Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tim N » 20 sep 2009, 19:48

Wat is er gebeurd met die voorbumper?
MarkE92 schreef:Hadden ze hem beter zo in Frankfurt neer kunnen zetten !!!!

Afbeelding


:hosanna:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 21 sep 2009, 21:51

Hier maar even................................man dat gaat hard.................................en dat geluid met her raampje naar beneden................ :shock: :shocking:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lS5yDet6 ... r_embedded[/youtube]

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 27 sep 2009, 14:05

Las over een 'kortere bak' voor de E9x M3 6 handbak:
Do a straight exchange for an M3 with 6 speed manual and do the best thing you can for the transmission. Remove its only flaw. Swap the 3.85 rear end out and put the available 4.10 gears in for the 6 speed manual and it will be pure perfection. The overall gearing will be much shorter than your M-DCT right now.

You will get all the fun of the 6 speed manual combined with the best possible gearing you can have in a transmission for this engine. Car will rev a lot faster and you will have more torque in every gear from any speed. Only downside is lower top speed, but who goes over 150 mph anyway?
Hoe zit dat? Ding zal dan beter trekken. En kosten/garantie etc?
Wie weet dat?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 27 sep 2009, 14:10

Geen kortere bak, maar een korter diff. Garantie op je diff vervalt daarmee, de rest van de garantie blijft in takt. Lagere topsnelheid, hij zal bij elke gegeven snelheid meer toeren maken en dus ietsje meer peut lusten. On the upside: hij trekt feller en is beter bij de les. Naar mijn smaak één van de drie mods die een e9x M3 nodig heeft. Iets vocalere uitlaat. Grotere airbox. Korter diff. Klaar :-)

*edit* Robin, in jouw quote gesproken over het diff van een handbak onder een M-DCT auto. Daar heb jij dus niks aan. Jouw auto heeft 't korte diff al. Er zijn wel aftermarket tandwielen voor jouw diff te krijgen overigens.
Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 27 sep 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 27 sep 2009, 14:34

Ik vind het goed zoals ie is.............................het beste compromis....................

de rest is gerommel in de marge, uiteraard is dat persoonlijk...................

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 28 sep 2009, 13:23

FreudeamFahren schreef: *edit* Robin, in jouw quote gesproken over het diff van een handbak onder een M-DCT auto. Daar heb jij dus niks aan. Jouw auto heeft 't korte diff al. Er zijn wel aftermarket tandwielen voor jouw diff te krijgen overigens.
Bedankt FaF.

Als je goed leest gaat 't om een korter diff voor 'n 6 handbak. De OP vraagt waarom hij geen echte lol aan z'n M3 DCT beleefde blablabla, één van de antwoorden(hierboven gequote dus) was dat ie z'n DCTM3 maar in moet ruilen tegen 'n handbak en dáár dan dat kortere diff onder zetten....

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 28 sep 2009, 14:51

Foute aanname van mijn kant. Ik meende me te herinneren dat de dct versie een langer diff heeft af fabriek en dacht dat het om alleen oem onderdelen ging. Het dct diff is ook langer (3,15) dus die kun je heel makkelijk swappen naar het korte handbak diff (3,85). Om de handgeschakelde variant van een korter diff te voorzien moet je dus de after market route bewandelen.

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 28 sep 2009, 16:47

ok thanx.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 01 okt 2009, 20:28

Limited Edition: Frozen Grey Metallic (E92 M3)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 01 okt 2009, 20:48

Lekker kleurtje :clap:

Weet niet of ik het mooier vind dan Silverstone II grijs, maar komt wel in de buurt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 01 okt 2009, 21:01

Ik weet het niet, het lijkt zo onafgemaakt, net als een soort van grondlak waar nog een kleurtje overheen moet............... :hmmm:

En zwarte wielen vind ik persoonlijk 3 keer niets...................

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Femme » 01 okt 2009, 21:53

Het is best een aardig kleur (wordt ook gebruikt op de M6 Competition die op de IAA stond). Je bent alleen klaar als er krassen opkomen, polijsten kan niet. Die velgen in zwart vind ik niet wat, ze zijn sowieso te klein.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 01 okt 2009, 22:00

Zwart oogt klein, is 19", groot zat IMHO............

