Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Forza

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Forza » 29 okt 2021, 09:43

Tom schreef: 29 okt 2021, 08:37
Forza schreef: 29 okt 2021, 07:50 In de tijd die een Corona patiënt gemiddeld op de IC ligt kunnen 15 hartpatiënten geholpen worden die een complexe ingreep nodig hebben met IC observatie nadien. Dus diegene heeft gelijk.
En van die 15 hartpatiënten zou zo'n 66% dat falen te danken hebben aan overgewicht/obesitas. Op een paar uitzonderingen na is dat dus door eigen toedoen. Dus als je zorg wilt verlenen op basis van egoisme zou je eerst die 34% van de hartpatienten met een normaal gewicht moeten behandelen, en dan? Eerst die 66% of eerst de Corona-patienten?
78% van de Corona patiënten op de IC heeft overgewicht :coffee:

alt

Bericht door alt » 29 okt 2021, 09:50

Ik ben het met Tom eens, want meestal liggen de oorzaken van obesitas, hartklachten, kanker in het verre verleden.
Dit is veroorzaakt door hun werkzame even.
\Net als roken, dan weet je dat je op den duur longkanker kan krijgen.

Vandaag loopt iemand een virus op. het covid virus, dit virus heeft hij/zij niet opgelopen verleden jaar, toen de hartpaptënt nog volop sporte of de veelvraat zich verleden jaar zich met kerst een 5 gangen menu naar binnen werkte.

Wie is nu bij de ic de gene die niet aan zijn grootmoeder heeft gedacht toen hij/zij het vaccine niet nam?
De gene die verleden week geen vaccine nam of degene met die al jaren hartklachten heeft of de dikzak, die sinds gisteren opeens 50 kg is aangekomen?
Vertel het mij, de hartpatiënt die al 5 jaren hartpatiënt is of de dikzak die jaren geleden nog een lijf had als een jonge god of de kettingroker die sinds zijn pubertijd rookt of de cocid patiënt die een onzichtbaar virus is opgelopen?
Wie heeft recht op een bed in de ic?

Forza

Bericht door Forza » 29 okt 2021, 09:52

Iedereen, maar de meeste met Corona zijn niet nodig en makkelijk te voorkomen.

BamiesGTA
Auto: Cupra Leon 300

Bericht door BamiesGTA » 29 okt 2021, 10:20

Gijzert schreef: 29 okt 2021, 09:36
BamiesGTA schreef: 29 okt 2021, 09:21
Gijzert schreef: 28 okt 2021, 23:37

Vandaag niet misschien. Maar geef eens antwoord voor over 2 weken of 3 of 10. Er is weer een stijging aan besmettingen en ziekenhuisopnamen en IC bezetting.

Alleen naar vandaag kijken is zinloos als ze weken op de ic liggen.
Het eerste scenario is al genoemd. Namelijk het overplaatsen van patiënten naar Duitsland, waar ze hun zaken wel voor elkaar hebben.

Het tweede scenario: We hebben nog een geneeskundige dienst bij Defensie die eventueel bij zou kunnen springen waar nodig. (De VS hebben ons op moment toch niet nodig voor één of andere nutteloze oorlog.) Dit zouden ze als try-out nu al kunnen inzetten om zo de druk op de IC's te verlagen. Sterker nog, ze hadden al speciale IC corona afdelingen kunnen reserveren, want materiaal was dacht ik het probleem niet. Het argument is dat hier onvoldoende personeel voor is (Bedankt Den Haag), daar kan dus Defensie personeel mooi bij inspringen.

Bovenstaande is natuurlijk wel wat omslachtiger en duurder dan vingerwijzen naar een kleine groep ongevaccineerden.
Hoeveel IC personeel heeft het leger?

En hoe "klein" is de groep ongevaccineerden?
Als bijna 90% gevaccineerd is kun je spreken over een kleine groep ongevaccineerden.

