Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- JP
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Afgelopen weekend was er veel fout gegaan, gelukkig zonder groot persoonlijk letsel. Meerdere voertuigen compleet afgeschreven
-
Gewoon overmoed of ook vervuiling op de weg?
- JP
IK vond (maar mogelijk persoonlijk) dat er de laatste tijd veel agressie, maar ook overmoed is. Laatst bij Adenauer Forst ging de ene na de andere rechtdoor, bij een langzamere tolwegberijder werd meteen getoeterd en een paar GT3's spinde in AF, waarbij je dan opeens dwars op de weg staat en je ook nog moet steken om de goede kant op te komen. Over de curbs, is voor velen te hoog.
De agressie is vooral merkbaar/voelbaar na een langere sluiting. Is begrijpelijk, maar niet goed te praten.
Of ik rij zo langzaam dat ik het zie......
De agressie is vooral merkbaar/voelbaar na een langere sluiting. Is begrijpelijk, maar niet goed te praten.

- Kasteel
Ik denk dat je een redelijk punt hebt. Doordat er minder rijtijd is, zijn meer mensen gespannen op 'hun rondje'. Merk je ook sterk in het rijden, steeds minder mensen die je makkelijk voorbij willen laten of gewoon ff gezellig oprijden.JP schreef:IK vond (maar mogelijk persoonlijk) dat er de laatste tijd veel agressie, maar ook overmoed is. Laatst bij Adenauer Forst ging de ene na de andere rechtdoor, bij een langzamere tolwegberijder werd meteen getoeterd en een paar GT3's spinde in AF, waarbij je dan opeens dwars op de weg staat en je ook nog moet steken om de goede kant op te komen. Over de curbs, is voor velen te hoog.
- Mark S
Afgelopen 2 weken daar bij de ring rond gelopen en gereden en het was weer fantastich
O.a. een hele dag met een Suzuki Swift op het circuit gereden (10 rondjes) en dat ga ik zeker nog een keer doen, alleen dan wel met de 150 pk versie ipv de 130 pk versie. Filmpje hiervan volgt nog
Een paar Nederlanders regelmatig langs zien komen op de baan die 2 weken. O.a. twee Peugeot 205 GTI's en een groene Civic coupe.
Tijd met de Swift was niet super (ongeveer 10 minuten van ene reclame bord (na start) naar de andere bord (voor finish)), maar wel sneller dan m'n Subaru
Ook veel mooie auto's langs zien komen. Meer Ferrari's dan ik gewend was, een paar Carrera GT's, veel Dodge Challenger etc. Hoogte punt was o.a. een Civic met turbo die GT3's aan het opjagen was
Helaas ook wat ongelukken langs zien komen
O.a. een Civic totalloss en een BMW rijder die na aanraking met de zijkant van het circuit gewoon verder reed (alsof er niks was gebeurd)
Dit ondanks een heftige klap. Die Honda kun je trouwens terug zien in het filmpje van JP (2:37).

Tijd met de Swift was niet super (ongeveer 10 minuten van ene reclame bord (na start) naar de andere bord (voor finish)), maar wel sneller dan m'n Subaru

Ook veel mooie auto's langs zien komen. Meer Ferrari's dan ik gewend was, een paar Carrera GT's, veel Dodge Challenger etc. Hoogte punt was o.a. een Civic met turbo die GT3's aan het opjagen was

