Grappige plaatjes en filmpjes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Grappige plaatjes en filmpjes

Bericht door JP » 13 apr 2014, 15:53

Verplaats je in die oude man. Die wordt opeens omringd door tig Hollanders in dikke bakken (welke strafbaar zijn om te stoppen op de vluchtstrook) die wat lopen te schreeuwen. Inderdaad is het voor die ballen fijn dat het op film staat, maar laten ze dan ook de rest van het filmpje zien? Buitensporig gedrag met dito hoge snelheden en geregeld rechts inhalen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 13 apr 2014, 16:29

Umm centrale? Ik sta hier naast een 747 motor met een kapot achterlicht.

https://www.youtube.com/watch?v=pARdjEV0FTg" onclick="window.open(this.href);return false;

JWD

Bericht door JWD » 13 apr 2014, 17:51

Toen we besloten om het gebeuren rond de 'crash' zo integraal mogelijk over te nemen gingen we er al vanuit dat het enige discussie los zou maken.
Dat het echter ZO eenzijdig zou zijn hadden we weer niet verwacht, het is nu 1 grote Don bash geworden terwijl hij in feite helemaal niet zo heel raar doet.

Scene1; Hij kijkt in zijn spiegeltje en ziet zijn vader naar links gedrukt worden op een haar na tegen de vangrail, dat het goed af zou lopen was niet te beoordelen omdat de witte Veyron door de droge middenberm reed en daar een enorme stofwolk opwierp.
Van schrik gooit hij er een paar niet doordachte krachttermen uit.

Scene2; Zowel het echtpaar als een busje van het vliegveld in de buurt (die op 400m afstand reed) verklaren tegen de gearriveerde hulpdiensten dat de Veyron fout zat, bijrijder uit de Veyron geeft aan dat het gelul is en dat hij alles op film heeft, Don ziet de beelden waaruit duidelijk blijkt dat de Peugeot de Veyron van de weg drukt zonder richting aan te geven of wat dan ook, wederom volgt er een reactie tegen de inmiddels 4-5 man die zeggen dat de Veyron fout zit.

Dan dat zooitje Hollandse proleten op de vluchtstrook....
Dat de Veyrons samen stoppen moge duidelijk zijn, de witte M3 die achter de witte Veyron reed had schade opgelopen door rondvliegende stenen uit de middenberm en stopt ook.
De M5 ziet het hele zooitje alle kanten opvliegen en stopt om poolshoogte te nemen, je bent wel een enorme droogkloot als je zoiets hebt van "Oh 2 vliegende Veyrons, laat ik maar lekker doorrijden".

Ik volg op enige afstand en zie ineens ons hele groepje op de vluchtstrook inclusief de door ons ingehuurde camera jongens, toen we langs reden stonden mensen letterlijk op de rechter rijstrook van de Autobahn.
Dan ga je je toch afvragen WTF er aan de hand is en neemt je verantwoordelijkheidsgevoel het misschien over van je gezonde verstand en stop je.
Ik heb een stuk zonder vangrail gezocht en heb de auto zo ver mogelijk in de berm gezet, zover dat mijn bijrijder in iedergeval zijn schoenen kan weg gooien ;).

Toen wij overigens kort na de crash aangaven dat we een parkeerplaats wilden op zoeken werden wij vriendelijk doch dringend gesommeerd door de uitstekend Hollands sprekende jongen van de 'Rettungsdienst' om de plek des onheils niet te verlaten, door te stoppen waren wij naar zijn zeggen allemaal getuigen en moesten we wachten tot de politie er was.
Achteraf bezien probeerde hij misschien op deze manier te forceren dat de politie ons allen een bon zou geven voor het ongeoorloofd stoppen op de vluchtstrook maar dit is dan helaas voor hem mislukt.

Lang verhaal kort, z'n woordkeuze was verre van optimaal maar om hem nu af te rekenen op het feit dat hij een succesvolle vader heeft is wat kort door de bocht.

Mensen die zeggen dat de Veyrons te hard rijden moeten voor de grap maar eens tellen vanaf het moment dat je de rode auto ziet verdwijnen uit beeld tot het moment dat je de klap hoort, dit is tergend lang wat duid op een zeer gering verschil in snelheid.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 apr 2014, 20:31

Afbeelding

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 14 apr 2014, 17:57

Riceaux schreef:
En dan ben je onderweg naar een vliegveld, waar je zo gek kan doen als je zelf wilt, ga je je uitleven op de openbare weg. Snap ik niet helemaal.
Dit dus !!

