ze zeggen dat wijsheid met de jaren komt ... betekent dat dat de eigenwijsheid jaren nodig heeft weg te gaan?
Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P76 , GTR Video
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Rolf205
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Ervaring is de som van je fouten....
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 07 dec 2020, 16:32
- Auto: ex-Evo VI RS2 eigenaar :)
- Locatie: Rhoon
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Daar kwamen twee oude bekenden ook achter toen ze naar zo'n Demo Dag van Rotax gingen!
Maar ehh...
Mag je met zo'n ding nou nog iets op de openbare weg doen ?!
Beetje tussen de weilanden scheuren of zo ??
- Djessey
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 3059
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Zit je er doorheen?
- Djessey
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Jep,
Niet door de wanden van de kop gelukkig, nee alleen geestelijk
Een eerste opzet gemaakt van het poorten van de cilinderkoppen. Dit is de inlaat en het gaatje wat je ziet dat hoort
Nog even verder schoonmaken en dan kijken wat dit voor winst gaat brengen.
-
- Berichten: 3059
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Lijkt een lastig klusje met zo’n gevormd kanaal. Heb je iets verzonnen om de boel over de koppen een beetje gelijk te krijgen?
- Djessey
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Naja ik doe slechts een beperkt aantal aanpassingen. Ik probeer dit per bewerking op elke kop en poort te doen.
Al met al is de fuel ramp (rechts gezien) dieper gemaakt zodat hij verder naar achter valt
Het vlees rond de klepgeleider in het midden is weggehaald tot aan de klepgeleider zelf.
De hobbel links onderin, die is weggehaald en daar zie je nu een gat (dit is het draad voor de bout van de tuimelaar, dit doet vrijwel iedereen en kan geen kwaad)
De "bowl" achterin is iets groter gemaakt om beter te matchen met de klep
en uiteraard alles gladder gemaakt.
Ach, zie het wel. Komt vast niet zo extreem nauw met zo'n lompe v8
- Djessey
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Laatst gewijzigd door Djessey op 09 nov 2021, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 27403
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
hahaha wat nu weer voor plannen??
-
- Berichten: 4802
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Een Judd V8 erin
- Djessey
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- matthyssie
- Berichten: 6103
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
Je schrijft www.ikwilvanmijncentenaf.nl verkeerd Of zit je met Bram in de poedersuiker?
- Martijn_bmw
- Berichten: 27403
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P60 ish kapoet
matthyssie schreef: ↑08 nov 2021, 15:43 Je schrijft www.ikwilvanmijncentenaf.nl verkeerd Of zit je met Bram in de poedersuiker?
- Djessey
- Berichten: 2248
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 full-retard mode
Ok ok ok, tijd voor een echte update.
Waar waren we gebleven.....de motor. Ohjah daar begon het allemaal mee, de motor was kapot en toen liep het ea uit de hand.....denk ik
Zoals in bovenstaande posts al beschreven ging ik zelf de koppen poorten, das was ook wel echt een klus zeg. Potverdikkeme
Welliswaar geen prof resultaten maar ik ben er tevreden mee
Nou ik moest perse weer een V8 hebben hoor....dus zonder mooie foto's nog de overige 7 cilinders gedaan
Nou daar was de dag dan eindelijk, kreeg het belletje dat ik m'n brok ellende weer kon ophalen. De motor opgehaald bij het revisiebedrijf, en toen lekker zelf kunnen gaan knutselen.
Ik kreeg de koppen compleet geassembleerd geleverd, dus het was echt een kwestie van alleen koppakking erop smijten, koppen erop en vastbouten. Was met een klein uurtje klaar! Heerlijk zulke simpliciteit.
Nou wat is er allemaal gebeurd? Naja gewoon ff een simpele revisie.....
-Hoge compressie zuigers, vereisen een iets grotere zuigerspeling dus hij moest iets opgeboord worden
-Nieuwe drijfstanglagers icm ARP drijfstangbouten en opnieuw gehoonde drijfstangen
-Krukas gebalanceerd en gesuperfinished. Nieuwe hoofdlagers.
-Nokaslagers
-Nieuwe inlaat en uitlaat kleppen, ingeslepen op de klepzittingen volgens speciaal recept van de motorbouwer (een extra facet op de klep)
-Nieuwe ketting natuurlijk, oliepomp ook opnieuw afgesteld
-Speciaal verstelbaar nokas tandwiel zodat de nokas beter op tijd gezet kan worden. Met het OEM tandwiel kan je alleen per TAND verstellen op het tandwiel met de ketting. Dat is nogal een groot fout marge, bleek dat met het OEM tandwiel de timing in werkelijkheid 2 graden verkeerd stond. Dus met het nieuwe tandwiel opgelost
-Verder de koppen compleet gepoort zoals in voorgaande
Tijd om te motor erin te bouwen!
Ach, jullie lezen al lang genoeg mee om te weten dat het niet zo simpel is.
Frisse motor, frisse motorruimte.....dan dan zie je dit.....
