Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 13 nov 2021, 12:29

Arthur schreef: 13 nov 2021, 12:25 Ik zie het probleem niet helemaal. Maar dat is juist het probleem, anderen wel :)
Het is wel erg omslachtig allemaal om maar geen vaccinatieplicht uit te rollen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 nov 2021, 12:32

Tom schreef: 13 nov 2021, 12:27
smiley schreef: 13 nov 2021, 12:20 Het lijkt erop dat het 100% streven (dus incl kinderen) over de hele wereld uitgerold wordt.
De eerste 85% ging er goed in mee. De tegenstribbelaars moeten blijkbaar gedwongen worden.
Die uitvoering lijkt redelijk universeel ook. Nergens vaccinatieverplichting, alleen maatregelen die je erin dwingen anders raak je alles kwijt.

De volgende stap is denk ik boosteren, anders verlies je je vinkje. Maar dat zal wel begin volgend jaar zijn.
Exact.
Wat deze hele tweedeling van de maatschappij verder laat zien is dat inclusiviteit, het stokpaardje van de afgelopen tien jaar bij de grotere politieke partijen van Nederland, een loos begrip is.
Het zijn precies die politieke partijen die hun mond erover vol hadden en nu met de vinger wijzen naar ongevaccineerden en er bijna een dwang is ontstaan om die prik te nemen omdat je anders in de maatschappij buitengesloten wordt (maar dat is dan de "consequentie" als je niet volgt, aldus hen). Lekker inclusief. Lekker vrijwillig.
Sorry maar totaal oneens. Dat er bepaalde beslissingen nodig geacht worden om bescherming te bieden aan de maatschappij is niks nieuws. Anders kon je het wetboek ook wegfllikkeren en de politie afschaffen. Om dan de inclusiviteits troef te trekken is bijna net zo flauw als racismekaart.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 nov 2021, 12:36

Bescherming ???
Ik dacht dat het vaccineren was om de zorg te ontlasten....

Riceaux

Bericht door Riceaux » 13 nov 2021, 12:36

JP schreef: 13 nov 2021, 12:28 Hugo is gewoon het gezicht van het OMT (sinds Bruins het niet meer trok) en zal echt niet zelf de touwtjes in handen hebben….
Denk niet van het OMT. Dan zou het demissionair kabinet wel netjes de OMT adviezen opvolgen.

daNpy

Bericht door daNpy » 13 nov 2021, 12:46

smiley schreef: 13 nov 2021, 12:20 Het lijkt erop dat het 100% streven (dus incl kinderen) over de hele wereld uitgerold wordt.
De eerste 85% ging er goed in mee. De tegenstribbelaars moeten blijkbaar gedwongen worden.
Die uitvoering lijkt redelijk universeel ook. Nergens vaccinatieverplichting, alleen maatregelen die je erin dwingen anders raak je alles kwijt.

De volgende stap is denk ik boosteren, anders verlies je je vinkje. Maar dat zal wel begin volgend jaar zijn.
Gisteren las ik al een bericht van iemand wiens QR code plotseling geen groen vinkje meer gaf. Hij mocht er dus niet in.
Hij is < 6mnd gevaccineerd dus vermoedelijk niet op basis van tijd/ geen booster uitgesloten.

En nu staat ie ineens aan "de andere kant". Het besef dat veel mensen dat kan overkomen is er nog niet helemaal volgens mij.

daNpy

Bericht door daNpy » 13 nov 2021, 12:48

tomgtr schreef: 13 nov 2021, 12:23 Dat je niet alles mag is altijd al zo in het leven.
Niet naar de winkel
niet naar een restaurant/cafe/bar
niet sporten
niet werken.

Ja dat is altijd zo in het leven.

Net als dat je zonder rijbewijs niet mag auto rijden. Exáct hetzelfde.

