Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%

Totaal aantal stemmen: 149

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 22 jul 2007, 17:28

romo schreef:achter het stuur zit vind ik het zicht naar voren te veel gestoord door die opzichtige bult helaas.
Zeker nog nooit in een Impreza GTT/WRX gereden?! :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jul 2007, 17:36

Ik verdedig helemaal niets noppes nada, de meeste auto`s vallen door de mand, out off the box op het circuit, een uitzondering daargelaten mischien.................is dat erg, IMO niet, zoals ik al melde; auto`s worden voor de normale weg gemaakt, ook al zijn ze snel en sportief.
Wil je maximaal knallen op een circuit, dan ontkom je er niet aan om bij een normale "straat auto" aanpassingen te verrichten, doe je dat niet dan neem je de "zwakheden"op de koop toe, maar dan moet je er niet over gaan zeuren, das gewoon een open deur intrappen.
Das de strekking van ook mijn vorige betoog.
Ik kom niet op een circuit, heb er ook geen behoefte aan, ik wil een auto voor de straat, daar rijd ik namelijk. Dus wat ik dan koop, is voor mij dat wat ik wil hebben, dat wat ik er van verwacht.........................meer is er niet van.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jul 2007, 17:54

Het begint hier weer aardig off-topic te worden met veel mega-geneuzel tussendoor. Daar is niks mis mee, maar laten we nou niet gaan overdrijven allemaal, anders moet er maar een tijdelijk slotje op ;)

Even wat feiten op een rij:

1. M3 is geen rasechte sportwagen. Is het ook nooit geweest. Hoeft het ook niet te zijn. Wordt ook niet door dat soort mensen gekocht. Waarom dan tot in den treure hierover zeuren?

2. De E92 M3 is marginaal zwaarder dan een E46 M3. Voor zover de E92 hier een boot wordt genoemd, moet je ook de E46 noemen.

3. Iedereen weet dat de E46 M3 geen sportwagen is, maar behoorlijk log aanvoelt. Waarom zou de E92 dan niet ook zo zijn? Ga maar eens in een E46 zitten en dan in de Cecotto van Michel en je weet precies wat ik bedoel.

4. Interieurlijsten van leer: dit is gewoon uniek en zeer bijzonder, maar om een auto af te kraken op een optie die niet verplicht is??? Je kunt toch gewoon andere interieurstijlen nemen???

5. BMW heeft nooit met de M3 gezegd dat ze een circuit-auto hebben gemaakt. Daarvoor heb je de CSL bijvoorbeeld die dat meer benaderd. Waarom de E92 dan hierom afkraken?

6. De M3 wordt gekocht door een publiek dat hard wil rijden, veel op de snelweg komt en het meest fantastische van beide werelden wil hebben. Even naar Zürich op en neer en onderweg zonder problemen op de Ring scheuren.

Daarvoor bestaat er op dit moment maar één droomauto: de M3 ... degene die het hiermee oneens is koopt maar een Radical

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 jul 2007, 18:08

Dat is precies wat ik bedoel Macboy........................allemaal stoppen met dat geneuzel dus.

Andre

Bericht door Andre » 22 jul 2007, 18:17

Een radical past daar de vrouw kind en boodschappen ook in zoals een e30 m3.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jul 2007, 18:24

Andre, vroeger had je voor Hfl 3,= een lekker shoarmaatje. Nu ook niet meer.

Tegenwoordig is een Mondeo sneller op het circuit dan een E30 en is de Mondeo ook 23cm langer dan een Vectra en breder dan een s-klasse :)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 22 jul 2007, 18:28

is dat ding echt zo huge?

Michel P

Bericht door Michel P » 22 jul 2007, 18:33

Macboy schreef:Andre, vroeger had je voor Hfl 3,= een lekker shoarmaatje. Nu ook niet meer.

