Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Enrico

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 24 nov 2021, 20:51

daNpy schreef: 24 nov 2021, 20:39 Maar ben je dan boos op de ongevaccineerden of op de politiek die IC bedden afschaalt maar wel geld voor andere zaken over heeft?

Blijkbaar is er wel geld beloofd (ik kan niet vinden hoeveel en of het definitief is) voor een paar 1000 extra BOA's om de corona-toegang te handhaven.
Maar zolang meneer de Jonge & de heer Rutte ronduit de ongevaccineerden de schuld geven in hun persconferentie blijven ze zelf buiten schot.
Eens! De politiek is meer bezig met cop outs en scape goats Dan long term solutions.

Paul S

Bericht door Paul S » 24 nov 2021, 21:59

Enrico schreef: 24 nov 2021, 20:51 [quote=daNpy post_id=<a href="tel:1537688">1537688</a> time=<a href="tel:1637782749">1637782749</a> user_id=4445]
Maar ben je dan boos op de ongevaccineerden of op de politiek die IC bedden afschaalt maar wel geld voor andere zaken over heeft?

Blijkbaar is er wel geld beloofd (ik kan niet vinden hoeveel en of het definitief is) voor een paar 1000 extra BOA's om de corona-toegang te handhaven.
Maar zolang meneer de Jonge & de heer Rutte ronduit de ongevaccineerden de schuld geven in hun persconferentie blijven ze zelf buiten schot.
Eens! De politiek is meer bezig met cop outs en scape goats Dan long term solutions.
[/quote]

Juist, en ze worden nog steeds geloofd. Maar ik zal wel iets missen…

Elise

Bericht door Elise » 24 nov 2021, 22:40

Paul S schreef: 24 nov 2021, 21:59 Juist, en ze worden nog steeds geloofd. Maar ik zal wel iets missen…
Het gaat niet om of ze nog geloofd worden, het gaat er om welke andere keuze er is.
Te makkelijk om commentaar te hebben en om de hete brei heen te lullen, iets wat ik hier veelvuldig zie.

Als jij de oplossing hebt hoor ik het graag :bloemetje:

Ik denk dat we weer naar een volledige lockdown gaan.....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 nov 2021, 23:43

De hete brei leidde hier de laatste keer tot een lockdown van 6 weken, dus is men wat voorzichtiger.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 25 nov 2021, 01:51

daNpy schreef: 24 nov 2021, 17:02
MParallel schreef: 24 nov 2021, 16:59 Gewoon niemand zich meer laten testen. Zakt het aantal positieve uitslagen ook. Want zo rekent Hugo, maar dan omgekeerd.
Je zou zeggen dat je het aantal positieve testen afzet tegen het totaal aantal testen. Maar dat concept wordt al vanaf het begin niet begrepen volgens mij.
Je kan het beter bij 1 getal houden dat oploopt. Dat zegt niks, maar het lijkt heel wat.
Precies. Zo brengen dat het binnen hun verhaal blijft dat het slecht gaat en strenger moet.
Gat wat ze graven is al zo diep, geen weg meer terug.

JP

Bericht door JP » 25 nov 2021, 02:18

Hoe staat het eigenlijk met het “r”-getal ? Doodse stilte….

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 nov 2021, 06:55

1.21

Paul S

Bericht door Paul S » 25 nov 2021, 07:35

Elise schreef: 24 nov 2021, 22:40
Paul S schreef: 24 nov 2021, 21:59 Juist, en ze worden nog steeds geloofd. Maar ik zal wel iets missen…
Het gaat niet om of ze nog geloofd worden, het gaat er om welke andere keuze er is.
Te makkelijk om commentaar te hebben en om de hete brei heen te lullen, iets wat ik hier veelvuldig zie.

Als jij de oplossing hebt hoor ik het graag :bloemetje:

Ik denk dat we weer naar een volledige lockdown gaan.....

Om de hete brei heen lullen is iets wat onze politiekers de hele dag doen. Ze hebben massaal ingezet op de vaccinatie. Uit alle cijfers blijkt dat dit geen vruchtbare oplossing is.

