Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 12 jun 2018, 12:14

Landen in Afrika niet meer uitbuiten. Ze een eerlijke economie geven. Maar goed dan lees je weer verhalen over corrupte invloedrijke leiders ed. Wordt een moeilijk verhaal.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 12 jun 2018, 12:19

https://www.nu.nl/binnenland/5306621/ac ... wezen.html

Geweldig hoe zo'n kerel nu een product is geworden van het falende rechtssysteem. Meneer heeft destijds
Een gruwelijke daad gepleegd en heeft niet meegewerkt aan onderzoeken. Nu klaagt hij over mishandeling tijdens zijn arrestatie en geeft de indruk niet toerekeningsvatbaar te zijn (goh) je hebt gewoon niet meegewerkt kut..

Wederom weer een 'sneu' geval dat al lang bekend was bij psychiatrische zorg en het spelletje weer mee heeft gespeeld. Walgekijk. Met geluk wordt deze jongen heel nauw op de huid gezeten en in een gestoorden inrichting geplaatst waar altijd op hem gelet wordt. Hopelijk komt er eens een ferme rechter en zware uitspraak. :devil:

dvh

Bericht door dvh » 12 jun 2018, 12:38

Vroeger had je dat ook hoor. Falende rechtsystemen..
Afbeelding

Crookie

Bericht door Crookie » 12 jun 2018, 12:43

Kom op David... zo'n dwaas heeft toch geen rechten meer zodra hij mensen in koele bloede afslacht en justitie aftroeft?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 jun 2018, 13:03

Afbeelding

Zed240

Bericht door Zed240 » 12 jun 2018, 13:18

Meest bizarre uit de soap vind ik wel dat er geen één werknemer van de inrichting is geweest die het is opgevallen dat Michael P. een zware ritalinverslaving had, coke gebruikte, een onverzekerde scooter had, naar de hoeren ging en dagen achter elkaar urenlang weg was om het lijk op verschillende plekken te begraven.

De ritalin kocht hij van een medepatiënt, gebruikte geregeld 10-15 pillen per dag. Die medepatiënt verkocht dus niet zo nu en dan zo'n doosje, maar tientallen doosjes per maand.

Zulke zaken moet toch wel iemand opvallen. Het is je fucking werk.

Crookie

Bericht door Crookie » 12 jun 2018, 13:21

Zed240 schreef: 12 jun 2018, 13:18 Meest bizarre uit de soap vind ik wel dat er geen één werknemer van de inrichting is geweest die het is opgevallen dat Michael P. een zware ritalinverslaving had, coke gebruikte, een onverzekerde scooter had, naar de hoeren ging en dagen achter elkaar urenlang weg was om het lijk op verschillende plekken te begraven.

De ritalin kocht hij van een medepatiënt, gebruikte geregeld 10-15 pillen per dag. Die medepatiënt verkocht dus niet zo nu en dan zo'n doosje, maar tientallen doosjes per maand.

Precies dit. Halfbakken inrichtingen waar NL zijn delinquenten aan toevertrouwd. :kotsen:

dvh

Bericht door dvh » 12 jun 2018, 14:32

Crookie schreef: 12 jun 2018, 12:43 Kom op David... zo'n dwaas heeft toch geen rechten meer zodra hij mensen in koele bloede afslacht en justitie aftroeft?
Mij moet je helemaal niet raadplegen om advies. Ik ben niet zo officieel namelijk.
Van mij part mag zo'n gozer een half uurtje 1 op 1 in een kamertje met de vader van het slachtoffer terwijl justitie een oogje dichtknijpt.

Doet mij altijd denken aan onderstaande film:
https://www.moviemeter.nl/film/52019/info/filtered/90

Heerlijke wraak-film overigens.

