Caterham Roadsport / Defender 130
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Upgradesetje kost 16k in ponden. Geen idee wat je er dan overigens bij krijgt. Potje goud misschien. 
-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Daar wil ik wel eens bij onder de kap kijken bij die Caterdam Duratec SC.
Past misschien wel in de Lotus
Waarom ze niet een 2.3 liter pakken is me onduidelijk.
Past misschien wel in de Lotus

Waarom ze niet een 2.3 liter pakken is me onduidelijk.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Die sigaar van jouw weet hoe een supercharger aanvoelt Allen ....
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Itb's dus die supercharger gaat er niet komen. Het zal vast afgaan, maar ik gok dat mijn wagen snel zat zal zijn en iig mooier klinkt met itb's. Over 20 jaar rijden we allemaal electrisch, dus laat mij voorlopig maar genieten van mooi geluid!
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9628
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Dat zou inderdaad niet meer mogen zijn dan een inlaatspruitstuk met koelelementen, de SC (beiden ergens van de plank), een chargecooler, grotere injectoren en een remap.Emiel schreef:Daar wil ik wel eens bij onder de kap kijken bij die Caterdam Duratec SC.
Past misschien wel in de Lotus![]()
Tenzij echt alles maatwerk is, om maar in die sigaar te laten passen.
Bij de x330 5 jaar geleden hebben ze een rotrex gebruikt op een 2.3.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/ ... 30-concept
-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Ben al aan het kijken geweest Smiley. Er ligt een Cosworth spruitstuk met gasklep 2e hands bij iemand, maar plaatsing van de sc word het probleem.
Kan benzinedruk verhogen tot 3,7bar met net geplaatste pomp , injectoren duty komt niet boven de 50 a 60% momenteel, vandaag cosworth waterpomp plaatsen die meer l/m doet.
Ik kan de CR bak die er momenteel op zit verkopen ( 25k miles gelopen slechts ) en er dan een rover turbo bak op zetten met stalen lagers ipv plastic.
De mogelijkheden zijn er....
Kan benzinedruk verhogen tot 3,7bar met net geplaatste pomp , injectoren duty komt niet boven de 50 a 60% momenteel, vandaag cosworth waterpomp plaatsen die meer l/m doet.
Ik kan de CR bak die er momenteel op zit verkopen ( 25k miles gelopen slechts ) en er dan een rover turbo bak op zetten met stalen lagers ipv plastic.
De mogelijkheden zijn er....
Laatst gewijzigd door Emiel op 05 okt 2012, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Er zal een en ander aan maatwerk moeten zitten, zeker op het kleine chassis. Bij mij hadden ze simpelweg een buis in het chassis doorgezaagd (zelf maar weer snel terug laten lassen). Ik gok dat ze dat bij Caterham niet zullen doen.
Overigens is een 2.3 liter wat hoger dan de 2 liter. Afgezien de meerprijs van dat blok zelf, past het ook niet onder de kap met het standaard kleppendeksel. Misschien nog eens 3,5 duurder?
Emiel moet z'n mail eens controleren want ik ben m'n telefoon kwijt. Foto van de achterzijde van de waterrail.
Overigens is een 2.3 liter wat hoger dan de 2 liter. Afgezien de meerprijs van dat blok zelf, past het ook niet onder de kap met het standaard kleppendeksel. Misschien nog eens 3,5 duurder?

Emiel moet z'n mail eens controleren want ik ben m'n telefoon kwijt. Foto van de achterzijde van de waterrail.

-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
2.3 is slechts 2500 euro nieuw
Zal mail nog eens controleren, moet zo de waterpomp ophalen en gaan vervangen..... blegh.