Oplossing: iedereen verder met zijn leven en maatregelen los. Corona laat zich niet sturen, het is er nu eenmaal en daar zullen we het mee moeten doen. Mensen gaan nu eenmaal dood. Er sterven al jarenlang tijdens het griepseizoen duizenden mensen, heeft nagenoeg nooit iemand van wakker gelegen.
Ik heb zelf ook corona gehad. Heb ik er last van gehad: ja ben er flink ziek van geweest. Maar ik leef nog steeds, iets wat ik aan de hand van de statistieken op voorhand ook wel had bedacht. Was ik eraan gestorven, jammer dan, ook dat gebeurd. Klinkt misschien qru maar dat is zoals ik er tegenaan kijk. Ach, zoveel mensen zoveel wensen.

Net zoals je nu niets anders hoort als klimaat, klimaat, klimaat. Ook daar gaan wij niets aan verbeteren... Maar dat is weer een heel.andere discussie.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 nov 2021, 07:45

Paul S. Ik had geen zin meer en het heeft geen zin meer(...) om ook zo'n verhaal op te hangen, maar +1000

Irish Coffee?:)

jos_br

Bericht door jos_br » 25 nov 2021, 08:02

Ik heb iets van een andere site "geleend". Iets waar ik in geloof, maar hierdoor door een paar voor dom en laagopgeleid uitgemaakt Wordt (wat precies de bedoeling van dit beleid is, hulde!),

"Langzaam maar zeker wordt het mensen duidelijk dat Hugo de Jonge een spel speelt. En met hem Mark Rutte, en Sigrid Kaag, werkend voor het World Economic Forum. Al 15 jaar heeft deze club voorbereid wat nu in gang wordt gezet. Een transitie naar een nieuwe maatschappij, die ze de 'sustainable world' noemen, onder 'world governance'.
Een maatschappij zonder bezit, met deelgebruik, minder mensen, minder consumptie, minder reizen, thuis werken en leven, sociale contacten online. Geen contant geld meer, de megagrote reset van al het geleende geld, opheffen banken, centrale digitale munt. Geen detailhandel meer, centrale staatsproductie. Geen eigen bedrijf meer, maar een klein basisloon. Geen eigen huizenbezit meer. Alles geregeld door de wereldregering. Onder streng toezicht / dwang van een app met puntensysteem voor 'goed gedrag', waarmee wordt bepaald wat u nog mag.
Modern ophokken en in leven houden van een kleinere groep mensen, om te overleven op aarde. Met minimaal verbruik en totalitaire communistische macht.
Onzin? U wordt er stapje voor stapje gewend mee gemaakt en zit al in het begin van het proces. Met leugens over een vooraf zeer bewust verkleinde, en klein gehouden, zorg, om als excuus te dienen voor de 'noodzakelijke' maatregelen. Het is fake. Hugo de Jonge is een meester in maar doorpraten tot het mensen duizelt voor de ogen, maar voert met precizie stapje voor stapje voor stapje de lijn van het plan uit. Het wordt nog veel erger. Met na het pandemie-sprookje een 'event' dat de maatschappij nog verder zal ontwrichten, waarna oorlogswetgeving en tenslotte 'world governance' 'noodzakelijk' zal zijn. Bijna overal op aarde gebeurt hetzelfde. Het is groot en ik heb niet de illusie dat het nog gestopt kan worden. Ik kan u alleen wakker maken. Orienteer u, lees 'The great reset' van Klaus Schwab, zie het fanatisme van Bill Gates over het verkleinen van de wereldbevolking, zie het World Economic Forum, zie wat er gebeurt in vooroplopende landen als Australië en Israel.
Zie de gevaren van dit nu 'noodzakelijk' ingezette nieuwe type vaccin, dat na meerdere prikken het immuunsysteem verzwakt en als een paard van troje op termijn heel veel slachtoffers kan maken.
Ze gaan nonstop door, en steeds verder.
Ik wil geen discussie. Ik hoef geen gelijk. Als ik hiermee een paar mensen wakker kan maken, met alle risico's op uitsluiting, verlies van werk of erger, is er al winst."

