Corona in Nederland.....
- JP
Re: Corona in Nederland.....
Het r-getal…..daar hoor je opeens ook niets meer over. (schijnt al 6 weken gelijk te zijn)
-
Dat lijkt maar zo omdat die minderheid zo hard schreeuwt en de meerderheid zich afzijdig houd.
Het gaat met het corona beleid uiteindelijk net zo als met de discussie rondom zwarte piet: beleid aanpassen om maar aan de wensen van die schreeuwende minderheid te voldoen

Daarover stond van de week nog een stuk in de televaag : Missie van Kick Out Zwarte Piet is geslaagd
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik krijg niet het gevoel dat de schreeuwende minderheid in dit coronadebat ook maar iets gedaan krijgt.
- Luco
Dat is jouw mening, kijk maar eens naar de diverse polls, die geven toch echt een genuanceerder beeld dan jij schetst.Elise schreef: 13 nov 2021, 13:49Dat lijkt maar zo omdat die minderheid zo hard schreeuwt en de meerderheid zich afzijdig houd.
Het gaat met het corona beleid uiteindelijk net zo als met de discussie rondom zwarte piet: beleid aanpassen om maar aan de wensen van die schreeuwende minderheid te voldoen![]()
Daarover stond van de week nog een stuk in de televaag : Missie van Kick Out Zwarte Piet is geslaagd
-
- Auto: Dikke Bmw
Hebben we al groeps immuniteit? Dat was vanaf 70% vaxxed het geval toch? 

- alt
Ik net mijn nieuwe ri8jbewijs, gelukkig 2 maal geprikt, dat zal zeker hebben geholpen.
Mijn vraag is nu, kan ik met mijn nieuwe rijbewijs ook naart theater of de bioscoop?
Want ik las, dat sommigen hier, vinden dat een qr-pas net zoiets is als een rijbewijs?
Je moet dus een qr-pas hebben verplicht, straks rijbewijs ook verplicht om naar de bioscoop te gaan of een voorstellig van Pietje Puk.
Elke boerepenis kan aan de cijfers van het RIVM zien dat de vaccines enkel voor Plizer werken, maar niet tegen corona.
Hieronder een andere bron.
https://sleutelstad.nl/2021/10/29/even- ... orig-jaar/
Mijn vraag is nu, kan ik met mijn nieuwe rijbewijs ook naart theater of de bioscoop?
Want ik las, dat sommigen hier, vinden dat een qr-pas net zoiets is als een rijbewijs?
Je moet dus een qr-pas hebben verplicht, straks rijbewijs ook verplicht om naar de bioscoop te gaan of een voorstellig van Pietje Puk.
Elke boerepenis kan aan de cijfers van het RIVM zien dat de vaccines enkel voor Plizer werken, maar niet tegen corona.
Hieronder een andere bron.
https://sleutelstad.nl/2021/10/29/even- ... orig-jaar/
- Enrico
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Goed verhaal hierboven inderdaad.
Ook mooi dat de horeca niet meer met hun laat sollen met dit totale wanbeleid.
https://www.ad.nl/binnenland/live-kroeg ... ~a8665fa7/
