De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: De EU

Bericht door Bert ///M3 » 24 jun 2016, 08:39

AEX future deed gisteren 452 bij sluiten, tikte vanmorgen bij opening 381 aan :duh:

Black Friday here we come :coffee:

dvh

Bericht door dvh » 24 jun 2016, 08:55

Snel wat Rolexjes inslaan vanuit de UK....

Peric

Bericht door Peric » 24 jun 2016, 09:08

Dat is nu even, maar zal denk ik wel weer bijtrekken.
Allerlei doemscenario's.. Maar de bedrijven die nu al handel doen met de UK zullen daar niet mee stoppen. En ook niet eens tegen andere voorwaarden lijkt me. En Brussel heeft daar ook niets over te zeggen. Niet over leveringen, en niet over de afgesproken prijzen. Dus er wordt van tevoren wel gedreigd dat het grote gevolgen zou hebben, maar vraag me echt af wat voor sancties ze kunnen doen.

Vraag me wel af wat er nu gaat gebeuren met die grote immigrantenstroom..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jun 2016, 09:16

Messcherp...................

http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/06/2 ... om-2882163" onclick="window.open(this.href);return false;

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jun 2016, 09:23

'Trading ING has been halted'

-15%

Aegon ook tegen de -15% aan.

Vanmorgen deed de AEX future koers het wel maar het duurde gewoon 10 minuten voor de live data van de AEX door kwam.

dvh

Bericht door dvh » 24 jun 2016, 09:31

In de UK kon je toch nog steeds gewoon met de pond betalen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 jun 2016, 09:33

dvh schreef:In de UK kon je toch nog steeds gewoon met de pond betalen?
Klopt. We waren in feb in Londen. Duur. Mooi, geweldig. 'Mijn' EU land hoor. Nouja rondom Londen dan /Zuiden:)

Of toch maar Spanje vanwege de zon?:)

Anyway. Goed verhaal Romo, die link.

Robin

Bericht door Robin » 24 jun 2016, 09:39

Bron nu.nl:
Grootste daler in de hoofdindex was ING dat 21 procent kwijtspeelde, gevolgd door ArcelorMittal met een min van 16,4 procent. Heineken toonde met 3,45 procent het kleinste verlies.
Vind je 't gek? Stress, depressie, allemaal aan de zuip :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 24 jun 2016, 09:46

Ja, goed verhaal die link. Maar dat is toch het verhaal wat we onszelf al jaren vertellen. Tenminste, ik zelf wel. EU zou er alleen moeten zijn voor economische belangen. De rest is allemaal niet nodig, dat kunnen de nationale regeringen wel. Tuurlijk is er niks mis mee om zo nu en dan als lidstaten te vergaderen over zaken, daar kunnen ze misschien wel wat van leren. Maar dit hele gedrocht moet en zal uit z'n jasje groeien. En te strakke jasjes staan nooit goed.
Kan me helemaal vinden in het verhaal van de heren Baudet, Kelder en Wellens.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 24 jun 2016, 10:04

Peric schreef:Dat is nu even, maar zal denk ik wel weer bijtrekken.
Allerlei doemscenario's.. Maar de bedrijven die nu al handel doen met de UK zullen daar niet mee stoppen. En ook niet eens tegen andere voorwaarden lijkt me. En Brussel heeft daar ook niets over te zeggen. Niet over leveringen, en niet over de afgesproken prijzen. Dus er wordt van tevoren wel gedreigd dat het grote gevolgen zou hebben, maar vraag me echt af wat voor sancties ze kunnen doen.

Vraag me wel af wat er nu gaat gebeuren met die grote immigrantenstroom..
Met die immigratenstroom gaat niets veranderen. Die is gebaseerd op UK wetgeving met de rechten voor immigranten.

Voor ons bedrijf zal er wel wat gaan veranderen. Wij zitten in de farmaceutische industrie en de European Medicine Agency zal zeer waarschijnlijk uit Londen vertrekken en er zal onderhandeld moeten worden of goedkeuringen van de EMA ook voor de UK gaan gelden of dat er aparte goedkeuringstrajecten moeten komen. Gezien de afzetmarkt zal de UK niet het meest belangrijk zijn voor farmaceutische bedrijven.

