
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Op mijn zwarte zie je het nauwelijks, dat carbon dus..................en das ook goed............bij lichte kleuren lijkt het net een Ford Taunus, midden jaren 70, met ook zo`n oerlelijk zwart teren/leren dak.....................OMG 

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
romo schreef:Op mijn zwarte zie je het nauwelijks, dat carbon dus..................en das ook goed............bij lichte kleuren lijkt het net een Ford Taunus, midden jaren 70, met ook zo`n oerlelijk zwart teren/leren dak.....................OMG

Zag hier laatst een zwarte E90 rijden met zwarte wielen en volledig zwarte ramen (voor en achter). Op platen uit Estland. Was net te laat met m'n camera. Rijd in die buurt ook een M6 in volledig zwart (incl ramen) en een zwarte Maserati rond. Allemaal zwart, allemaal platen uit Estland. Lekker daarzo

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Roman schreef:romo schreef:Op mijn zwarte zie je het nauwelijks, dat carbon dus..................en das ook goed............bij lichte kleuren lijkt het net een Ford Taunus, midden jaren 70, met ook zo`n oerlelijk zwart teren/leren dak.....................OMGZwart zou ook mijn keus zijn. Maar als je er dicht op staat zie je het toch nog 8)
Zag hier laatst een zwarte E90 rijden met zwarte wielen en volledig zwarte ramen (voor en achter). Op platen uit Estland. Was net te laat met m'n camera. Rijd in die buurt ook een M6 in volledig zwart (incl ramen) en een zwarte Maserati rond. Allemaal zwart, allemaal platen uit Estland. Lekker daarzo
Met de neus er op is het idd zichtbaar, maar niet storend...............ook op grijs valt het mee
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Rijdt er op D-F eigenlijk iemand zonder electronische dempers op z'n e9x M3?
http://link.marktplaats.nl/270268328" onclick="window.open(this.href);return false;
Koopje!
http://link.marktplaats.nl/270268328" onclick="window.open(this.href);return false;
Koopje!
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ik heb het EDC er op zitten..........................................en eerlijk gezegd maak ik er maar minimaal gebruik van.....................
Die H+R set is kwalitatief prima dacht ik, volgens bimmerpost lukt het best samen met het EDC................maar ik vind het best zo als het nu is.......................
Die H+R set is kwalitatief prima dacht ik, volgens bimmerpost lukt het best samen met het EDC................maar ik vind het best zo als het nu is.......................
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
EDC icm H&R verlagingsveren werkt prima, maar aangezien dit een schroefset (coilover) is die veren plus dempers vervangt, ben je de EDC functionaliteit kwijt. Dat kan niet anders. Toch?
- Jorik
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:50
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hier op de gemiddelde Amerikaanse weg loop je al genoeg te stuiteren in de comfort mode, dus ik gebruik EDC ook maar heel sporadisch. Al hoor je hier best veel verhalen van eigenaren die met schroefsets rijden en de ervaringen zijn heel verschillend. Maar volgens de dealer lever je wel een groot deel van je functionaliteit in.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mooi he, heb je een M3, kan je nog met een schroefsetje aan de gang 
Vind PG overigens serieus goed staan op die foto's...

Vind PG overigens serieus goed staan op die foto's...
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Gisteren even een dagje Amstelveen ( vergane glorie daar zeg).................mooi ritje met de M3, een 1/2 tank er door en 330 km gereden................man zo zunig was ie nog nooit
Niet te hard gereden natuurlijk, ergens tussen de 130 en 150..........
Zie ik in eens het waarschuwings driehoekje in het display.............jawel; olie op de minimum stand, melding +1 L................
Al met al valt me dat niet tegen, ik heb nu dik 12.000 km gereden, nu 1 L olie erbij, das toch wel veel beter dan de E46 M3