Hoe groot de IC capaciteit van Defensie is weet ik niet, wel weet ik dat destijds met de echt grote golf IC opnames, de ziekenhuizen stonden te springen om hulp vanuit Defensie. Bleek alleen een communicatieproblemen te zijn. In ieder geval in het begin van de crisis.

https://platformoverheid.nl/artikel/def ... onacrisis/

Kan het artikel zo snel niet vinden, maar eind vorig jaar is Defensie begonnen met het opleiding/omscholen van personeel speciaal voor corona (IC) inzet..

Kortom, ik vind dat er erg paniekerig word gedaan en angst word gezaaid terwijl er diverse opties zijn om overbelasting ziekenhuizen te voorkomen.
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 29 okt 2021, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

frankie

Bericht door frankie » 29 okt 2021, 10:22

Wat ik persoonlijk niet kan rijmen, meer dan 70% wat nu binnenkomt in de ziekenhuizen is 70+ qua leeftijd. Terwijl de grootste groep ongevaccineerden toch juist onder de jongeren zit? Nog geen 10% van de ziekenhuisopnamen is onder de 50 jaar. Dus waar gaat de winst zitten door de relatief jonge groep tot vaccinatie aan te sporen?

Serieuze vraag.

Forza

Bericht door Forza » 29 okt 2021, 10:28

Die mensen krijgen niet spontaan corona, het is een virus dat wordt verspreid. Die verspreiding gaat factoren langzamer als je gevaccineerd bent. Ook als je niet ziek bent/wordt of symptomen hebt ben je zonder vaccin veel besmettelijker als met vaccin. Door ook de jongere mensen te vaccineren worden die stukken minder besmettelijk en besmetten ze hun opa/oma/oom/tante etc minder snel.

Edit, dit dus:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Forza op 29 okt 2021, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 10:28

frankie schreef: 29 okt 2021, 10:22 Wat ik persoonlijk niet kan rijmen, meer dan 70% wat nu binnenkomt in de ziekenhuizen is 70+ qua leeftijd. Terwijl de grootste groep ongevaccineerden toch juist onder de jongeren zit? Nog geen 10% van de ziekenhuisopnamen is onder de 50 jaar. Dus waar gaat de winst zitten door de relatief jonge groep tot vaccinatie aan te sporen?

Serieuze vraag.
Eensch....

Robin

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 10:36

Forza schreef: 29 okt 2021, 10:28 Die mensen krijgen niet spontaan corona, het is een virus dat wordt verspreid.
Hoe moet ik dit lezen? Je krijgt 't (spontaan) of je krijgt 't niet. of je bedoelt dat de ongevaccineerde jongeren hun gevaccineerde grootouders aansteken en die laatsten komen op de IC? Goed werkende vaccins hebben we dan....

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 29 okt 2021, 10:39

Forza schreef: 29 okt 2021, 10:28 Die mensen krijgen niet spontaan corona, het is een virus dat wordt verspreid. Die verspreiding gaat factoren langzamer als je gevaccineerd bent. Ook als je niet ziek bent/wordt of symptomen hebt ben je zonder vaccin veel besmettelijker als met vaccin. Door ook de jongere mensen te vaccineren worden die stukken minder besmettelijk en besmetten ze hun opa/oma/oom/tante etc minder snel.

Edit, dit dus:

Afbeelding
Dit onderzoek zegt wat anders.

https://www.trouw.nl/zorg/britse-studie ... ~bd641bc6/

Ga er maar vanuit dat wanneer je het coronavirus hebt, je het gewoon makkelijk doorgeeft, gevaccineerd of niet.

Ik meen me te herinneren dat men nog niet zo heel lang geleden beweerde dat gevaccineerden het virus veel minder snel overdragen dan ongevaccineerden... Het kan snel verkeren in de medische wereld..
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 29 okt 2021, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 29 okt 2021, 10:40

Robin schreef: 29 okt 2021, 10:36
Forza schreef: 29 okt 2021, 10:28 Die mensen krijgen niet spontaan corona, het is een virus dat wordt verspreid.
Hoe moet ik dit lezen? Je krijgt 't (spontaan) of je krijgt 't niet. of je bedoelt dat de ongevaccineerde jongeren hun gevaccineerde grootouders aansteken en die laatsten komen op de IC? Goed werkende vaccins hebben we dan....
Joh.....