Zed240

Bericht door Zed240 » 12 jun 2018, 14:58

Eergisteren nog gekeken. Geeft inderdaad een heerlijk wraakgevoel, hoewel het natuurlijk echt een paar stapjes te ver gaat. :)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 12 jun 2018, 17:03

tomgtr schreef: 12 jun 2018, 09:19 Dat klopt helemaal Robin. Zat ik gister ook aan te denken, al die vermoorde, verkrachte vrouwen en kinderen, al die hongerdoden. We slapen er geen nacht minder om. En gelukkig maar want met niet slapen schiet je niks op. Dus gewoon zo'n boot in Tripoli parkeren en afladen maakt op het hele plaatje niks uit, is maar een statistiek in het grote plaatje. Maar doe jij het? Stap jij op die boot, vaart ze naar Afrika en trapt ze van boord?
Er zal toch iets moeten gebeuren. In de (nabije) toekomst zal de stroom economische immigranten alleen maar groter worden. Afrika en ook het midden Oosten barst al uit zijn voegen. De overbevolking zal alleen maar toenemen. In Afrika gaat het in sommige landen economisch beter en daar wordt er bewust voor gekoren in de familie een minderjarige naar Europa te sturen. Daar is nu geld voor. De gedachte hierachter is o.a. dat deze minderjarige na het krijgen van een verblijfsvergunning een aantal familieleden over mag laten komen (gezinshereniging) dus één minderjarige geeft toegang voor een x aantal personen. Ik zeg x want ze hebben daar geen registratie van burgers en ga maar aantonen dat het geen broer(tje) of zus(je) is. Het is bijvoorbeeld in Eritrea een bewust verdienmodel. Vandaar dat de regering ze ook niet terug wil, ze onderhouden daar hele volksstammen met het geld uit Nederland. Ze mogen er wel op vakantie, dan geven ze geld uit en zien anderen daar dat het werkt. Dit verklaard ook de grote hoeveelheid kinderen en vrouwen met kleine kinderen die zich onder de economische immigranten bevinden. Ik weet ook niet 123 een passende oplossing voor het probleem, maar ik zou eens beginnen met het vaststellen dat iedereen in Europa het eens is dat dit ons sociaal en economisch stelsel in rap tempo sloopt. Dus we gaan er mee stoppen. Dus ja terugslepen die schepen en op land in Europa Orban z’n hekkenbouwers inhuren. Moet je ze dan aan hun lot overlaten, nee, misschien moet je een deel van de ontwikkelingsgelden van Europa aanwenden voor safe-spaces waar deze mensen kunnen worden opgevangen en voorbereid op de terugtocht naar hun eigen land. Andere ideeën zijn welkom, wellicht zijn er veel betere, zolang je maar geen economische immigranten meer toelaat in Europa zonder dat ze de normale procedure hebben doorlopen. Moeten wij ook als we naar Canada emigreren.

Wat ik veelal mis in de discussie over de economische immigranten is hun eigen verantwoordelijkheid. Ja in Afrika is het niet altijd een feest om te leven. Er heerst daar een compleet andere mores dan in Europa. De sociale betrokkenheid zit, laat ik het maar zo zeggen, op een ander level dan bijv. In Nederland. Dat komt echt niet alleen door de kolonisten, een sterke stam paste voordat de Europeanen er kwamen gewoon genocide toe op de minder sterke stammen en verkocht de verkoopbare als slaaf aan de arabieren. Het is dus ieder voor zich daar. Vrijwel alle machthebbers die we daar hebben gezien bleken zo corrupt als de neten. Werd er een normale kandidaat gevonden....... bleek die na een paar jaar ook corrupt. De Afrikanen zullen het daar zelf moeten veranderen, daar ligt ook een eigen verantwoording. Wij kunen ze daar niet bij helpen, we kunnen ons onvoldoende verplaatsen in die wereld daar. En dat moeten we, denk ik, ook niet willen.

Gr Ron

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 jun 2018, 17:09

Geen word spaans tussen Ron. Mee eens wel eigenlijk. Op sommige punten lastig uitvoerbaar maar wel waar.

