BMW 1 Serie M Coupé
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Opties zijn inderdaad onzinnig. Ik wil mijn 1M zo kaal mogelijk, dus geen navi, geen te dure stereo-rommel, geen leer en geen xenon (maar dat kan geloof ik niet eens). Het maakt een auto juist leuk om niet afgeleid te worden van al doe overbodige rommel. Mijn 1 serie - zonder uitrusting - voldoet uitstekend. O ja, ik wil 2 assecoire: cruisecontrol en (jawel) een bekerhouder ad euro 250,- 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Leer is standaard?
Beetje muziek middels USB/iPod laat ook maar doorkomen................
Xenon is een must.......
Beetje muziek middels USB/iPod laat ook maar doorkomen................
Xenon is een must.......
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Een standaard 1 serie heeft een aux-ingang op de basisradio, daar kun je zo een iPod/iPhone op aansluiten. Werkt prima. Hopelijk toch geen leer standaard, nee toch zeker ?? 
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Leer is standaard type boston. Xenon is ook standaard.
Usb is wel lekker. Gewoon usb stick erin en je hebt alle muziek bij de hand.
Usb is wel lekker. Gewoon usb stick erin en je hebt alle muziek bij de hand.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Dat leer stadaard is, vind ik dus helemaal nix. Ik wil die dure rommel niet maar je bent dus verplicht om een dergelijke dure aanschaf te doen als je 1M koopt. Het maakt de auto ook gelijk verdacht, maw. moet dat 'leer' nu juist onderscheidend zijn? Is een e9m3 ook altijd standaard met leer? Alle M's trouwens?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Dat kan ik moeilijk geloven Ferdinand. Met alleen veren en dempers kun je een auto stabieler maken en daarmee een gevoel van zekerheid verwerven. Maar de balans van de auto wijzigt er nauwelijks mee. Daarvoor zul je echt met camberstanden en stabilisatoren aan de slag moeten. Omdat de man van Scnitzel jou vertelt dat de auto geen onderstuur meer heeft omdatnhij hem in een powerslide weet te krijgen, hoeft dit in werkelijkheid nog lang niet zo te zijnFerdiACS1 schreef:voilà, ik denk het wel Leonard dat Schnitzer dit probleempje op eenzelfde wijze met een minimale inspanning heeft aangepakt. Het is ongekend wat je er voor terugkrijgt, superneutraal en vooral een veilig gevoel. Ik begrijp er niets van waarom BMW de auto niet uitlevert op deze manier, raar toch?leonard schreef: Bij mijn 335 is alleen uitlijning (camber/caster) veranderd op advies van Dick Hoekendijk en een onderstelspecialist van KW. Alleen dat is al een enorm verschil. De auto was onderstuurd maar is nu superneutraal in de bocht en loopt veel rustiger in rechte lijn. Het verbaasde mij echt wat en paar aanpassingen teweeg kunnen brengen. Waarschijnlijk is dat bij jouw auto ook veranderd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 1 ///M Coupé
Mooie reden de 1M te laten staanFerdiACS1 schreef:Dat leer stadaard is, vind ik dus helemaal nix. Ik wil die dure rommel niet maar je bent dus verplicht om een dergelijke dure aanschaf te doen als je 1M koopt. Het maakt de auto ook gelijk verdacht, maw. moet dat 'leer' nu juist onderscheidend zijn? Is een e9m3 ook altijd standaard met leer? Alle M's trouwens?
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Ja ferdi koop een lotus man:)
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Maakt 'm inderdaad een tikkie verdacht. Je begint dan te denken dat de Amerikaanse markt toch belangrijker voor die auto wordt geacht dan voor mogelijk werd gehouden. Leer op gewone zetels in combinatie met trackdays of sportief rijden; ik blijf het een glibberige en daarmee onlogische combo vinden. Heel vreemd dat ze dit gedaan hebben.FerdiACS1 schreef:Dat leer stadaard is, vind ik dus helemaal nix. Ik wil die dure rommel niet maar je bent dus verplicht om een dergelijke dure aanschaf te doen als je 1M koopt. Het maakt de auto ook gelijk verdacht, maw. moet dat 'leer' nu juist onderscheidend zijn? Is een e9m3 ook altijd standaard met leer? Alle M's trouwens?