Zie ik in eens het waarschuwings driehoekje in het display.............jawel; olie op de minimum stand, melding +1 L................
Al met al valt me dat niet tegen, ik heb nu dik 12.000 km gereden, nu 1 L olie erbij, das toch wel veel beter dan de E46 M3
-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Toch wel netjes, aan de buitenkant buiten de diffusor/uitlaten en wielen/frontlipje 'niks' te zien, keurig gedaan:
http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost5862451" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.m3post.com/forums/showthread ... ost5862451" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Dat achterruit "lipje" had dan voor mij niet gehoeven, voor de rest dikke 
Man ze hebben de V10 er in gelepeld..........
Hier even de tekst;
PRESS RELEASE:
Manhart Racing - BMW M3 E92 5.0 V10 SMG
Porsche Chaser!
The current M3 generation is - as everyone knows - anything but underpowered. Nonetheless, there is a continuous desire for even greater performance. When you're competing against the calibre of a Porsche 997 Turbo in particular, the 420-HP-V8 power of the M3 is no longer good enough. At Manhart Racing, we noticed a gap in the market for precisely this performance problem and developed a M3-V10-Coupé with 550 HP - not only comfortably keeping in check the Porsche Turbo with its 480 HP but also its big brother the GT2 with 530 HP. What is particularly interesting here is the fact that Günther Manhart almost exclusively sourced original parts from the BMW corporate group.
The power of 550 HP originally came from the current new version of the M5 E60 built V10 motor which - with its 5.0 L cubic capacity - just barely fits into the engine compartment of the M3 Coupé. Compulsory changes included removing the pointless Vmax bar of 250 km/h, up-dated DME-steerage and with a power of 550 HP, the catalytic convertor has a much more noticeable effect. With a differential gear boasting 100 percent bars, the 7 gear SMG gearbox was completely trounced by the M5. The species specific processing of exhaust fumes is carried out by a titanium complete system with four 84 mm thick exhaust tailpipes and two 200 Zeller-HJS running catalytic convertors. Thanks to a manageable basic weight of only 1.550 kg, the Mannhart M3 V10 accelerates to 100 km7h in only 3.9 seconds, while its highest speed is an impressive 334 km/h. This makes the M3 V10 the perfect choice for speed freaks on the Italian high speed racing track in Nardo!
For perfect contact with tarmac surfaces, Manhart Racing installed a state-of-the-art Bilstein PSS10- coilover in combination with classically attractive BBS challenge-R-wheel rims, at the front in 9Jx20 ET20 with 245/30ZR20 and behind with 10.5Jx20 ET20 with 295/25ZR20. The changes to the bodywork were somewhat limited but definitely what was needed. In this way, Manhart Racing's engineers gave the coupé silhouette of the M3 a front and rear spoiler, a diffuser, a roof spoiler, front steel flooring and an air collector - all of course finished in exclusive carbon.
The exclusiveness continues inside the M3. Here you can also benefit from the classiest accessories straight from BMW. Performance seats provide the perfect support while also offering seat heating. An authentic motor sport feeling comes with the performance steering wheel equipped with illuminated rocker switches, ¼ mile and side acceleration display. The complete interior has a sophisticated finish thanks to a number of carbon fibre trimmings and the almost extravagant use of Alcantara and leather.
Conclusion: With a basic weight of 1.550 kg, 550 HP is a real announcement for the sports car armada from Stuttgart-Zuffenhausen. If you look more closely at the Manhart M3 V10, you have to - quite rightly - ask yourself why the engineers in Munich did not already come up with the idea themselves!
All further details including prices and delivery information can be obtained directly from:
Manhart Racing GmbH & Co .KG
Am Kreuz 18-20
52511 Geilenkirchen
Germany
Tel.: +49 24 51/ 79 15
Fax: +49 24 51/ 55 47
http://www.manhart-racing.de" onclick="window.open(this.href);return false;
info@manhart-racing.de

Man ze hebben de V10 er in gelepeld..........