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Afgelopen weekend ( 22ste ) ook geweest.
Niet om zelf te rijden ( geen materiaal voor ) maar om mee te rijden met familie.
Was weer zeer gezellig, heb nu ook gelijk een beeld bij Pascal ( gezellig joch, als ik het zo zeggen mag
)
Die 911 in AF was een voorbode, want een paar rondjes later reden we op een ander stuk van de baan en daar stond een mini tegen de vangrail, en die miste zijn linker voorwiel....dat stond een 100 tal meter verder op aan de andere kant van de baan tegen de vangrail
Toppunt van de dag :
Drie japanners in een Avensis, paar keer over de kop, ergste letsel wat een van de mannen had was een snee in zijn vinger.
Als je de auto had gezien had je het niet geloofd.
Als antwoord op de vraag of ze het héél erg vonden volgde het even hilarische als maffe antwoord : no no, is company car, no problem
Later op de dag nog een E-klasse zonder neus in de, bij mij alleen als Ferrari curve, bekend staande bocht.
Anderen zijn waarschijnlijk beter in staat om de gedeeltes en bochten met hun oficiele namen aan te duiden.
Vlak na de Angstcurve trouwens twee nederlandse E36-jes "gebroederlijk" tegen de vangrail.
Sfeer op de baan, is inderdaad zoals hierboven beschreven.
Voor mij kwam dit tot uiting door een witte Renault Clio ( o.i.d., kenteken weet ik nog wel :twisted: ) die op een afstand van zo'n 100 meter achter ons al begon te seinen dat hij er aan kwam.
Toen wij vervolgens niet snel genoeg aan de kant gingen besloot hij hem er maar keihard, vlak voor een bocht, er rechts voorbij te steken.Sukkel !!
Niet om zelf te rijden ( geen materiaal voor ) maar om mee te rijden met familie.
Was weer zeer gezellig, heb nu ook gelijk een beeld bij Pascal ( gezellig joch, als ik het zo zeggen mag

Die 911 in AF was een voorbode, want een paar rondjes later reden we op een ander stuk van de baan en daar stond een mini tegen de vangrail, en die miste zijn linker voorwiel....dat stond een 100 tal meter verder op aan de andere kant van de baan tegen de vangrail

Toppunt van de dag :
Drie japanners in een Avensis, paar keer over de kop, ergste letsel wat een van de mannen had was een snee in zijn vinger.
Als je de auto had gezien had je het niet geloofd.
Als antwoord op de vraag of ze het héél erg vonden volgde het even hilarische als maffe antwoord : no no, is company car, no problem
Later op de dag nog een E-klasse zonder neus in de, bij mij alleen als Ferrari curve, bekend staande bocht.
Anderen zijn waarschijnlijk beter in staat om de gedeeltes en bochten met hun oficiele namen aan te duiden.
Vlak na de Angstcurve trouwens twee nederlandse E36-jes "gebroederlijk" tegen de vangrail.
Sfeer op de baan, is inderdaad zoals hierboven beschreven.
Voor mij kwam dit tot uiting door een witte Renault Clio ( o.i.d., kenteken weet ik nog wel :twisted: ) die op een afstand van zo'n 100 meter achter ons al begon te seinen dat hij er aan kwam.
Toen wij vervolgens niet snel genoeg aan de kant gingen besloot hij hem er maar keihard, vlak voor een bocht, er rechts voorbij te steken.Sukkel !!
- Paskal
- Auto: meerdere
Thanx voor het compliment, maar beetje jammer dat ik ff geen beeld heb van jou omdat ik weer zoveel nwe mensen gesproken heb dat ik geen idee heb wie jij bentEric H schreef:Was weer zeer gezellig, heb nu ook gelijk een beeld bij Pascal ( gezellig joch, als ik het zo zeggen mag)
Voor mij kwam dit tot uiting door een witte Renault Clio ( o.i.d., kenteken weet ik nog wel :twisted: ) die op een afstand van zo'n 100 meter achter ons al begon te seinen dat hij er aan kwam. Toen wij vervolgens niet snel genoeg aan de kant gingen besloot hij hem er maar keihard, vlak voor een bocht, er rechts voorbij te steken.Sukkel !!