Robin

Bericht door Robin » 12 jun 2018, 17:19

Goed verhaal Ron.

Nu zegt dit niks of toch wel wat....?

Afbeelding

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 12 jun 2018, 18:25

RS-Ron schreef: 12 jun 2018, 17:03
tomgtr schreef: 12 jun 2018, 09:19 Dat klopt helemaal Robin. Zat ik gister ook aan te denken, al die vermoorde, verkrachte vrouwen en kinderen, al die hongerdoden. We slapen er geen nacht minder om. En gelukkig maar want met niet slapen schiet je niks op. Dus gewoon zo'n boot in Tripoli parkeren en afladen maakt op het hele plaatje niks uit, is maar een statistiek in het grote plaatje. Maar doe jij het? Stap jij op die boot, vaart ze naar Afrika en trapt ze van boord?
Er zal toch iets moeten gebeuren. In de (nabije) toekomst zal de stroom economische immigranten alleen maar groter worden. Afrika en ook het midden Oosten barst al uit zijn voegen. De overbevolking zal alleen maar toenemen. In Afrika gaat het in sommige landen economisch beter en daar wordt er bewust voor gekoren in de familie een minderjarige naar Europa te sturen. Daar is nu geld voor. De gedachte hierachter is o.a. dat deze minderjarige na het krijgen van een verblijfsvergunning een aantal familieleden over mag laten komen (gezinshereniging) dus één minderjarige geeft toegang voor een x aantal personen. Ik zeg x want ze hebben daar geen registratie van burgers en ga maar aantonen dat het geen broer(tje) of zus(je) is. Het is bijvoorbeeld in Eritrea een bewust verdienmodel. Vandaar dat de regering ze ook niet terug wil, ze onderhouden daar hele volksstammen met het geld uit Nederland. Ze mogen er wel op vakantie, dan geven ze geld uit en zien anderen daar dat het werkt. Dit verklaard ook de grote hoeveelheid kinderen en vrouwen met kleine kinderen die zich onder de economische immigranten bevinden. Ik weet ook niet 123 een passende oplossing voor het probleem, maar ik zou eens beginnen met het vaststellen dat iedereen in Europa het eens is dat dit ons sociaal en economisch stelsel in rap tempo sloopt. Dus we gaan er mee stoppen. Dus ja terugslepen die schepen en op land in Europa Orban z’n hekkenbouwers inhuren. Moet je ze dan aan hun lot overlaten, nee, misschien moet je een deel van de ontwikkelingsgelden van Europa aanwenden voor safe-spaces waar deze mensen kunnen worden opgevangen en voorbereid op de terugtocht naar hun eigen land. Andere ideeën zijn welkom, wellicht zijn er veel betere, zolang je maar geen economische immigranten meer toelaat in Europa zonder dat ze de normale procedure hebben doorlopen. Moeten wij ook als we naar Canada emigreren.

Wat ik veelal mis in de discussie over de economische immigranten is hun eigen verantwoordelijkheid. Ja in Afrika is het niet altijd een feest om te leven. Er heerst daar een compleet andere mores dan in Europa. De sociale betrokkenheid zit, laat ik het maar zo zeggen, op een ander level dan bijv. In Nederland. Dat komt echt niet alleen door de kolonisten, een sterke stam paste voordat de Europeanen er kwamen gewoon genocide toe op de minder sterke stammen en verkocht de verkoopbare als slaaf aan de arabieren. Het is dus ieder voor zich daar. Vrijwel alle machthebbers die we daar hebben gezien bleken zo corrupt als de neten. Werd er een normale kandidaat gevonden....... bleek die na een paar jaar ook corrupt. De Afrikanen zullen het daar zelf moeten veranderen, daar ligt ook een eigen verantwoording. Wij kunen ze daar niet bij helpen, we kunnen ons onvoldoende verplaatsen in die wereld daar. En dat moeten we, denk ik, ook niet willen.