Zal mail nog eens controleren, moet zo de waterpomp ophalen en gaan vervangen..... blegh.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
wat voor SC gebruiken ze dan?
zo'n joekel of een kleine Rotrex...
zo'n joekel of een kleine Rotrex...
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9628
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Dat moet wel een rotrex zijn, er is voor iets anders gewoon geen plaats.
Hier een project met een C30-94 http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... st-project
Resultaat is 260pk.
Hier een project met een C30-94 http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... st-project
Resultaat is 260pk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
wel handig als je zoveel zelf kunt, heeft er redelijk wat aan verbouwd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Goed, ik zou nog even een update plaatsen.
Ten eerste, is uiteindelijk besloten de boswachter niet in te ruilen voor een kleine stadswagen. Afgezien het hogere brandstofverbruik, is het een oerdegelijk hok.
Dan de Transporter. Na een paar aanloopprobleempjes, die uiteindelijk een kapotte sensor opleverde, rolt de bus inmiddels ook alweer 26.000 kilometers probleemloos. Je leest weleens wat verhalen op internet over de betrouwbaarheid en de service van VW, maar gelukkig is dat hier allemaal vrij positief. Steeds kosteloos een vervangende auto, waarbij ze ook rekening houden met de ruimte die je nodig hebt.
Één kanttekening. Het onderdelenmagazijn mist naar mijn gevoel wel wat kennis. Ik ben niet gewend dat dit ik zelf huiswerk moet doen omdat iets anders niet zou bestaan. Zoiets heb ik bij BMW in al die jaren nooit meegemaakt. Ook bij de Ford dealer waar ik nu een paar keer ben gekomen om wat onderdelen te bestellen voor Lewinsky. Weten precies welke motor in welke modellen hebben gezeten, laten je het onderdeel even op een uitgeprint papiertje zien en het was er de volgende dag of zelfs gelijk in de middag, als ik haast had.
Maar goed, de Caterham. Hoe ver zijn we daar mee?
Niet altijd evenveel tijd. Maar zo nu en dan probeer ik een uurtje in de garage te zijn. Emiel is ook al een dagje wezen helpen en op zulke momenten maak je grote stappen.
-Doordat het blok in feite 180 graden gedraaid is tov de k-series, kwam de brandstofrail aan de verkeerde kant van de middentunnel uit. Gefixt.
-Er is een kabelboom verlegd naar de linkerkant van de auto omdat deze anders wel erg dicht langs het spruitstuk loopt.
-Er liggen 4 remklauwen ter revisie bij Emiel. Helaas zat alles wel zo vast dat de leidingen doorgeknipt moesten worden. Staan dus op de lijst van te bestellen onderdelen.
-Onderstel ligt eronder uit. Veren worden weer even netjes gemaakt en hoogteversteltorens worden gemonteerd. Wil ze tzt wel vervangen, maar voor nu is het budget wel even op.
-Carbon kevlar stoeltje is gemonteerd, al overweeg ik die alsnog wel te vervangen. Zijn hoge wangen met doorvoergaten voor de gordels. Met mij zit positie komt het alleen net wat onhandig uit met de verstelling van de heupgordel. Misschien 2 gt stoelen van Caterham erin zetten al vind ik ze niet mooi.
-drukknopen gemonteerd op m'n bootcover. maakt de kofferbak niet lekvrij, maar de bagage waait iig niet weg straks.
-Kachelunit is verwijderd. Deze was eigenlijk stuk en via alle kanten lekte bij regen water naar binnen. Gezien de kans om 40 kilo te verwijderen toch te optimistisch is gebleken ga ik eens overwegen om misschien toch een nieuwe hiervoor terug te zetten.
-Bijgeleverde bediening voor de gaskleppen ben ik niet zo weg van. Heb contact met iemand in Schotland die nog wat onderdelen heeft liggen. Die gaat hetzelfde systeem als zijn wagen voor me maken. Voordeel is dat de gaskabel dan mooi kort wordt.
De to do list is nog lang dus m'n doelstelling kerst te houden ga ik niet meer halen. Maar er is in die paar dagen dat er geklust is, meer bereikt dan in 2,5+ jaren dat Lewinsky bij anderen heeft gestaan. De kennis en hulp die ik van Emiel en de rest krijg is overigens
Binnenkort komen er wel foto's. Mobile me bestaat niet meer. Dus moet even zien waar ik de foto's op kan gooien.
Ten eerste, is uiteindelijk besloten de boswachter niet in te ruilen voor een kleine stadswagen. Afgezien het hogere brandstofverbruik, is het een oerdegelijk hok.
Dan de Transporter. Na een paar aanloopprobleempjes, die uiteindelijk een kapotte sensor opleverde, rolt de bus inmiddels ook alweer 26.000 kilometers probleemloos. Je leest weleens wat verhalen op internet over de betrouwbaarheid en de service van VW, maar gelukkig is dat hier allemaal vrij positief. Steeds kosteloos een vervangende auto, waarbij ze ook rekening houden met de ruimte die je nodig hebt.
Één kanttekening. Het onderdelenmagazijn mist naar mijn gevoel wel wat kennis. Ik ben niet gewend dat dit ik zelf huiswerk moet doen omdat iets anders niet zou bestaan. Zoiets heb ik bij BMW in al die jaren nooit meegemaakt. Ook bij de Ford dealer waar ik nu een paar keer ben gekomen om wat onderdelen te bestellen voor Lewinsky. Weten precies welke motor in welke modellen hebben gezeten, laten je het onderdeel even op een uitgeprint papiertje zien en het was er de volgende dag of zelfs gelijk in de middag, als ik haast had.