Je doelt waarschijnlijk op die cup-clio. Zo'n persoon moeten ze inderdaad er direct afhalen want hij reed erg agressief en begon bij iedereen al ver van tevoren te seinen. Trieste lui.... op naar de VLN met dat soort gasten

Uiteraard heb ik zoals gebruikelijk weer een verslag gemaakt van afgelopen weekend dat je hier terug kunt vinden.
@Mark: Civic kun je ook terug vinden in mijn verslag van vorig weekend. Heb nog tijdje met de eigenaar staan praten. Is zelf de man achter bedrijf dat e.e.a. opbouwt. Machtig apparaat met radiateur achterin en 470 pk

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Heb ik ook slechte ervaring mee gehad op Zondag. Was een zilvergrijze Duitse Clio, kenteken begon met HB. Ik ga aan de kant voor hem in Brünnchen, Brünnchen uitgang hangt 'ie naast me en komt gewoon vrolijk naar rechts terwijl hij nog half naast me rijd. Scheelde niet veel..zat al aan de binnenkant op de kerbs. Heb het ook aangegeven maar had niet het idee dat ik serieus werd genomen door de stresi.Eric H schreef: Sfeer op de baan, is inderdaad zoals hierboven beschreven.
- Eric H
Haha, ik was die lange die met Marc ( Grijze E30 325i ) mee reed.Paskal Morriën schreef:Thanx voor het compliment, maar beetje jammer dat ik ff geen beeld heb van jou omdat ik weer zoveel nwe mensen gesproken heb dat ik geen idee heb wie jij bentEric H schreef:Was weer zeer gezellig, heb nu ook gelijk een beeld bij Pascal ( gezellig joch, als ik het zo zeggen mag)
Voor mij kwam dit tot uiting door een witte Renault Clio ( o.i.d., kenteken weet ik nog wel :twisted: ) die op een afstand van zo'n 100 meter achter ons al begon te seinen dat hij er aan kwam. Toen wij vervolgens niet snel genoeg aan de kant gingen besloot hij hem er maar keihard, vlak voor een bocht, er rechts voorbij te steken.Sukkel !!![]()
Was regelmatig in het gezelschap van Marius.....
Marius die Marc en mij nog even heeft duidelijk gemaakt hoe hard er met de 325 over de baan gegaan kan worden.

Zaten op een gegeven moment gewoon de Porsches op te duwen......

- Eric H
Bij ons was het echt een witte....Michel Huisman schreef:Heb ik ook slechte ervaring mee gehad op Zondag. Was een zilvergrijze Duitse Clio, kenteken begon met HB. Ik ga aan de kant voor hem in Brünnchen, Brünnchen uitgang hangt 'ie naast me en komt gewoon vrolijk naar rechts terwijl hij nog half naast me rijd. Scheelde niet veel..zat al aan de binnenkant op de kerbs. Heb het ook aangegeven maar had niet het idee dat ik serieus werd genomen door de stresi.Eric H schreef: Sfeer op de baan, is inderdaad zoals hierboven beschreven.
Kenteken MYK RS 754
Wat een ontzettende dwaas was dat zeg......
-
is dat niet zown huurauto van Ron Simons?Eric H schreef:Bij ons was het echt een witte....Michel Huisman schreef:Heb ik ook slechte ervaring mee gehad op Zondag. Was een zilvergrijze Duitse Clio, kenteken begon met HB. Ik ga aan de kant voor hem in Brünnchen, Brünnchen uitgang hangt 'ie naast me en komt gewoon vrolijk naar rechts terwijl hij nog half naast me rijd. Scheelde niet veel..zat al aan de binnenkant op de kerbs. Heb het ook aangegeven maar had niet het idee dat ik serieus werd genomen door de stresi.Eric H schreef: Sfeer op de baan, is inderdaad zoals hierboven beschreven.
Kenteken MYK RS 754
Wat een ontzettende dwaas was dat zeg......
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ja, de Clio's en de Megane R26.R's met MYK kenteken zijn inderdaad van Ron Simons.
- Paskal
- Auto: meerdere
@ Eric: nu weet ik het weer
Hier links dus ?

Bet handig als je zo'n investeerder vindt
. Persoonlijk ben ik in ieder geval blij dat de Ring GMBH een einde heeft gemaakt aan de treintjes met Alfa's 75 want dat was niet altijd even fijn ook al is het dan touristenfahrt.

