@Hielke: mijn auto ligt ruim 10mm lager tov. het 135i M onderstel.
En dit is pagina 63 droogfappen over een mosterd na de maaltijd opgelapte 135i
En daarom gaat het dus ook niet over de Lotus die jij in gedachten hebt, maar over deze.FerdiACS1 schreef:Is niets mis met Lotus, ze leveren heerlijke speculoosjes voor bij de koffie, daar hebben we het toch over?
@Hielke: mijn auto ligt ruim 10mm lager tov. het 135i M onderstel.
En dit is pagina 63 droogfappen over een mosterd na de maaltijd opgelapte 135i
Ik weet niet waar we de dialoogHielke schreef:Ik ga met je mee als je stelt dat door wijziging van de wagenhoogte op een van de assen, door middel van andere veren, de balans gewijzigd kan worden. Maar deze techniek wordt met name bij full time circuitauto's toegepast. Vanwege het esthetische element niet bij straatvoertuigen. Laten we elders deze discussie nog eens serieuzer voeren.Damir Vukovic schreef:Je kan met veren en dempers de balans van een auto dramatisch veranderen Hielke.. van onderstuur in de gloria tot gas aankijken is dwars. Stabi's gebruik je als het goed is alleen voor finetuning, camber om de temperaturen goed te krijgen. Bij dat tunen moet de basisbalans qua veren en dempers wel goed staan wil het zinnig zijn.Hielke schreef: Dat kan ik moeilijk geloven Ferdinand. Met alleen veren en dempers kun je een auto stabieler maken en daarmee een gevoel van zekerheid verwerven. Maar de balans van de auto wijzigt er nauwelijks mee. Daarvoor zul je echt met camberstanden en stabilisatoren aan de slag moeten. Omdat de man van Scnitzel jou vertelt dat de auto geen onderstuur meer heeft omdatnhij hem in een powerslide weet te krijgen, hoeft dit in werkelijkheid nog lang niet zo te zijn
FerdiACS1 schreef:Mijn Acs1 heeft 'voor' geen extra camber.
als ze in de US al die motor met dezelfde code? hebben vastgelegd met 450pk (voor M3 toekomstig waarschijnlijk) dan zal er ook wel meer inzitten dan 380pk lijkt meTristan schreef:@Ferdi: Simpel, even langs ACS of nog beter, langs Stef van http://www.power-plus.be" onclick="window.open(this.href);return false; en die haalt er wel 380pk voor je uit.
Aangezien dit hier nu toch verder gaat.. Ik proef aan je woorden dat jij (via Andre?) iig thuis bent in de fijntuning die een coureur nog vaak doet op het circuit. Dat is iets wat bovenop de basisbalans komt van de auto.Hielke schreef: Ik ga met je mee als je stelt dat door wijziging van de wagenhoogte op een van de assen, door middel van andere veren, de balans gewijzigd kan worden. Maar deze techniek wordt met name bij full time circuitauto's toegepast. Vanwege het esthetische element niet bij straatvoertuigen. Laten we elders deze discussie nog eens serieuzer voeren.
ACS vroeg voor de 123d ruim 2000 euro voor chiptuning, wat uiteindelijk gewoon een kastje is die tussen je motormanagement geplaatst wordt. En dat plaatsten moet je nog zelf doen ook. Bij PPE was ik 500 euro kwijt, op maat gemaakt software incl. 3 rollenbank sessies. Uitendelijk nog een beter resultaat ook.FerdiACS1 schreef:De enige aan wie ik het wroeten wel toevertrouw is inderdaad Schnitzer (en Alpina):
Tristan schreef:Dus tja, ben niet zo fan van ACS.
Ja, die zogenaamd standaard WRX STI.Robin schreef:Tristan schreef:Dus tja, ben niet zo fan van ACS.
Jij gaat liever voor de geheel standaard(egwel!) 2011 Subaru WRX STi die gereden door Tommy M. een Ringtijd van 7:55 neerzette. Toch?
Bullshit tijd. Zwaardere 335i coupe doet met langere wielbasis een 8.26 en dan zal een 135i nagenoeg dezelfde tijd als een 130i neerzetten. Wat zeg ik, zelfs nog 4 seconden langzamer. Eg nie.Xave30 schreef:•BMW 135i Coupé - 8:39
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 3 gasten