Maar goed, de Caterham. Hoe ver zijn we daar mee?
Niet altijd evenveel tijd. Maar zo nu en dan probeer ik een uurtje in de garage te zijn. Emiel is ook al een dagje wezen helpen en op zulke momenten maak je grote stappen.
-Doordat het blok in feite 180 graden gedraaid is tov de k-series, kwam de brandstofrail aan de verkeerde kant van de middentunnel uit. Gefixt.
-Er is een kabelboom verlegd naar de linkerkant van de auto omdat deze anders wel erg dicht langs het spruitstuk loopt.
-Er liggen 4 remklauwen ter revisie bij Emiel. Helaas zat alles wel zo vast dat de leidingen doorgeknipt moesten worden. Staan dus op de lijst van te bestellen onderdelen.
-Onderstel ligt eronder uit. Veren worden weer even netjes gemaakt en hoogteversteltorens worden gemonteerd. Wil ze tzt wel vervangen, maar voor nu is het budget wel even op.
-Carbon kevlar stoeltje is gemonteerd, al overweeg ik die alsnog wel te vervangen. Zijn hoge wangen met doorvoergaten voor de gordels. Met mij zit positie komt het alleen net wat onhandig uit met de verstelling van de heupgordel. Misschien 2 gt stoelen van Caterham erin zetten al vind ik ze niet mooi.
-drukknopen gemonteerd op m'n bootcover. maakt de kofferbak niet lekvrij, maar de bagage waait iig niet weg straks.

-Kachelunit is verwijderd. Deze was eigenlijk stuk en via alle kanten lekte bij regen water naar binnen. Gezien de kans om 40 kilo te verwijderen toch te optimistisch is gebleken ga ik eens overwegen om misschien toch een nieuwe hiervoor terug te zetten.
-Bijgeleverde bediening voor de gaskleppen ben ik niet zo weg van. Heb contact met iemand in Schotland die nog wat onderdelen heeft liggen. Die gaat hetzelfde systeem als zijn wagen voor me maken. Voordeel is dat de gaskabel dan mooi kort wordt.
De to do list is nog lang dus m'n doelstelling kerst te houden ga ik niet meer halen. Maar er is in die paar dagen dat er geklust is, meer bereikt dan in 2,5+ jaren dat Lewinsky bij anderen heeft gestaan. De kennis en hulp die ik van Emiel en de rest krijg is overigens

Binnenkort komen er wel foto's. Mobile me bestaat niet meer. Dus moet even zien waar ik de foto's op kan gooien.
- Arthur
- Berichten: 43258
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Heb je een nieuwe streefdatum of zie je het wel? Geduld is een schone zaak 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Als hij straks af is klinkt het natuurlijk wel geniaal! 

- MartijnGizmo
- Berichten: 13007
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Mooi, 2013 rijden dus?
http://imgur.com is wel een makkelijke fotodump.allen schreef:Binnenkort komen er wel foto's. Mobile me bestaat niet meer. Dus moet even zien waar ik de foto's op kan gooien.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Zal het linkje eens bekijken.
Streefdatum heb ik niet meer. in de praktijk is dat nooit uitgekomen met Lewinsky.
Moet alleen wel heel raar lopen als ik het voorjaar van 2013 nog niet m'n eerste rondje heb mogen rijden.
Overigens nog vergeten te melden dat ik inmiddels een AP Racing hoofdremcilinder heb geplaatst.
Streefdatum heb ik niet meer. in de praktijk is dat nooit uitgekomen met Lewinsky.