Tegenwoordig is een Mondeo sneller op het circuit dan een E30 en is de Mondeo ook 23cm langer dan een Vectra en breder dan een s-klasse :)
Niet dan mijn e30 :wink:

Verder mooie vorige post :D

Michel

Francisco

Bericht door Francisco » 22 jul 2007, 18:57

rebel, kontkruiper dat je der bent.

Ik wil best gezien worden in een Z06. Waarom? Omdat het me geen ene moer kan schelen wat een ander denkt over de auto waar ik in rij.

Het gaat om de onuitwisbare glimlag op mijn gezicht bij de rij ervaring. Als je leuk wil zijn voor de buren koop je een 911 of iets anders wat sociaal acceptabel is. Iets wat de schoarma boer op de hooek ook meteen een vette bak vind. Zoals een M3.

oh en nu we niet met zijn allen ohh!!, ahhh!!!! roepen over de velours raamstijlem moet het slotje erop......

Joop

Bericht door Joop » 22 jul 2007, 19:07

Macboy schreef:Het begint hier weer aardig off-topic te worden met veel mega-geneuzel tussendoor. Daar is niks mis mee, maar laten we nou niet gaan overdrijven allemaal, anders moet er maar een tijdelijk slotje op ;)

Even wat feiten op een rij:

1. M3 is geen rasechte sportwagen. Is het ook nooit geweest. Hoeft het ook niet te zijn. Wordt ook niet door dat soort mensen gekocht. Waarom dan tot in den treure hierover zeuren?

2. De E92 M3 is marginaal zwaarder dan een E46 M3. Voor zover de E92 hier een boot wordt genoemd, moet je ook de E46 noemen.

3. Iedereen weet dat de E46 M3 geen sportwagen is, maar behoorlijk log aanvoelt. Waarom zou de E92 dan niet ook zo zijn? Ga maar eens in een E46 zitten en dan in de Cecotto van Michel en je weet precies wat ik bedoel.

4. Interieurlijsten van leer: dit is gewoon uniek en zeer bijzonder, maar om een auto af te kraken op een optie die niet verplicht is??? Je kunt toch gewoon andere interieurstijlen nemen???

5. BMW heeft nooit met de M3 gezegd dat ze een circuit-auto hebben gemaakt. Daarvoor heb je de CSL bijvoorbeeld die dat meer benaderd. Waarom de E92 dan hierom afkraken?

6. De M3 wordt gekocht door een publiek dat hard wil rijden, veel op de snelweg komt en het meest fantastische van beide werelden wil hebben. Even naar Zürich op en neer en onderweg zonder problemen op de Ring scheuren.

Daarvoor bestaat er op dit moment maar één droomauto: de M3 ... degene die het hiermee oneens is koopt maar een Radical
.

Dit probeer ik ook al enige tijd te verkondigen, maar komt niet aan bij sommige....

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 22 jul 2007, 19:10

Francisco schreef:rebel, kontkruiper dat je der bent.

Ik wil best gezien worden in een Z06. Waarom? Omdat het me geen ene moer kan schelen wat een ander denkt over de auto waar ik in rij. ..
Je kunt over Rebel zeggen wat je wilt maar een kontkruiper niet lijkt mij :roll:
Hij rijdt uit vrije beweging in een kapsters/heaumeau auto, en zit daar ook niet mee (nou ja, af en toe dan ;) ).

Rijtest/impressie gelezen in Duitsland over de M3 en daar waren ze zeer tevreden over de eerste indruk om het zacht uit te drukken. Ben heel benieuwd naar de eerste grote test, die van EVO magazine die er eind deze maand is als het goed is :D

Rebel

Bericht door Rebel » 22 jul 2007, 19:11

Strakke post van Macboy.

