Ok ok ok, tijd voor een echte update.
Waar waren we gebleven.....de motor. Ohjah daar begon het allemaal mee, de motor was kapot en toen liep het ea uit de hand.....denk ik
Zoals in bovenstaande posts al beschreven ging ik zelf de koppen poorten, das was ook wel echt een klus zeg. Potverdikkeme

Welliswaar geen prof resultaten maar ik ben er tevreden mee
Nou ik moest perse weer een V8 hebben hoor....dus zonder mooie foto's nog de overige 7 cilinders gedaan
Nou daar was de dag dan eindelijk, kreeg het belletje dat ik m'n brok ellende weer kon ophalen. De motor opgehaald bij het revisiebedrijf, en toen lekker zelf kunnen gaan knutselen.
Ik kreeg de koppen compleet geassembleerd geleverd, dus het was echt een kwestie van alleen koppakking erop smijten, koppen erop en vastbouten. Was met een klein uurtje klaar! Heerlijk zulke simpliciteit.
Nou wat is er allemaal gebeurd? Naja gewoon ff een
simpele revisie.....
-Hoge compressie zuigers, vereisen een iets grotere zuigerspeling dus hij moest iets opgeboord worden
-Nieuwe drijfstanglagers icm ARP drijfstangbouten en opnieuw gehoonde drijfstangen
-Krukas gebalanceerd en gesuperfinished. Nieuwe hoofdlagers.
-Nokaslagers
-Nieuwe inlaat en uitlaat kleppen, ingeslepen op de klepzittingen volgens speciaal recept van de motorbouwer (een extra facet op de klep)
-Nieuwe ketting natuurlijk, oliepomp ook opnieuw afgesteld
-Speciaal verstelbaar nokas tandwiel zodat de nokas beter op tijd gezet kan worden. Met het OEM tandwiel kan je alleen per TAND verstellen op het tandwiel met de ketting. Dat is nogal een groot fout marge, bleek dat met het OEM tandwiel de timing in werkelijkheid 2 graden verkeerd stond. Dus met het nieuwe tandwiel opgelost
-Verder de koppen compleet gepoort zoals in voorgaande
Tijd om te motor erin te bouwen!
Ach, jullie lezen al lang genoeg mee om te weten dat het niet zo simpel is.
Frisse motor, frisse motorruimte.....dan dan zie je dit.....
Moet ik nog meer zeggen? Jullie weten ondertussen wel wat er gaat gebeuren
Als eerste even een dorpel aangepakt die nog een beetje krokant was.

Niet m'n mooiste werk, maar tis ook mn werk nie he!
Schakelen deden we toch al niet meer
Rolkooi verstevigingen bij de A-stijl....because racecar
en dan nog even 20 uur schuurwerk.............man man man. Als je dacht dat de kamasutra veel standjes had moet je eens zo'n interieur met kooi proberen te schuren....

En op naar de spuiter
Et voila!

M'n laswerk zie je ook niks meer van!
Owjah, we waren iets met de motor aan 't doen....
Misschien had ik niet m'n chassis, motor en ABS kabelboom moeten doorknippen
Maar geen zorgen.... ook kwa bedrading heb ik nog genoeg in petto!