En niet te vergeten de recent aangeschafte 997 GT3 RS met kenteken MYK RS 997. Aardige vloot heeft Ron inmiddels bij elkaar trouwensMark Nauta schreef:Ja, de Clio's en de Megane R26.R's met MYK kenteken zijn inderdaad van Ron Simons.

Laatst gewijzigd door Paskal op 25 aug 2009, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Klopt, volgens mij heeft hij onlangs ook 6 Lotussen binnen gekregen.
Alleen lijkt de Gmbh de laatste tijd niet zo gecharmeerd van de aanwezigheid van oa Dale
Alleen lijkt de Gmbh de laatste tijd niet zo gecharmeerd van de aanwezigheid van oa Dale

-
tsjah..doet ie best goed. 
3 jaar terug deed ik mee met de 75 experience...toen had ie een schuurtje waar alle 75jes in stonden.

3 jaar terug deed ik mee met de 75 experience...toen had ie een schuurtje waar alle 75jes in stonden.
- Eric H
Paskal Morriën schreef:@ Eric: nu weet ik het weerHier links dus ?

Ja, inderdaad....kom je voor de gezelligheid, word je nog aan het werk gezet ook.
Tis dat Marius zo'n geschikte gozer is, maar anders....

- Mark S
Deze witte Renault ook regelmatig langs zien komen en je merkte dat veel mensen erg waren te spreken over de snelheid e.d. van deze auto
Ging gewoon driftend de bochten door. Erg cool om te zien 
@Paskal: bedankt voor de info. Ik zal dat verslag van je eens doornemen

@Paskal: bedankt voor de info. Ik zal dat verslag van je eens doornemen

- Eric H
hehe, laat Marius maar "schuiven"

- Mark S
Hier mijn twee filmpjes met de Swift. 130 pk vond ik even iets te weinig, maar wanneer je de baan een beetje kent kun je daar qua snelheid prima rekening mee houden 

Laatst gewijzigd door Mark S op 28 aug 2009, 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- Drake
Was weer een mooie dag

En dat wiebelhok gaat harder de ring rond dan ik dacht, BTG hadden we op een filmpje 10min 11 staan en dat was het langzaamste rondje van de dag (moest zo nu en dan even rustig netjes inhouden voor diverse moterrijders die niet zo snel de bocht door kunnen, of je inhalen en direct vol op de rem gaan omdat er toevallig dan ook een bocht is
).
Nu boeit het mij verder geen ruk of rammel gezien ik het puur voor de fun doe, als ik het voor rondetijden zou doen wat ik sowieso met TF niet slim vind (er rijden teveel malloten rond die daardoor op het uiterste gaan rijden, TF is geen Trackday rijden maar dat snappen ze jammer genoeg niet) nam ik wel wat snellers mee
.

En dat wiebelhok gaat harder de ring rond dan ik dacht, BTG hadden we op een filmpje 10min 11 staan en dat was het langzaamste rondje van de dag (moest zo nu en dan even rustig netjes inhouden voor diverse moterrijders die niet zo snel de bocht door kunnen, of je inhalen en direct vol op de rem gaan omdat er toevallig dan ook een bocht is

Nu boeit het mij verder geen ruk of rammel gezien ik het puur voor de fun doe, als ik het voor rondetijden zou doen wat ik sowieso met TF niet slim vind (er rijden teveel malloten rond die daardoor op het uiterste gaan rijden, TF is geen Trackday rijden maar dat snappen ze jammer genoeg niet) nam ik wel wat snellers mee

- VLA
Gisteren ook geweest met mijn vrouw, hadden een suitte geboekt in het nieuwe motorsport hotel van Lindner, echt een super aanrader, modern design en veel luxe. Bij aankomst stonden er al 3 R8's voor het hotel geparkeerd, en voor ons reed een porsche GTR3 en een R8 de garage in, wel lachen om te zien hoeveel moeite ze hadden met parkeren. De hele garage stond vol met duur speelgoed, de civic paste er totaal niet bij. Na inchecken even de kamer gechecked, en deze was ook echt helemaal naar wens. Denk dat dit hotel wel een van de beste is in de omgeving van de ring. Zeker een aanrader !