Behalve dat "lekker shoarma'tje" ....die twee woorden in een zin dat is vloeken *kots*

@Fransico, waarschijnlijk dat je in het noorden de show steelt met een Corvette, maar hier zie ik ze alleen af en toe iemand afzetten en opikken in de Antoniusstrasse in Aken. :wink:

Ik snap niet wat er mis is aan die begeerlijke M3?
Ik ben notabene een Audi rijder, en had vroeger een afkeer van het BMW-imago. Maar sinds de Ring ben ik van mening veranderd.
M-modellen worden daar geboren. Meest extreme circuit ter aarde. Waar het niet eenvoudig is om een compromis te vinden voor een ideaal en perfect onderstel te vinden.
Denken die paar knurften uit het noorden nu werkelijk dat ze meer verstand hebben als de M-afdeling van BMW ?

En laat die slotjes aub achterwege. Onnozel gedoe. Lijken wel een stel afgekeurde wao'ers die een bijbaantje als huismeester hebben en met een sleutelbos van 3 kilo rondwandelen de hele dag.
We hebben het hier immers toch allemaal over de M3 en dat is de titel van deze thread?
Verder vervuilen we geen enkele draad met opmerkingen over deze weergaloze bloedstollende auto. Frapante is dat de "tegenstanders' er allerlij andere merken bij moeten halen om hun verhaal kracht bij te zetten.

Ik hoef geen afgejakerde tweedehandse GT3 met 2 badkuipstoelen Andre. Dank u. 8)
Dan liever een comfortabele en meedogenloos snelle M3.

Andre

Bericht door Andre » 22 jul 2007, 19:51

rebel koop jij nou even zo n m3 dan test ik hem wel een keer op de ring en dan hoor je wel wat ik ervan vindt.

Als ie door de keuring komt dan heb ik een probleem van 99500 euro.

Maar schat de kans zeer klein.

Vondt namelijk de 120d al leuker op de ring dan een e46 m3.

Kreeg van de week een vraag als ik het leuk zou vinden om in de GT te rijden van de DSC. Ik zei ik rij liever in de sport klasse. Man keek me toch vreemd aan snapte er niks van. Heb op oscherleben ook een gast race gereden in een 300pk e36 m3 race auto. Als ik dan de 440pk gtr vergelijk met de e36 en je vraagt mij waar ik meer plezier in had en je wilt een eerlijk antwoord dan moet ik je helaas vertellen dat het de e36 is. Niemand van jullie zal dit snappen. Want iedereen denk altijd dikker sneller etc. Maar daar ligt niet altijd de fun factor. Vandaar dat mijn auto keuze ook nooit een grote auto zal zijn. Als ik nu moet kiezen tussen een nieuwe m3 of 135i pak ik altijd de 135i. ik weet gewoon nu al zonder er al in te hebben gereden dat die MIJ veel meer plezier zal bieden dan die 420pk v8. Maar rebel ik zou zeggen koop er een en rij met plezier een paar ronden ring om een mening klaar te hebben voor je nachtrust.

romo

Bericht door romo » 22 jul 2007, 20:05

Andre schreef:rebel koop jij nou even zo n m3 dan test ik hem wel een keer op de ring en dan hoor je wel wat ik ervan vindt.

Als ie door de keuring komt dan heb ik een probleem van 99500 euro.

Maar schat de kans zeer klein.

Vondt namelijk de 120d al leuker op de ring dan een e46 m3.

Kreeg van de week een vraag als ik het leuk zou vinden om in de GT te rijden van de DSC. Ik zei ik rij liever in de sport klasse. Man keek me toch vreemd aan snapte er niks van. Heb op oscherleben ook een gast race gereden in een 300pk e36 m3 race auto. Als ik dan de 440pk gtr vergelijk met de e36 en je vraagt mij waar ik meer plezier in had en je wilt een eerlijk antwoord dan moet ik je helaas vertellen dat het de e36 is. Niemand van jullie zal dit snappen. Want iedereen denk altijd dikker sneller etc. Maar daar ligt niet altijd de fun factor. Vandaar dat mijn auto keuze ook nooit een grote auto zal zijn. Als ik nu moet kiezen tussen een nieuwe m3 of 135i pak ik altijd de 135i. ik weet gewoon nu al zonder er al in te hebben gereden dat die MIJ veel meer plezier zal bieden dan die 420pk v8. Maar rebel ik zou zeggen koop er een en rij met plezier een paar ronden ring om een mening klaar te hebben voor je nachtrust.
Het massa verschil in een 135í-335i-E92 M3 is verwaarloosbaar, dus die keus kan ik niet snappen.
Als je dan eerlijk bent Andre; dan zeg je dus dat je de 135i ook laat staan, want in jouw beleving is dat ook een boot. Jij moet een auto onder de 1250kg.............................succes met je keuze.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 jul 2007, 20:11