Moet ik nog meer zeggen? Jullie weten ondertussen wel wat er gaat gebeuren
Als eerste even een dorpel aangepakt die nog een beetje krokant was.
Niet m'n mooiste werk, maar tis ook mn werk nie he!
Schakelen deden we toch al niet meer
Rolkooi verstevigingen bij de A-stijl....because racecar
en dan nog even 20 uur schuurwerk.............man man man. Als je dacht dat de kamasutra veel standjes had moet je eens zo'n interieur met kooi proberen te schuren....
En op naar de spuiter
Et voila!
M'n laswerk zie je ook niks meer van!
Owjah, we waren iets met de motor aan 't doen....
Misschien had ik niet m'n chassis, motor en ABS kabelboom moeten doorknippen
Maar geen zorgen.... ook kwa bedrading heb ik nog genoeg in petto!
Waar waren we gebleven.....de motor. Ohjah daar begon het allemaal mee, de motor was kapot en toen liep het ea uit de hand.....denk ik
Zoals in bovenstaande posts al beschreven ging ik zelf de koppen poorten, das was ook wel echt een klus zeg. Potverdikkeme
Welliswaar geen prof resultaten maar ik ben er tevreden mee
Nou ik moest perse weer een V8 hebben hoor....dus zonder mooie foto's nog de overige 7 cilinders gedaan
Nou daar was de dag dan eindelijk, kreeg het belletje dat ik m'n brok ellende weer kon ophalen. De motor opgehaald bij het revisiebedrijf, en toen lekker zelf kunnen gaan knutselen.
Ik kreeg de koppen compleet geassembleerd geleverd, dus het was echt een kwestie van alleen koppakking erop smijten, koppen erop en vastbouten. Was met een klein uurtje klaar! Heerlijk zulke simpliciteit.
Nou wat is er allemaal gebeurd? Naja gewoon ff een simpele revisie.....
-Hoge compressie zuigers, vereisen een iets grotere zuigerspeling dus hij moest iets opgeboord worden
-Nieuwe drijfstanglagers icm ARP drijfstangbouten en opnieuw gehoonde drijfstangen
-Krukas gebalanceerd en gesuperfinished. Nieuwe hoofdlagers.
-Nokaslagers
-Nieuwe inlaat en uitlaat kleppen, ingeslepen op de klepzittingen volgens speciaal recept van de motorbouwer (een extra facet op de klep)
-Nieuwe ketting natuurlijk, oliepomp ook opnieuw afgesteld
-Speciaal verstelbaar nokas tandwiel zodat de nokas beter op tijd gezet kan worden. Met het OEM tandwiel kan je alleen per TAND verstellen op het tandwiel met de ketting. Dat is nogal een groot fout marge, bleek dat met het OEM tandwiel de timing in werkelijkheid 2 graden verkeerd stond. Dus met het nieuwe tandwiel opgelost
-Verder de koppen compleet gepoort zoals in voorgaande
Tijd om te motor erin te bouwen!
Ach, jullie lezen al lang genoeg mee om te weten dat het niet zo simpel is.
Frisse motor, frisse motorruimte.....dan dan zie je dit.....
Moet ik nog meer zeggen? Jullie weten ondertussen wel wat er gaat gebeuren
Als eerste even een dorpel aangepakt die nog een beetje krokant was.
Niet m'n mooiste werk, maar tis ook mn werk nie he!
Schakelen deden we toch al niet meer
Rolkooi verstevigingen bij de A-stijl....because racecar
en dan nog even 20 uur schuurwerk.............man man man. Als je dacht dat de kamasutra veel standjes had moet je eens zo'n interieur met kooi proberen te schuren....
En op naar de spuiter
Et voila!
M'n laswerk zie je ook niks meer van!
Owjah, we waren iets met de motor aan 't doen....
Misschien had ik niet m'n chassis, motor en ABS kabelboom moeten doorknippen
Maar geen zorgen.... ook kwa bedrading heb ik nog genoeg in petto!
- Luco
- Berichten: 28464
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
Hahaha malloot, geniaal
Oorzaak van de motorschade wel bekend?
Oorzaak van de motorschade wel bekend?
- matthyssie
- Berichten: 6103
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
Jezus wat geniaal dit haha. Super Djessey!
- bartb
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
Hahaha prachtig!!
- HJ2
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
- Martijn_bmw
- Berichten: 27403
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
heel erg vet! Wat een geniaal project, super strak ook weer geworden die binnenruimte!
-
- Berichten: 3981
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
Voor iemand wiens werk het niet is, doe je het verrekte goed!
Keigaaf weer.
Keigaaf weer.
- PeterM
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
Lekker bezig hoor, strak eindresultaat!
-
- Berichten: 5213
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
Het zal je hobby zijn? Wat een geklus, wel mooi dat je het kan. Maar weet je al of die motor weer goed loopt?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E36 GTR - LS1 DCT ----------------@P62 FULL RETARD BOOGALOO
Ziet er strak uit zeg!! Heel gaaf.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten