BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 13 dec 2010, 19:18

Is niets mis met Lotus, ze leveren heerlijke speculoosjes voor bij de koffie, daar hebben we het toch over?
@Hielke: mijn auto ligt ruim 10mm lager tov. het 135i M onderstel.
En dit is pagina 63 droogfappen over een mosterd na de maaltijd opgelapte 135i :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12615
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 13 dec 2010, 19:24

Kun je nagaan wat een BMW gestoorden hier rondlopen :hmmm:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 13 dec 2010, 19:39

FerdiACS1 schreef:Is niets mis met Lotus, ze leveren heerlijke speculoosjes voor bij de koffie, daar hebben we het toch over?
@Hielke: mijn auto ligt ruim 10mm lager tov. het 135i M onderstel.
En dit is pagina 63 droogfappen over een mosterd na de maaltijd opgelapte 135i :mrgreen:
En daarom gaat het dus ook niet over de Lotus die jij in gedachten hebt, maar over deze.

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 13 dec 2010, 20:30

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AcZHafar ... r_embedded[/youtube]



LUISTEREN vanaf 4:16

Speakers op max............................

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 13 dec 2010, 20:59

la-ma-zitten, stuur zit verkeerd :(

Mooi geluid, ingetogen, ik gok dat ik meer lawaai maak met mijn asc1. Maar ik vind dit mooier en goed gesound-tuned (dus geen dreun in de auto, want OOO een dreun is zo ontzettend vervelend voor personen auto's).

Ziet er gewoon erg lekker uit..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 13 dec 2010, 21:21

idd, mooi donkerbruin geluid.............niet snerperig, niet het gerochel van een V8...........................zo is het dikke :thumbup:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door leonard » 13 dec 2010, 21:53

Hielke schreef:
Damir Vukovic schreef:
Hielke schreef: Dat kan ik moeilijk geloven Ferdinand. Met alleen veren en dempers kun je een auto stabieler maken en daarmee een gevoel van zekerheid verwerven. Maar de balans van de auto wijzigt er nauwelijks mee. Daarvoor zul je echt met camberstanden en stabilisatoren aan de slag moeten. Omdat de man van Scnitzel jou vertelt dat de auto geen onderstuur meer heeft omdatnhij hem in een powerslide weet te krijgen, hoeft dit in werkelijkheid nog lang niet zo te zijn :wink:
Je kan met veren en dempers de balans van een auto dramatisch veranderen Hielke.. van onderstuur in de gloria tot gas aankijken is dwars. Stabi's gebruik je als het goed is alleen voor finetuning, camber om de temperaturen goed te krijgen. Bij dat tunen moet de basisbalans qua veren en dempers wel goed staan wil het zinnig zijn.
Ik ga met je mee als je stelt dat door wijziging van de wagenhoogte op een van de assen, door middel van andere veren, de balans gewijzigd kan worden. Maar deze techniek wordt met name bij full time circuitauto's toegepast. Vanwege het esthetische element niet bij straatvoertuigen. Laten we elders deze discussie nog eens serieuzer voeren.
Ik weet niet waar we de dialoog :wink: verder moeten voeren maar hier kan dat toch ff prima? Mijn auto is echt heel anders geworden. Van (voor mijn gevoel) extreem onderstuur naar heel neutraal tot (bij een beetje teveel gas) lekker controleerbaar overstuur. Ondanks dat ik met afstelling van mn raceautootje weet wat er te halen valt had ik nooit verwacht dat dat bij een normale straatauto zo'n impact zou hebben. Ik denk dat, met de ervaring zoals ik hem heb, van iedere onderstuurde BMW een snaarstrak sturende auto valt te maken ZONDER andere dempers/veren te monteren. Estetisch ziet alleen een kenner dat hij wat meer camber heeft maar voor de normale mens is het niet waar te nemen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 13 dec 2010, 23:20

yep, ik vind hem geslaagd in de basis, bovendien mooi geluidje...met plofjes bij gas los :clap:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 14 dec 2010, 00:31

Mijn Acs1 heeft 'voor' geen extra camber.

Tom
Berichten: 22482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tom » 14 dec 2010, 00:37

FerdiACS1 schreef:Mijn Acs1 heeft 'voor' geen extra camber.
Afbeelding
:hmmm:

TNThomas
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 okt 2010, 16:34

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door TNThomas » 14 dec 2010, 13:15

Ik was eens aan het kijken op de BMW site.
Het viel me op dat je alleen kunt kiezen uit een helemaal zwart interieur (eventueel met oranje stiksel).
Blijft dit de enige interieurkleur?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Snipe » 14 dec 2010, 13:29

Ja.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 14 dec 2010, 13:48

Eigenlijk is het zo ontzettend jammer van BMW, een gemiste kans!! om niet het volle potentieel van de 1 serie te benutten. Met maar een lullige 30pk meer - en wat is dat nu eigenlijk - en een veel beter onderstel tov. een 135i, is de 1M al 10'sec sneller over de NBR tov. een E46M3, en is de 1M gewoon sneller dan de huidige M5 op datzelfde lange circuit. Wat nu als BMW er gvd. er wel een 380pk/550nm n54 in had gehangen, wat makkelijk kan! dan was deze 1M de geschiedenis ingegaan als een van de beste BMW's Freude am
Fahren ooit, maar nu blijft het - hoe goed misschien ook gemaakt - een geknepen model, dus een gemiste kans . En alleen maar vanwege de M3. En toch begrijp ik dat niet, een M3 e9' gaat toch ook harder over circuits dan een M5? Maar een 1M serie mag dan weer niet sneller zijn dan een M3e9x? Dat dan weer niet..
Zonde..

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 14 dec 2010, 13:51

@Ferdi: Simpel, even langs ACS of nog beter, langs Stef van http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false; en die haalt er wel 380pk voor je uit.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 14 dec 2010, 13:53

Tristan schreef:@Ferdi: Simpel, even langs ACS of nog beter, langs Stef van http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false; en die haalt er wel 380pk voor je uit.
als ze in de US al die motor met dezelfde code? hebben vastgelegd met 450pk (voor M3 toekomstig waarschijnlijk) dan zal er ook wel meer inzitten dan 380pk lijkt me :?:

450pk in die 1-M dan wat kuipstoeltjes e.d :mrgreen:

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Damir Vukovic » 14 dec 2010, 14:03

Hielke schreef: Ik ga met je mee als je stelt dat door wijziging van de wagenhoogte op een van de assen, door middel van andere veren, de balans gewijzigd kan worden. Maar deze techniek wordt met name bij full time circuitauto's toegepast. Vanwege het esthetische element niet bij straatvoertuigen. Laten we elders deze discussie nog eens serieuzer voeren.
Aangezien dit hier nu toch verder gaat.. Ik proef aan je woorden dat jij (via Andre?) iig thuis bent in de fijntuning die een coureur nog vaak doet op het circuit. Dat is iets wat bovenop de basisbalans komt van de auto.
Veerstijfheden en hoogte staan wat mij betreft los van elkaar.Strakkere veren op 1 as van de auto betekent dat die as zich meer verzet tegen de centripetale krachten dan de andere as. Die as zit sneller aan zijn limiet. Bij een scherp afgestelde circuitauto staat de balans min of meer neutraal. Een kleine verandering in camber, hoogte of spoorbreedte leidt dan tot een veranderde balans. Maar dat is niet hoe alle auto's de fabriek verlaten. Sommigen krijgen af fabriek een onderstuurbalans mee en daar kun je dan met veren wat aan doen.. Stabi's zijn ook niets meer dan veren die werken op een as ipv een wiel (natuurkundig bezien).

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5467
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Kasteel » 14 dec 2010, 14:14

Welke tijd deed de 135i op de Nurburgring?

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Xave30 » 14 dec 2010, 14:24

•BMW 135i Coupé - 8:39

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 14 dec 2010, 14:27

Op de een of andere manier voelt het niet goed als je een originele M hebt, om een tjoener daar in te laten wroeten. Vind ik zonde. Aan de andere kant is het het N54 blok. De enige aan wie ik het wroeten wel toevertrouw is inderdaad Schnitzer (en Alpina). Dus eigenlijk ook BMW. Maar ik denk dat M 500 kuisheidsgordels om de ECU kast van de 1M heeft hangen. :police:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 14 dec 2010, 14:41

FerdiACS1 schreef:De enige aan wie ik het wroeten wel toevertrouw is inderdaad Schnitzer (en Alpina):
ACS vroeg voor de 123d ruim 2000 euro voor chiptuning, wat uiteindelijk gewoon een kastje is die tussen je motormanagement geplaatst wordt. En dat plaatsten moet je nog zelf doen ook. Bij PPE was ik 500 euro kwijt, op maat gemaakt software incl. 3 rollenbank sessies. Uitendelijk nog een beter resultaat ook.

Dus tja, ben niet zo fan van ACS.

Robin
Berichten: 56227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 14 dec 2010, 14:56

Tristan schreef:Dus tja, ben niet zo fan van ACS.

Jij gaat liever voor de geheel standaard(egwel!) 2011 Subaru WRX STi die gereden door Tommy M. een Ringtijd van 7:55 neerzette. Toch? :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 14 dec 2010, 14:58

Robin schreef:
Tristan schreef:Dus tja, ben niet zo fan van ACS.

Jij gaat liever voor de geheel standaard(egwel!) 2011 Subaru WRX STi die gereden door Tommy M. een Ringtijd van 7:55 neerzette. Toch? :lol:
Ja, die zogenaamd standaard WRX STI. :lol:

Robin
Berichten: 56227
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 14 dec 2010, 14:59

Het typeplaatje was overigens wel standaard hoor!111111!!!111


:mrgreen:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 14 dec 2010, 15:15

Xave30 schreef:•BMW 135i Coupé - 8:39
Bullshit tijd. Zwaardere 335i coupe doet met langere wielbasis een 8.26 en dan zal een 135i nagenoeg dezelfde tijd als een 130i neerzetten. Wat zeg ik, zelfs nog 4 seconden langzamer. Eg nie.

Die lijstjes zijn altijd dubieus door de mix van rijders maar ga bij een 135i maar van 8.24 uit. Door simpelweg een kortere eindoverbrenging te nemen pak je daar zo 10 seconden op.

Wordt volgens mij ook de manco van de standaard 1M. Ondanks de iets kortere eindoverbrenging wordt de uiteindelijke overbrenging nog langer door de grotere wielen met brede banden. Het rijdt lekker lui op die manier maar met sportievere bakverhoudingen is er nog heel veel te halen. Met een kortere eindoverbrenging en semi's komt een 1M al dicht bij de CSL tijden.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 14 dec 2010, 16:48

Opmerking van een leek:

Kortere overbrenging
Is dat altijd uberhaupt een voordeel? Is de keerzijde niet dat er meer geschakeld moet worden, en dat kan toch juist ten koste van de snelheid gaan?

0-200 tijd opgegeven door BMW
BMW zegt in 17.3 seconden. Dat is echt ontzettend snel voor een 335pk auto. :) Een standaard .35i zit net onder de 20 sec. Met maar 30 peekaatjes meer knabbel je daar zo maar dik 2.5 seconden van af. We weten dat de waarden die BMW opgeeft realistisch zijn (en voor een N54 altijd veel te conservatief). Dit vind ik een goed teken ..

:nerd:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SlowCo en 3 gasten