Leuke discussie Sperdy, maar waar het om ging was dat BMW geen olietemperatuur levert. De sensoren zitten erop en de meting wordt gedaan, maar kun je nergens zien. Er is een omslachtig geheimmenü te vinden. Dat terwijl er wel metertjes zijn ontworpen die op je navi scherm getoverd worden inzake Nm en KW. Kortom twee zaken waar je geen flikker aan hebt. Prima dat het er als gimmick op zit maar had dan ook de olietemp even laten zien. Zou maximaal half uur extra werk bij de ontwerpers zijn geweest.
In de Golf zit wel een olietemp meter. Die heb ik altijd in mijn paraat want de olie is als laatste warm en maakt je duidelijk wanneer je lekker kan knallen. Als die op temperatuur is. Leuk dat je weet dat je ongeveerm10-12km moet warmrijden maar in een auto die godverdomme volgestouwd is met onnodige computer apparatuur kon er toch ook wel een essentiële meter vanaf voor de olietemp ??
Aangezien dat er niet op zit heb ik verder gekeken en kwam ik die Mannhart oplossing tegen. Voor mij niet interessant omdat ik er niet mee op het circuit kom. Alleen een olietemp zou ik zelf handig vinden. Dat er toevallig 39 andere opties op zitten is alleen maar leuk toch ? Het is ook nog eens top weggewerkt. Alles bij elkaar is €1000 misschien een prima prijs maar niet voor mij omdat ik alleen voor olietemp zoveel zou moeten betalen en dat vind ik principieel onjuist.
Dus er is geen enkele reden om zo tekeer te gaan Sperdy