Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik heb familie in Polen en denk dat het daar over 20 jaar beter is te vertoeven dan in West Europa ivm de Islamisering. Over 20 jaar daar mijn pensioen houden lijkt me zo gek nog niet. Lekker klimaat en een land met bergen, meren, zee, bossen en mooie steden.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 18 sep 2018, 13:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Net als in Duitsland een jaar of wat terug bedoel jeAlfata schreef: 18 sep 2018, 13:31
en er is veel minder scepsis, zeker ten aanzien van de regering, dan in Nederland.

- Alfata
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Pertinent onwaar. Hongarije heeft in de afgelopen jaren duizenden vluchtelingen opgevangen. Maar je moet je niet vergissen dat de meeste vluchtelingen daar helemaal niet heen willen, want hé "je bent op vlucht, maar je bent natuurlijk ook wel een beetje kieskeurig waar je heen wilt". Dat herplaatsen van vluchtelingen is allemaal leuk en aardig, maar je weet dat een groot deel van de herplaatste vluchtelingen wederom de benen neemt naar een ander land?Tom schreef: 18 sep 2018, 13:29 Hongarije laat helemaal niemand toe. Dat krijg je ook zo'n nationalistische bedoeling waarin elke vreemdeling of persoon die anders is, eng is. Negers: bah eng. Homo's: bah eng. Net als in die enge kerkdorpjes hier die 20 jaar achterlopen waar elke niet-gelovige aangekeken wordt. Lijkt mij niet helemaal wenselijk.
Nederland laat alles toe en denkt dat alles maakbaar is met genoeg knuffelen en kopjes thee. Al die rotte appelen hebben dat door en maken met genoegen misbruik van die gastvrijheid. Gaat jaren en generaties duren voor die lui hier gewoon fatsoenlijk in de maatschappij meedraaien.
Beide vind ik niet wenselijk. Ik geloof ook wel in diversiteit, maar niet in gelukszoekers die misbruik maken, hun klote geloof opdringen en niet meedraaien in onze kapitalistische (=werken voor je geld) vrije Westerse maatschappij.
Ik heb liever iets naar Australisch model. Kritisch zijn op wat je binnenlaat (en misschien een deel echt opvang van vluchtelingen -> maar daar wel streng aan zijn, zero tolerance en terug als de boel weer veilig is).
Jammer dat we hier niet gewoon streng kunnen zijn. Ik zie ook niet in wat er mis mee is. Je bent eerst te gast, dan pas je je aan. Kun/wil je dat niet, dan houd het op.
Hongarije voert wat dat betreft precies het Australische model uit. Ze zijn kritisch op wat wordt binnengelaten (slechts 31% krijgt een verblijfsvergunning) en iedereen verblijft op 1 plek tot- en krijgt binnen een jaar de uitspraak. Dat willen we hier toch ook? Toch iets wat we kunnen leren wat dat betreft.
- ///Joost
+1Tom schreef: 18 sep 2018, 13:29 Ik heb liever iets naar Australisch model. Kritisch zijn op wat je binnenlaat (en misschien een deel echt opvang van vluchtelingen -> maar daar wel streng aan zijn, zero tolerance en terug als de boel weer veilig is).
Jammer dat we hier niet gewoon streng kunnen zijn. Ik zie ook niet in wat er mis mee is. Je bent eerst te gast, dan pas je je aan. Kun/wil je dat niet, dan houd het op.
Dat Australie een eiland is en figuurlijk gezien aan het eind van de wereld ligt maakt het wel wat makkelijker voor hun. Tevens hebben wij een hoop verantwoording af te leggen aan de andere EU landen. Dat maakt het er ook niet makkelijker op om je eigen plan te trekken. Dat we dan ook nog eens een grote verdeeldheid hebben in de politieke partijen, maakt het tot een onmogelijke zaak om een fatsoenlijk beleid op te stellen.
