonheads.com/sales/1563208.htm

http://www.pistonheads.com/sales/1563208.htm
meer info zie link.For Sale is My Fabulous Audi Elise Auto-Teknix 260. Just recently re-sprayed in it's original color, and looks Fantastic. The Car you are looking at was originally owned by Bernard Scouse of Auto-Teknix and the conversion was done by him. All work was done to the highest standards as expected, and looks like it was carried out by the factory ! The engine is the 1.8t Audi tt unit producing in excess of 260 bhp, equating to about 350 bhp per tone.. Yikes !! The car is featured in Performance Tuner, of which I have a copy somewhere, and the car was thought to be good for a 3.6 second 0-60.
Here is some info on the conversion.
Estimated value of late 1998 Lotus Elise Registration Number R190 HDV with a 260 BHP Audi conversion £15500. This is based on previous experience of more than 30 of these engine conversions by Bernard Scouse.
Conversion completed August 2004
Mileage of car when converted 28,807 miles
Mileage of Audi engine and gearbox fitted14,000 miles
Mileage of Audi gearbox fitted 0 miles
If a replacement is required the current cost of a basic conversion is £11,370.
Current Mileage is 56,000 miles.
- Kevin20v
Wat een dik ding!
-
300pk aan de wielen dmv honda sc in een S2 met verder ook nog veel extras,eigenaar wil na 3jaar gewoon eens wat anders. 25k pond ong dan heb je hem
http://cgi.ebay.co.uk/2003-LOTUS-ELISE- ... 1e5afc9252

http://cgi.ebay.co.uk/2003-LOTUS-ELISE- ... 1e5afc9252