Ik koop dit jaar eerst mijn ega een nieuwe auto en als er dan nog 99.500 pingels over zijn zal ik eens een BMW dealer opzoeken.

Andre' als ik de volgende keer ga shoppen en meer wil uitgeven als de vorige keer, koop ik een Porsche. Maar voor 64K krijg je geen Porsche met een paar opties die ik nodig acht. Dus vandaar mijn keuze voor een andere mooie coupe die goed rijdt :wink:
Mijn voorkeur zal altijd uit blijven gaan na een 2 zitter, zeker omdat het hier om een 2e auto betreft. Ondanks dat, ben ik wel op de presentatie van de 3-coupe geweest, omdat het sinds lange tijd weereens een BMW is, die er schitterend uitziet. En ik vind het jammer dat de 3-coupe zo weinig nog te zien is in het straatbeeld, want iedere keer als ik er een zie rijden blijf ik even staan.

Die M3 zal ik niet kopen, maar dat houdt niet in dat ik de techniek en het uiterlijk van deze auto zeer kan waarderen zover ik gelezen en gezien heb.
Tevens is het een prima veelzijdige auto, om af en toe ook iemand achterin mee te nemen of om mee op vakantie te gaan immers genoeg kofferuimte aanwezig.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 jul 2007, 20:14

[img:100:100]http://i203.photobucket.com/albums/aa89 ... toycar.gif[/img]

Dre', ben jij dit, met dit wegwaai autootje?
Doe mij dan maar een kilootje erbij...

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jul 2007, 21:08

Volgen jullie het 1-serie draadje wel ?? Andre heeft daar toch duidelijk gezegd (en ieder ander) dat de 135i coupé verrassend zwaar is. Veel zwaarden dan gedacht.

Dus das niets nieuws.

Andre heeft in zoverre gelijk: hoe lichter hoe beter. Dat is een feit. Daar kan niemand wat tegen doen.

Alleen Andre vergist zich erin alsof wij allemaal roepen: hoe zwaarder, hoe beter.

Nee tuurlijk niet. Hoe lichter hoe beter.

Maar je moet roeien met de riemen die je hebt en die je aangegooid worden door BMW.

Het is een feit dat lichte auto's bijna niet meer worden gemaakt, zeker niet door BMW. En daar moet je je bij neerleggen, want het maakt een M3 er niet minder begeerlijk om.

Ik denk dat je kunt afsluiten met deze conclusie:

De BMW M3 zal een maatstaf worden in zijn klasse en een zéér begeerlijke sport-coupé, maar zou nóg begeerlijker zijn als hij nog 150kg lichter was geweest.

Joop

Bericht door Joop » 22 jul 2007, 21:14

Blijf het overigens nog steeds knap vinden dat die M3 niet zwaarder is dan hij nu is; even afgaande op het uitrustingsniveau van die auto. Zeker als je een circuitauto zoekt is die auto natuurlijk veel te zwaar.

Maar als er een fabrikant is die het autogewicht omlaag probeert te halen om daar voordeel uit te halen op sportief (handling) en economisch (verbruik) vlak dan is het o.a. BMW (naast Audi) wel. De auto zoals nu voorgesteld moet de rijkere medemens een auto verschaffen waarin zij zich even snel naar de Alpen kunnen verplaatsen daar een paar colletjes te nemen en wanneer het enigszins mogelijk is binnen dezelfde dag weer terug naar huis zien te brengen, zonder maar enigszins aan comfort in te boeten. Ik denk dat deze auto daarin niet teleurstelt.

