en NL helemaal bovenaan, zo'n verschil had ik ook niet verwacht als dat allemaal klopt dan.

Ik krijg niet het gevoel dat die 2 gelinkt hoeven te zijn.Macboy schreef:Uiteindelijk één grote wereldmacht met verdeling van al het kapitaal. Einde alle oorlogen en gedoe in de wereld.
https://www.facebook.com/euroreferendum ... 650619784/" onclick="window.open(this.href);return false;"De elites zijn niet het probleem, het volk is het probleem"
Dit was toch andersom in mijn gedachten:alt schreef: Maar als je kijkt naar IJsland, dat bij EU wilde, maar de crises met de IJslandse banken, die de economie van IJsland in afgrond storten, niet meer bij EU mocht & nu niet meer bij de EU wil.
Volgens het plaatje van René kost het elke Nederlander dus netto (slechts) €378 per jaar.Andre schreef:Eruit natuurlijk!
Wij zitten hier met ze allen gewoon te werken voor landen die geen kloten doen zoals Griekenland.
Als we al dat geld hadden wat naar de eu en kansloze landen gestort word kunnen we wel halve werkweken van draaien en verdienen we hetzelfde.
Hier heb je hem natuurlijk; verdeling van het kapitaal. Daar hoef je geen groot geleerde voor te zijn om daar een goede mening over te hebben want dit raakt principes. Noch over de andere principiële punten. De mensen voelen dit natuurlijk ook gewoon aan, hoeveel er ook getoverd wordt met cijfers en economische waanbeelden. Laten we eerlijk zijn; herverdelen van het kapitaal maakt enkel in sprookjesboeken iedereen rijk. Als je nu leeft in een rijk land zal je dus gaan betalen voor armere landen, dat is een onontkomelijke economische wetmatigheid. Sterker nog herverdeling vernietigt ook vaak economische waarde tijdens het proces dus de totale taart wordt ook kleiner.Macboy schreef: Wat mij betreft heeft de EU pas effect als het gewoon één groot land wordt. Dat is voor de toekomst van de wereld echt het beste. Uiteindelijk één grote wereldmacht met verdeling van al het kapitaal. Einde alle oorlogen en gedoe in de wereld.
Macboy schreef:Wel mooi om die reactie van Andre te zien. De gemiddelde stemmer zeg maar in Nederland. Denken dat als we uit de EU stappen dat we dan meer te besteden hebben en minder asielzoekers krijgen. Terwijl we dan mogelijk nog minder geld overhouden en dat er mogelijk juist meer asielzoekers zullen gaan komen.
En kijk naar Rene die het heeft over buren en die niet snapt dat ook Nederland uit buren bestaat. In Friesland begrijpen ze Limburg niet. Cultuurverschillen tot en met. Verschillende provincies bij elkaar geflikkerd. Dat gaat ook prima. Waarom zou dat op globale schaal dan niet kunnen ? Ben je dan zo blind voor je "eigen" land ??
Een Brit van 50 is van 1966, om die dan te linken aan WO2 gaat mij veel te ver,, een 60er ook, een 70 er ook, die weten nauwelijks nog iets van de oorlog, ik vind het eigenlijk een non argument.Hielke schreef:Ben ik niet met je eens Riceaux. Zoals het er nu naar uitziet staat de Britten veel interne conflicten te wachten waarvan het generatieconflict onverwacht groot en ingrijpend gaat zijn. Het lijkt wel of de oudere generaties denken nog in oorlog met Nazi Duitsland te zijn terwijl de jongeren zich voornamelijk Europeaan voelen. Dat besef, die scheiding begint er nunin te hakken. De oudjes mogen oppassen, als ze echt sociale onrust willen dan moeten ze zo door blijven gaan. Als ik Brit van 50+ was dan zou ik nu maar eens goed gaan luisteren.
Bij een Nederlands referendum zou ik op dit moment absoluut voor blijven stemmen.
Riceaux schreef:36% van de jongeren, 83% van de ouderen, was de opkomst dacht ik. Zal eens even zoeken naar een bevestigende bron.
+1tomgtr schreef:Benelux is gestart als handelsaccoord. Dat is ook eigenlijk wat wij als rijk land willen. Frankrijk ziet de EU net als Rico als een manier om vrede in Europa te waarborgen. Duitsland zit er, zeker onder Merkel ideologisch tussenin. Ik weet niet welke van de 2 versies beter zijn. Feit is dat de landen binnen EU zo verschillend zijn dat een politieke unie er niet in zit. En zonder politieke unie geen economische unie. De gedachte achter deze unie is mooi, maar zoals met alles lijden de goeden onder de slechten. Elke politieke utopie gaat daaraan ten onder, zo ook het communisme. Dus het is naief te denken dat er niemand misbruik maakt van de rijkdom van landen als Nederland. Dat wetende zou je zoals UK wilde beter terug kunnen gaan naar een handelsaccoord, al die ambtenaren in Brussel eruit flikkeren en gewoon weer nationale wetgeving voor alles maken. Om de vrede te bewaren hebben we de Navo tenslotte.