Pagina 61 van 81
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 27 aug 2019, 23:57
door Spijkerhard
Oh, ja, bij 30graden houden de remmen het wel 2 ronden vol op Zandvoort

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 00:06
door DF-user-13935
Spijkerhard schreef: 27 aug 2019, 23:53
Jongens, als jullie in een M3P willen rijden, het aanbod staat nog steeds. Overdag in Rotterdam, daarna in Gorinchem. Koffie staat bijna klaar.
Ik heb interesse.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 00:12
door Hielke
@Metoo.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 00:22
door Spijkerhard
Geinteresseerden appen me even op gekkengetal, drie 2 een en weer omhoog tot vier, nul6 ervoor natuurlijk. Prikken we een dag en tijdstip. Weekend kan meestal ook wel.
Indien tijd over kom in 14 09 naar de meet, als men geen bezwaar heeft tegen een EV.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 00:47
door Andre
Bijtellingspercentage elektrische auto: De bijtelling voor nieuwe elektrische auto’s verdubbelt in 2020 naar 8 procent over de eerste 45.000 euro van de cataloguswaarde. De bijtelling wordt vervolgens verhoogd naar 12 procent over de eerste 40.000 euro van de cataloguswaarde in 2021, 16 procent in 2022 en 17 procent in 2025. Vanaf 2026 geldt voor een elektrische auto voor de gehele cataloguswaarde een bijtelling van 22 procent gelijk aan een conventionele
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 01:16
door Spijkerhard
Dat is bekend Andre. Komt voort uit "klimaat akkoord".
Je bijtellingspercentage geld echter voor 5 jaar, dus moment van aanschaf hierboven bepaalt je bijtelling voor 5 jaar
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 09:38
door Wimo
Spijkerhard schreef: 27 aug 2019, 23:57
Oh, ja, bij 30graden houden de remmen het wel 2 ronden vol op Zandvoort
Zou dit helpen ?
https://insideevs.com/news/339763/watch ... a-model-3/
Over de stoelen.. ze zijn te kort. Zitten prima maar zijn echt een stuk korter dan de stoelen uit BMW's / Audi's. Ik ga dit zelf oplossen door de stoelen te laten modificeren en meteen overtrekken met leer..
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 09:44
door Tristan
Spijkerhard schreef: 28 aug 2019, 01:16
Dat is bekend Andre. Komt voort uit "klimaat akkoord".
Je bijtellingspercentage geld echter voor 5 jaar, dus moment van aanschaf hierboven bepaalt je bijtelling voor 5 jaar
Maar als je nu volgend jaar een EV aanschaft met een toelatingsdatum in 2019? Geldt dan nog steeds de 4% dan nog voor 4 jaar? Of is datum van aanschaf leidend?
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 10:09
door Wimo
Datum kenteken afgifte. 4.x jaar dus.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 10:12
door JWdrive
Wimo schreef: 28 aug 2019, 10:09
Datum kenteken afgifte. 4.x jaar dus.
Idd, daarom ook die aandacht paar weken geleden van import van EVs die nog in de lage bijtellingscategorie vallen.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 10:12
door JWdrive
Spijkerhard schreef: 27 aug 2019, 23:57
Oh, ja, bij 30graden houden de remmen het wel 2 ronden vol op Zandvoort
Wow, had wel iets meer verwacht van de Performance (Brembo) remmerij onder de P. Fading, zacht pedaal?
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 10:29
door indobesar
ErikS schreef: 27 aug 2019, 07:25
indobesar schreef: 26 aug 2019, 16:27
Tsja niks nieuws. Een Skoda SuperB met de allure van een Audi A6 voor de prijs van een Golf. En zo zijn er nog talloze voorbeelden.
Heb je er nou al in gereden Robin?
Ion, jij zou wel een Model 3 willen rijden of niet?