JP

Bericht door JP » 13 nov 2021, 12:49

Een rijbewijs kost geld, die prikken zijn gratis.

smiley

Bericht door smiley » 13 nov 2021, 12:51

Een gewetensvraag voor de voorstanders:
Stel dat Corona een blijvertje is, is 2-3 vaccinaties per jaar voor alle leeftijden, voor altijd een acceptabel scenario?
De QR app blijft dan wel nodig, en kan eventueel uitgebreid worden met allerlei functionaliteit die het leven makkelijker maakt.
Laatst gewijzigd door smiley op 13 nov 2021, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 nov 2021, 12:53

Ik hoor steeds meer tegengeluid in m'n omgeving.
En dat breidt zich steeds meer uit .

daNpy

Bericht door daNpy » 13 nov 2021, 12:55

PeterB schreef: 13 nov 2021, 12:53 Ik hoor steeds meer tegengeluid in m'n omgeving.
En dat breidt zich steeds meer uit .
Hier hetzelfde.

KoenM

Bericht door KoenM » 13 nov 2021, 12:55

Één booster per jaar lijkt me wel voldoende.

Zou jij liever elk jaar van november tot maart in lockdown gaan?

Ik ben ook niet per se voor vaccineren maar zie niet direct een alternatief.

JP

Bericht door JP » 13 nov 2021, 12:58

Elke winter een lockdown, avondklokje, geen carnaval, sinterklaas en kerst meer, vuurwerk verbieden….en geen bezoek in de wintertijden.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 nov 2021, 12:59

Dat deden we voorheen ook met griep, hart-en vaatziekten etc ..

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 nov 2021, 13:01

Dat scheelt een hoop alcoholgerelateerde aandoeningen en ongelukken. Is ook manier om de zorg te ontlasten.

PeterB

Bericht door PeterB » 13 nov 2021, 13:02

Goed plan

De meeste mensen overlijden nog steeds in bed

Ook verboden om in bed te liggen.

Tom

Bericht door Tom » 13 nov 2021, 13:10

tomgtr schreef: 13 nov 2021, 12:32 Sorry maar totaal oneens. Dat er bepaalde beslissingen nodig geacht worden om bescherming te bieden aan de maatschappij is niks nieuws. Anders kon je het wetboek ook wegfllikkeren en de politie afschaffen. Om dan de inclusiviteits troef te trekken is bijna net zo flauw als racismekaart.
Alleen dit is geen harde of duidelijke beslissing. Dat je alleen mag rijden met rijbewijs, anders krijg je een boete of ga je de bak in, is dat wel.
Dit wordt gebracht als een vrije keus. Maar inmiddels is het niet erg vrij meer. De mensen die het beleid verdedigen zeggen dan dat je keus wel consequenties heeft. Ik vind in de Achterhoek willen wonen terwijl daar minder banen zijn een vrije keus met een consequentie. Of geen rijbewijs willen en daarom alles met het OV moeten doen. Een vrijwel volledige uitsluiting in de maatschappij is natuurlijk van een hele andere orde. Het enige stokpaardje dat ze dan nog hebben is dat je je vijf keer in de week kunt laten testen (als je wilt gaan sporten, als je uit eten wilt, etc.). Ik vind het allemaal al donkergrijs gebied als je praat over vrije keus. Het uitsluiten van mensen en dat onder de noemer vrije keus is heeft in ieder geval weinig te maken met inclusiviteit waar veel partijen al jaren voor zeggen te pleiten.
En daar komt nog bij hoe het maatschappelijk nu gaat. Ik zie overal om mij heen felle discussies en twee partijen die lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat hebben we te danken aan dit beleid (waarbij ik vermoed dat we inderdaad naar een 100% vaccinatiegraad moeten). Over elk ander politiek onderwerp probeert de politiek het alle partijen naar de zin te maken en daar een gulden middenweg in te vinden en te accepteren dat er verschillende opvattingen zijn. Als dat in deze kwestie niet kan, dan moet men vaccinaties verplicht maken... en dat ligt politiek weer zeer gevoelig. Deze situatie vind ik, understatement, ook verre van ideaal en huichelachtig.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 nov 2021, 13:21

