Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
Het enige wat werkt is resultaat afdwingen. Links wil migranten toelaten en denkt dat het maakbaar is (en daar komt in mijn ogen hun naïviteit om de hoek kijken) dat ze hier goed functioneren: prima, maar dan wel met harde afspraken. Geef ze een bak geld om integratiebureautjes te financieren maar resultaat moet zijn dat 90% na drie jaar op eigen voeten kan staan en niet in aanraking is gekomen met politie/justitie. Simpel te meten. Die eerste drie jaar, de 10% die in de ww blijft en geld kost en de kosten van integratiebureautjes worden dan gedragen door de 90% die na drie jaar wel werken. Na drie jaar meet je de stand van zaken op, cijfers niet gehaald: alles wat werk heeft krijgt z'n permanente verblijfsvergunning, de rest weer terugsturen (wat natuurlijk weer een probleem is door verdragen en landen die ze niet terugnemen...), grenzen dicht en klaar: proeftuin van links mislukt. Wel gelukt: dan heeft rechts niks te zeiken.
- Niels
- Auto: Prius+
Nou je bagataliseerd Tom. Mijn ouders zijn typisch “linkse Groningers” maar hebben ook altijd hard gewerkt voor de belastingcenten die ze hebben moeten afdragen. Sociaal zijn en mensen helpen is heel wat anders dan de sluizen open zetten. Ik ken geen mensen die meer een hekel hebben aan klaplopende hand ophouders dan zij. “Wil je iets? Ga er maar voor werken”. Waarvan akte.
Punt is dat wij qua wet en regelgeving geen onderscheid kunnen of willen maken tussen hulp behoevende en klaplopers. Waarom willen we dat niet? Omdat we de mensen die op praktisch niveau daar inzage in hebben (de begeleiders) niet die beslissingsbevoegdheid willen geven. A la Nederland moeten daar weer eens een aantal duur betaalde lagen boven staan die het allemaal wel even bepalen.... Daarnaast lijkt het er sterk op dat asiel gewoon handel is. Gemeentes krijgen subsidies, bedrijfjes die inburgeringscursussen geven poppen op als paddestoelen uit de grond. Weer een belasting geld rondpomp proces. Daar is ook weinig links aan, ik zou eigenlijk zeggen dat het typische Rutte aanhang is. Management lagen en ondernemers die allemaal hun graantje willen meepikken.
Punt is dat wij qua wet en regelgeving geen onderscheid kunnen of willen maken tussen hulp behoevende en klaplopers. Waarom willen we dat niet? Omdat we de mensen die op praktisch niveau daar inzage in hebben (de begeleiders) niet die beslissingsbevoegdheid willen geven. A la Nederland moeten daar weer eens een aantal duur betaalde lagen boven staan die het allemaal wel even bepalen.... Daarnaast lijkt het er sterk op dat asiel gewoon handel is. Gemeentes krijgen subsidies, bedrijfjes die inburgeringscursussen geven poppen op als paddestoelen uit de grond. Weer een belasting geld rondpomp proces. Daar is ook weinig links aan, ik zou eigenlijk zeggen dat het typische Rutte aanhang is. Management lagen en ondernemers die allemaal hun graantje willen meepikken.
Het powerplay gelul. Als je nu afspraken maakt met 170 landen en 10% houdt zich daar niet aan dan heb je al veel meer winst dan dat je zelf als op zichzelf staand land er tegen moet “vechten”. Even los van de inhoud van het verdrag. Ik denk ook dat Nederland simpelweg zoiets nodig heeft, het is nu gewoon versplinterd en ontzettend slecht geregeld.535d schreef: 26 nov 2018, 09:05Dat hij landingsrechten wil gaan schrappen (zgn powerplay) of dat Arabische en Afrikaanse landen zich nimmer aan dit verdrag gaan houden?Niels schreef: 25 nov 2018, 21:57 Ojik mag buiten de realiteit staan maar wat Baudet wil snijdt evenmin hout.Want met name dat laatste stuk snijdt wel degelijk hout.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dus omdat de overheid geen verschil maakt tussen hulpbehoevenden en klaplopers is het dus de fout van rechts Niels?
Laat de overheid eerst die wetten eens nakijken/dichttimmeren en iig níet met het Marrakesh verhaal in zee gaan.
Laat de overheid eerst die wetten eens nakijken/dichttimmeren en iig níet met het Marrakesh verhaal in zee gaan.
-
We zijn nu op een punt dat ik me niet meer afvraag wat wij kunnen doen voor ons land, maar wat ons land kan betekenen voor ons.