Gr Ron
Mee eens. De grootste stroom Afrikaanse immigranten wordt in de toekomst verwacht bij een groot te kort aan water.

Tom

Bericht door Tom » 12 jun 2018, 19:49

Afrika is gewoon een kansloos continent. Het is niks en het gaat niks worden.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 jun 2018, 20:25

Niet helemaal mee eens. Door corruptie en een handophoudinstelling van een groot deel van bevolking blijft het een moeizaam verhaal. Maar als je puur naar GDP cijfers kijkt is daar in meeste landen een behoorlijke groei. Natuurlijk komen ze van niks en is er een lange weg te gaan. Er zijn ontzettend veel bedrijven (met name chinese) die wel degelijk durven te investeren op de basis van deze cijfers en die inveteringen zullen deze mooie groeicijfers alleen maar verstevigen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of ... GDP_growth

Tom

Bericht door Tom » 12 jun 2018, 21:48

Ok. Heb je een punt :) Maar dat volk blijft doorneuken, kan al amper/niet voor zichzelf zorgen, al hebben ze geld dan brassen ze het op en 'morgen' zien we dan wel weer, volk op posities waar ze toegang tot geld krijgen is corrupt, afspraken nakomen kennen ze niet, niks geleerd hebben van Mandela want discriminatie richting blanken is een probleem etc.
Heel triest natuurlijk dat het zo is maar ze zoeken het daar maar uit denk ik dan.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 jun 2018, 13:48

Crookie schreef: 12 jun 2018, 13:21
Zed240 schreef: 12 jun 2018, 13:18 Meest bizarre uit de soap vind ik wel dat er geen één werknemer van de inrichting is geweest die het is opgevallen dat Michael P. een zware ritalinverslaving had, coke gebruikte, een onverzekerde scooter had, naar de hoeren ging en dagen achter elkaar urenlang weg was om het lijk op verschillende plekken te begraven.

Precies dit. Halfbakken inrichtingen waar NL zijn delinquenten aan toevertrouwd. :kotsen:
Dat hebben “we” zelf kapot bezuinigd. Afdelingen waar vroeger het minimaal aantal begeleiders 12 moest zijn daar lopen nu gerust 5. Vind je het gek dat die het niet meer bijbenen. Ze zien vanalles, mogen niets en worden bedolven onder het werk. Idem voor andere zorg instanties. Dus we klagen wel maar doen het zelf....

Tom

Bericht door Tom » 13 jun 2018, 15:17

Disclaimer: gelul vanaf de zijlijn, ik heb weinig kennis van de zorg.
De handjes op de werkvloer (mensen met hands-on ervaring die van aanpakken weten) zijn wellicht wegbezuinigd, maar ik heb toch vaak het beeld van ziekenhuizen waar de receptionist van de afdeling waar je moet zijn al zit te zuchten en steunen als er een dreiging is dat er een rij staat. Las pas van iemand die in de zorg werkt dat een bepaald document door 18(!) mensen nagekeken moest worden. Genoeg figuren die niet moe zullen worden, type gemeente ambtenaar. En alles is bij voorbaat al moeilijk. Mensen die je graag eens een weekje in het bedrijfsleven wilt laten meedraaien om te zien hoe de rest van de wereld te werk gaat.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 13 jun 2018, 17:27