Na de kamer te hebben bezocht, een paar rondjes wezen doen op de ring, het was erg rustig en de eerste keer met deze civic de baan op. Merk nu wel heel erg dat de civic koppel mist bij de stukken omhoog, daar is ie niet voorruit te branden. Heb heel rustig gereden maar zowel ik als Anke werden na een paar rondes al misselijk. We hadden toen maar besloten om even bij Pinnocio een pizza te halen. De kok was in een goede bui blijkbaar, want normaal gesproken krijg je daar al grote pizza's, maar ditmaal kregen we echt mega grote pizza's, paste niet eens op de borden. Na het eten nog een paar rondjes gedaan totdat de ring dicht ging. Was echt een super avond en zeker voor herhaling vatbaar.
Vandaag was de baan afgehuurd door een of andere R8 club, want heel parkplatz was afgezet en er stonden een stuk of 20 R8's klaar om de baan op te gaan :

Na de kamer te hebben bezocht, een paar rondjes wezen doen op de ring, het was erg rustig en de eerste keer met deze civic de baan op. Merk nu wel heel erg dat de civic koppel mist bij de stukken omhoog, daar is ie niet voorruit te branden. Heb heel rustig gereden maar zowel ik als Anke werden na een paar rondes al misselijk. We hadden toen maar besloten om even bij Pinnocio een pizza te halen. De kok was in een goede bui blijkbaar, want normaal gesproken krijg je daar al grote pizza's, maar ditmaal kregen we echt mega grote pizza's, paste niet eens op de borden. Na het eten nog een paar rondjes gedaan totdat de ring dicht ging. Was echt een super avond en zeker voor herhaling vatbaar.
Vandaag was de baan afgehuurd door een of andere R8 club, want heel parkplatz was afgezet en er stonden een stuk of 20 R8's klaar om de baan op te gaan :
- buks
Beter laat dan nooit. Weer een video gemaakt van de Touristenfahrten 21.8-22.8 & 23.8 2009
http://www.bukstuning.nl/Foto-Video.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grz.Erwin
http://www.bukstuning.nl/Foto-Video.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grz.Erwin
- VLA
deze moet hier ook even getoont worden, rondje nurburgring in de Lexus LF-A :
http://www.autojunk.nl/2009/08/onboard- ... urburgring" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autojunk.nl/2009/08/onboard- ... urburgring" onclick="window.open(this.href);return false;
- jos_br
VLA schreef:Gisteren ook geweest met mijn vrouw, hadden een suitte geboekt in het nieuwe motorsport hotel van Lindner, echt een super aanrader, modern design en veel luxe. Bij aankomst stonden er al 3 R8's voor het hotel geparkeerd, en voor ons reed een porsche GTR3 en een R8 de garage in, wel lachen om te zien hoeveel moeite ze hadden met parkeren. De hele garage stond vol met duur speelgoed, de civic paste er totaal niet bij. Na inchecken even de kamer gechecked, en deze was ook echt helemaal naar wens. Denk dat dit hotel wel een van de beste is in de omgeving van de ring. Zeker een aanrader !
Das toevallig, ben net terug van de ring en we zijn ook blijven overnachten in dit hotel. Het is er echt goed voor elkaar. Voor mij was het de eerste keer om over de ring te rijden en ben bang dat je wel een paar rondjes (ik heb er 7 rondjes gereden) te gaan hebt om de baan een beetje te leren kennen. Ook een paar ongeluk(jes)ken gezien waarbij er een keer de ambulance bij moest komen.
Jos.
-
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Drake respect dat je met een AX de ring op gaat.
Heb zelf dik 2 jaar met zo'n ding gereden en als je te hard een rotonde om gaat raakt je spiegel al de grond
Heb zelf dik 2 jaar met zo'n ding gereden en als je te hard een rotonde om gaat raakt je spiegel al de grond