Robin

Bericht door Robin » 24 jun 2016, 10:33

Wie zijn er hier voor of tegen Brexit eigenlijk?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 24 jun 2016, 10:37

Tegen, maar dat wil niet zeggen dat er in de EU niets moet veranderen. Daarvoor moet je er wel bijblijven in mijn ogen.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2016, 10:47

mooie uitslag, de UK had toch nog steeds het Pond en stonden al vanaf de EU door het water er tussen en rijden aan de verkeerde kant :D
er veranderd daar weinig, behalve dat het op den duur over het algemeen beter zal gaan daar en wat minder bankiers e.d. in London, daar zullen weinig mensen om treuren, behalve als ze in dat wereldje zitten.

het ligt er ook aan hoe 'gemeen' de EU gaat doen tegen de UK om hun 'gelik' te halen of de UK te pesten en of zwaarder te maken.
magoed de UK is nu ook veel vrijer om over de wereld te handelen en krijgt wellicht haar zee/vis rechten terug?

next, Nexit yeah :hungry:

ze zijn bang dat het een ketting reactie zal opleveren zeiden ze toen, if so waarom zou dat zo zijn als de EU zo mooi en goed en prachtig voor 'iedereen' zou zijn geweest ;-) als ze 'bang' zijn weet je eigenlijk al dat er meer landen uit willen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 24 jun 2016, 10:57

GTRene schreef:mooie uitslag, de UK had toch nog steeds het Pond en stonden al vanaf de EU door het water er tussen en rijden aan de verkeerde kant :D
er veranderd daar weinig, behalve dat het op den duur over het algemeen beter zal gaan daar en wat minder bankiers e.d. in London, daar zullen weinig mensen om treuren, behalve als ze in dat wereldje zitten.

het ligt er ook aan hoe 'gemeen' de EU gaat doen tegen de UK om hun 'gelik' te halen of de UK te pesten en of zwaarder te maken.
magoed de UK is nu ook veel vrijer om over de wereld te handelen en krijgt wellicht haar zee/vis rechten terug?

next, Nexit yeah :hungry:

ze zijn bang dat het een ketting reactie zal opleveren zeiden ze toen, if so waarom zou dat zo zijn als de EU zo mooi en goed en prachtig voor 'iedereen' zou zijn geweest ;-) als ze 'bang' zijn weet je eigenlijk al dat er meer landen uit willen.
Soms kan je beter geen mening hebben. :)

Ben toch wel benieuwd René hoe ongunstig de EU voor jou is geweest als je alles bij elkaar neemt?

Robin

Bericht door Robin » 24 jun 2016, 11:27

ik vraag me dit nu even af, wat is op den duur 'gevaarlijker' (in de discussie en ook in een democratisch(...) gebeuren):
De soms ietwat bijzondere mening van René of nu RutgerK die René 's mening afdoet als 'soms kun je beter maar geen mening hebben'. :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 24 jun 2016, 11:49

De markten, fascinerend. Het is nog geen 12.00 uur en inmiddels staat de AEX alweer op de stand van vorige week vrijdag toen er vanuit diezelfde markten nog helemaal geen (eigen gefabriceerde) opiniepeilingen over het wel of niet plaatsvinden van een Brexit bestonden. Boefjes zijn het, allemaal.

Boeiende tijden.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 24 jun 2016, 11:51

Robin schreef:ik vraag me dit nu even af, wat is op den duur 'gevaarlijker' (in de discussie en ook in een democratisch(...) gebeuren):
De soms ietwat bijzondere mening van René of nu RutgerK die René 's mening afdoet als 'soms kun je beter maar geen mening hebben'. :wink:
Wat kort door de bocht van mij maar ik bedoel dat we ons soms gedwongen voelen een mening te moeten hebben. Het is bijna een doodzonde om geen mening te hebben maar anderen voor je te laten regeren.

Tom

Bericht door Tom » 24 jun 2016, 11:56

Of het een goede beslissing is voor UK weet ik niet. Ik ken hun economie en regering niet goed genoeg om daar een goed oordeel over te hebben. Ik denk dat ze wel een iets lastigere periode tegemoet gaan (kleine crisis), maar het rampenscenario van EU-voorstanders zal niet komen.

Voor de EU als geheel zal het nooit een goede beslissing zijn. Dit moet ze niet te vaak gebeuren, want dat maakt het geheel ook aan het wankelen.

Voor landen die ook zouden overwegen eruit te stappen is dit wel goed nieuws, kunnen we kijken wat het doet in plaats van speculeren.