Alsof je niet weet dat je nog steeds het virus doorgeeft als je gevaccineerd bent......
Alleen een stuk minder.

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 29 okt 2021, 10:41

Gijzert schreef: 29 okt 2021, 10:40
Joh.....

Alsof je niet weet dat je nog steeds het virus doorgeeft als je gevaccineerd bent......
Alleen een stuk minder.
Zie mijn post hierboven. Dit is dus niet waar.

Elise

Bericht door Elise » 29 okt 2021, 10:43

alt schreef: 29 okt 2021, 09:50 Vertel het mij, de hartpatiënt die al 5 jaren hartpatiënt is of de dikzak die jaren geleden nog een lijf had als een jonge god of de kettingroker die sinds zijn pubertijd rookt of de cocid patiënt die een onzichtbaar virus is opgelopen?
Wie heeft recht op een bed in de ic?
De obesitaslijder die overdadig veel geconsumeerd heeft heeft daarmee de economie al die jaren gesponsord, net als die zuipende kettingroker die via accijns ook al jaren een grote sponsor van de overheid is, hebben als eerste recht op een bed :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 okt 2021, 10:47

Hoe je het ook draait of keert, alle scenario's eindigen blijkbaar alleen op 100% vaccinatiegraad.
Als we de 2e Nov te horen krijgen dat je alleen nog toegang krijgt tot scholen en kantoren met een groen vinkje is het wel duidelijk waar we naartoe gaan.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 29 okt 2021, 10:50

BamiesGTA schreef: 29 okt 2021, 10:41

Joh.....

Alleen een stuk minder.
Maar je krijgt het dus wel minder makkelijk. Dat wist ik niet.

Binnen de huishoudens die zijn onderzocht, bleek dat van alle gevaccineerden die contact hadden met een besmet persoon 25 procent zelf ook besmet raakte. Bij de ongevaccineerden was dat 38 procent. Dat een covid-vaccin geen garantie is tegen besmetting en overdracht was al bekend.

Deze conclusie is ook een mooie.

“De voortdurende overdracht die we zien tussen gevaccineerde mensen, maakt het essentieel voor niet-gevaccineerde mensen om zich te laten vaccineren om zichzelf te beschermen tegen infectie en ernstige Covid-19, vooral omdat meer mensen tijdens de wintermaanden tijd binnen in de buurt zullen doorbrengen.”

Robin

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 10:55

Joh.....

Alleen een stuk minder.

En dat je dus nog steeds als gevaccineerde 'oudere zwakkere' op de onderbezette IC terecht komt....
BamiesGTA schreef: 29 okt 2021, 10:41

Joh.....

Alleen een stuk minder.
OK! Interessant dit!

Ik denk ook, je geeft 't virus door of je geeft 't niet door(?)

Tom

Bericht door Tom » 29 okt 2021, 10:57

Forza schreef: 29 okt 2021, 09:43
Tom schreef: 29 okt 2021, 08:37
Forza schreef: 29 okt 2021, 07:50 In de tijd die een Corona patiënt gemiddeld op de IC ligt kunnen 15 hartpatiënten geholpen worden die een complexe ingreep nodig hebben met IC observatie nadien. Dus diegene heeft gelijk.
En van die 15 hartpatiënten zou zo'n 66% dat falen te danken hebben aan overgewicht/obesitas. Op een paar uitzonderingen na is dat dus door eigen toedoen. Dus als je zorg wilt verlenen op basis van egoisme zou je eerst die 34% van de hartpatienten met een normaal gewicht moeten behandelen, en dan? Eerst die 66% of eerst de Corona-patienten?
78% van de Corona patiënten op de IC heeft overgewicht :coffee:
Je begrijpt denk ik mijn post niet. Jij wekt de indruk (dat zeg je niet letterlijk, I know) dat je "normale" hartpatiënten belangrijker vind dan coronapatienten, want dat is verwijtbaar (in zowel vaccinatie als levensstijl/overgewicht). De discussie wordt ineens lastiger als onder die normale hartpatiënten - die je misschien voorrang wil geven - ook verwijtbaar gedrag zit, want in die groep heeft het merendeel ook overgewicht wat op de oorzaak kan wijzen. Ultimo wil je dus alleen mensen met vaccinatie en gezonde levensstijl op de IC. Dan krijg je bijna Amerikaanse toestanden waar je alleen zorg krijgt met een dikke portemonnee, maar dan in plaats van geld op basis van je levensstijl. Dus de niet rokers, niet drinkers, niet dikke en wel gevaccineerde mensen gaan voor op 'de rest' die je mogelijk uitsluit.