En dan laat ik de publieke opinie gemakshalve nog maar even achterwege, want er is gebleken dat die ook een behoorlijke invloed heeft in dit land (zie Afghaanse kinderen fiasco).
- Niels
Hongarij liet op een tijd niemand meer toe omdat ze gewoon geen back-up van de EU kregen. De mond vol van samen doen tot dat ze “samen” poen op moeten hoesten.
- ///Joost
Dit is dus exact het kromme beeld. Hier lekker leven in vrijheid en met een goed betaalde baan, en later als je financieel (semi)onafhankelijk bent verkassen naar een rustig land met mooie natuur en goed klimaat. Niks op tegen, want ik hoop het zelf ook te doen (niet Polen), maar gebruik dat dan niet als argument om te stellen hoe bergafwaarts het hier gaat.Mike R32 schreef: 18 sep 2018, 13:34 Ik heb familie in Polen en denk dat het daar over 20 jaar beter is te vertoeven dan in West Europa ivm de Islamisering. Over 20 jaar daar mijn pensioen houden lijkt me zo gek nog niet. Lekker klimaat en een land met bergen, meren, zee, bossen en mooie steden.
@Niels: Idd...wel de lusten, niet de lasten. Exact het sentiment wat heerst in de omringende landen van de EU.
-
Ik werk en betaal netjes mijn belasting, als ik stop met werken 49 jaar lang. Zie het dan maar als een lange welverdiende vakantie.
-
Ok ik ken het beleid daar niet goed genoeg. Beeld wat ik had is dat asielzoekers daar weinig te zoeken hebben en ze gewoon niet meedoen aan die hele kermis (al zal het zo zwart-wit niet zijn).Alfata schreef: 18 sep 2018, 13:35
Pertinent onwaar. Hongarije heeft in de afgelopen jaren duizenden vluchtelingen opgevangen.
Punt is dat je helemaal afsluiten voor diversiteit ook geen goed idee is. Dat gevoel krijg ik wel bij het beleid van die landen: eigen volk eerst en alles wat anders is moeten we hier eigenlijk niet.
-
OnlineRS-Ron
Ik heb met verbazing zitten kijken naar een docu waarin de voormalig vrouwelijke rechter gewoon uitlegt dat er voor rechters in Nederland wordt geselecteerd op bepaalde politieke opvattingen. De selectie vind plaats door rechters met dezelfde opvattingen. Als je hier paal en perk aan wilt stellen in Nederland zal je toch echt verregaande maatregelen moeten kunnen nemen. Daarvoor is een meerderheid in het bestuur nodig. De Nederlandse rechtspraak is doodziek. En als je dan toch vergelijkingen gaat maken, het vertoond overeenkomsten met de wijze waarop 50 jaar geleden de buren mensen selecteerden voor sleutelfuncties die cruciaal zijn voor de maatschappij. Dit geld in ons land niet alleen voor de rechtspraak maar ook voor sleutelfuncties op departementen, media, raad van state enz. Één van de rechters die deze afgaan “bestrafte” is een voormalig asielactiviste. Naast de dader die je meteen moet wieberen zou ook de rechtbank onmiddelijk uit hun functie gezet moeten kunnen worden. Dat kan niet, ze zijn zogenaamd onafhankelijk. Elke vorm van het aanpassen van wetgeving om dit soort machtblokken aan te kunnen pakken, sterker nog, alleen het aan de kaart stellen van dit soort doodzieke situaties levert een shitstorm in de media op. Dat snap ik, die horen bij de club. Ik neem de media dus maar ff met een korreltje zout en probeer af en toe ook maar eens mijn info ergens anders vandaan te halen. Die Orban in Hongarije heeft beslist zijn negatieve kanten en daar is een hoop op aan te merken. Aan de andere kant wordt hij democratisch gekozen en pakt hij dingen aan. Dat zijn aanpak dingen losmaakt snap ik wel. Dan zit er opeens een rechter tussen die zo’n afgaan er wel uittrapt...... en die kan je dan niet meer uitsluiten door selectie op politieke achtergrond en die hoef je als voormalig vriendje in de asielindustrie ook niet meer te bellen. Tis nergens perfect, maar laten we niet doen of wij zo geciviliceerd zijn. De euro’s die naar deze afgaan toe gaan worden namelijk ergens anders weggehaald.