Ik zie een stelletje patsers die dik doen.
Op de openbare weg over de vluchtstrook inhalen, driftend rotondes overgaan op niet het meest rustige moment van de dag.
Allemaal beetje brallen en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Beetje verdraait zicht op de echte wereld en zich zaken willen permitteren omdat ze geld hebben en "succesvol" zijn.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 apr 2014, 18:08

Beetje apart is het wel, als het een DF-canonballrun-achtig iets was geweest dan kun je je afvragen of de reacties hetzelfde waren geweest :) . Zulke dingen beoordelen moet je m.i. overlaten aan de cops, daarvoor zijn ze er in dit geval (al hebben ze wel mazzel dat er beeld-materiaal is want je hebt met zulk spul snel de schijn tegen).

dvh

Bericht door dvh » 14 apr 2014, 18:58

Eric H schreef:
Riceaux schreef:
En dan ben je onderweg naar een vliegveld, waar je zo gek kan doen als je zelf wilt, ga je je uitleven op de openbare weg. Snap ik niet helemaal.
Dit dus !!

Op de openbare weg over de vluchtstrook inhalen, driftend rotondes overgaan op niet het meest rustige moment van de dag.

Beetje verdraait zicht op de echte wereld en zich zaken willen permitteren omdat ze geld hebben en "succesvol" zijn.
:D
Degene die onsuccesvol zijn doen dit net zo goed.
Die hebben alleen geen geld voor een camera.

:lol:

JWD

Bericht door JWD » 14 apr 2014, 19:09

Ach zoals gezegd, de discussie vonden we een interessante.
Wat vooral opvalt is dat het vooral puur en alleen Nederland is waar hoofdzakelijk negatief gereageerd wordt.
Hij staat ook op een aantal US fora's en daar heeft men het vooral over mooie dingen in het filmpje, misschien een verschil in mentaliteit of gewoon iets verder kijken dan je neus lang is.

Ik praat zeker niet goed wat een aantal mensen op de openbare weg doen, ik kan het wel laten zien, een stukje entertainment, niets meer niets minder.
Om nu gelijk iedereen in het filmpje (moi inclus) patsers te noemen vind ik wat kort door de bocht, tuurlijk trek je de aandacht met een zooi dikke bakken maar moet ik dan maar in mijn Renault Zoe blijven rijden omdat men anders denkt dat ik een patser ben?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 apr 2014, 19:24

JWD schreef:Ach zoals gezegd, de discussie vonden we een interessante.
Wat vooral opvalt is dat het vooral puur en alleen Nederland is waar hoofdzakelijk negatief gereageerd wordt.
Hij staat ook op een aantal US fora's en daar heeft men het vooral over mooie dingen in het filmpje, misschien een verschil in mentaliteit of gewoon iets verder kijken dan je neus lang is.

Ik praat zeker niet goed wat een aantal mensen op de openbare weg doen, ik kan het wel laten zien, een stukje entertainment, niets meer niets minder.
Om nu gelijk iedereen in het filmpje (moi inclus) patsers te noemen vind ik wat kort door de bocht, tuurlijk trek je de aandacht met een zooi dikke bakken maar moet ik dan maar in mijn Renault Zoe blijven rijden omdat men anders denkt dat ik een patser ben?
Ben je geen patser dan? :tooth: :wink:

Filmpje opzich is wel leuk. Maar krijg nou niet echt een goed beeld van het Spring Event. Daar had ik graag wat meer van gezien. :thumbup:

smiley

Bericht door smiley » 14 apr 2014, 19:44

Dat is inderdaad een typisch Nederlands probleem.
Je kop boven het maaiveld uitsteken is not done.
Dat in combinatie met het feit dat een keuken van 15k en een vakantie van 10k als redelijk normaal ervaren wordt, maar een exotisch voertuig om de een of andere manier iets raars is.

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2014, 19:52

Ben ik het niet mee eens Smiley.
Persoonlijk gun ik iedereen een veyron, alleen is er dan ook niks meer aan :tooth:

Maar zoals die meneer met zijn M5 zich gedraagt, ronduit asociaal.
Meneer perridon, rijdt tegen een opa aan/of andersom, en hij blijft zelf rustig, maar zijn zoon staat te gillen als een speenvarken, hou gewoon je smoel en laat pappie het afhandelen.

