///M3 Supercharged GOES SWEDEN!!!!!! SOLD!!!!!!!!
- Nero_Serpente
Re: ///M3 Supercharged,M5 coming up
Toch geen Supra Paul? 

Nee man, ik ken de jongen wel die hem nu heeft... is leuk zon ding,,. maar dan alleen als project...
- Nero_Serpente
Idd ben ik met je eens
Of kon je je vrouwtje nog niet echt overhalen destijds?
Hoe dan ook M5 schopt kont 8)

Hoe dan ook M5 schopt kont 8)
-
Ben je ff op vakantie word het Benelux beroemde apparaat verkocht.
Are you really really really sure ?
Are you really really really sure ?

Uhmm ja, zal even zuur zijn als ie volgende week wegrijdt met de nieuwe eigenaar.
Nieuwe eigenaar heeft oa ook een E30 M3 Cecotto en een 635 met 3.8 erin en is er verliefd op!!!!!!
ben druk aan het kijken voor een M5 en ik heb 2leuke kanshebbers.. gisteren nog bij een wezen kijken en wat een eigenaar joh.. pipo, daar kan ik wel een boek over schrijven want een figuur!
Met de M5 gaat er ook nog wel wat gebeuren en zeker voor volgend voorjaar zitten daar wat leuke goodies op..

Nieuwe eigenaar heeft oa ook een E30 M3 Cecotto en een 635 met 3.8 erin en is er verliefd op!!!!!!
ben druk aan het kijken voor een M5 en ik heb 2leuke kanshebbers.. gisteren nog bij een wezen kijken en wat een eigenaar joh.. pipo, daar kan ik wel een boek over schrijven want een figuur!
Met de M5 gaat er ook nog wel wat gebeuren en zeker voor volgend voorjaar zitten daar wat leuke goodies op..
-
je mot wel Paul...
Vette Sjaak man,VET.

Vette Sjaak man,VET.
-
Ben erg erg benieuwd
Vermogen is verslavend, Evo begint ook eindelijk te gaan nu

Capo_Miel schreef:Ben erg erg benieuwd![]()
vermogen is idd verslavend, maar de E36 is behoorlijk sneller als de E39 M5 hoor... daarom moet daar ook maar even een Vortechje op, jammer dat ze de V3 gebruiken,misschien dat er een T Trim optie is (zelfde als op de E36)
Tis tijd voor gewoon een iets "volwassener" auto en wat praktischer, E36 blijft mooi, maar heb het nu wel gehad met de E36s
- GTRene
groot gelijk Paul, zie af en toe een E39 rijden en dan denk ik, toch een dik ding, net iets volwassener zonder oubollig te worden, maar meer grown-up en mooi, meer een klassieker dan de E36 zeg maar, althans zo komt het bij mij over als ik er weer eens 1 zie 

- GTRene
trouwens, waarom geen Rotrex, zo'n kitje als deze bv, Rotrex E39 M5 kit: 550PK en 630Nm

http://www.clubsport.nl/2008073043/Alge ... 630Nm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier ook met een rotrex, weet niet of het eenzelfde is,? rotrex is waarschijnlijk stiller en blijft koeler...en lichter.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=170124" onclick="window.open(this.href);return false;
citaat

als je het zelf doet en alleen de set zal wel bijna de helft schelen misschien, maar toch niet verkeerd inclu montage...30-07-2008
Clubsport kan nu voor de E39 M5 een supercharger kit leveren waarmee de E39 M5 Sneller en krachtiger wordt dan de huidige M5 met de V10. De set zorgt voor een topsnelheid van meer dan 300 km/u en geeft een ongelofelijk snelle acceleratie (tijden zijn nog niet officieel gemeten). Kijk bij nieuws van 13-05-2008 om een idee te krijgen van de kracht van deze set.
Prijs van deze set is €9499,- Incl. BTW en montage
http://www.clubsport.nl/2008073043/Alge ... 630Nm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier ook met een rotrex, weet niet of het eenzelfde is,? rotrex is waarschijnlijk stiller en blijft koeler...en lichter.
en het kan altijd gekker...hier een Twin Rotrex kit op een blauwe M5Another teaser from the M5 Rotrex C38-81 now 0-300 in 42sec rgs Master Yoda
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=170124" onclick="window.open(this.href);return false;
citaat

holy crap 7 sec van 100 naar 200km/yOriginally Posted by s62
I was going through some files since this summer and stumbled upon this one.
http://www.onno.is/thordur/m5/sc/sc_100-200kmh.avi" onclick="window.open(this.href);return false;
It´s a recording from a camera phone (bad quality) that shows acceleration from 100 km/h to 200 km/h in 7 seconds
That means 0-200 km/h in less than 12 seconds
Can´t wait for next summer.... it´s snowing over here.