Gr Ron
Gr Ron
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Want wat deze rechter besloten heeft (wat inderdaad idioot is), zou iedere rechter besluiten?
Onzin. Ik zit vaak in de rechtbank met leerlingen en de straffen die er uitgedeeld worden zijn over het algemeen niet mals. En ik verwacht (en hoop) dat het hoger beroep van deze zaak de boel rechttrekt.
Onzin. Ik zit vaak in de rechtbank met leerlingen en de straffen die er uitgedeeld worden zijn over het algemeen niet mals. En ik verwacht (en hoop) dat het hoger beroep van deze zaak de boel rechttrekt.
-
OnlineRS-Ron
Nou Bram, der is de laatste jaren wel meer aan te merken op de rechtspraak dan alleen deze uitspraak. Het gaat mij erom dat het naar mijn mening goed is als er een mix is van verschillende achtergronden. Het is ziek als mensen met een andere of scherpere opvatting stelselmatig buitengesloten worden. Geen idee of het OM in hoger beroep gaat, ook daar is sinds een jaar of 15 geleden heel veel veranderd.
Gr Ron
Gr Ron
- Niels
Er zullen stromingen zijn binnen Hongarije die, politiek gezegd, tegen diversiteit zijn. Ik ben er ook niet bekend maar wat mij duidelijk werd is dat binnen de EU de miljarden over tafel vliegen maar Hongarije er te weinig van ziet om shit op te lossen. Turkije wilden we ook graag afkopen met een paar miljard om vluchtelingen tegen te houden, Hongarije schijnbaar niet.Tom schreef: 18 sep 2018, 14:02Ok ik ken het beleid daar niet goed genoeg. Beeld wat ik had is dat asielzoekers daar weinig te zoeken hebben en ze gewoon niet meedoen aan die hele kermis (al zal het zo zwart-wit niet zijn).Alfata schreef: 18 sep 2018, 13:35
Pertinent onwaar. Hongarije heeft in de afgelopen jaren duizenden vluchtelingen opgevangen.
Punt is dat je helemaal afsluiten voor diversiteit ook geen goed idee is. Dat gevoel krijg ik wel bij het beleid van die landen: eigen volk eerst en alles wat anders is moeten we hier eigenlijk niet.
Wel lekker dat je als rijk NL gewoon dat soort landen kunt betalen om zelf structureel niets te hoeven verbeteren. Mijn god wat zijn we toch goed

-
https://www.dumpert.nl/mediabase/747272 ... e_rug.htmlMike R32 schreef: 18 sep 2018, 13:34 Ik heb familie in Polen en denk dat het daar over 20 jaar beter is te vertoeven dan in West Europa ivm de Islamisering. Over 20 jaar daar mijn pensioen houden lijkt me zo gek nog niet. Lekker klimaat en een land met bergen, meren, zee, bossen en mooie steden.
- Peric
Klopt helemaal Frankie, dat is er aan de hand in Hongarije.frankie schreef: 18 sep 2018, 13:10 Als ik al het nieuws zo'n beetje volg, lijkt het huidige Hongaarse regime ongeveer wel op dat van Turkije. Nog zo'n prima vakantieland.
Orbán profileerde zich in het begin als de grote democraat. Maar is nu via allerlei slinkse constructies bezig om zichzelf erg rijk te maken. De media is aan alle kanten aan banden gelegd, en ga zo maar door.
Het Hongaarse volk is tevreden met de regering? Ehmm.. nee.. Er zijn regelmatig demonstraties tegen Fidesz(de partij van Orbán).