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door stefan740 » 01 okt 2009, 22:54

Beetje a la M5 concept. Erg mooi!

MarkE92
Berichten: 193
Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door MarkE92 » 02 okt 2009, 00:05

Lak vind ik wel super maar wielen niet zo...... al staan ze in het zwart in ieder geval wel een stuk beter als die blauwe limited op de IAA.

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 02 okt 2009, 08:36

Kleur/mat vind ik wel ok op zo'n ding. Wielen in zwart is wennen, alhoewel...ben al blij zat dat mijn wielen ook wat donker/zwart aan de buitenkant/velgrand zijn, minder poetsen. Bij zwart ben je natuurlijk helemaal in 1 keer klaar.

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jurriuit » 02 okt 2009, 09:47

Die kleur is wel heel erg gaaf, staat hem goed.
Zwarte wielen is inderdaad een beetje overdone. Liever antraciet ofzo.

En als je dan toch ruig doet met kleurtjes, gooi er dan een sattelbraun interieur in.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 02 okt 2009, 10:52

Liefst Fuchs Rot interieur.....................

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 06 okt 2009, 21:05

Voor de liefhebbers, gevonden op een Duits forum:
Biete hier eine nagelneue Kegeltellerradpaarung für ein BMW Differential (Typ 210) mit der Übersetzung i=4,10 an
Passt bei E46 M Modellen sowie dem aktuellen M3 Typ E90/92/93

FP 800

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 08 okt 2009, 20:33

Airbox by Göke


Op *klik* deze zit ook zo'n feestdoos. Mooi spul!

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Robin
Berichten: 55133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 08 okt 2009, 20:53

^^^^
Leuk, maar 'verschil'hoor ik niet echt met de mijne in dat langskomfilmpje. Zal wel aan mijn gehoor liggen. :bag: :lol:

Even wat anders heb m'n kar nu 'n jaar en 2 maanden en dik 20000km verder valt me op dat de steenslag/chips op de motorkap toch wel tegenvalt als je goed kijkt...en meer dan op m'n vorige E46/E90 3 series terwijl ik niet anders rijdt, ben ook geen echte bumperklever(meer) dat was toen ik net 't rijbewijs had wel anders....

Is die lak van BMW ivm milieu/waterbasis nu echt gewoon waardeloos en veel geveloeiger* sinds kort?

*gevoeliger dus

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 08 okt 2009, 21:13

Niet de lak, eerder de vorm van de koets lijkt me, ook een dikke pit in mijn voorruit.....................nou ja, beter daar dan in de voorhuid :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 08 okt 2009, 21:30

Lak is niet anders dan op de E46...

Vanaf ca. '92 hebben ze bij BMW lakken op waterbasis dus daar ligt het niet aan Robin. Het is waarschijnlijk de kleur waarom je het nu wellicht extra ziet. Op titansilber zie je steenslag veel minder.

Gebruikersavatar
Jorik
Berichten: 417
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jorik » 09 okt 2009, 00:09

Robin schreef:^^^^
Leuk, maar 'verschil'hoor ik niet echt met de mijne in dat langskomfilmpje. Zal wel aan mijn gehoor liggen. :bag: :lol:

Even wat anders heb m'n kar nu 'n jaar en 2 maanden en dik 20000km verder valt me op dat de steenslag/chips op de motorkap toch wel tegenvalt als je goed kijkt...en meer dan op m'n vorige E46/E90 3 series terwijl ik niet anders rijdt, ben ook geen echte bumperklever(meer) dat was toen ik net 't rijbewijs had wel anders....

Is die lak van BMW ivm milieu/waterbasis nu echt gewoon waardeloos en veel geveloeiger* sinds kort?

*gevoeliger dus
Nee, ik hoor ook weinig verschil. Ziet er wel strak uit trouwens, maar goed, daarvoor alleen zou ik het niet doen hehe.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Sperdy » 09 okt 2009, 11:10

Aan die aftermarket airboxen-rommel zou ik nog geen 5 euro uitgeven..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik) en 4 gasten