Ik denk er echt goed over na....

Jos.

Paul S

Bericht door Paul S » 25 nov 2021, 08:12

Robin schreef: 25 nov 2021, 07:45 Paul S. Ik had geen zin meer en het heeft geen zin meer(...) om ook zo'n verhaal op te hangen, maar +1000

Irish Coffee?:)
Het is een discussie zonder einde inderdaad.
Ik heb me toevallig net un bakkie gezet. Enkel de whisky maar achterwege gelaten

Paul S

Bericht door Paul S » 25 nov 2021, 08:23

@ Jos, 2 jaar geleden had ik de schrijver waarschijnlijk voor gek uitgemaakt. Zoals het nu gaat ben ik hier niet meer zo zeker van. Zeker met de dwangmatigheid zoals alles momenteel aan het volk wordt opgedrongen en grondwetten worden aangepast zonder zorgvuldige voorbereidingsprocedure. Daar krijg ik toch een naar onderbuikgevoel van.

KoenM

Bericht door KoenM » 25 nov 2021, 08:23

jos_br schreef: 25 nov 2021, 08:02 Ik heb iets van een andere site "geleend". Iets waar ik in geloof, maar hierdoor door een paar voor dom en laagopgeleid uitgemaakt Wordt (wat precies de bedoeling van dit beleid is, hulde!),

"Langzaam maar zeker wordt het mensen duidelijk dat Hugo de Jonge een spel speelt. En met hem Mark Rutte, en Sigrid Kaag, werkend voor het World Economic Forum. Al 15 jaar heeft deze club voorbereid wat nu in gang wordt gezet. Een transitie naar een nieuwe maatschappij, die ze de 'sustainable world' noemen, onder 'world governance'.
Een maatschappij zonder bezit, met deelgebruik, minder mensen, minder consumptie, minder reizen, thuis werken en leven, sociale contacten online. Geen contant geld meer, de megagrote reset van al het geleende geld, opheffen banken, centrale digitale munt. Geen detailhandel meer, centrale staatsproductie. Geen eigen bedrijf meer, maar een klein basisloon. Geen eigen huizenbezit meer. Alles geregeld door de wereldregering. Onder streng toezicht / dwang van een app met puntensysteem voor 'goed gedrag', waarmee wordt bepaald wat u nog mag.
Modern ophokken en in leven houden van een kleinere groep mensen, om te overleven op aarde. Met minimaal verbruik en totalitaire communistische macht.
Onzin? U wordt er stapje voor stapje gewend mee gemaakt en zit al in het begin van het proces. Met leugens over een vooraf zeer bewust verkleinde, en klein gehouden, zorg, om als excuus te dienen voor de 'noodzakelijke' maatregelen. Het is fake. Hugo de Jonge is een meester in maar doorpraten tot het mensen duizelt voor de ogen, maar voert met precizie stapje voor stapje voor stapje de lijn van het plan uit. Het wordt nog veel erger. Met na het pandemie-sprookje een 'event' dat de maatschappij nog verder zal ontwrichten, waarna oorlogswetgeving en tenslotte 'world governance' 'noodzakelijk' zal zijn. Bijna overal op aarde gebeurt hetzelfde. Het is groot en ik heb niet de illusie dat het nog gestopt kan worden. Ik kan u alleen wakker maken. Orienteer u, lees 'The great reset' van Klaus Schwab, zie het fanatisme van Bill Gates over het verkleinen van de wereldbevolking, zie het World Economic Forum, zie wat er gebeurt in vooroplopende landen als Australië en Israel.
Zie de gevaren van dit nu 'noodzakelijk' ingezette nieuwe type vaccin, dat na meerdere prikken het immuunsysteem verzwakt en als een paard van troje op termijn heel veel slachtoffers kan maken.
Ik wil geen discussie. Ik hoef geen gelijk. Als ik hiermee een paar mensen wakker kan maken, met alle risico's op uitsluiting, verlies van werk of erger, is er al winst."

Jos.
Is dan de gedachte dat Hugo, Mark en Kaag dit voor de hele wereld regelen? Of is dan de regering van elk land (een paar uitgezonderd) ook onderdeel van het complot?