Ook mooi dat de horeca niet meer met hun laat sollen met dit totale wanbeleid.
https://www.ad.nl/binnenland/live-kroeg ... ~a8665fa7/
-
Onlinetomgtr
Ja die blijven open. Een soort zoals jij toen open bleef. 
-
Dat proces broeit al sinds de eerste anti geluiden, kijk bijvoorbeeld naar de politieke partijen die denken garen te spinnen onder de anti groep (o.a. Baudet). Daardoor wordt het steeds lastiger om beleid uit te zetten.smiley schreef: 13 nov 2021, 13:52 Ik krijg niet het gevoel dat de schreeuwende minderheid in dit coronadebat ook maar iets gedaan krijgt.
Jij mag dan het gevoel hebben dat die schreeuwende minderheid ook maar iets gedaan krijgt, ik ben van mening dat als dat anti geluid er niet was geweest er veel stringentere maatregelen waren afgekondigd, maar men er voor nu van afziet gezien de tweedeling in de maatschappij.
Ook ik denk het mijne van het gevoerde beleid, ik vind de afgekondigde maatregelen maar een slap aftreksel die mijns inziens niet veel gaan oplossen, dan hadden ze net zo goed niks kunnen doen en de boel laten zoals het is. Maar ik ben wel van mening dat dit slappe aftreksel het resultaat is van die schreeuwende minderheid, maar juist door dit gevoerde beleid groeit die groep wel.
- alt
Caroline van der Plas krijgt zojuist dit bericht over om de coronapas in alle winkels en op het werk versnelt in te voeren.
VOOR DE VORM is Tweede Kamer vandaag gevraagd om a.s. woensdag al te debatteren over veranderen wet om #coronapas in winkels en op werk in te voeren. Je kon steun of geen steun geven voor dit voorstel van
@hugodejonge
. VOOR DE VORM. Want wie zegt ja? U raadt het al…
VOOR DE VORM is Tweede Kamer vandaag gevraagd om a.s. woensdag al te debatteren over veranderen wet om #coronapas in winkels en op werk in te voeren. Je kon steun of geen steun geven voor dit voorstel van
@hugodejonge
. VOOR DE VORM. Want wie zegt ja? U raadt het al…
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Vele vrienden collega's bekenden etc van mij hebben zich juist laten vaccineren "om mijn vrijheid terug te krijgen". Vraag van de dag voor diegenen die zich omwille deze reden hebben laten vaccineren; Hoe bevalt je die vrijheid nu?
- Enrico
Gevaccineerden hebben de vrijheid om elkaar te besmetten voor 18:00 en de ongevaccineerden hebben “geen” kans meer om besmet te raken. Die moeten alles online doen en thuis blijven met vier vrinden.
- Luco
Hoho, die 4 vrienden is een dwingend advies, meer niet, gewoon schijt aan hebbenEnrico schreef: 13 nov 2021, 18:01 Gevaccineerden hebben de vrijheid om elkaar te besmetten voor 18:00 en de ongevaccineerden hebben “geen” kans meer om besmet te raken. Die moeten alles online doen en thuis blijven met vier vrinden.

