Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 25 nov 2021, 09:36

BamiesGTA schreef: 25 nov 2021, 09:18 Adolf Hitler
Die man steekt ook werkelijk overal en altijd de kop op :bag:

daNpy

Bericht door daNpy » 25 nov 2021, 09:40

Ja, ik vind dat soort dingen ook erg ver gezocht.
Maar de QR controle maatschappij die men zonder blikken of blozen accepteerd, de politie die in Oostenrijk op straat en in winkels ongevaccineerden aan het opsporen is, in Tsjechie mogen ongevaccineerden geen gebruik meer maken van public services, en cash geld is ook maar ongemakkelijk en "vies". Dat vind ik toch wel eng.

Zeker omdat er gewoon nagenoeg geen weerstand is en men totaal niet beseft wat de consequenties kunnen zijn. Maar de mensen met een kritische blik worden weggezet als wappies en ongevaccineerden worden onder druk gezet om "er toch bij te horen", want anders.... [insert prive verhaal].

We moesten wachten op de vaccinaties, die zijn er nu en.... nu hebben ze de allerbeste zondebok die ze nodig hadden. Maar waarvoor?

Mickmans

Bericht door Mickmans » 25 nov 2021, 09:43

BamiesGTA schreef: 25 nov 2021, 09:18
Forza schreef: 25 nov 2021, 08:33 En het complete ambtenarenapparaat dat het beleid daadwerkelijk uitvoert, daar zit niemand tussen die aan de bel trekt?

Ik moet echt smakelijk lachen om dit soort berichten. Waarna ik meteen ook wat droevig ben omdat het triest is dat mensen zich echt zo druk kunnen maken om iets dat in hun eigen fantasiewereld werkelijkheid lijkt te worden.
Je hoort zo nu en dan toch echt tegengeluid, maar vaak worden deze berichten snel weer ondergesneeuwd door nieuwe besmettingcijfers, lockdown alerts en op moment kun je je kont niet keren of daar is "code zwart" weer.

Door de gehele geschiedenis van de mensheid zijn er mensen opgestaan, die als ultiem doel werelddominantie hadden. Adolf Hitler is hier een recent voorbeeld van. Nu is het ineens ondenkbaar dat dit nog steeds kan gebeuren?
Misschien heeft men geleerd van fouten uit het verleden en zijn oorlogen niet het middel om werelddominantie te verkrijgen.

Met wat er nu allemaal aan de hand is vind ik het steeds aannemelijker worden dat dit virus gebruikt wordt om een groter doel te bereiken.
BamiesGTA je bewijst precies mijn punt bij mijn pws over de Wet van Godwin. geen idee hoe oud u bent maar dank u.

daNpy

Bericht door daNpy » 25 nov 2021, 09:46

En wat zegt die wet van Godwin nou eigenlijk? Dat je niet naar de periode 1930-1950 mag kijken om te leren uit het verleden?

Of dat mensen dan selectief gaan quoten om kekke oneliners te plaatsen?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 nov 2021, 09:49

Ze krijgen de neuzen wat betreft één Europa al niet één kant op , laat staan met "the great reset". Gaat echt niet gebeuren..... :nah:

frankie

Bericht door frankie » 25 nov 2021, 09:52

Die complot theorieën over het WEF en geen eigen bezit meer, kan ik ook echt niks mee. Zoals eerder opgemerkt, vergezocht.

Aan de andere kant, 2 jaar geleden werd je uitgelachen als je het had over een controle maatschappij waarbij een vaccinatiestatus bepalend zou kunnen zijn om deel te nemen aan de maatschappij en dat door middel van een QR code gecontroleerd zou kunnen worden. En kijk waar we nu zijn aanbeland. Het heeft echt wel wat van de kikker in kokend water.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 nov 2021, 09:55

Elise schreef: 25 nov 2021, 09:36
BamiesGTA schreef: 25 nov 2021, 09:18 Adolf Hitler
Die man steekt ook werkelijk overal en altijd de kop op :bag:
Het moet niet veel gekker worden hoor :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 09:56