En dat ziet er niet rooskleurig uit
En dat ziet er niet rooskleurig uit

- Niels
Blijkbaar moeten een hoop mensen in hokjes en systemen denken voor houvast ofzo. Ben je niet voor dan ben automatisch tegen, ben je links dan ben je automatisch tegen rechts. Hij, zij, hullie, zullie..... iig ligt de schuld altijd bij een ander. Ik wijs nergens naar maar een beetje kritisch naar jezelf(of politieke voorkeur) is er wereldwijd niet bij. De verdeeldheid is nog nooit zo groot geweest volgens mijn gevoel. Ik denk dat dit nog het grootste probleem is. Als individueel klein kikker landje waarvan het rechtssysteem voor geen meter klopt ga je natuurlijk never een vuist maken tegen wat dan ook...
-
Wellicht meer een metadiscussie over wat links en recht is. Een uitspraak "Wil je iets? Ga er maar voor werken" klinkt mij ook vrij rechts (van het midden) in de orenNiels schreef: 26 nov 2018, 11:53 Nou je bagataliseerd Tom. Mijn ouders zijn typisch “linkse Groningers” maar hebben ook altijd hard gewerkt voor de belastingcenten die ze hebben moeten afdragen. Sociaal zijn en mensen helpen is heel wat anders dan de sluizen open zetten. Ik ken geen mensen die meer een hekel hebben aan klaplopende hand ophouders dan zij. “Wil je iets? Ga er maar voor werken”. Waarvan akte.

Daarom moet je ook targets stellen. Drie jaar de tijd om te integreren en begeleiding op onze kosten. Na drie jaar geen betaalde baan, dan weer terug. Als ik m'n belasting niet betaal of teveel openstaande boetes heb dan word ik bij een verkeerscontrole ook staande gehouden. Dat is geen afweging die gemaakt hoeft te worden maar gewoon een concrete afspraak. In de asielsector heb ik het idee dat ze die persoon gewoon doorschuiven, er is altijd wel iemand anders die weer (opnieuw) wil helpen.Punt is dat wij qua wet en regelgeving geen onderscheid kunnen of willen maken tussen hulp behoevende en klaplopers. Waarom willen we dat niet? Omdat we de mensen die op praktisch niveau daar inzage in hebben (de begeleiders) niet die beslissingsbevoegdheid willen geven.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Punt is IMO;
Als jet het nuancerend brengt, wordt deze nuance altijd tegen je gebruikt. Misbruik wordt er dan van gemaakt. Door alle partijen.
Daar ben ik wel klaar mee.
Als jet het nuancerend brengt, wordt deze nuance altijd tegen je gebruikt. Misbruik wordt er dan van gemaakt. Door alle partijen.
Daar ben ik wel klaar mee.
-
Onlinetomgtr
Ik geloof niet dat er vaak een excuus is om nuance te laten varen. Gebrek aan nuance polariseert.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nuance zorgt momenteel voor polarisering, regels worden misbruikt door beide partijen (vluchtelingen en juristen)
Dan zijn regels dus niet helder genoeg;
Oplossing; betere regelgeving/akkoorden
Marrakesh is simpelweg niet duidelijk genoeg, te veel open einden, dan wordt het een drama terwijl dat juist voorkomen moet worden met een goed akkoord.
Dan zijn regels dus niet helder genoeg;
Oplossing; betere regelgeving/akkoorden
Marrakesh is simpelweg niet duidelijk genoeg, te veel open einden, dan wordt het een drama terwijl dat juist voorkomen moet worden met een goed akkoord.
- Niels
Mee eens.
Dat is het beeld wat jij er bij hebt denk ik Tom. Groningen is "een links bolwerk" maar ook vooral van geen gelul en niet lullen maar poetsen.
-
Maar Niels, je haalt nu dat powerplay aan. Maar is het niet veel erger dat, wanneer het verdrag WEL wordt ondertekend door Nederland, deze als voorbeeld genoemde landen zich TOTAAL maar dan ook TOTAAL niet gaan houden aan dit verdrag?
Kijk, dat powerplay geleuter van Baudet is misschien zwart-wit, maar wat hij probeert aan te geven (althans dat denk ik) is dat het met die softe aanpak maar eens afgelopen moet zijn.
Nederland laat over zich heen lopen. Hele sociale stelsel is straks niet meer houdbaar als half Afrika hier even de boel komt ''leegsjoppen''. Die lui krijgen door dat verdrag allerlei rechten. Zie ze dan nog maar eens weg te krijgen. Want ach, uitgeprocedeerden krijgen ook gewoon een verblijfsvergunning.