Hier even de tekst;
PRESS RELEASE:
Manhart Racing - BMW M3 E92 5.0 V10 SMG
Porsche Chaser!
The current M3 generation is - as everyone knows - anything but underpowered. Nonetheless, there is a continuous desire for even greater performance. When you're competing against the calibre of a Porsche 997 Turbo in particular, the 420-HP-V8 power of the M3 is no longer good enough. At Manhart Racing, we noticed a gap in the market for precisely this performance problem and developed a M3-V10-Coupé with 550 HP - not only comfortably keeping in check the Porsche Turbo with its 480 HP but also its big brother the GT2 with 530 HP. What is particularly interesting here is the fact that Günther Manhart almost exclusively sourced original parts from the BMW corporate group.
The power of 550 HP originally came from the current new version of the M5 E60 built V10 motor which - with its 5.0 L cubic capacity - just barely fits into the engine compartment of the M3 Coupé. Compulsory changes included removing the pointless Vmax bar of 250 km/h, up-dated DME-steerage and with a power of 550 HP, the catalytic convertor has a much more noticeable effect. With a differential gear boasting 100 percent bars, the 7 gear SMG gearbox was completely trounced by the M5. The species specific processing of exhaust fumes is carried out by a titanium complete system with four 84 mm thick exhaust tailpipes and two 200 Zeller-HJS running catalytic convertors. Thanks to a manageable basic weight of only 1.550 kg, the Mannhart M3 V10 accelerates to 100 km7h in only 3.9 seconds, while its highest speed is an impressive 334 km/h. This makes the M3 V10 the perfect choice for speed freaks on the Italian high speed racing track in Nardo!
For perfect contact with tarmac surfaces, Manhart Racing installed a state-of-the-art Bilstein PSS10- coilover in combination with classically attractive BBS challenge-R-wheel rims, at the front in 9Jx20 ET20 with 245/30ZR20 and behind with 10.5Jx20 ET20 with 295/25ZR20. The changes to the bodywork were somewhat limited but definitely what was needed. In this way, Manhart Racing's engineers gave the coupé silhouette of the M3 a front and rear spoiler, a diffuser, a roof spoiler, front steel flooring and an air collector - all of course finished in exclusive carbon.
The exclusiveness continues inside the M3. Here you can also benefit from the classiest accessories straight from BMW. Performance seats provide the perfect support while also offering seat heating. An authentic motor sport feeling comes with the performance steering wheel equipped with illuminated rocker switches, ¼ mile and side acceleration display. The complete interior has a sophisticated finish thanks to a number of carbon fibre trimmings and the almost extravagant use of Alcantara and leather.
Conclusion: With a basic weight of 1.550 kg, 550 HP is a real announcement for the sports car armada from Stuttgart-Zuffenhausen. If you look more closely at the Manhart M3 V10, you have to - quite rightly - ask yourself why the engineers in Munich did not already come up with the idea themselves!
All further details including prices and delivery information can be obtained directly from:
Manhart Racing GmbH & Co .KG
Am Kreuz 18-20
52511 Geilenkirchen
Germany
Tel.: +49 24 51/ 79 15
Fax: +49 24 51/ 55 47
http://www.manhart-racing.de" onclick="window.open(this.href);return false;
info@manhart-racing.de
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Zie je nou wel een V10 moet je hebben 

-
- Berichten: 22263
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Staat ook op het kenteken he.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Manhart Racing GmbH & Co .KG
Am Kreuz 18-20
52511 GEILENkirchen
LOL
Zeker GEIL! 8)
Am Kreuz 18-20
52511 GEILENkirchen
LOL

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Leuk projectje...
...conclusie van het persbericht staat wel als een huis overigens... Er viel/valt meer van een M3 te maken.

...conclusie van het persbericht staat wel als een huis overigens... Er viel/valt meer van een M3 te maken.

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Ah. De Herbert Hartge theorie is dat. BMW maakt geweldige chassis'. En geweldige motoren. Maar de motoren uit de grotere modellen komen beter tot hun recht in de kleinere auto's. Vandaar bijvoorbeeld de e30s met 5/735 motoren en de Einsers met S62 M5 V8 motoren. Slimme vent wel 
Jammer dat ze de SMG bak mee overgenomen hebben. Met gewone handbak was het een nog meer bijzondere auto geweest.

Jammer dat ze de SMG bak mee overgenomen hebben. Met gewone handbak was het een nog meer bijzondere auto geweest.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Had ik niet gezien..........................Tom schreef:Staat ook op het kenteken he.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
bedoel je dan de standaard handbak van de M3 of die handbak die in de Amerikaanse M5 (550i) zit ?FreudeamFahren schreef:Ah. De Herbert Hartge theorie is dat. BMW maakt geweldige chassis'. En geweldige motoren. Maar de motoren uit de grotere modellen komen beter tot hun recht in de kleinere auto's. Vandaar bijvoorbeeld de e30s met 5/735 motoren en de Einsers met S62 M5 V8 motoren. Slimme vent wel
Jammer dat ze de SMG bak mee overgenomen hebben. Met gewone handbak was het een nog meer bijzondere auto geweest.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Monte Carlo Blue BMW M3 Edition showcased at Frankfurt IAA








- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Mooi ding !
- Fernando
- Berichten: 5076
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
ik vind het net niet, die zwarte wielen icm blauwe kleur....
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Interieur doet me denken aan een Crumpler-tas, best fraai:

-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 22:41
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Hadden ze hem beter zo in Frankfurt neer kunnen zetten !!!!



-
- Berichten: 55133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
^^^^
Inderdaad, dat zie ik liever dan die blauwe kleur met zwarte wielen(die kleuren combineren niet goed) en dat streepje in de bekleding....
Een lichte kleur met zwarte wielen is wél
naar mijn idee.
Inderdaad, dat zie ik liever dan die blauwe kleur met zwarte wielen(die kleuren combineren niet goed) en dat streepje in de bekleding....
Een lichte kleur met zwarte wielen is wél

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)
Geen idee of deze hier al eens gestaan heeft. Los van de fraaie drift kun je mooi het bereik qua geluiden van de M3 motor horen. ERG gaaf