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 29 okt 2021, 10:58

Deze conclusie is ook een mooie.

“De voortdurende overdracht die we zien tussen gevaccineerde mensen, maakt het essentieel voor niet-gevaccineerde mensen om zich te laten vaccineren om zichzelf te beschermen tegen infectie en ernstige Covid-19, vooral omdat meer mensen tijdens de wintermaanden tijd binnen in de buurt zullen doorbrengen.”

Dan komen we weer op het punt dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is en dat men zich nu moet concentreren op een fatsoenlijke IC capaciteit 🤣 Eindeloze discussie
Laatst gewijzigd door BamiesGTA op 29 okt 2021, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

frankie

Bericht door frankie » 29 okt 2021, 10:59

Forza schreef: 29 okt 2021, 10:28 Die mensen krijgen niet spontaan corona, het is een virus dat wordt verspreid. Die verspreiding gaat factoren langzamer als je gevaccineerd bent. Ook als je niet ziek bent/wordt of symptomen hebt ben je zonder vaccin veel besmettelijker als met vaccin. Door ook de jongere mensen te vaccineren worden die stukken minder besmettelijk en besmetten ze hun opa/oma/oom/tante etc minder snel.

Edit, dit dus:

Afbeelding

Dit is natuurlijk theorie, als de vaccins ook 100% zouden helpen tegen het doorgeven van het virus. De praktijk blijkt weerbarstiger.

Maar goed, laten we er van uitgaan dat het inderdaad zo werkt, vaccinatiegraad bij 70+ ligt boven de 90%, dan zou het toch veel logischer zijn om juist die 8 a 9% ongevaccineerden 70 plussers te bereiken en proberen alsnog een vaccin te laten halen?? Dat heeft toch dan veel meer effect?

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 29 okt 2021, 11:03

Het valt me trouwens op dat veel mensen, niet persé hier, maar over het algemeen, al heel snel roepen, "weiger die ongevaccineerden maar een IC plek!" of iets in die richting. Moet zeggen dat ik dat best lafjes vind en een makkelijke inhumane oplossing. Zeker als je, bij even nadenken, tot de conclusie kan komem dat er zat andere opties zijn.

Elise

Bericht door Elise » 29 okt 2021, 11:09

BamiesGTA schreef: 29 okt 2021, 11:03 Het valt me trouwens op dat veel mensen, niet persé hier, maar over het algemeen, al heel snel roepen, "weiger die ongevaccineerden maar een IC plek!" of iets in die richting. Moet zeggen dat ik dat best lafjes vind en een makkelijke inhumane oplossing. Zeker als je, bij even nadenken, tot de conclusie kan komem dat er zat andere opties zijn.
Ik vind het "best lafjes" dat mensen wel willen dat we de vaccinatiegraad halen, maar zichzelf niet willen laten vaccineren.

Forza

Bericht door Forza » 29 okt 2021, 11:11

frankie schreef: 29 okt 2021, 10:59

Edit, dit dus:

Afbeelding

Dit is natuurlijk theorie, als de vaccins ook 100% zouden helpen tegen het doorgeven van het virus. De praktijk blijkt weerbarstiger.