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: 1 ///M Coupé
Wat let je om de BMW performance stoelen erin te zetten die er eigenlijk in hoorden?
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
steve smith schreef:Wat let je om de BMW performance stoelen erin te zetten die er eigenlijk in hoorden?
Gaan de opties je toch weer nekken...............
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Is dat ook een optie? Zo ja, dan een goede.steve smith schreef:Wat let je om de BMW performance stoelen erin te zetten die er eigenlijk in hoorden?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Hielke, ik geloof je direct. Ben zelf totaal niet technisch. Denk dat Schnitzer toch wat meer gedaan heeft. Andre heeft - tijdens ern dodenmansrit - in mijn acs1 gereden en was verbaasd hoe schnitzer dat onderstuur eruit heeft gekregen (met de standaard banden voor).Hielke schreef:Dat kan ik moeilijk geloven Ferdinand. Met alleen veren en dempers kun je een auto stabieler maken en daarmee een gevoel van zekerheid verwerven. Maar de balans van de auto wijzigt er nauwelijks mee. Daarvoor zul je echt met camberstanden en stabilisatoren aan de slag moeten. Omdat de man van Scnitzel jou vertelt dat de auto geen onderstuur meer heeft omdatnhij hem in een powerslide weet te krijgen, hoeft dit in werkelijkheid nog lang niet zo te zijnFerdiACS1 schreef:voilà, ik denk het wel Leonard dat Schnitzer dit probleempje op eenzelfde wijze met een minimale inspanning heeft aangepakt. Het is ongekend wat je er voor terugkrijgt, superneutraal en vooral een veilig gevoel. Ik begrijp er niets van waarom BMW de auto niet uitlevert op deze manier, raar toch?leonard schreef: Bij mijn 335 is alleen uitlijning (camber/caster) veranderd op advies van Dick Hoekendijk en een onderstelspecialist van KW. Alleen dat is al een enorm verschil. De auto was onderstuurd maar is nu superneutraal in de bocht en loopt veel rustiger in rechte lijn. Het verbaasde mij echt wat en paar aanpassingen teweeg kunnen brengen. Waarschijnlijk is dat bij jouw auto ook veranderd.
Ook in een test http://www.autogetest.nl/specials/item/ ... menttabs=0" onclick="window.open(this.href);return false; zegt de tester - voor wat het waard is - dat het onderstuur eruit is, en afstelling op overstuur is gericht.
Wat schnitzer gedaan heeft weet ik niet, maar het rijdt verdomde lekker !
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
configurator e.d. op BMW
http://www.m-power.com/_open/s/home.jsp?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier M coupe
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
configurator
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... lizer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3 kleuren
mine in black please

http://www.m-power.com/_open/s/home.jsp?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier M coupe
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
configurator
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... lizer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
3 kleuren
mine in black please
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 dec 2010, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: 1 ///M Coupé
Je kan met veren en dempers de balans van een auto dramatisch veranderen Hielke.. van onderstuur in de gloria tot gas aankijken is dwars. Stabi's gebruik je als het goed is alleen voor finetuning, camber om de temperaturen goed te krijgen. Bij dat tunen moet de basisbalans qua veren en dempers wel goed staan wil het zinnig zijn.Hielke schreef: Dat kan ik moeilijk geloven Ferdinand. Met alleen veren en dempers kun je een auto stabieler maken en daarmee een gevoel van zekerheid verwerven. Maar de balans van de auto wijzigt er nauwelijks mee. Daarvoor zul je echt met camberstanden en stabilisatoren aan de slag moeten. Omdat de man van Scnitzel jou vertelt dat de auto geen onderstuur meer heeft omdatnhij hem in een powerslide weet te krijgen, hoeft dit in werkelijkheid nog lang niet zo te zijn
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
dat is dan wat meer voor de die hardsBMW 1-Series M Coupe GTS/CSL.
Exterior and Interior
This special edition will mean the same for the 1-Series M Coupe as did the recently launched GTS for the E92 M3. The main focus will be to reduce weight as much as possible. And with a few HP under the hood this will be the perfect recipe to make the 1-Series M Coupe GTS/CSL faster than any other 1-Series ever.
