Waarom wilt u dat weten? Ik heb niet de behoefte om met naam en toenaam op een publiek forum te staan. Is dat verplicht op dit forum?Downforce Hans schreef: ehhhh wie is u?
Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- Petrolhead Tom
Wel zo netjes. Volslagen anonieme onbekende.Twelve schreef:Waarom wilt u dat weten? Ik heb niet de behoefte om met naam en toenaam op een publiek forum te staan. Is dat verplicht op dit forum?Downforce Hans schreef: ehhhh wie is u?

- MartijnGizmo
Nee, alleen een BMW is verplicht op dit forum.
- dvh
Met V6 motorblok.
- Joy
En dan stelt Twelve zich voor als Pietje Puk uit Grabbeltondonk en dan is iedereen tevreden want dan is het geen onbekende meer. Daarna gaat Klaas Boxer uit Toyodam weer lekker verder met posten en denkt ie krijg lekker het heen en weer.Petrolhead Tom schreef:Wel zo netjes. Volslagen anonieme onbekende.Twelve schreef:Waarom wilt u dat weten? Ik heb niet de behoefte om met naam en toenaam op een publiek forum te staan. Is dat verplicht op dit forum?Downforce Hans schreef: ehhhh wie is u?

- Erik
- Auto: BMW ///M
Ah nu Andre het zegt is hij approved mits klein turbootje.
Ah. Laat de geruchtenmachine nu net dat voorspellen.
En laat dit ook de wens zijn van enkele hobby coureurs zijn hier.

Ah. Laat de geruchtenmachine nu net dat voorspellen.
En laat dit ook de wens zijn van enkele hobby coureurs zijn hier.

-
Ja die turbo is natuurlijk wel een lachtertje van die grijze duif uit Friesland met zijn 2002 turbo BMW. BMW wist het al heel vroeg hoe het moest. Toyota loopt gewoon vet achter de feiten aan 

- Macboy
TLRS schreef:De GT86 is in mijn ogen niet gemaakt voor een turbo en sommige zullen het met me eens zijn, de meesten kennelijk niet.
Eindelijk zijn ze zo verstandig geweest om een auto op de markt te zetten die niet om rondetijden gaat of voor de power. Draai het eens om.. als je met zo'n auto vermogen te kort komt..rijd je op de verkeerde wegen?! Wat zijn de leukste auto's om mee te rijden en met name om te sturen? Als ik rondkijk, meestal kan ik eruit opmaken dat power niet altijd voorop staat, soms juist het tegenovergestelde. Minder power = meer volgas. En welk blok klinkt er nou niet lekkerder onder vollast! Dat is iets waar ik me in elk geval heel erg in kan vinden. Wel lieft een blok die je het idee geeft dat ie zin heeft. Dus linear of progressieve afgifte bij voorkeur. Okay, als daily is het lekker dat je ook met koude motor soepel mee kan in het verkeer. Dus een 1.3 isn't gonna cut it.. fair enough.. in mijn ogen nog steeds geen reden voor tich pk.
Het voelt niet als 200 pk? kijk dan praat je over wat anders denk ik. Want dat gevoel had ik ook wel. Ik dacht 'torretje niet los, automaat (..), misschien euro 95 dus regelt terug? Maar misschien ligt het 'probleem' dieper en moet er gewoon een ongecompliceerd en lichter vliegwiel in. Misschien wat minder demping/zachte rubbers in de aandrijflijn? Volgens mij heb je dan een heel andere sensatie
En in die trend.. natuurlijk een knap uitlaat systeem en liefst itb's, als ze dat geneuzel met directe injectie onder de knie hebben. Misschien nog wat kleinigheidjes zoals het stuur wat dichterbij krijgen, een short shifter en misschien wat meer aanzuiggeluid. Gewoon wat meer leven, geen gefluister maar praten so to speak.
Vervolgens heb je een auto zonder macho of patser imago, zonder peperdure rekeningen (ga ik van uit), betrekkelijk betaalbaar in aanschaf, geen gekloot met targa rubbers of cabriokappen ($$$, minder stijf), een redelijke kofferbak.. een soort van achterbank, achterwielaandrijving, niet te zwaar en een lekkere handbak. En als ze half zo lang probleemloos rijden als de bijna witte (roze, ooit rooie) celica die ik wel eens tegenkom heb je zeker 10 jaar plezier.
Zo.. en nu weer ff op gaspedaal kijken of ik nog een ongeblazen E30 M3 kan vinden

Mooi verhaal Andre ik ben benieuwd naar het filmpje.
- dvh
Me2 !
Ook die van de M135i....
Ook die van de M135i....
-
De demo in Goes was inderdaad een automaatJoy schreef:De plaatselijke Toyota dealer is een klant van ons. Die hebben er maar liefst 1 verkocht sinds de introductie. Het enige wat ik niet begrijp is waarom er zoveel demo's in automaat zijn besteld. Het lijkt me vooral bij deze auto niet echt de keuze van de gemiddelde koper.

- Snipe
Gisteren even nagevraagd: er zijn tot nu toe 120 GT86's verkocht.
-
OnlineHielke
Toe maar.
In Nederland?
In Nederland?
- MartijnGizmo
Nederland en Friesland samen.
-
OnlineHielke
Friesland eerst noemen graagMartijnGizmo schreef:Nederland en Friesland samen.