Maar goed, laten we er van uitgaan dat het inderdaad zo werkt, vaccinatiegraad bij 70+ ligt boven de 90%, dan zou het toch veel logischer zijn om juist die 8 a 9% ongevaccineerden 70 plussers te bereiken en proberen alsnog een vaccin te laten halen?? Dat heeft toch dan veel meer effect?
Nee, juist omdat een vaccin nooit 100% effectief is moet je juist de verspreiding tegengaan. Voor hetzelfde geld was het een virus dat juist jongeren treft, dat maakt niks uit. Verspreiding moet je voorkomen, daar helpen de vaccins. Je ziet nu al een flinke vermindering van het aantal gevallen vergeleken met vorige winter. Toen zaten we met zn allen thuis en konden we niks en waren de cijfers alsnog hoger. Nu is alles open en kan je doen wat je wil met wie je wil en verlopen de besmettingen wat gecontroleerder.

Forza

Bericht door Forza » 29 okt 2021, 11:17

Extra bedden hebben geen zin. Zonder maatregelen (vaccin/lockdown whatever) zal een virus zich exponentieel verspreiden. Gezien het lange ziektebeeld met Corona en de relatief hoge besmettelijkheid zullen de patiënten ophopen en loopt een vertienvoudiging van het aantal bedden binnen enkele weken vol. De maatregelen dempen de verspreiding van het virus en de patiënten worden over een langere tijd uitgesmeerd.

Tom

Bericht door Tom » 29 okt 2021, 11:18

Vorige zomer konden we ook alles. We staan nu pas aan de vooravond van de winter. Dat het allemaal open blijft moeten we dus nog maar even zien.
Ik ben pro-vaccinatie maar als we met een vaccinatiegraad van 80% straks weer lockdowns krijgen zaten de wetenschappers er ook naast. Dat kan hoor, maar ik merk wel in de maatschappelijke discussie dat het vingerwijzen is naar de 20% ongevaccineerden. Een 100% vaccinatiegraad ga je nooit halen, dus ik vraag mij af met welk percentage er in de rekenmodellen rekening is gehouden.

BamiesGTA

Bericht door BamiesGTA » 29 okt 2021, 11:23

Elise schreef: 29 okt 2021, 11:09
BamiesGTA schreef: 29 okt 2021, 11:03 Het valt me trouwens op dat veel mensen, niet persé hier, maar over het algemeen, al heel snel roepen, "weiger die ongevaccineerden maar een IC plek!" of iets in die richting. Moet zeggen dat ik dat best lafjes vind en een makkelijke inhumane oplossing. Zeker als je, bij even nadenken, tot de conclusie kan komem dat er zat andere opties zijn.
Ik vind het "best lafjes" dat mensen wel willen dat we de vaccinatiegraad halen, maar zichzelf niet willen laten vaccineren.
Daar valt wat voor te zeggen, echter zou je dan ook moeten weten om wat voor redenen mensen zich niet laten vaccineren. Ik heb eerder al opgesomd welke groepen ongevaccineerden er zijn. Niemand die daar overigens op in is gegaan, maar wel heel erg relevant is om te begrijpen waarom we nooit een 100% vaccinatiegraad gaan halen.

De jonge wijst steeds met zijn vingertje via de tv naar de ongevaccineerden, maar zo makkelijk is het allemaal niet.

Robin

Bericht door Robin » 29 okt 2021, 11:24

Forza schreef: 29 okt 2021, 11:17 Extra bedden hebben geen zin. Zonder maatregelen (vaccin/lockdown whatever) zal een virus zich exponentieel verspreiden. Gezien het lange ziektebeeld met Corona en de relatief hoge besmettelijkheid zullen de patiënten ophopen en loopt een vertienvoudiging van het aantal bedden binnen enkele weken vol. De maatregelen dempen de verspreiding van het virus en de patiënten worden over een langere tijd uitgesmeerd.
Mmm. Dus door de maatregelen hebben we geen tientallen zoniet honderden miljoenen doden de laatste 1.5jaar. Applaus dan maar.

Ik ben van én én. En dat gebeurt hier niet. Al pre Corona was de Zorg een uitgemergeld zootje. Dwaasheid ten top.

Corona is is niet dodelijk voor de mensheid, gelukkig maar. Al willen overheden en MSM ons dat wel elke dag xxx keer doen laten geloven. Wel besmettelijk, dat zeker....

Plaats reactie