Kijk, dat powerplay geleuter van Baudet is misschien zwart-wit, maar wat hij probeert aan te geven (althans dat denk ik) is dat het met die softe aanpak maar eens afgelopen moet zijn.
Nederland laat over zich heen lopen. Hele sociale stelsel is straks niet meer houdbaar als half Afrika hier even de boel komt ''leegsjoppen''. Die lui krijgen door dat verdrag allerlei rechten. Zie ze dan nog maar eens weg te krijgen. Want ach, uitgeprocedeerden krijgen ook gewoon een verblijfsvergunning.
-
Daarom, niet met 2 maten meten. Gewoon duidelijke targets.Tom schreef: 26 nov 2018, 13:15 Daarom moet je ook targets stellen. Drie jaar de tijd om te integreren en begeleiding op onze kosten. Na drie jaar geen betaalde baan, dan weer terug. Als ik m'n belasting niet betaal of teveel openstaande boetes heb dan word ik bij een verkeerscontrole ook staande gehouden. Dat is geen afweging die gemaakt hoeft te worden maar gewoon een concrete afspraak.
Maar ach, zolang onze Femke ''Haalzemaar' haar eigen beleid denkt te kunnen gaan voeren is het niet best gesteld.
Teveel tegenwerkende mensen, ook op gemeentelijk niveau.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Regels worden misbruikt door beide partijen (vluchtelingen en juristen)? Ik schaar deze beide partijen onder 1 noemer. Er is altijd wel een jurist die vluchtelingen 'begeleidt' in hun streven om hier permanent te kunnen blijven. De regels zijn blijkbaar helder genoeg, of iig helder genoeg van die kant om er gebruik van te maken. Hierdoor wordt alles dusdanig uitgekauwd dat terugsturen al bijna geen optie meer is vanwege de tijd die deze procedures innemen. Regels versimpelen en strenger maken. Maar probeer ze maar eens zo op te stellen dat een slimme jurist hier geen voordeel uit kan trekken. Maar goed, maak je in deze democratie wel een punt dan kun je er altijd tegenin gaan dmv hoger beroep. Andere kijk, andere uitkomst?
@535d; dat verbaasde mij ook. En na Amsterdam willen oa ook Rotterdam en Utrecht dat burkaverbod niet tot prioriteit rekenen. Terwijl een minister hier overgaat en toch wil de burgermeester van de hoofdstad dit naast zich neerleggen. Kan allemaal... Ik had, enigszins generaliserend/vooroordelend, al niet veel op met Halsema als burgemeester van A'dam.
@535d; dat verbaasde mij ook. En na Amsterdam willen oa ook Rotterdam en Utrecht dat burkaverbod niet tot prioriteit rekenen. Terwijl een minister hier overgaat en toch wil de burgermeester van de hoofdstad dit naast zich neerleggen. Kan allemaal... Ik had, enigszins generaliserend/vooroordelend, al niet veel op met Halsema als burgemeester van A'dam.
-
En een burka is echt even wat anders dan een hoofddoek he. Ongelovelijk dat die andere steden met Halsema meegaan in dat verhaal.
-
Onlinetomgtr
Ja echt niet normaal hoe zo'n links monster ff publiekelijk de wet aan haar laars lapt. Mag ik dat ook als ik het niet nederlands vind?
-
Ik denk ook niet dat we die burka als iets heel negatiefs moeten zien. Integendeel, wat ik hier vaak in de straat voorbij zie schuifelen, zijnde autochtone vrouwspersonen, pleit ik voor de burka!
-
LOL Robin op ieder potje past een dekseltje denk ik dan maar (of andersom, of eenzelfde combinatie.
Maar hebben die lui nou echt zo'n hekel aan hun eigen volk? Een andere reden kan ik me niet inbeelden dat deze linkse Gutmenschen de autotochtone Nederlander willen achterstellen.

En daar zit nou juist het probleem, er wordt veel te veel met 2 maten gemeten. Ik wil ook geen parkeergeld betalen. Maar als ik dat niet doe krijg ik wel een bon, zeker aan het einde van het jaar wanneer de targets gehaald dienen te worden.tomgtr schreef: 26 nov 2018, 14:34 Ja echt niet normaal hoe zo'n links monster ff publiekelijk de wet aan haar laars lapt. Mag ik dat ook als ik het niet nederlands vind?