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Kansloos.Snipe schreef:Gisteren even nagevraagd: er zijn tot nu toe 120 GT86's verkocht.
-
OnlineFabian
Net even snel tussendoor met een GT86 gereden.
Sturen is echt gaaf inderdaad (voorzover ik nu echt gek kon doen op de weg in dat halve uurtje)
Vermogen valt wel tegen, daar zou hij bij mij echt op afvallen. En de looks, is gewoon niet bijzonder genoeg voor mij. In het zwart ERG saai.
Sturen is echt gaaf inderdaad (voorzover ik nu echt gek kon doen op de weg in dat halve uurtje)
Vermogen valt wel tegen, daar zou hij bij mij echt op afvallen. En de looks, is gewoon niet bijzonder genoeg voor mij. In het zwart ERG saai.
-
Dat is het probleem van de auto. De looks en het vermogen. Motortje loopt mooi, lekker in de toeren, maar met het weinige vermogen zou het mooi zijn geweest als ie nog net ff de kick hoger in de toeren geeft zoals het Clio RS blokje dat doet. Geluid vond ik ook zo zo. Er had wat mij betreft wat meer geluid in mogen zitten en ook net wat anders van toon. Misschien dat een uitlaatje en itb's helpen zoals hierboven geopperd. Zitposiitie vond ik wel top, alleen de handrem zat iets te hoog voor mij (ik heb altijd een haat liefde verhouding met die dingen), misschien had ik 'm zo moeten gebruiken als Andre, het is een functionele auto zullen we maar zeggen. Tot slot, mijn mening, je moet enorm out of the box kunnen denken bij aanschaf van deze auto. Ik kan 'm nergens plaatsen.
Laatst gewijzigd door Rupie op 13 dec 2012, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De meeste mensen zoeken bruut vermogen. Maar puur op stuurwerk is dit wel een parel hoor. Wat ik ook al eerder zei. Je zou het te weinig vermogen wat kunnen verbergen door banden te monteren die minder grip hebben.
Qua feel en sturen een topper!!!
Qua feel en sturen een topper!!!
-
Maar Andre, wees nu eerlijk, hoe gebruik jij de 1M? Rij jij daar ook je dagelijkse kilometers mee of ga je echt elke bocht dwars? Je hebt toch af en toe ook behoefte aan andere eigenschappen van een auto? De auto is onpraktisch, het is geen looker, hij heeft geen uitstraling geeft geen status. Het is een echte rijdersauto, maar kies je dan voor een dichte coupe met te weinig vermogen? Ja, sommige Exige rijders wel
. Maar dat maak het voor mij een hele lastige auto. Ik ben wel echt benieuwd wie deze auto's koopt en met welke motivatie. Ik kan me voorstellen dat als je al een lekkere auto thuis hebt staan voor de vrouw en kids en de comfortabele kilometers en je mag een leuke auto van de baas uitzoeken, dat je misschien denkt, fuck it, ik gun mezelf dat plezier. Maar van je eigen centen? Ik weet het niet hoor. Dan koop ik voor 20k een Clio RS of voor 40k een Elise.

-
Maar goed, samenvattend, het is een echte rijdersauto
Anders krijg ik Macboy zo weer op de stoep.

- Downforce Hans
Zo.......jij bent net op tijd pfffffRuben schreef:Maar goed, samenvattend, het is een echte rijdersauto![]()

-
Je kan hem niet als familie car inzetten nee.
Maar ik kan me zo indenken dat je hem wel meer kan gebruiken dan een elise.
Het is wel een leuke auto om naast je familie car te bezitten. Hij zou bijv bij mij naast de tiquan familie car goed zijn werk kunnen doen. woonwerk/trackday/driftdag/kleine boodschappen halen etc. En als je geen kinderen hebt moet het helemaal geen probleem opleveren.
Een clio is leuk maar de rwd bied ondanks de 200pk een stuk meer fun. Over de prijs kan je discusseren. Maar als we even naar de duitse prijs kijken van 30k. Voor dat geld kan je hem bijna niet laten staan. Voor 42k koop je in nederland ook nog geen gelijkwaardige nieuwe fun auto voor dat geld. FWD wel maar dat is een heel ander concept.
Als je ze straks 2e hands kan ophalen tussen 20 en 25k of jahres wagen via duitsland ben je spekkoper.
Maar ik kan me zo indenken dat je hem wel meer kan gebruiken dan een elise.
Het is wel een leuke auto om naast je familie car te bezitten. Hij zou bijv bij mij naast de tiquan familie car goed zijn werk kunnen doen. woonwerk/trackday/driftdag/kleine boodschappen halen etc. En als je geen kinderen hebt moet het helemaal geen probleem opleveren.
Een clio is leuk maar de rwd bied ondanks de 200pk een stuk meer fun. Over de prijs kan je discusseren. Maar als we even naar de duitse prijs kijken van 30k. Voor dat geld kan je hem bijna niet laten staan. Voor 42k koop je in nederland ook nog geen gelijkwaardige nieuwe fun auto voor dat geld. FWD wel maar dat is een heel ander concept.
Als je ze straks 2e hands kan ophalen tussen 20 en 25k of jahres wagen via duitsland ben je spekkoper.
- Knot
Als track racer voor 30k is het ideaal idd, maar dan neverdenooitnie op geel zetten.
-
Ach ja, we vallen in herhaling! Misschien willen zich wat nieuwe GT86 rijders melden om hun kant van het verhaal te vertellen