En jij ziet als oplossing. Vaccinatie verplicht maken lijkt me een gruwel. En ga niet zeggen de zorg beter maken. Dat is waar maar helpt nu niet. Dus graag iets wat NU een betere oplossing is die NU werkt. De tweedeling in de maatschappij is inderdaad zorgelijk maar daar zijn 2 schuldige partijen in.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 nov 2021, 13:23

Ja 2 schuldige partijen: Mark (VVD) en Hugo(CDA)

;-)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 nov 2021, 13:25

smiley schreef: 13 nov 2021, 12:51 Een gewetensvraag voor de voorstanders:
Stel dat Corona een blijvertje is, is 2-3 vaccinaties per jaar voor alle leeftijden, voor altijd een acceptabel scenario?
De QR app blijft dan wel nodig, en kan eventueel uitgebreid worden met allerlei functionaliteit die het leven makkelijker maakt.
Gewetensvraag?
Ik zou er nog meer dingen bijslepen om zo aan je antwoorden te komen ;)

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2021, 13:34

Gewoon allemaal afschieten die ongevaccineerden, volgens de elite zijn het toch maar laagopgeleide dwarsliggers, die het alleen maar doen om dwars te zijn, weg ermee.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 nov 2021, 13:35

Nou ja, daar kun je ook een gewetensvraag van maken ;) Zou je je laten vaccineren als je wordt neergeschoten als je het niet doet? :mrgreen:

smiley

Bericht door smiley » 13 nov 2021, 13:36

Arthur schreef: 13 nov 2021, 13:25
smiley schreef: 13 nov 2021, 12:51 Een gewetensvraag voor de voorstanders:
Gewetensvraag?
Ik zou er nog meer dingen bijslepen om zo aan je antwoorden te komen ;)
Ik geef toe, dat laatste deel was wat clickbait ja.
Maar dan alleen die eerste?

Tom

Bericht door Tom » 13 nov 2021, 13:38

tomgtr schreef: 13 nov 2021, 13:21 En jij ziet als oplossing. Vaccinatie verplicht maken lijkt me een gruwel. En ga niet zeggen de zorg beter maken. Dat is waar maar helpt nu niet. Dus graag iets wat NU een betere oplossing is die NU werkt. De tweedeling in de maatschappij is inderdaad zorgelijk maar daar zijn 2 schuldige partijen in.
Ik heb ook geen oplossing, maar dat wist je ;) Die 100% vaccinatiegraad gaan we simpelweg nooit halen zonder dat er dwang in het spel is, dus telkens de aandacht naar die groep zorgt alleen voor woede bij voorstanders en hakken in het zand bij tegenstanders.
Groepsimmuniteit lijkt mij de enige oplossing. Daar hadden de huidige vaccins voor moeten zorgen, maar dat doen ze niet (die zorgen alleen voor een minder heftig ziektebeeld zoals het er nu naar uit ziet). Ik ben geen viroloog maar ik zou zeggen dat 85% genoeg is om zo'n virus onder controle te krijgen qua verspreiding, mits die vaccins werken, en je straks nog steeds genoeg mensen bereid ziet te vinden om eventuele nieuwe vaccins te nemen. Of er moet een vorm van natuurlijke immuniteit komen, dat kan ook nog.

Elise

Bericht door Elise » 13 nov 2021, 13:38

Het gaat zoals het altijd in Nederland gaat, de schreeuwende minderheid gaat het bepalen voor de meerderheid :whistle:

Luco

Bericht door Luco » 13 nov 2021, 13:41

Elise schreef: 13 nov 2021, 13:38 Het gaat zoals het altijd in Nederland gaat, de schreeuwende minderheid gaat het bepalen voor de meerderheid :whistle:
Volgens mij is er een meerderheid tegen de gisteren afgekondigde maatregelen, en de weerstand groeit.

Plaats reactie