Moet alleen wel heel raar lopen als ik het voorjaar van 2013 nog niet m'n eerste rondje heb mogen rijden.
Overigens nog vergeten te melden dat ik inmiddels een AP Racing hoofdremcilinder heb geplaatst.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
@ Allen,
Ga je er ook nog een rembalans regelaar inmaken?
Nadeel van een Seven in de regen is dat er dan van de rembalans niets meer klopt en je hopeloos met blokkerende voorwielen zit, IMHO.
Gezegd, remmen is ook een kunst
Ga je er ook nog een rembalans regelaar inmaken?
Nadeel van een Seven in de regen is dat er dan van de rembalans niets meer klopt en je hopeloos met blokkerende voorwielen zit, IMHO.
Gezegd, remmen is ook een kunst

-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
We kunnen altijd nog trappers met terug trap rem inbouwen voor het voorjaar 
Gaat goed komen, blokje loopt vast en zeker spoedig.

Gaat goed komen, blokje loopt vast en zeker spoedig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
spannend, eindelijk wat vooruitgang voor het beestje. 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Nooit last van gehad Mathieu. Ik kan remmen!
Nee, er zat sowieso iets niet goed met de remmen. Als er al iets blokkeerde was het de achterzijde. De regelaar komt er in mijn geval in als onderdeel van m'n leerproces.

Nee, er zat sowieso iets niet goed met de remmen. Als er al iets blokkeerde was het de achterzijde. De regelaar komt er in mijn geval in als onderdeel van m'n leerproces.

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Allen, ik heb op de zaak (nog) 8 Transporters (gaan er 7 worden) en ken ze onderhand op m'n duimpje inclusief de onderdelen dus als je hulp nodig hebt geef je maar een gil 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Zal het onthouden.
Even lang zitten brainstormen, maar 40 kilo strippen uit een auto die toch al amper op 560 kg kwam, was gewoon echt moeilijk. De tapijtjes waren dermate dun en licht. Veranderingen zouden veelal ook het uiterlijk van de auto veranderen, maar daar bleef ik wat mee worstelen.
Uiteindelijk is vanochtend definitief de knop omgegaan. De auto krijgt gewoon z'n klassieke uitstraling terug. Dan maar wat extra gewicht.
Vandaag is bestellijst twee afgehandeld en zodra dat binnen is, gok ik dat de wagen in no time rijdt.

Even lang zitten brainstormen, maar 40 kilo strippen uit een auto die toch al amper op 560 kg kwam, was gewoon echt moeilijk. De tapijtjes waren dermate dun en licht. Veranderingen zouden veelal ook het uiterlijk van de auto veranderen, maar daar bleef ik wat mee worstelen.
Uiteindelijk is vanochtend definitief de knop omgegaan. De auto krijgt gewoon z'n klassieke uitstraling terug. Dan maar wat extra gewicht.
Vandaag is bestellijst twee afgehandeld en zodra dat binnen is, gok ik dat de wagen in no time rijdt.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
jij had destijds je motor die K-series toch laten maken?
dit bedrijf komt mij redelijk bekent in de oren en maakten in opdracht van een klant van de 1.8 een 2.0 doch die klant (ook met caterham) is niet als de meesten van ons en weet schijnbaar zelf ook aardig wat en ging het eens onderzoeken...best veel geld betaald en kijk eens>>
http://www.ebbt.no/caterham-7-engine-bu ... challenge/
dit bedrijf komt mij redelijk bekent in de oren en maakten in opdracht van een klant van de 1.8 een 2.0 doch die klant (ook met caterham) is niet als de meesten van ons en weet schijnbaar zelf ook aardig wat en ging het eens onderzoeken...best veel geld betaald en kijk eens>>
http://www.ebbt.no/caterham-7-engine-bu ... challenge/
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Plaats is een keer wat foto's man, van al dat gelul worden we niet wijzer. 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Ok ok, hier dan:

Zal morgen eens een paar foto's uploaden en hier neerdonderen. Heb lang niet zoveel foto's als jij omdat ik tijdens het klussen dat altijd vergeet.
Er is de laatste tijd overigens weinig gebeurd. Veel te druk geweest.
En zodra Emiel dit leest: sorry kerel, weer vergeten op te sturen!
@Rene: leuk leesvoer!

Zal morgen eens een paar foto's uploaden en hier neerdonderen. Heb lang niet zoveel foto's als jij omdat ik tijdens het klussen dat altijd vergeet.
Er is de laatste tijd overigens weinig gebeurd. Veel te druk geweest.
En zodra Emiel dit leest: sorry kerel, weer vergeten op te sturen!

@Rene: leuk leesvoer!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arstey, JasperB1983, jessedehaan, Luco, Wout309t en 1 gast