Heeft naar mijn mening niks te maken met dikke auto's, maar meer het gedrag van een paar personen in het filmpje.

smiley

Bericht door smiley » 14 apr 2014, 20:47

Ik bedoelde het ook meer in het algemeen.

smiley

Bericht door smiley » 14 apr 2014, 20:47

Eric H

Bericht door Eric H » 14 apr 2014, 21:04

Ik rijd zelf ook wel eens mee met een groepje "dikke" bakken. ( voornamelijk Italiaans spul )
Daar gaat het alleen om het sociale aspect en wordt er niet zo "baldadig" gereden.
Ook daar worden filmpjes gemaakt, maar die zijn voor de mensen die er bij waren.
Immers welk doel dient het om anderen zo'n filmpje te tonen.

Nogmaals, het filmpje komt op mij over als een groep diknekken die een beetje blasé lopen te doen.
Veel uiterlijk vertoon, weinig inhoud.

Ik heb daar niet veel mee....maar dat moge duidelijk zijn.

En een patser ben je niet door de auto waar je in rijdt, wel hoe je je erin en ermee gedraagt.

JWD

Bericht door JWD » 14 apr 2014, 21:39

Eric H schreef: Ik rijd zelf ook wel eens mee met een groepje "dikke" bakken. ( voornamelijk Italiaans spul )
Daar gaat het alleen om het sociale aspect en wordt er niet zo "baldadig" gereden.
Ook daar worden filmpjes gemaakt, maar die zijn voor de mensen die er bij waren.
En de bal is rond, u mijn beste heer bent een echte Hollander.
Zie het als een compliment en zeker niet denigrerend zoals bijvoorbeeld patsers.

Toen ik mijn bedrijf starte in het aanpassen van high-end auto's was het in Nederland absoluut "Not Done" om wat met je auto te doen waar je al een berg geld voor bij de dealer had neergeteld.
Immers, wat moest de buurman er van denken als er ineens een mat gele Lamborghini op de oprit staat, nee we nemen een zwarte, of een grijze dat kan nog net.

Zonder mijzelf op de borst te slaan hebben we dit de afgelopen jaren aardig kunnen veranderen.

En nu is het tijd om de rijder (patser zo u wilt) cultuur wat meer in kaart te brengen en misschien een beetje op te schudden, niet meer dat 'old boys' geneuzel van we gaan een stukje rijden met de jongens en maken hier een DV tapeje van zodat we onderling nog eens de DVD kunnen kijken en kunnen lachen om de capriolen van Kees.

Ik begrijp dat dit voor sommige onbegrijpelijk is, deze personen passen dan blijkbaar niet binnen de doelgroep.

@Riceaux;
Een goed beeld van Spring Event zal waarschijnlijk binnenkort online staan door de organisatie van het event, in feite zat ook alles in ons filmpje zijnde; Sprints 1op1 sport en supersport klasse, driftbaan, en aan het einde van de dag een klein circuit om te rijden/driften.

Eric H

Bericht door Eric H » 14 apr 2014, 22:09

JWD schreef:.deze personen passen dan blijkbaar niet binnen de doelgroep.
Laten we het daar maar op houden :thumbup:

KmL

Bericht door KmL » 14 apr 2014, 22:31

dvh schreef:
Eric H schreef:
Riceaux schreef:
Dit dus !!

:D
Degene die onsuccesvol zijn doen dit net zo goed.
Die hebben alleen geen geld voor een camera.

:lol:
of het tuig van de riggel nu in een dure of een goedkope auto rijdt. het blijft tuig van de riggel.
en met die pks kunnen ze al helemaal niet omgaan dus t gaat een keer fout.

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2014, 22:33

Zegt de knul die als een idioot met een zwaard staat te zwaaien en een underpowerde Celica niet uit de vangrail weet te houden.

Hilarisch :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

glnk

Bericht door glnk » 14 apr 2014, 22:34

@JWD

Jij bent toch niet die gek in de BMW M5 of wel?

Tom

Bericht door Tom » 14 apr 2014, 22:34

JWD, niemand is hier heiliger dan de paus. Kop/maaiveld heb ik ook schijt aan. Met mijn Porsche ga ik ook gerust naar klanten. Evenementen met andere liefhebbers vind ik ook leuk. Te hard rijden hoort erbij, een driftje of een keer een regel overtreden, allemaal prima als het een beetje binnen het acceptabele (grijze gebied) blijft.
Punt is alleen dat als je een stel autogekken bij elkaar hebt, er vaak mensen tussen hebt die zich (door anderen) gemakkelijk laten opnaaien en dan gekke dingen doen. Met dat soort haantjesgedrag kan de boel ineens snel omslaan.
Dan denk ik even aan video's van de Gumball.. ook dat vind ik leuk om te zien, maar die gasten zijn echt volledig doorgeslagen. Die lui zitten met een slaapgebrek van het feesten in 600+pk auto's compleet debiel te doen, volledig schijt aan alle andere weggebruikers. Hoe mooi op YouTube, no way dat ik er ooit aan mee zou doen.
Ik was er bij jouw evenement niet en zou het ook zeker niet met een Gumball vergelijken... maar dat inhalen over de vluchtstrook bijvoorbeeld vind ik not done en aan de 'donkere' kant van het grijze gebied... met honderden pk's kun je ook wel even wachten. Dus ik snap de reacties hier wel, terwijl ik met mijn 31 echt geen oude zure lul ben.