Ik ben wel voor een EU-achtige constructie, maar graag alleen met landen die meer gelijkenis vertonen met ons. Maak er een Noord-EU en Zuid-EU van. Ik denk dat de contrasten nu te groot zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2016, 12:21

RutgerK schreef:
Ben toch wel benieuwd René hoe ongunstig de EU voor jou is geweest als je alles bij elkaar neemt?
Voor mij direct persoonlijk niet echt ongunstig, al ben ik het persoonlijk met heel wat zaken niet eens.
Ik ga er bv persoonlijk liever iets op achteruit qua financiën dan te worden gecommandeerd een door niet gekozen EU figuren die heel veel geld kosten e.d. en grenzen weghalen en ons van alles wat door de strot drukken bewijze van.

Ik praat niet alleen voor mezelf, ik praat voor een 'mooi' Nederland met hun eigen regeltjes wat het beste is voor ons land, zelf :ongeveer als: regeren zelf bepalen wat er wel of niet gebeurt in NL, weg met die open grenzen en al dat geld naar Brussel e.d.
was het nou zo slecht ten tijde van bv de EEG? gewoon Europa en Europa blijft wel, gooi niet van alles in de mix zeg maar.

Je gooit ook geen schapen bij de wolven of kikkers bij de reigers, zoveel verschillende landen en talen en mensen, houd dat wat past beter bij elkaar en dan kunnen we nog altijd samen met elkaar omgaan en of samen overleggen wat bv goed zou zijn voor Europa, als vrienden of als goede buren bewijze van.

wie bovenstaande nog snapt mag blijven :tooth: lol.

Luco

Bericht door Luco » 24 jun 2016, 12:30

Stilstand is achteruitgang.

Maar ik denk dat werkelijk niemand kan voorzien of dit goed of slecht is voor Engeland, voorlopig gaan ze nu eerst twee jaar onderhandelen over hoe of wat.
Dus het gaat minstens 5 tot 10 jaar duren voor er bekend is of het gunstig is voor Engeland, en in die tijd kan de wereld alweer zo veranderd zijn dat het ook weer niks zegt.

Hielke

Bericht door Hielke » 24 jun 2016, 12:33

Goede speech van Boris. Daar stond een staatsman.

Wat spookt er op dit moment door mijn hoofd?

1. Farage die enkele jaren geleden tegen Van Rompuy zegt "Who are you?", terwijl bijna een ieder op dat moment ook denkt "wie is die pennenlikker?". Killing voor Brussel. Zo ondemocratisch kan het toch niet bedoeld zijn.

2. Merkel die onder het mom van de Duitse 'Wiedergutmachung' de Europese deur voor kanslozen en zij die het in eigen land verbruid hebben heeft opengezet. Waanzin! Dit op een moment dat de beschaafde wereld klaar is met de Islam. Wat doet Rutte nu? Blijft ie onder haar vleugel z'n kop in het zand steken?

3. Oorlog. Je kunt je met de huidige Europese budgetten voor defensie bijna niet voorstellen dat naties nog wat manschappen, vliegtuigen en tanks kunnen mobiliseren. Maar ik kon me in 1991 het latere gedoe op de Balkan ook niet voorstellen. Laat Nederland aub Atlantisch (bondgenootschap NAVO, USA) blijven denken.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2016, 12:39

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jun 2016, 12:51

Er was geen eenheid in Europa

Er is geen eenheid in Europa

Er komt geen eenheid in Europa

Lees eenheid als een unie waarin zowel fiscaal, monetair, juridisch en defensie nooit onder Brussels bevel zullen vallen, kortom; de nationale bevoegdheid op voornoemde terreinen ontneemt.

Hebben we het nog niet eens over de culturele verschillen en denkwijzen, dat maakt het een mission impossible

Ik ben absoluut tegen schaalvergroting, absoluut voor een Brexit

frankie

Bericht door frankie » 24 jun 2016, 12:57

Ik weet niet echt of ik nu voor of tegen een Brexit ben, maar wat ik wel opvallend vind is de verschillen tussen de ouderen en de jongeren. Van de 65+ers daar heeft blijkbaar meer dan 60% out gestemd en van de 18-25 jarigen slechts 24%. De ouderen hebben nu dus feitelijk de toekomst van de jongeren bepaald :roll:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 jun 2016, 13:16

En hoeveel % van de stemmers was 65+, en hoeveel 18-25?

Plaats reactie