Forza

Bericht door Forza » 25 nov 2021, 08:33

En het complete ambtenarenapparaat dat het beleid daadwerkelijk uitvoert, daar zit niemand tussen die aan de bel trekt?

Ik moet echt smakelijk lachen om dit soort berichten. Waarna ik meteen ook wat droevig ben omdat het triest is dat mensen zich echt zo druk kunnen maken om iets dat in hun eigen fantasiewereld werkelijkheid lijkt te worden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 nov 2021, 08:36

Hugo de Jonge is daar bij lange na niet intelligent genoeg voor. Los daarvan vind ik dit complete bullshit, ik weiger te geloven dat zoiets bestaat dan wel gebeurt. Het is nou niet zo dat een Hugo multimiljonair is en dus de dans zou ontspringen bij dit soort plannen, daar heeft hij net zo goed last van. En ieder redelijk mens en zeker Nederlandsers die een hoop vrijheid gewend zijn, wil niet zo leven.

KoenM

Bericht door KoenM » 25 nov 2021, 08:39

Helemaal eens.

Blijkt wel dat de politiek voor veel mensen een ver van hun bed show is.

Dat zijn ook maar gewoon mensen hè.

En net als dat mensen op dit forum voortschrijdend inzicht hebben, hebben ze dat in Den Haag ook.

jos_br

Bericht door jos_br » 25 nov 2021, 08:41

Paul S schreef: 25 nov 2021, 08:23 @ Jos, 2 jaar geleden had ik de schrijver waarschijnlijk voor gek uitgemaakt. Zoals het nu gaat ben ik hier niet meer zo zeker van. Zeker met de dwangmatigheid zoals alles momenteel aan het volk wordt opgedrongen en grondwetten worden aangepast zonder zorgvuldige voorbereidingsprocedure. Daar krijg ik toch een naar onderbuikgevoel van.
Dit heb ik al vanaf de eerste persco al, er wordt iets engs uitgerold.
KoenM schreef: 25 nov 2021, 08:23

Is dan de gedachte dat Hugo, Mark en Kaag dit voor de hele wereld regelen? Of is dan de regering van elk land (een paar uitgezonderd) ook onderdeel van het complot?
Dit is veel groter, wat er bij ons een demissionaire regering heet zijn gewoon trekpoppen, dus is er sprake van een complot. Verdiep je anders even wat er in Engeland speelt, die lachen zich na de brexit slap me wat er hier gaande is.

Jos.

jos_br

Bericht door jos_br » 25 nov 2021, 08:43

Forza schreef: 25 nov 2021, 08:33 En het complete ambtenarenapparaat dat het beleid daadwerkelijk uitvoert, daar zit niemand tussen die aan de bel trekt?

Ik moet echt smakelijk lachen om dit soort berichten. Waarna ik meteen ook wat droevig ben omdat het triest is dat mensen zich echt zo druk kunnen maken om iets dat in hun eigen fantasiewereld werkelijkheid lijkt te worden.
Ik hoop dat je gelijk hebt!

Jos.

KoenM

Bericht door KoenM » 25 nov 2021, 08:54

jos_br schreef: 25 nov 2021, 08:41
Paul S schreef: 25 nov 2021, 08:23 @ Jos, 2 jaar geleden had ik de schrijver waarschijnlijk voor gek uitgemaakt. Zoals het nu gaat ben ik hier niet meer zo zeker van. Zeker met de dwangmatigheid zoals alles momenteel aan het volk wordt opgedrongen en grondwetten worden aangepast zonder zorgvuldige voorbereidingsprocedure. Daar krijg ik toch een naar onderbuikgevoel van.
Dit heb ik al vanaf de eerste persco al, er wordt iets engs uitgerold.
KoenM schreef: 25 nov 2021, 08:23

Dit is veel groter, wat er bij ons een demissionaire regering heet zijn gewoon trekpoppen, dus is er sprake van een complot. Verdiep je anders even wat er in Engeland speelt, die lachen zich na de brexit slap me wat er hier gaande is.

