Nu een huis kopen
- Luco
Re: Nu een huis kopen
Of het bod is al superhoog, dus beetje voorbarige conclusie.
- Philipoo
Mensen die veel geld willen betalen zijn vaak druk...? Als je de huidige woningmarkt ziet en graag een bepaald huis wil weet je dat je dus soms even tijd moet maken voor een bezichtiging, of je makelaar er heen moet sturen. Vooral als je graag veel wilt uitgeven!
- alt
Als het heel druk hebt & het kan betalen, dan huur je een makelaar voor in die voor je zoekt.
Volgens mij weet hij als eerste wat op de markt komt.
De makelaar maakt dan deal voor jou met de verkopende makelaar.
Die wereld is klein.
Volgens mij weet hij als eerste wat op de markt komt.
De makelaar maakt dan deal voor jou met de verkopende makelaar.
Die wereld is klein.
-
Makelaars zijn de grootste ratten die er rondlopen.
Klein wereldje, spelen elkaar de opdrachten toe en wringen hun klanten tot het maximale uit.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ach, hoe vaak word je uiteindelijk besnuffeld dan? Ik ben nu 2x verhuisd. De algehele meerwaarde weet ik zo ook niet maar het zij zo.
- ADV
Wij hebben 2 biedingen gehad, beide telefonisch...Luco schreef: 25 aug 2020, 20:46Vind ik echt onzin, de makelaar bepaald wat die jouw verteld, ik neem aan dat de biedingen schriftelijk zijn en ik zou ze dan allemaal willen zien inclusief de voorwaarden.
Daar mag de makelaar een mening over hebben maar bepalen doet die helemaal niks.
- Luco
En heeft de makelaar andere bedragen genoemd dan gebodenArjandeV schreef: 26 aug 2020, 10:12Wij hebben 2 biedingen gehad, beide telefonisch...Luco schreef: 25 aug 2020, 20:46Vind ik echt onzin, de makelaar bepaald wat die jouw verteld, ik neem aan dat de biedingen schriftelijk zijn en ik zou ze dan allemaal willen zien inclusief de voorwaarden.Fabian schreef: 25 aug 2020, 20:31
De makelaar bepaald wat hij jou verteld. Hij stuurt je wel de juiste richting op....
Daar mag de makelaar een mening over hebben maar bepalen doet die helemaal niks.
- Philipoo
Is je huis onder de vraagprijs verkocht? Want dan zou ik toch gaan twijfelenArjandeV schreef: 26 aug 2020, 10:12Wij hebben 2 biedingen gehad, beide telefonisch...Luco schreef: 25 aug 2020, 20:46Vind ik echt onzin, de makelaar bepaald wat die jouw verteld, ik neem aan dat de biedingen schriftelijk zijn en ik zou ze dan allemaal willen zien inclusief de voorwaarden.Fabian schreef: 25 aug 2020, 20:31
De makelaar bepaald wat hij jou verteld. Hij stuurt je wel de juiste richting op....

- Martijn_bmw
Ging bij mij ook telefonisch.
- ADV
Nope, eerste bod, was nog tijdens inschrijving was 325, vraagprijs was 317.5. Die trokken ze een dag later in, fuckers, want hun droomhuis kwam op de markt.Philipoo schreef: 26 aug 2020, 10:16Is je huis onder de vraagprijs verkocht? Want dan zou ik toch gaan twijfelenArjandeV schreef: 26 aug 2020, 10:12Wij hebben 2 biedingen gehad, beide telefonisch...Luco schreef: 25 aug 2020, 20:46
Vind ik echt onzin, de makelaar bepaald wat die jouw verteld, ik neem aan dat de biedingen schriftelijk zijn en ik zou ze dan allemaal willen zien inclusief de voorwaarden.
Daar mag de makelaar een mening over hebben maar bepalen doet die helemaal niks.![]()
Tweede bod, was 3 weken later, geen biedingen tijdens inschrijving eerste 4 bezoeken, was de vraagprijs..
- Luco
Ach valt nog mee Arjan
wij hadden ons huis verkocht, getekend en al onder voorbehoud financiering, en die was ook rond.
Weken bezig geweest, uiteindelijk kwam zijn moeder in beeld en die vond dat die maar geen huis moest kopen, wij hadden inmiddels al een huurhuis.
Dus regelde moeder dat de bank alsnog de financiering afwees, konden wij de huur weer opzeggen maar moesten wel 1 maand huur dokken.
wij hadden ons huis verkocht, getekend en al onder voorbehoud financiering, en die was ook rond.
Weken bezig geweest, uiteindelijk kwam zijn moeder in beeld en die vond dat die maar geen huis moest kopen, wij hadden inmiddels al een huurhuis.
Dus regelde moeder dat de bank alsnog de financiering afwees, konden wij de huur weer opzeggen maar moesten wel 1 maand huur dokken.
- Martijn_bmw
https://www.telegraaf.nl/financieel/139 ... theekrente
Daar gaan we weer... en dan verkopen alsof het kosten neutraal is omdat eigenwoningforfait ook verdwijnt
Zullen maar weinig zijn die minder hra hebben dan eigenwoningforfait.
(OHja en als ze dan toch dit door zetten, dan graag loskoppelen van de andere aftrek posten... door het geintje wat ze laatst hebben gedaan wordt mijn partneralimentatie al elk jaar duurder doordat ook daarvan de aftrek verminderd gelijkt met de hra naar 37%)
Daar gaan we weer... en dan verkopen alsof het kosten neutraal is omdat eigenwoningforfait ook verdwijnt