-
Ondertussen in Duitsland, lijkt me een passende beloning voor iemand die moet opstappen...
https://www.nu.nl/buitenland/5468489/ch ... mnitz.html
https://www.nu.nl/buitenland/5468489/ch ... mnitz.html
"De chef van de Duitse inlichtingendienst Hans-Georg Maassen moet opstappen na zijn omstreden uitspraken over ongeregeldheden in Chemnitz. Hij trok in twijfel of er klopjachten op buitenlanders hadden plaatsgevonden.
De Duitse regering maakte dinsdag bekend dat de Maassen zijn functie neerlegt en als staatssecretaris op het ministerie van Binnenlandse Zaken gaat werken."
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik vond het al maf waarom gemeentes over elkaar heen struikelen om statushouders maar zo snel mogelijk geplaatst te krijgen ten koste van de wachtlijstkneusjes, maar dat boetesysteem verklaart een hoop.
https://www.powned.tv/artikel/statushou ... er-in-cast
https://www.powned.tv/artikel/statushou ... er-in-cast
-
Goed gedaan Hoes.
“
Er komt een landelijk telefoonnummer voor mensen die zich zorgen maken om iemand die zich verward gedraagt, heeft staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid donderdag gezegd. Het besluit volgt op een rapport van het Schakelteam Verward Gedrag, waaruit blijkt dat de hulp aan verwarde personen tekortschiet.
Het schakelteam pleit al langer voor een landelijk nummer. Welk nummer het gaat worden en wanneer het er is, is echter nog niet bekend.
Het nieuwe nummer wordt gekoppeld aan regionale meldpunten die snel de juiste ondersteuning moeten regelen. "Dit is een geweldige stap vooruit voor iedereen die zich bekommert om iemand maar niet weet waar snel deskundige hulp is te vinden. Ik ben ervan overtuigd dat dit veel mensen gaat helpen", zegt Hoes.
“
“
Er komt een landelijk telefoonnummer voor mensen die zich zorgen maken om iemand die zich verward gedraagt, heeft staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid donderdag gezegd. Het besluit volgt op een rapport van het Schakelteam Verward Gedrag, waaruit blijkt dat de hulp aan verwarde personen tekortschiet.
Het schakelteam pleit al langer voor een landelijk nummer. Welk nummer het gaat worden en wanneer het er is, is echter nog niet bekend.
Het nieuwe nummer wordt gekoppeld aan regionale meldpunten die snel de juiste ondersteuning moeten regelen. "Dit is een geweldige stap vooruit voor iedereen die zich bekommert om iemand maar niet weet waar snel deskundige hulp is te vinden. Ik ben ervan overtuigd dat dit veel mensen gaat helpen", zegt Hoes.
“
-
Het kabinet wil van mensen die een wapenvergunning aanvragen of verlengen, voortaan weten wat zijn of haar ras of etnische afkomst is. Ook kan de politie vragen naar persoonsgegevens als politieke, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen en gezondheidstoestand.
De nieuwe eisen staan in een wetsvoorstel van minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid uit juli, waar de Volkskrant nu over schrijft. De wijziging is nodig vanwege een nieuwe Europese vuurwapenrichtlijn, die werd opgesteld na terreuraanslagen, zoals die in Parijs van 2015.
De risicofactoren voor wapenbezit zijn volgens minister Grapperhaus "divers" en daarom is het nodig dat persoonsgegevens kunnen worden verwerkt zodat de politie een goede afweging kan maken bij het verstrekken van een wapenvergunning, staat in de toelichting bij de wet. De gegevens kunnen "tot dertig jaar" na vernietiging van het vuurwapen worden bekeken.
In een toelichting benadrukt het ministerie dat de korpschef bij de aanvraag van een wapenvergunning informatie krijgt uit verschillende bronnen. De korpschef moet daar persoonsgegevens als ras, etnische afkomst of religie kunnen verwerken. Dat betekent volgens Justitie en Veiligheid niet een-op-een dat deze gegevens van iedereen worden geregistreerd.