Wegnemen van gewicht kan het comfortniveau omlaag helpen. Leuk voor pur sang sportwagen voor het circuit maar niet voor een sportcoupe of GT zoals de M3 is voorgesteld.

Zoek je echt een circuitauto: strippen die handel! Even als uitgangspunt de WTCC 3er zit op zo'n 1140kg. Met de M3 V8 in het vooronder moet de auto nog net rond de 1200kg kunnen blijven... :wink:

Andre

Bericht door Andre » 22 jul 2007, 21:50

nee jullie snappen het niet.

Al zou de m3 net zo zwaar als een 135i rijdt ik altijd nog liever in de kleinere meer wendbare auto. That s me.

Ik weet ook al dat je voor lichtgewichten niet meer bij bmw moet zijn.

Maar vandaar mijn keuze ook voor de 1 serie niet omdat ie mooier is of dat het een lichtgewicht is want dat is ie niet. Maar door zijn kleiner formaat stuurt ie een stuk leuker en dat geeft mij meer driving fun.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 jul 2007, 22:21

Ik begrijp het nog niet helemaal....duurt altijd wat langer bij mij

Misschien als Rico, Robin en Hielke de boodschap van jou nog 4 keer na-blerrennn dat het beter doordringt

btw, waneer is de exacte datum dat hij in de showroom staat?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 22 jul 2007, 22:47

Er moet gewoon een CSL uit komen van max. 1400kg zonder enige vorm van luxe (gewoon raamslingers) en veel koolstof en goede remmen. De prijs moet dan echter niet hoger komen te liggen dan een vol aangeklede M3.

Een E92 CSL zou in princiepe € 140.000,- moeten gaan kosten als je het oude prijsverschil tussen de e46 m3 en CSL bekijkt.

Dus er zou een CSL moeten komen van max. €115.000,- a €120.000,- Ik denk dat er dan A veel verkocht word, en B die ''echte'' M fanaten ook aan hun trekken komen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 jul 2007, 22:54

@macboy

Heb je weleens in een z06 gereden ?
Ik heb het idee dat er voor jou maar 1 merk is en dat is bmw.
Maar er zijn meer auto waar je mee op vakantie kan en tegelijk ook nog een paar rondjes over de ring mee kan scheuren en dat zonder problemen.
En ik denk dat er meer bagage in mijn corvette kan dan in de nieuwe m3.

Grtz,Hanz06 :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 22 jul 2007, 22:56

Maar door zijn kleiner formaat stuurt ie een stuk leuker en dat geeft mij meer driving fun.
Sinds waneer is een Corvette een lichte en behendige kleine auto?
Volgens mij snap jij Andre ook niet Hans.

Opzicht vind ik een Corvette wel goed passen bij Macboy, daar niet om. 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 22 jul 2007, 23:01

Corvette Z06 heb ik liever dan de nieuwe M3. Z06 is een supersportwagen en de M3 een GT, prijs ligt amper hoger. Heb meegereden in de Z06 van Hans en zelf gereden in de 400pk versie, de Z06 is gewoon te supersportwagen bargan, zoals de GTT dat in zijn tijd was.

Michel

Francisco

Bericht door Francisco » 22 jul 2007, 23:03

rebel wanneer ben je zo vol met onzin gepompt dat het nu ook uit je vingers vloeit naar je toesenbord.

Z06 is lichter dan vorige generatie, is kleiner en behendiger dan vorige generatie. wanneer heb jij voor het laatst in een ZO6 gereden?

uw wedervraag: wanneer hebben wij met de nieuwe M3 gereden?

Toen we uit een M5 stapten met 400pk.........

Gesloten