KmL

Bericht door KmL » 14 apr 2014, 22:40

Als glnk hard over een b web rijdt huilen we allemaal.
Drift er een malloot met een m5 op enkele cm's van andere wachtende weggebruikers.
en met een hand aan het stuurm en lekker stoer doen voor de camera. das natuurlijk geen probleem.

Die kerel is duidelijk geen simracende pro maar een echte pro :D
Laatst gewijzigd door KmL op 14 apr 2014, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Kenneth

Bericht door Kenneth » 14 apr 2014, 22:43

:dood: Ik snap echt niets van wat je zegt..

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2014, 22:46

JWD schreef:
Eric H schreef: Ik rijd zelf ook wel eens mee met een groepje "dikke" bakken. ( voornamelijk Italiaans spul )
En de bal is rond, u mijn beste heer bent een echte Hollander.
Zie het als een compliment en zeker niet denigrerend zoals bijvoorbeeld patsers.

Toen ik mijn bedrijf starte in het aanpassen van high-end auto's was het in Nederland absoluut "Not Done" om wat met je auto te doen waar je al een berg geld voor bij de dealer had neergeteld.
Immers, wat moest de buurman er van denken als er ineens een mat gele Lamborghini op de oprit staat, nee we nemen een zwarte, of een grijze dat kan nog net.

Zonder mijzelf op de borst te slaan hebben we dit de afgelopen jaren aardig kunnen veranderen.

En nu is het tijd om de rijder (patser zo u wilt) cultuur wat meer in kaart te brengen en misschien een beetje op te schudden, niet meer dat 'old boys' geneuzel van we gaan een stukje rijden met de jongens en maken hier een DV tapeje van zodat we onderling nog eens de DVD kunnen kijken en kunnen lachen om de capriolen van Kees.

Ik begrijp dat dit voor sommige onbegrijpelijk is, deze personen passen dan blijkbaar niet binnen de doelgroep.

@Riceaux;
Een goed beeld van Spring Event zal waarschijnlijk binnenkort online staan door de organisatie van het event, in feite zat ook alles in ons filmpje zijnde; Sprints 1op1 sport en supersport klasse, driftbaan, en aan het einde van de dag een klein circuit om te rijden/driften.

Dat jij het tijd vind om de rijderscultuur wat meer in kaart te brengen is je goed recht, maar dan zou ik de rijders wat zorgvuldiger uitkiezen, het enige wat je bereikt als er figuren tussen zitten zoals de M5 en gillende zoontjes denk ik dat je alleen maar het tegenovergestelde bereikt.

Metchu

Bericht door Metchu » 14 apr 2014, 22:54

zolang het niet fout gaat is het machtig mooi... gaat het fout moet je op de blaren zitten, of als je gepakt wordt de consequenties onder ogen zien...

niemand is het filmpje vergeten van de corvette die met 300 langs zoeft bij de cbr... te gek filmpje... maar oh zo idioot als het fout was gegaan.

JWD

Bericht door JWD » 14 apr 2014, 22:58

Ik ben niet die malloot in de M5, mijn M5je krijgt het minder zwaar te verduren ;).

Ik ben die droogkloot in de F430.....

@Kenneth, ik zag hiervoor ergens een verwijzing naar de heren gInk en KmL (sorry als jullie geen heren zijn) naar het schijnt hebben ze ook video's gemaakt, care to share?

@Tom, Zoals al eerder aangegeven wil ik ook helemaal niet goedpraten wat sommige rijders doen, mijn roze pasje is mij te dierbaar om dergelijke dingen uit te halen.
De vraag is echter moet je het dan maar niet laten zien?
We proberen een sfeerbeeld van de dag te schetsen en dat is ons best aardig gelukt op een eerlijke manier.
Misschien kijken de rijders thuis ook wel met een schuin oog naar hun rijstijl en besluiten ze het volgende keer anders te doen, wie zal het zeggen?

Dit was overigens niet een evenement georganiseerd door ons, wij hadden slechts een alternatieve verzamelplaats voorzien voor de mensen die zich hadden ingeschreven voor Spring Event.

Plaats reactie