Jos.
Verdiep je anders even wat er in Engeland speelt? Kun je nog concreter zijn, of moet ik in de hele geschiedenis van Engeland duiken?

Vrij onzinnig argument als je niet aangeeft waar je op doelt.

En ik heb genoeg vrienden/kennissen die in Engeland werken. Nog nooit gehoord dat die zich slap lachen voor wat er hier gebeurt.

Ik heb ze vooral horen klagen over de veel strengere lockdown in de UK, niet naar Nederland/andere landen mogen reizen, etc. Ik gok dat jij daar niet op doelt?

jos_br

Bericht door jos_br » 25 nov 2021, 09:00

KoenM schreef: 25 nov 2021, 08:54

Verdiep je anders even wat er in Engeland speelt? Kun je nog concreter zijn, of moet ik in de hele geschiedenis van Engeland duiken?

En ik heb genoeg vrienden/kennissen die in Engeland werken. Nog nooit gehoord dat die zich slap lachen voor wat er hier gebeurt.

Ik heb ze vooral horen klagen over de veel strengere lockdown in de UK, niet naar Nederland/andere landen mogen reizen, etc. Ik gok dat jij daar niet op doelt?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5c5dc66/

Jos.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 25 nov 2021, 09:06

jos_br schreef: 25 nov 2021, 09:00

Jos.
45.000 besmettingen per dag, 1000 doden per week, 1000 ziekenhuisopnames per dag. Corona is daar echt weg ja..

Elise

Bericht door Elise » 25 nov 2021, 09:10

jos_br schreef: 25 nov 2021, 08:02 Ik heb iets van een andere site "geleend". Iets waar ik in geloof, maar hierdoor door een paar voor dom en laagopgeleid uitgemaakt Wordt (wat precies de bedoeling van dit beleid is, hulde!),

Jos.
Jij hebt toch je eigen garagebedrijf Jos?
Als jij zo overtuigd bent dat dit gaat gebeuren, ben ik heel benieuwd naar jouw visie voor jouw eigen bedrijf en welke stappen je nu daarin gaat nemen. Eigen bedrijf is hard werken om wat op te bouwen, maar als je nu al weet dat je dat in de toekomst wordt afgenomen, dan is het zinloos om daar nog enige energie in te stoppen naar mijn mening.

jos_br

Bericht door jos_br » 25 nov 2021, 09:15

Elise schreef: 25 nov 2021, 09:10
Als jij zo overtuigd bent dat dit gaat gebeuren, ben ik heel benieuwd naar jouw visie voor jouw eigen bedrijf en welke stappen je nu daarin gaat nemen. Eigen bedrijf is hard werken om wat op te bouwen, maar als je nu al weet dat je dat in de toekomst wordt afgenomen, dan is het zinloos om daar nog enige energie in te stoppen naar mijn mening.
Daar maak ik me oprecht zorgen, dat klopt. Weet niet hoe hiermee om te gaan.

Jos.

KoenM

Bericht door KoenM » 25 nov 2021, 09:16

Philipoo schreef: 25 nov 2021, 09:06
jos_br schreef: 25 nov 2021, 09:00

Jos.
45.000 besmettingen per dag, 1000 doden per week, 1000 ziekenhuisopnames per dag. Corona is daar echt weg ja..
En even snel gescreend, maar verplichte vaccinaties voor verpleegkundigen, al 9m booster shots.

Ik had niet het idee dat jij daar voorstander van was Jos?

Elise

Bericht door Elise » 25 nov 2021, 09:34

jos_br schreef: 25 nov 2021, 09:15
Elise schreef: 25 nov 2021, 09:10
Daar maak ik me oprecht zorgen, dat klopt. Weet niet hoe hiermee om te gaan.

Jos.
Ik maak me op mijn beurt oprecht zorgen over het feit dat mensen, waaronder jij dus Jos, daadwerkelijk geloven dat we die kant op gaan. Ik kan me er, met de beste wil van de wereld, helemaal niets bij voorstellen. Voor mij zijn het loze, opruiende en sekte achtige uitspraken/verhaaltjes.

Plaats reactie