Je moet maar zo denken Bram, kwa onderhoud is tie klaar voor de eerste jaren en dan hoef je bij een beurt alleen nog olie en een filtertje te doen.
Over die Intrax set onder je STI vroeger, dat was toen een standaard setje zonder afstelmogelijkheden en die waren toen meen ik me herinneren vrij hard ja.
Is ook een merk wat redelijk circuit gericht is, hoor of lees er niet zoveel meer van eigenlijk...
Heb nog een set (1K2) onder mijn STI zitten maar deze was helemaal naar mijn wens gemaakt maar daar hangt ook weer een aardig prijskaartje aan vast.
BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
-
OnlineMartijn_bmw
-
OnlineFabian
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake
Dat inderdaad!Alexsti schreef: 08 mar 2026, 10:33 Je moet maar zo denken Bram, kwa onderhoud is tie klaar voor de eerste jaren en dan hoef je bij een beurt alleen nog olie en een filtertje te doen.
Maar niet leuk zo’n rekening…
-
HSR
Bram schreef: 07 mar 2026, 19:45 Het definitieve lijstje
4x schokbreker Bilstein B8
2x topmounts
2x rear strut mounts
Stofhoezen
Uitlijnen
Kleppen stellen
Kleppendeksel pakking nieuw
ITB's synchroniseren
Luchtmassameter vervangen
Actuator gasklephuis reviseren, de motor pakte onderin niet lekker op
Sierlijsten rondom. Bizar wat dat kost, dat alleen al is 2.5K volgens mij. De rubbers waren aan het afbrokkelen en die kan je niet los vervangen, dan moet je dus de hele lijst vervangen... En de Hochglans lijsten voor de M3 kosten de hoofdprijs uiteraard
2x nieuwe Michelin PS4S voorkant
2x remschijf voor
Ferodo DS2500 blokken rondom
Remolie
Wat er nog bij komt, de auto staat nog in Oss komende week...
Schijven achter en banden achter zijn nog prima en met mijn kilometrage doe ik daar minstens twee tot drie jaar mee. Ga ik dus niet doen nu, scheelt toch aardig wat. Heb nog nooit zoveel aan een beurtje uitgegeven, daar kan je redelijk riant van op vakantie met het gezin
Zal straks wel weer strak rijden mag ik hopen![]()
Als ik het lijstje zo doorneem heb ik wel 2 vragen. Wellicht dat iemand met meer verstand van de E46 M3 deze kan beantwoorden. 1) Bilstein B8 dempers lijken niet vrijgegeven voor de E46 M3? Kan ze iig niet in de lijst terugvinden. Wel de B6 en de B12 kit maar de B8 was toch de losse ingekorte demper van B12 set? En 2) actuator van de gasklep reviseren. Ik lees dat zo'n kit nog niet uitontwikkeld is voor de S54? Maar kan ook mijn gebrekkige google skills zijn.
Ik dacht, ik schrijf het maar ff op, zou zonde zijn als je straks 2 items op de rekening hebt staan die er niet helemaal thuis horen...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik dacht dat de B12 kit gebruik maakt van de B8 schokdempers. Er zijn in ieder geval vier schokkers besteld voor de B12 kit
Voor wat betreft jouw actuator vraag, later werd het de gasklepstelmotor genoemd. Geen idee wat dat precies is, maar is blijkbaar te reviseren.