- Enrico
Luco schreef: 13 nov 2021, 18:10Hoho, die 4 vrienden is een dwingend advies, meer niet, gewoon schijt aan hebbenEnrico schreef: 13 nov 2021, 18:01 Gevaccineerden hebben de vrijheid om elkaar te besmetten voor 18:00 en de ongevaccineerden hebben “geen” kans meer om besmet te raken. Die moeten alles online doen en thuis blijven met vier vrinden.![]()
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als het op de werkplek ingezet wordt, dan zal de werkweigering kaart ingezet worden voor de laatste tegenstribbelaars, dus ontslag.
Eigenlijk exact hetzelfde als in andere landen.
Verkapte vaccinatieplicht.
Verkapte vaccinatieplicht.
-
Als.je 2 jaar geleden het hedendaagse scenario had geschetst was je 99% zeker voor complete idioot uitgemaakt.
Ik ben niet voor en niet tegen. Het is ieder zijn eigen keuze. Dat zou zo moeten zijn en blijven. Wat ik voornamelijk erg eng begin te vinden is de rivaliteit tussen de mensen zelf. Zelfs binnen families en vriendengroepen. Echt bizar.
Ik ben niet voor en niet tegen. Het is ieder zijn eigen keuze. Dat zou zo moeten zijn en blijven. Wat ik voornamelijk erg eng begin te vinden is de rivaliteit tussen de mensen zelf. Zelfs binnen families en vriendengroepen. Echt bizar.
- alt
Het gaat niet om corona, corona is het handvat om de coronapas in te voeren.
De coronapas is niet door het omt bedacht maar door KPMG.
Want de coronapas gaat blijven, corona misschien niet, maar dan komt er wel een ander virus.
Als men het corona virus echt wilde bestrijden, dan was de zorg opgeschaald en werd er geen geld voor 500 nieuwe boa's uitgetrokken.
Van - gemeente.nu =.
Gemeenten krijgen extra geld voor handhaving coronapas
15 september 2021 DOOR ANP/ REDACTIE GEMEENTE.NU
Het kabinet maakt geld vrij voor gemeenten, zodat zij extra toezichthouders kunnen inzetten voor handhaving van coronatoegangsbewijzen. Dat maakte demissionair premier Rutte dinsdag bekend in een persconferentie.
Vanaf 25 september zijn coronatoegangsbewijzen verplicht voor toegang tot de horeca, theaters, festivals en professionele sportwedstrijden. Bedrijven en organisaties worden zelf verantwoordelijk voor het controleren van de coronapas bij klanten en bezoekers. Gemeenten krijgen volgens Rutte met het geld ‘extra handjes’ voor de handhaving hierop. Hoeveel geld gemeenten krijgen, zei de premier er niet bij.
Rutte waarschuwde dat cafés gesloten kunnen worden als ze niet goed controleren op de coronatoegangsbewijzen. Mensen krijgen een bewijs als ze zijn gevaccineerd, hersteld van corona of zich hebben laten testen. Het testen blijft gratis, kondigde het kabinet eveneens aan. De horeca kan door de nieuwe werkwijze meer gasten ontvangen, maar blijft gesloten tussen middernacht en 06.00 uur.
De coronapas is niet door het omt bedacht maar door KPMG.
Want de coronapas gaat blijven, corona misschien niet, maar dan komt er wel een ander virus.
Als men het corona virus echt wilde bestrijden, dan was de zorg opgeschaald en werd er geen geld voor 500 nieuwe boa's uitgetrokken.
Van - gemeente.nu =.
Gemeenten krijgen extra geld voor handhaving coronapas
15 september 2021 DOOR ANP/ REDACTIE GEMEENTE.NU
Het kabinet maakt geld vrij voor gemeenten, zodat zij extra toezichthouders kunnen inzetten voor handhaving van coronatoegangsbewijzen. Dat maakte demissionair premier Rutte dinsdag bekend in een persconferentie.
Vanaf 25 september zijn coronatoegangsbewijzen verplicht voor toegang tot de horeca, theaters, festivals en professionele sportwedstrijden. Bedrijven en organisaties worden zelf verantwoordelijk voor het controleren van de coronapas bij klanten en bezoekers. Gemeenten krijgen volgens Rutte met het geld ‘extra handjes’ voor de handhaving hierop. Hoeveel geld gemeenten krijgen, zei de premier er niet bij.
Rutte waarschuwde dat cafés gesloten kunnen worden als ze niet goed controleren op de coronatoegangsbewijzen. Mensen krijgen een bewijs als ze zijn gevaccineerd, hersteld van corona of zich hebben laten testen. Het testen blijft gratis, kondigde het kabinet eveneens aan. De horeca kan door de nieuwe werkwijze meer gasten ontvangen, maar blijft gesloten tussen middernacht en 06.00 uur.
- Downforce Hans
Volgend seizoen in de squid games......Arthur schreef: 13 nov 2021, 13:35 Nou ja, daar kun je ook een gewetensvraag van makenZou je je laten vaccineren als je wordt neergeschoten als je het niet doet?
![]()

- Arthur
- Auto: Nr.51
- JP
Wat zijn nu de openingsregels omtrent snackbars? 

- Luco
Dat vraag je voor een vriend toch?
- JP
-
Beetje vroeg nog maar lekker!

-
Vaccinatie plicht.smiley schreef: 13 nov 2021, 18:52 Als het op de werkplek ingezet wordt, dan zal de werkweigering kaart ingezet worden voor de laatste tegenstribbelaars, dus ontslag.
Vaccinatieplicht.
Maar Hugo heeft het je nooit *vuist met handgebaar* gevraagd of je verplicht laten voelen.
Uiteraard een mondelinge toezegging en geen snel aangepaste “juridisch mogelijk maken” vastleggen in de wet- aldus Hugo.
Daar gaat je ‘rechtstaat’ waar de d66’ers altijd over protsen tegen aspirant leden en kiezers. Ik was al langer op de hoogte van deze pantomime. Maargoed zoals eerder gezegd: wappie etc etc. Inzicht heet dat