Bezwaren
Volgens de Volkskrant zijn er over de wet grote zorgen bij privacybeschermers en een groot deel van de Tweede Kamer. Ook in de regeringscoalitie zijn bezwaren, schrijft de krant.
Kamerlid Monica den Boer (D66) zegt in de krant dat "deze privacy-grens niet overschreden moet worden". "Het is volgens de minimumeisen van de Europese richtlijn ook niet nodig. We doen niet aan discriminatie en etnisch profileren, dus deze bijzondere persoonsgegevens moeten uit het wetsvoorstel."
Haar CDA-collega Chris van Dam kan zich "geen situatie voorstellen die rechtvaardigt dat dit zo in de wet wordt opgenomen". De Kamer heeft een groot aantal schriftelijke vragen gesteld aan de minister en die moet hij nog beantwoorden. Waarschijnlijk is later dit jaar een Kamerdebat over de wet.
Uit stukken die de krant via het klokkenluidersplatform Publeaks heeft gekregen blijkt bovendien dat er in ambtelijke kringen rond het Binnenhof verontrust is gereageerd.
Stigmatisering
Ook bij de Autoriteit Persoonsgegevens en de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie KNSA wordt met onvrede gereageerd. Directeur Sander Duisterhof van de KNSA zegt in de krant dat de nieuwe registratie "een discriminerende en stigmatiserende werking" kan hebben.
De Autoriteit Persoonsgegevens zegt dat "de noodzaak van de verwerking van de persoonsgegevens vooralsnog onvoldoende is gemotiveerd".
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Haha, dat wordt nog wat. Overigens wel een goede maatregel.
- HansD
Grappenhaus heeft het al ontkend maar waarom zou dat een goede zaak zijn? Wat heeft de overheid met mijn ras, etniciteit, politieke overtuiging of religie te maken ivm een wapenverlof? Mag een VVD'er wel een verlof en een SP stemmer niet? Of een Wilders stemmer niet en een Denk stemmer wel?
(Geestelijke) gezondheid, middelengebruik en antecedenten wordt al jaren gecheckt. Dat begrijp ik en is ook relevant.
(Geestelijke) gezondheid, middelengebruik en antecedenten wordt al jaren gecheckt. Dat begrijp ik en is ook relevant.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wat heeft het vastleggen van die data met racisme en stigmatisering te maken? Dat zijn toch puur feiten, voor het privacy verhaal is dan wel weer wat te zeggen.
Overigens mogen ze dit van mij vastleggen als ze daar op lange termijn risico profielen mee kunnen opstellen.
Ik zie liever dat ze een of andere gek eruit kunnen filteren dan dat er doden vallen.
Overigens mogen ze dit van mij vastleggen als ze daar op lange termijn risico profielen mee kunnen opstellen.
Ik zie liever dat ze een of andere gek eruit kunnen filteren dan dat er doden vallen.
-
Om te voorkomen dat verwarde mannnen er kwaad mee willen doen.
https://www.nu.nl/binnenland/5482430/ve ... weert.html
https://www.nu.nl/binnenland/5482430/ve ... weert.html
- tomgtr
Eric Z schreef: 28 sep 2018, 07:56 Wat heeft het vastleggen van die data met racisme en stigmatisering te maken? Dat zijn toch puur feiten, voor het privacy verhaal is dan wel weer wat te zeggen.
Verhaal is totaal uit verband getrokken door Volkskrant dus een redelijke non-discussie. Maar waarom geen data vastleggen? Nederland was daar het beste in van iedereen. Zijn we geloof ik na de 2e wereldoorlog mee gestopt. Weet ook niet waarom........................
-
Inderdaad, sinds wanneer is bron bestrijding een vies woord geworden. Lijkt me dat mensen niet minder verward raken van het opgeven of liegen over dergelijke gegevens. Nog even en het systeem is net zover van het pad als 'de' kerk.
- Peric
Dit is een probleem maar de sleepwet niet??