Zullen maar weinig zijn die minder hra hebben dan eigenwoningforfait.
(OHja en als ze dan toch dit door zetten, dan graag loskoppelen van de andere aftrek posten... door het geintje wat ze laatst hebben gedaan wordt mijn partneralimentatie al elk jaar duurder doordat ook daarvan de aftrek verminderd gelijkt met de hra naar 37%)
-
Gisteren na het sporten stond er net een woning 1,5 uur op funda. Wat we zoeken, dus gebeld voor bezichtiging. Hadden net 1 plek over, rest stond helemaal volgeboekt. Makelaar gaf aan dat we zelfde dag een bod moeten doen en dat hij niet wacht, huis in dezelfde straat ging 5 maanden terug voor 30k minder en er wordt verwacht dat deze zwaar boven de vraagprijs weggaat. Iets wat we willen, vrijstaand aan het water en volledig gemoderniseerd maar echt dik de hoofdprijs.. markt is gek..
-
Dat klinkt wel goed inderdaad! Linkje?
-
Wij hebben eindelijk alles getekend. Nu de papierwinkel in en dan hopelijk over een maand of drie eens kijken of we kunnen beginnen met bouwen......
- Luco
Gefeliciteerd
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik heb weer 2 bezichtigingen aangevraagd. Meteen maar doorpakken zodra er iets online komt.
@shakes: Nice, leuk moment. Succes met de bouw straks!
@shakes: Nice, leuk moment. Succes met de bouw straks!
-
Wij hebben eindelijk alles getekend. Nu de papiermolen in en dan hopelijk over een maand of drie eens kijken of we kunnen beginnen met bouwen......
-
Enige nadeel is is dat het huis nooit af is. Waar wij gaan kijken supermooi, maar garage is omgebouwd naar praktijkruimte dus moet teruggebouwd worden, en voor en achtertuin moeten gemoderniseerd worden. Andere kant houd je wel de poen op zak naast de k.k als je max hypotheek neemt. Kan je wel doorsparen voor eventueel iets erbij voor de verhuur ofzo.
Liefst willen we nog met een makelaar gaan kijken en bouwkundig rapport op vragen alleen of daar de tijd voor is weet ik niet.
Liefst willen we nog met een makelaar gaan kijken en bouwkundig rapport op vragen alleen of daar de tijd voor is weet ik niet.
-
Ok, nou ja het is duidelijk denk ik 

-
OnlineErik dB
Vaak heb je wel even de tijd voor een keuring voorafgaand aan het tekenen van de koopovereenkomst? Tenminste, zo hebben wij het gedaan. Onvoorwaardelijk geboden maar toch een een keuring laten doen om ‘het totaalplaatje helder te hebben’.Kelvinrs schreef: 26 aug 2020, 20:58 Enige nadeel is is dat het huis nooit af is. Waar wij gaan kijken supermooi, maar garage is omgebouwd naar praktijkruimte dus moet teruggebouwd worden, en voor en achtertuin moeten gemoderniseerd worden. Andere kant houd je wel de poen op zak naast de k.k als je max hypotheek neemt. Kan je wel doorsparen voor eventueel iets erbij voor de verhuur ofzo.
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Of in de drie dagen wettelijke bedenktijd....
Overigens zijn daar ook trucjes van verkopende makelaars om dat te voorkomen. Als je geen toegang krijgt tot de woning, dan kun je immers ook niet bouwtechnisch laten keuren
Overigens zijn daar ook trucjes van verkopende makelaars om dat te voorkomen. Als je geen toegang krijgt tot de woning, dan kun je immers ook niet bouwtechnisch laten keuren
- Martijn_bmw
Dit deden de kopers van mijn huis ook. Bod op maandag geaccepteerd... vervolgens heel lang rekken om voorlopig koopcontract te tekenen.De fiscalist schreef: 27 aug 2020, 07:46 Of in de drie dagen wettelijke bedenktijd....
Dat deden ze uiteindelijk vrijdagmiddag pas.
Daarna gaan de bedenkdagen pas in en zo hebben ze dus voor de afloop van die dagen keuring en taxatie kunnen doen binnen de bedenktijd en geen voorbehoud daarvoor op hoeven te nemen. (Ik snap trouwens niet dat die dagen niet gewoon beginnen te tellen na acceptatie van bod)
Ik vond het een beetje kinderachtig maar mijn huis is van 1990 dus verwachtte verder niks bijzonders uit de keuring en heb het maar laten doen. (kwam ook niks uit, daarna was de koop dus ook rond)
- Paskal
- Auto: meerdere
Gefelicteerd Nandor, mooi vooruitzichtShakes schreef: 26 aug 2020, 20:05 Wij hebben eindelijk alles getekend. Nu de papierwinkel in en dan hopelijk over een maand of drie eens kijken of we kunnen beginnen met bouwen......

Toevallig een plaatje van wat je ongeveer gaat laten bouwen?
- ADV
Feli Nandor! Ik ben ook wel benieuwd