MarkE92 schreef:Hadden ze hem beter zo in Frankfurt neer kunnen zetten !!!!
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Wat is er gebeurd met die voorbumper?
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hier maar even................................man dat gaat hard.................................en dat geluid met her raampje naar beneden................
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lS5yDet6 ... r_embedded[/youtube]


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lS5yDet6 ... r_embedded[/youtube]
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Las over een 'kortere bak' voor de E9x M3 6 handbak:
Wie weet dat?
Hoe zit dat? Ding zal dan beter trekken. En kosten/garantie etc?Do a straight exchange for an M3 with 6 speed manual and do the best thing you can for the transmission. Remove its only flaw. Swap the 3.85 rear end out and put the available 4.10 gears in for the 6 speed manual and it will be pure perfection. The overall gearing will be much shorter than your M-DCT right now.
You will get all the fun of the 6 speed manual combined with the best possible gearing you can have in a transmission for this engine. Car will rev a lot faster and you will have more torque in every gear from any speed. Only downside is lower top speed, but who goes over 150 mph anyway?
Wie weet dat?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Geen kortere bak, maar een korter diff. Garantie op je diff vervalt daarmee, de rest van de garantie blijft in takt. Lagere topsnelheid, hij zal bij elke gegeven snelheid meer toeren maken en dus ietsje meer peut lusten. On the upside: hij trekt feller en is beter bij de les. Naar mijn smaak één van de drie mods die een e9x M3 nodig heeft. Iets vocalere uitlaat. Grotere airbox. Korter diff. Klaar 
*edit* Robin, in jouw quote gesproken over het diff van een handbak onder een M-DCT auto. Daar heb jij dus niks aan. Jouw auto heeft 't korte diff al. Er zijn wel aftermarket tandwielen voor jouw diff te krijgen overigens.

*edit* Robin, in jouw quote gesproken over het diff van een handbak onder een M-DCT auto. Daar heb jij dus niks aan. Jouw auto heeft 't korte diff al. Er zijn wel aftermarket tandwielen voor jouw diff te krijgen overigens.
Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 27 sep 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik vind het goed zoals ie is.............................het beste compromis....................
de rest is gerommel in de marge, uiteraard is dat persoonlijk...................
de rest is gerommel in de marge, uiteraard is dat persoonlijk...................
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Bedankt FaF.FreudeamFahren schreef: *edit* Robin, in jouw quote gesproken over het diff van een handbak onder een M-DCT auto. Daar heb jij dus niks aan. Jouw auto heeft 't korte diff al. Er zijn wel aftermarket tandwielen voor jouw diff te krijgen overigens.
Als je goed leest gaat 't om een korter diff voor 'n 6 handbak. De OP vraagt waarom hij geen echte lol aan z'n M3 DCT beleefde blablabla, één van de antwoorden(hierboven gequote dus) was dat ie z'n DCTM3 maar in moet ruilen tegen 'n handbak en dáár dan dat kortere diff onder zetten....
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Foute aanname van mijn kant. Ik meende me te herinneren dat de dct versie een langer diff heeft af fabriek en dacht dat het om alleen oem onderdelen ging. Het dct diff is ook langer (3,15) dus die kun je heel makkelijk swappen naar het korte handbak diff (3,85). Om de handgeschakelde variant van een korter diff te voorzien moet je dus de after market route bewandelen.
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Limited Edition: Frozen Grey Metallic (E92 M3)






- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Lekker kleurtje
Weet niet of ik het mooier vind dan Silverstone II grijs, maar komt wel in de buurt.

Weet niet of ik het mooier vind dan Silverstone II grijs, maar komt wel in de buurt.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik weet het niet, het lijkt zo onafgemaakt, net als een soort van grondlak waar nog een kleurtje overheen moet............... 
En zwarte wielen vind ik persoonlijk 3 keer niets...................