The Engine
Like the 1-Series M Coupe, the GTS/CSL version will be powered by a twin-turbocharged 3.0-liter inline-six engine, but with an addition of 20-30 HP. This will make it good for an impressive 360-370 HP. The motor will be connected to six-speed manual transmission.
lichter/sneller/sportiever.
die gaat dan de 7.50 van de m3 csl aanvallen
daar zou ik ook graag DKG als optie zien
lijkt me wel prettig on track.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Nog even wachten dus.....................................met bestellen....................... 
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 1 ///M Coupé
Schnitzer weet goede onderstellen te maken. Tommy had het ook onder zijn E46 zitten. Auto stuurde heel precies en direct zonder onderstuur.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
GTRene schreef:Wordt dit een twee of een vierzitter?BMW 1-Series M Coupe GTS/CSL.
Exterior and Interior
This special edition will mean the same for the 1-Series M Coupe as did the recently launched GTS for the E92 M3. The main focus will be to reduce weight as much as possible. And with a few HP under the hood this will be the perfect recipe to make the 1-Series M Coupe GTS/CSL faster than any other 1-Series ever.
The Engine
Like the 1-Series M Coupe, the GTS/CSL version will be powered by a twin-turbocharged 3.0-liter inline-six engine, but with an addition of 20-30 HP. This will make it good for an impressive 360-370 HP. The motor will be connected to six-speed manual transmission.
K
dat is dan wat meer voor de die hards![]()
lichter/sneller/sportiever.
die gaat dan de 7.50 van de m3 csl aanvallen
daar zou ik ook graag DKG als optie zien![]()
lijkt me wel prettig on track.
- Knot
- Berichten: 40898
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 1 ///M Coupé
Ik heb die configurator ook even gestart en uiteindelijk stond er een M3 sedan met competition pack geconfigureerd..... 
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Als die 1M GTS een tweezitter wordt, heb ik er niets aan... (en anders ook niet, want ik haal het potentieel er toch niet uit:) ).
Ja, laat dit hok dan maar zitten, ik koop - tip van Andre - een Lotus!
Ja, laat dit hok dan maar zitten, ik koop - tip van Andre - een Lotus!
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Ik ga met je mee als je stelt dat door wijziging van de wagenhoogte op een van de assen, door middel van andere veren, de balans gewijzigd kan worden. Maar deze techniek wordt met name bij full time circuitauto's toegepast. Vanwege het esthetische element niet bij straatvoertuigen. Laten we elders deze discussie nog eens serieuzer voeren.Damir Vukovic schreef:Je kan met veren en dempers de balans van een auto dramatisch veranderen Hielke.. van onderstuur in de gloria tot gas aankijken is dwars. Stabi's gebruik je als het goed is alleen voor finetuning, camber om de temperaturen goed te krijgen. Bij dat tunen moet de basisbalans qua veren en dempers wel goed staan wil het zinnig zijn.Hielke schreef: Dat kan ik moeilijk geloven Ferdinand. Met alleen veren en dempers kun je een auto stabieler maken en daarmee een gevoel van zekerheid verwerven. Maar de balans van de auto wijzigt er nauwelijks mee. Daarvoor zul je echt met camberstanden en stabilisatoren aan de slag moeten. Omdat de man van Scnitzel jou vertelt dat de auto geen onderstuur meer heeft omdatnhij hem in een powerslide weet te krijgen, hoeft dit in werkelijkheid nog lang niet zo te zijn
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupé
De Porsche is uit beeld begrijp ik? En als het een Lotus moet worden, mag Erik 'm dan nog steeds afleveren?FerdiACS1 schreef:Als die 1M GTS een tweezitter wordt, heb ik er niets aan... (en anders ook niet, want ik haal het potentieel er toch niet uit:) ).
Ja, laat dit hok dan maar zitten, ik koop - tip van Andre - een Lotus!
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Zullen we een topic van 100 plus pagina aanmaken over een lotus voor ferdi?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: 1 ///M Coupé
Ik vul hem wel voor 1/4 lukt makkelijk
Andre & Ferdi aan de Lotus..
Andre & Ferdi aan de Lotus..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 3 gasten