Maar hebben die lui nou echt zo'n hekel aan hun eigen volk? Een andere reden kan ik me niet inbeelden dat deze linkse Gutmenschen de autotochtone Nederlander willen achterstellen.
-
Inderdaad. Ik hoop dat ze haar terugfluiten en op haar plek zetten. Gaat mij niet eens om de burka, maar het is gewoon niet zuiver dat ze dergelijke zaken besluit. Burgemeesters worden al niet gekozen, is gewoon gevalletje baantjescarrousel en lastig uit te leggen. En dan je eigen regeltjes gaan verzinnen en daar mee weg komen?Arthur schreef: 26 nov 2018, 14:07 Ik had, enigszins generaliserend/vooroordelend, al niet veel op met Halsema als burgemeester van A'dam.
- romo
Geheel mee eens;
Ambtsdragers moeten de wet niet interpreteren naar goeddunken, maar uitvoeren. (punt)
Ambtsdragers moeten de wet niet interpreteren naar goeddunken, maar uitvoeren. (punt)
-
Onlinetomgtr
Zeker een burgemeester! Die moet toch echt wat minder politiek gekleurd zijn dan dat zeg. Niet normaal. Had al een hekel aan die rode trut maar nu helemaal klaar mee.
- Niels
Ik snap ook niet dat je zo’n politiek gekleurd persoon burgermeester kunt maken? Lokaal was GL toch ook niet de grootste?
Ik snap het standpunt van Baudet prima maar zo eenvoudig werkt het nu eenmaal niet. Hij is daar best achter inmiddels dus ik gooi dit gewoon op zieltjes winnen. Gezien de tussentijdse peilingen trappen daar toch weer een hoop in. Als je verdrag aan gaat dan is het imho al winst als je met een flink aantal landen op 1 lijn zit. Natuurlijk is het kwalijk dat er landen zullen zijn die zich daar niet aan gaan houden, ook dat is politiek. Wil je lokaal aan opvang doen dan is elk betrokken EU land winst wat mij betreft. We leven niet in een ideale wereld, wat heet....535d schreef: 26 nov 2018, 13:59 Maar Niels, je haalt nu dat powerplay aan. Maar is het niet veel erger dat, wanneer het verdrag WEL wordt ondertekend door Nederland, deze als voorbeeld genoemde landen zich TOTAAL maar dan ook TOTAAL niet gaan houden aan dit verdrag?
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Gewoon met z’n allen op de linkse partijen blijven stemmen

LEERSUM - Scholieren in Leersum zeggen lastig gevallen te worden door mannen uit het plaatselijke azc.
De schoolmeisjes fietsen iedere dag van Leersum naar Doorn. Bij de bushalte voor het azc staan asielzoekers die de meisjes uitschelden en bedreigen, zo schrijft het AD.
Ouders willen nu niet meer dat hun dochters alleen langs het centrum rijden. Of ze moeten nu per bus naar school.
BEKIJK OOK:
Asielzoeker eist woning met max 16 traptreden
Anouk Haaxma, moeder van één van de meisjes:. „Er wordt gesist, getreiterd, allemaal heel vervelend. Ik haal haar regelmatig met de auto op. Dat is de wereld op z’n kop. Ik heb wel eens met het azc gebeld, maar dat levert vaak niets op. Dit speelt al een aantal jaar.”
BEKIJK OOK:
’Boerkapardon’ voor verwesterde vrouw
Locatiemanager van het azc, Gerben van Os zegt onlangs een melding te hebben gekregen van een vader. „Het meisje kon niet vertellen wie het zijn geweest. Voor mij wordt het dan heel moeilijk om de daders op te sporen.’’
Er zijn al langer problemen met de mannelijke asielzoekers. Volgens de krant ’betalen ze bijna nooit’ voor een busritje naar Veenendaal. Ze reizen zwart, maar buschauffeurs zijn bang om er iets van te zeggen.
BEKIJK OOK:
Volwassen asielzoeker wekenlang als tiener in schoolklas
- WJ
-
Moet even een harde kern langs die bushalte, zoals die gasten bij Sinterklaas.

Pak slaag is de enige taal die deze lui begrijpen.
- WJ
Ja want al die anti zwartepiet betogers waren gelijk bekeerd... Ik denk dat het de ongeloofelijk racistisch spreekkoren waren die het hem deden.
Ze zijn nu trouwens druk bezig met anti zwartepiet betogers in griekenland heb ik begrepen.
Ze zijn nu trouwens druk bezig met anti zwartepiet betogers in griekenland heb ik begrepen.