Niels schreef: 13 jun 2018, 13:48 Dat hebben “we” zelf kapot bezuinigd. Afdelingen waar vroeger het minimaal aantal begeleiders 12 moest zijn daar lopen nu gerust 5. Vind je het gek dat die het niet meer bijbenen. Ze zien vanalles, mogen niets en worden bedolven onder het werk. Idem voor andere zorg instanties. Dus we klagen wel maar doen het zelf....
Volgens mij is dat ook het gevolg van het “polderen” alhier. We willen geen keuzes maken en doen dan maar alles net niet. Ik snap werkelijk waar niet dat iemand die twee minderjarige meisjes verkracht op de meest beestachtige manieren nog terug zou moeten keren in de maatschappij. Maar goed anderen voelen zich kennelijk heel beroerd als zoiemand nooit meer naar buiten mag. Dus polderen we gewoon en doen we een beetje gevangenisstraf, een beetje behandelen en een beetje risico om hem naar buiten te sturen. Op verzoek van betrokkenen zorgen we wel dat niemand zijn bureautje op hoeft te ruimen als het fout gaat. Het werken met tijdbommetjes een beetje gokken moet wel leuk blijven natuurlijk. De slachtoffers en nabestaanden moeten er maar begrip voor hebben dat spaanders vallen als er wordt gehakt. Ik zou zeggen, gewoon de Nederlandse middelvinger naar die idioten in Straatsburg met hun uitspaken dat levenslang niet meer mag, iedereen zicht moet hebben op een datum van vrijlating en dat daders inmiddels met alle egards behandeld moeten worden en (toekomstige) slachtoffers niets te vertellen hebben. Vraag me wel eens af hoe sommigen dat nou met hun geweten doen als ze een rol hebben gehad rondom de moordenaar van Anne Faber.

Dat polderen uit zich niet alleen in de zorg. Overal worden over meest bizarre zaken compromissen gesloten omdat er anders mogelijk iemand minder goed slaapt en zich geen guthmensch kan voelen.

Gr Ron

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 jun 2018, 17:42

Mooie bijdrages, Ron. Je weet het goed neer te zetten. Het zijn net stukjes uit een roman/boek, zo goed leest het weg en ik kan me er ook wel in vinden :thumbup:

Fernando

Bericht door Fernando » 13 jun 2018, 17:44

Die gestoorde k*t heleen mees, echt een spuitje:
Screenshot_20180613-173937_Chrome.jpg
Screenshot_20180613-173937_Chrome.jpg (269.76 KiB) 1734 keer bekeken

350 Z

Bericht door 350 Z » 13 jun 2018, 20:31

Fijn he die gestoorde linkse gekkies met hun wereldvreemde beeld van alles en iedereen die het helaas wel voor het zeggen hebben in dit landje.

Crookie

Bericht door Crookie » 13 jun 2018, 22:09

Zelfde als die kwal van een De Graaff die nu fluitend door Nederland gaat. Het rechtssysteem uitlacht en zijn levens onderhoud declareert op de staat. Stuk voor stuk parasieten wie inderdaad nog zielig worden gevonden ook.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 jun 2018, 10:57