KoenM schreef: 25 nov 2021, 08:23
jos_br schreef: 25 nov 2021, 08:02 Ik heb iets van een andere site "geleend". Iets waar ik in geloof, maar hierdoor door een paar voor dom en laagopgeleid uitgemaakt Wordt (wat precies de bedoeling van dit beleid is, hulde!),

"Langzaam maar zeker wordt het mensen duidelijk dat Hugo de Jonge een spel speelt. En met hem Mark Rutte, en Sigrid Kaag, werkend voor het World Economic Forum. Al 15 jaar heeft deze club voorbereid wat nu in gang wordt gezet. Een transitie naar een nieuwe maatschappij, die ze de 'sustainable world' noemen, onder 'world governance'.
Een maatschappij zonder bezit, met deelgebruik, minder mensen, minder consumptie, minder reizen, thuis werken en leven, sociale contacten online. Geen contant geld meer, de megagrote reset van al het geleende geld, opheffen banken, centrale digitale munt. Geen detailhandel meer, centrale staatsproductie. Geen eigen bedrijf meer, maar een klein basisloon. Geen eigen huizenbezit meer. Alles geregeld door de wereldregering. Onder streng toezicht / dwang van een app met puntensysteem voor 'goed gedrag', waarmee wordt bepaald wat u nog mag.
Modern ophokken en in leven houden van een kleinere groep mensen, om te overleven op aarde. Met minimaal verbruik en totalitaire communistische macht.
Onzin? U wordt er stapje voor stapje gewend mee gemaakt en zit al in het begin van het proces. Met leugens over een vooraf zeer bewust verkleinde, en klein gehouden, zorg, om als excuus te dienen voor de 'noodzakelijke' maatregelen. Het is fake. Hugo de Jonge is een meester in maar doorpraten tot het mensen duizelt voor de ogen, maar voert met precizie stapje voor stapje voor stapje de lijn van het plan uit. Het wordt nog veel erger. Met na het pandemie-sprookje een 'event' dat de maatschappij nog verder zal ontwrichten, waarna oorlogswetgeving en tenslotte 'world governance' 'noodzakelijk' zal zijn. Bijna overal op aarde gebeurt hetzelfde. Het is groot en ik heb niet de illusie dat het nog gestopt kan worden. Ik kan u alleen wakker maken. Orienteer u, lees 'The great reset' van Klaus Schwab, zie het fanatisme van Bill Gates over het verkleinen van de wereldbevolking, zie het World Economic Forum, zie wat er gebeurt in vooroplopende landen als Australië en Israel.
Zie de gevaren van dit nu 'noodzakelijk' ingezette nieuwe type vaccin, dat na meerdere prikken het immuunsysteem verzwakt en als een paard van troje op termijn heel veel slachtoffers kan maken.
Ze gaan nonstop door, en steeds verder.
Ik wil geen discussie. Ik hoef geen gelijk. Als ik hiermee een paar mensen wakker kan maken, met alle risico's op uitsluiting, verlies van werk of erger, is er al winst."

Ik denk er echt goed over na....

Jos.
Is dan de gedachte dat Hugo, Mark en Kaag dit voor de hele wereld regelen? Of is dan de regering van elk land (een paar uitgezonderd) ook onderdeel van het complot?
Ik denk dit: Lukasjenko bestaat. Cuba bestaat nog steeds, Noord Korea idem. Venezuela... Het Oostblok/DDR/USSR heeft ook decennia bestaan.

En het WEF en New World Order en de Great Reset zijn dus allemaal fabeltjes.

:zwijntje:

:coffee:

frankie

Bericht door frankie » 25 nov 2021, 10:05

Philipoo schreef: 25 nov 2021, 09:06
jos_br schreef: 25 nov 2021, 09:00
KoenM schreef: 25 nov 2021, 08:54

Verdiep je anders even wat er in Engeland speelt? Kun je nog concreter zijn, of moet ik in de hele geschiedenis van Engeland duiken?

Vrij onzinnig argument als je niet aangeeft waar je op doelt.

En ik heb genoeg vrienden/kennissen die in Engeland werken. Nog nooit gehoord dat die zich slap lachen voor wat er hier gebeurt.