- Niels v D
Diezelfde vent zit ook op pistonheads, heeft ook nog een E30 M3 V8 

Ben geen Rotrex man, en lichter en koeler? dacht ut niet..
Kitje is nog duur ook... er moet een Ttrim optie zijn bij dat kitje van ESS, dan iets van 620pk , de normale kit met de V3 van Vortech doet 570pk op RON98 en 550 op 95, met andere spruitstukken nog wat meer, want jammer dat ze gewoon de spruitstukjes van de 540 hebben gepakt. daar is nog wel wat winst te behalen.
Qua snelheid ga ik er echt niet op vooruit, maar mn e36 is een hobbyding en zo onpraktisch als wat, dwars op de snelweg bij nat met 160/180 is not funny
Hier kan mn vriendin ook mooi in rijden en gewoon veel leuker dan een E36, rijdt ook 1023050230520 x beter.
Kitje is nog duur ook... er moet een Ttrim optie zijn bij dat kitje van ESS, dan iets van 620pk , de normale kit met de V3 van Vortech doet 570pk op RON98 en 550 op 95, met andere spruitstukken nog wat meer, want jammer dat ze gewoon de spruitstukjes van de 540 hebben gepakt. daar is nog wel wat winst te behalen.
Qua snelheid ga ik er echt niet op vooruit, maar mn e36 is een hobbyding en zo onpraktisch als wat, dwars op de snelweg bij nat met 160/180 is not funny
Hier kan mn vriendin ook mooi in rijden en gewoon veel leuker dan een E36, rijdt ook 1023050230520 x beter.
- GTRene
heb je foto's van zo'n complete vortech kit en wat kost dat dan? als je boven de 550 pk komt moet je misschien wel grotere arbeid is kosten doen toch? of valt dat mee.
- Jelmer850i
Paul schreef:...., rijdt ook 1023050230520 x beter.

GTRene schreef:heb je foto's van zo'n complete vortech kit en wat kost dat dan? als je boven de 550 pk komt moet je misschien wel grotere arbeid is kosten doen toch? of valt dat mee.
Is maar op 5psi Rene, daar heeft de motor geen enkel probleem mee... en geloof me 570 is eerst wel weer genoeg hoor

intakebuizen worden in zwart geleverd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nu heb ik totaal geen verstand van de kosten wat zo'n project met zich meebrengt maar; waarom is 570pk 'eerst' genoeg als je waarschijnlijk later voor meer wil gaan. Waarom niet in 1x het einddoel. Scheelt volgens mij tijd en geld?
-
Ik vind 570 pk al vrij bizar voor M5!

- GTRene
is ook, zo heb je nog wat kans dat het allemaal redelijk heel blijftPaul schreef:Tuur, 570 is gewoon genoeg... hoeft niet meer.

heb je die link ook gezien van die Rotrex man? die heeft best mooie carbon goodies die je misschien wel kan gebruiken met die snelheden...tevens een mooie motorkap voor ontluchting

neem aan dat je ook nog redelijk wat gewicht er af kan halen?
-
power cost money, more power cost a fucking lott more money.
570pk is behoorlijk, en dat met luxe zetels die zo in een huiskamer kunnen staan
Het moet ook allemaal maar heel blijven..
570pk is behoorlijk, en dat met luxe zetels die zo in een huiskamer kunnen staan

Het moet ook allemaal maar heel blijven..
- GTRene
hoeveel kilo zou je uit zo'n M5 kunnen halen...
dus lichte stoelen e.d. en eventueel deuren en deksels lichtgewicht en lichter vliegwiel enz enz denk dat 150kilo zeker kan lukken
dus lichte stoelen e.d. en eventueel deuren en deksels lichtgewicht en lichter vliegwiel enz enz denk dat 150kilo zeker kan lukken

- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Waarom zou je dat eigenlijk doen. Het mooie van een (E39) M5 is dat er zeker met een tuning al het vermogen van de wereld beschikbaar is en toch het comfort om er mee naar de supermarkt toe te gaan. Of een vakantie met caravan naar het Garda meer voor mijn part.GTRene schreef:hoeveel kilo zou je uit zo'n M5 kunnen halen...
Als je echt wilt racen is het dan niet goedkoper en sneller (op circuit) om te beginnen met bijvoorbeeld een M3 E46. In aanschaf scheelt dat elkaar ook niet zoveel en je hoeft een stuk minder aan te passen.
- GTRene
Klopt dat is ook zo, maar stel dat je te snel aan de power went en of de auto iets te zwaar aanvoelt, maar je wil niet nog meer de motor belasten, dan kun je gewicht gaan lossen, maar bij zo'n wagen natuurlijk wel heel discreet...als je lichtgewicht panelen neemt en in de zelfde kleur spuit valt het niet zo op, en lichtere stoelen e.d. en of vliegwiel en of velgen draagt allemaal een klein beetje bij zonder meteen een opvallende racer te maken, ik bedoel dus wel discreet gewicht verminderen, tis tenslotte een M5 en zoals je al noemde, geen M3 

-
IK zou de M5 nooit kaal trekken, koop dan Tristan zijn race bmw erbij.
Waar ik van baalde met de Elise , en ik denk paul ook wel een beetje met zijn bmw, is dat het op den duur zo spartaans word dat je er verder niks mee kan.
M5 is comfort en power. Leuke speelwagen maar ook goed genoeg om de vriendin zo ver te krijgen er mee op vakantie te gaan etc.
Daarom is de Evo er en daarom denk ik hard om hem te houden en niet terug te stappen naar een zomer auto ala elise/exige.
Waar ik van baalde met de Elise , en ik denk paul ook wel een beetje met zijn bmw, is dat het op den duur zo spartaans word dat je er verder niks mee kan.
M5 is comfort en power. Leuke speelwagen maar ook goed genoeg om de vriendin zo ver te krijgen er mee op vakantie te gaan etc.
Daarom is de Evo er en daarom denk ik hard om hem te houden en niet terug te stappen naar een zomer auto ala elise/exige.
Klopt idd... gewoon zo onpraktisch als wat , leuk voor een uurtje knallen en thats it.
DMperformance heeft een lichtblauwe E39 M5 gestript met kooi en iets van 1320kilo met 2 superchargers
Ach zon M5 moet je niet teveel aan doen, setje dikke wielen ,klein beetje verlagen en de buitenkant is goed! beetje vermogen erbij en hopsakee klaaR!
DMperformance heeft een lichtblauwe E39 M5 gestript met kooi en iets van 1320kilo met 2 superchargers

Ach zon M5 moet je niet teveel aan doen, setje dikke wielen ,klein beetje verlagen en de buitenkant is goed! beetje vermogen erbij en hopsakee klaaR!