Tom schreef: 13 jun 2018, 15:17 Disclaimer: gelul vanaf de zijlijn, ik heb weinig kennis van de zorg.
De handjes op de werkvloer (mensen met hands-on ervaring die van aanpakken weten) zijn wellicht wegbezuinigd, maar ik heb toch vaak het beeld van ziekenhuizen waar de receptionist van de afdeling waar je moet zijn al zit te zuchten en steunen als er een dreiging is dat er een rij staat. Las pas van iemand die in de zorg werkt dat een bepaald document door 18(!) mensen nagekeken moest worden. Genoeg figuren die niet moe zullen worden, type gemeente ambtenaar. En alles is bij voorbaat al moeilijk. Mensen die je graag eens een weekje in het bedrijfsleven wilt laten meedraaien om te zien hoe de rest van de wereld te werk gaat.
Vooropgesteld zijn die organisaties zelf ook ziek. Kosten gaan helemaal nergens over en specialisten spelen elkaar de bal toe om maar uren te kunnen schrijven. Laatst was er een artikel gepubliceerd wat de bestuurders van ziekenhuizen verdienen, och och och wat een geld... Nou er zijn specialisten bij die dat loon in veelvoud hebben. De (ook nog eens arrogante) receptionisten heb ik ook meegemaakt, ergernis ten top maar ze zijn ook nog eens "het aangezicht" inderdaad. Echter de werkvloer loopt zich werkelijk de benen uit het lijf, het wordt kapot geoptimaliseerd binnen de koninkrijkjes waarvan het management zelf natuurlijk niets wil inleveren. Een goede vriendin van mij heeft jaren in een forensische psychiatrische kliniek gewerkt en inmiddels eieren voor haar geld gekozen. (Te onervaren) werknemers op de werkvloer lopen zelf gewoon serieus risico en zijn roepende in de woestijn.... Voor deze baan zat ze bij het COA, van een iets ander laken een pak maar op de werkvloer daar weten ze (natuurlijk) ook precies wie de hulpbehoevende asielzoekers zijn en wie de profiteurs. Wederom..... roepende in de woestijn.
RS-Ron schreef: 13 jun 2018, 17:27
Niels schreef: 13 jun 2018, 13:48 Dat hebben “we” zelf kapot bezuinigd. Afdelingen waar vroeger het minimaal aantal begeleiders 12 moest zijn daar lopen nu gerust 5. Vind je het gek dat die het niet meer bijbenen. Ze zien vanalles, mogen niets en worden bedolven onder het werk. Idem voor andere zorg instanties. Dus we klagen wel maar doen het zelf....
Volgens mij is dat ook het gevolg van het “polderen” alhier. We willen geen keuzes maken en doen dan maar alles net niet. Ik snap werkelijk waar niet dat iemand die twee minderjarige meisjes verkracht op de meest beestachtige manieren nog terug zou moeten keren in de maatschappij. Maar goed anderen voelen zich kennelijk heel beroerd als zoiemand nooit meer naar buiten mag. Dus polderen we gewoon en doen we een beetje gevangenisstraf, een beetje behandelen en een beetje risico om hem naar buiten te sturen. Op verzoek van betrokkenen zorgen we wel dat niemand zijn bureautje op hoeft te ruimen als het fout gaat. Het werken met tijdbommetjes een beetje gokken moet wel leuk blijven natuurlijk. De slachtoffers en nabestaanden moeten er maar begrip voor hebben dat spaanders vallen als er wordt gehakt. Ik zou zeggen, gewoon de Nederlandse middelvinger naar die idioten in Straatsburg met hun uitspaken dat levenslang niet meer mag, iedereen zicht moet hebben op een datum van vrijlating en dat daders inmiddels met alle egards behandeld moeten worden en (toekomstige) slachtoffers niets te vertellen hebben. Vraag me wel eens af hoe sommigen dat nou met hun geweten doen als ze een rol hebben gehad rondom de moordenaar van Anne Faber.

Dat polderen uit zich niet alleen in de zorg. Overal worden over meest bizarre zaken compromissen gesloten omdat er anders mogelijk iemand minder goed slaapt en zich geen guthmensch kan voelen.

Gr Ron
Ik denk dat er juist een hoop mensen (op de werkvloer that is) slecht slapen. Slecht slapen omdat zij de risico's zien (en ervaren!) maar gewoon niets kunnen/mogen doen. De directe begeleiders van dit soort "beesten" weten precies wat ze in huis hebben maar lopen tegen muren van procedures en kromme wetgeving aan.

Het polderen is tweeledig. Aan de andere kant zijn "we" bang om iemand/een partij voor de borst te stoten waar je in de toekomst wellicht zelf nog voordeel van zou kunnen hebben. Aan de andere kant durven we geen verantwoording te nemen en beslissingen te maken. En dus doen we dingen gewoon lekker half en slecht, er is toch altijd wel weer iets om je achter te verschuilen.... Visie en daadkracht is een schaars goed lijkt het wel.

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2018, 11:05

Mooi Ron en ook mooi reply Niels.

Plaats reactie