Ik heb ze vooral horen klagen over de veel strengere lockdown in de UK, niet naar Nederland/andere landen mogen reizen, etc. Ik gok dat jij daar niet op doelt?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5c5dc66/

Jos.
45.000 besmettingen per dag, 1000 doden per week, 1000 ziekenhuisopnames per dag. Corona is daar echt weg ja..
Corona is niet weg, maar wordt daar geaccepteerd als ziekte en dat er mensen aan kunnen overlijden. Net als andere ziekten die dodelijk kunnen zijn. Overigens sterven er in de UK gemiddeld zo'n 12.000 per week en hebben ze het over ongeveer 500 doden aan oversterfte per week. Absoluut klinkt dat als veel, maar procentueel natuurlijk niet heel schokkend.

jos_br

Bericht door jos_br » 25 nov 2021, 10:07

Downforce Hans schreef: 25 nov 2021, 09:49 Ze krijgen de neuzen wat betreft één Europa al niet één kant op , laat staan met "the great reset". Gaat echt niet gebeuren..... :nah:
Ook hoop ik dit echt!

Jos.

Robin

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 10:09

frankie schreef: 25 nov 2021, 10:05
Philipoo schreef: 25 nov 2021, 09:06
45.000 besmettingen per dag, 1000 doden per week, 1000 ziekenhuisopnames per dag. Corona is daar echt weg ja..
Corona is niet weg, maar wordt daar geaccepteerd als ziekte en dat er mensen aan kunnen overlijden. Net als andere ziekten die dodelijk kunnen zijn. Overigens sterven er in de UK gemiddeld zo'n 12.000 per week en hebben ze het over ongeveer 500 doden aan oversterfte per week. Absoluut klinkt dat als veel, maar procentueel natuurlijk niet heel schokkend.
+1. In Nederland overlijden er gemiddeld 2800 mensen aan alles behalve aan Corona elke week 52 weken per jaar.

Die 1000 doden in de UK.....dat media gelul was er ook toen Brazilie aan de rand van de afgrond stond en iedereen maar dood ging.
Ik heb Brazilianen in mijn hechte vriendenkring: Viel allemaal reuze mee....

Enrico

Bericht door Enrico » 25 nov 2021, 10:10

Als er zo lang duurt om een kabinet bij elkaar te sprokkelen zijn we 500 jaar weg van de Global Governance. In de Bijbel staat de global governance gelijk aan des einde der tijden. 🧐

Robin

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 10:14

2012 is dus door een dyslectische persoon verkeerd gespeld:)

Robin

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 10:19

Inderdaad Bami....ik hou het liever bij Stalin/Marx en vooral RoflMAO China:)

alt

Bericht door alt » 25 nov 2021, 10:26

Jos, ik vind dat een reëel scenario, die het WEF wil uitvoeren, maar de bankiers kan ik niet echt plaatsen.
H. de Jonge vind ik een ophitser, een dreiger, een imitatie van een bekende volksmenner uit het recentelijke verleden.
Het gewone volk wordt wereldwijd met lullige dingen tegen elkaar opgezet en afgeleid, het woke gebeuren, transgender, S. Klaas, immigratie.
Op de universiteiten wereldwijd worden niet de studenten meer beoordeeld naar capaciteit maar naar kleur, woke, transgender.
Het grootste deel van dit demissionaire kabinet en een groot deel van de topambtenaren zijn lid van het WEF en SDG.
Een grote afdeling van het SDG zit zelf in één van de ministeries.
Maar wie zijn de echte tegenkrachten, die heb ik nog nergens kunnen vinden.
Maar zoals ik al eerder schreef, mijn tijd zal het uitdienen.

Veel van mijn vrienden, ouwe lullen hebben hetzelfde idee wat er zich nu afspeelt.
Zij hebben de tijd van de 5 verstikkende zuilen meegemaakt, een kritische media, de flowerpowerbeweging, provo, bh-loze en minirokjes dragende jonge vrouwen, vrijheid van autorijden zonder snelheidsbeperking.
En als ik als jonge oudere nu de situatie bekijkt, dan heb ik in mijn lange leven nooit gezien dat maatregelen vanzelf verdwijnen.
Denk maar aan het kwartje van Kok. de premier die een computer op een futuristische manier wilde bedienen.