En zwarte wielen vind ik persoonlijk 3 keer niets...................
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Het is best een aardig kleur (wordt ook gebruikt op de M6 Competition die op de IAA stond). Je bent alleen klaar als er krassen opkomen, polijsten kan niet. Die velgen in zwart vind ik niet wat, ze zijn sowieso te klein.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zwart oogt klein, is 19", groot zat IMHO............
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Beetje a la M5 concept. Erg mooi!
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Lak vind ik wel super maar wielen niet zo...... al staan ze in het zwart in ieder geval wel een stuk beter als die blauwe limited op de IAA.
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Kleur/mat vind ik wel ok op zo'n ding. Wielen in zwart is wennen, alhoewel...ben al blij zat dat mijn wielen ook wat donker/zwart aan de buitenkant/velgrand zijn, minder poetsen. Bij zwart ben je natuurlijk helemaal in 1 keer klaar.
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Die kleur is wel heel erg gaaf, staat hem goed.
Zwarte wielen is inderdaad een beetje overdone. Liever antraciet ofzo.
En als je dan toch ruig doet met kleurtjes, gooi er dan een sattelbraun interieur in.
Zwarte wielen is inderdaad een beetje overdone. Liever antraciet ofzo.
En als je dan toch ruig doet met kleurtjes, gooi er dan een sattelbraun interieur in.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Liefst Fuchs Rot interieur.....................
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Voor de liefhebbers, gevonden op een Duits forum:
Biete hier eine nagelneue Kegeltellerradpaarung für ein BMW Differential (Typ 210) mit der Übersetzung i=4,10 an
Passt bei E46 M Modellen sowie dem aktuellen M3 Typ E90/92/93
FP 800
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
^^^^
Leuk, maar 'verschil'hoor ik niet echt met de mijne in dat langskomfilmpje. Zal wel aan mijn gehoor liggen.
Even wat anders heb m'n kar nu 'n jaar en 2 maanden en dik 20000km verder valt me op dat de steenslag/chips op de motorkap toch wel tegenvalt als je goed kijkt...en meer dan op m'n vorige E46/E90 3 series terwijl ik niet anders rijdt, ben ook geen echte bumperklever(meer) dat was toen ik net 't rijbewijs had wel anders....
Is die lak van BMW ivm milieu/waterbasis nu echt gewoon waardeloos en veel geveloeiger* sinds kort?
*gevoeliger dus
Leuk, maar 'verschil'hoor ik niet echt met de mijne in dat langskomfilmpje. Zal wel aan mijn gehoor liggen.


Even wat anders heb m'n kar nu 'n jaar en 2 maanden en dik 20000km verder valt me op dat de steenslag/chips op de motorkap toch wel tegenvalt als je goed kijkt...en meer dan op m'n vorige E46/E90 3 series terwijl ik niet anders rijdt, ben ook geen echte bumperklever(meer) dat was toen ik net 't rijbewijs had wel anders....
Is die lak van BMW ivm milieu/waterbasis nu echt gewoon waardeloos en veel geveloeiger* sinds kort?
*gevoeliger dus
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Niet de lak, eerder de vorm van de koets lijkt me, ook een dikke pit in mijn voorruit.....................nou ja, beter daar dan in de voorhuid 

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Lak is niet anders dan op de E46...
Vanaf ca. '92 hebben ze bij BMW lakken op waterbasis dus daar ligt het niet aan Robin. Het is waarschijnlijk de kleur waarom je het nu wellicht extra ziet. Op titansilber zie je steenslag veel minder.
Vanaf ca. '92 hebben ze bij BMW lakken op waterbasis dus daar ligt het niet aan Robin. Het is waarschijnlijk de kleur waarom je het nu wellicht extra ziet. Op titansilber zie je steenslag veel minder.
- Jorik
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Nee, ik hoor ook weinig verschil. Ziet er wel strak uit trouwens, maar goed, daarvoor alleen zou ik het niet doen hehe.Robin schreef:^^^^
Leuk, maar 'verschil'hoor ik niet echt met de mijne in dat langskomfilmpje. Zal wel aan mijn gehoor liggen.![]()
![]()
Even wat anders heb m'n kar nu 'n jaar en 2 maanden en dik 20000km verder valt me op dat de steenslag/chips op de motorkap toch wel tegenvalt als je goed kijkt...en meer dan op m'n vorige E46/E90 3 series terwijl ik niet anders rijdt, ben ook geen echte bumperklever(meer) dat was toen ik net 't rijbewijs had wel anders....
Is die lak van BMW ivm milieu/waterbasis nu echt gewoon waardeloos en veel geveloeiger* sinds kort?
*gevoeliger dus
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Aan die aftermarket airboxen-rommel zou ik nog geen 5 euro uitgeven..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik) en 4 gasten