Elise, wat denk jij dan wat er speelt, daar ben ik benieuwd naar?

Robin

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 10:30

Mooi betoog alt.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 nov 2021, 10:31

alt schreef: 25 nov 2021, 10:26
Op de universiteiten wereldwijd worden niet de studenten meer beoordeeld naar capaciteit maar naar kleur, woke, transgender.
Wanneer was jij voor het laatst op een universiteit? :lol:

Enrico

Bericht door Enrico » 25 nov 2021, 10:32

De lijst van wereld domination is super lang! Manen en vrouwen!! Die gemotiveerd werden door ego, hebzucht, grootheidswaanzin, etc etc

Remember the Romans?
Catherine the great?
Alexander the Great?
Julius Caesar?
Enrico de DF’er?

Niet dat ik geloof dat is wat aan de hand is. Ik zou het eerder schuiven op het willen oplossen van een onoplosbaar probleem via politiek correcte wegen met de grootste kans op toekomstige politiek success ipv wat eigenlijk logisch zou zijn.
Laatst gewijzigd door Enrico op 25 nov 2021, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 10:33

Philipoo schreef: 25 nov 2021, 10:31
'Volkert waar ben je?'

Tom

Bericht door Tom » 25 nov 2021, 10:37

De schrijver van dat stukje overdrijft, maar dat wereldleiders bij het WEF bijeen komen en daar dit soort ideeën bespreken is een feit. Dat mag ook, mits het daarna op open en op democratische wijze ingevoerd wordt. Dat is iets wat wel aan het verschuiven is. Corona zorgt ervoor dat dingen nu versneld ingevoerd worden (wat er nu gaande is was voor Corona niet gelukt). Globalisering (o.a. EU) zet de burger ook op een afstand. Politieke partijen zijn pro-EU (de meeste) of tegen, maar daar houd je invloed als kiezer wel op. Prima dat mensen voor meer EU zijn, maar democratisch gezien heb je minder in te brengen en wat ze vandaag willen (waar jij achter staat) hoeft niet hetzelfde te zijn als wat ze morgen bedenken. En veel politici vinden dat toch fijn, getuige het afschaffen van het raadgevend referendum.

alt

Bericht door alt » 25 nov 2021, 10:41

Ik heb nu 2 speelfilms aan de lijve meegemaakt, de jaren 60 en nu de jaren 20. :)

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 nov 2021, 10:45

Robin schreef: 25 nov 2021, 10:33
Philipoo schreef: 25 nov 2021, 10:31
'Volkert waar ben je?'

Ergens in Apeldoorn volgens mij

Elise

Bericht door Elise » 25 nov 2021, 10:57

alt schreef: 25 nov 2021, 10:26 Elise, wat denk jij dan wat er speelt, daar ben ik benieuwd naar?
Wat er speelt met betrekking tot WEF, great reset en meer van dat geleuter bedoel je? Niks.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 nov 2021, 11:08

Elise schreef: 25 nov 2021, 10:57
alt schreef: 25 nov 2021, 10:26 Elise, wat denk jij dan wat er speelt, daar ben ik benieuwd naar?
Wat er speelt met betrekking tot WEF, great reset en meer van dat geleuter bedoel je? Niks.
Wat een heerlijk verfrissend antwoord. :D

Omtzigt vroeg gisteren aan Gideon van Meijeren van FVD ook hoe dat nou met die samenwerking (landsverraad) van onze kabinetsleden met buitenlandse partijen zat. Of er ook een minuscuul stukje bewijs getoond kon worden. Kijk zelf maar even zou ik zeggen.

Robin

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 11:13

Wereldheerschappij zie ik niet gauw 123 gebeuren. Maar het volk in 'democratische' 'rijke' landen waaronder NL gaat van een beetje controleerbaar verworden tot een gecontroleerde speelbal van de overheid.
QR codes op je telefoon om zo ergens binnen te komen(en alsnog iemand onverhoopt te besmetten) , dat hadden we een jaar geleden niet durven dromen toch? Stapje voor stapje. 2 stappen qua controle vooruit. Weer één stap achteruit. Dan valt 't minder op.....

Plaats reactie