Absoluut! Stuurt echt leuk en prima gezinsauto kwa ruimte. Ik zou het kiezen boven elke "niet-speciale" bezine auto. De 130i zou ik er wel naast houden, puur omdat dit een DF-parel is.
Helaas geen entrepeneur of 68K beschikbaar voor een auto, dus het blijft theoretisch.
Twist of Spijker kunnen inmiddels wel praktijkervaringen delen.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 13:50
door Spijkerhard
JWdrive schreef: 28 aug 2019, 10:12
Spijkerhard schreef: 27 aug 2019, 23:57
Oh, ja, bij 30graden houden de remmen het wel 2 ronden vol op Zandvoort
Wow, had wel iets meer verwacht van de Performance (Brembo) remmerij onder de P. Fading, zacht pedaal?
Zacht, wegzinkend pedaal, en -dat dan weer wel- een waarschuwing voor oververhitte remmen in het display. Na 2 ronden bij het ingaan van de Tarzanbocht. Dat zachte pedaal leek wel kunstmatig opgewekt, of het was meteen goed raak. Uitrijdt rondje van gemaakt...
Voordeel was wel dat je zonder remmen nog prima vertraagd, maar je maakt dan natuurlijk geen competitief rondje
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 13:53
door Hielke
Zou een met standaard remmerij uitgeruste M3/M4 dat beter gedaan hebben wanneer je op vol tempo twee ronden Zandvoort doet? Ik denk het niet.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 13:54
door Spijkerhard
Wimo schreef: 28 aug 2019, 10:09
Datum kenteken afgifte. 4.x jaar dus.
?
Nog steeds 5x12 = 60 maanden neem ik aan, dus 5.0 jaar. Of begrijp ik dat verkeerd?
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 13:54
door Kadett
Kan het ook niet zijn dat de accu of spannings regelaars te heet worden die regeneratief remmen beïnvloeden waardoor je minder gecombineerde remkracht hebt?
Blijft toch een fors gewicht met 1800kg op zandvoort.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 13:56
door Spijkerhard
Hielke schreef: 28 aug 2019, 13:53
Zou een met standaard remmerij uitgeruste M3/M4 dat beter gedaan hebben wanneer je op vol tempo twee ronden Zandvoort doet? Ik denk het niet.
Met mijn Alpina B10, 100kg lichter, houd ik het ongeveer 7 ronden vol, en daar zitten geen aangepaste remmen op.
Bij Tesla heet de instelling dan ook track mode, nog geen competition mode....
1930kg volgens kenteken
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 13:58
door Spijkerhard
Kadett schreef: 28 aug 2019, 13:54
Kan het ook niet zijn dat de accu of spannings regelaars te heet worden die regeneratief remmen beïnvloeden waardoor je minder gecombineerde remkracht hebt?
Blijft toch een fors gewicht met 1800kg op zandvoort.
Met volle polle remmen heeft de Tesla nagenoeg geen tijd om regeneratief te remmen

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 14:14
door indobesar
Heb je ook rondje op video via de dashcam?

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 14:51
door Kadett
Spijkerhard schreef: 28 aug 2019, 13:56
Hielke schreef: 28 aug 2019, 13:53
Zou een met standaard remmerij uitgeruste M3/M4 dat beter gedaan hebben wanneer je op vol tempo twee ronden Zandvoort doet? Ik denk het niet.
Met mijn Alpina B10, 100kg lichter, houd ik het ongeveer 7 ronden vol, en daar zitten geen aangepaste remmen op.
Bij Tesla heet de instelling dan ook track mode, nog geen competition mode....
1930kg volgens kenteken
Toch raar want ledig gewicht zou rond de 1830kg zijn, bij 'normale' auto's komt daar dus 100kg aan brandstof, olie en vloeistoffen bij. Maar dat zijn dingen die ontbreken in een Model 3. Dus ledig gewicht = rijklaar gewicht en niet +100kg. Dit gaat nog wat worden als er MRB op komt.
Maar dan vind ik het niet gek dat de remmen het niet uithouden, volle polle moeten remmen voor de tarzanbocht terwijl je met 220kmh aan komt zetten met eventueel dus wel 1930kg.
Kan de specificaties van de rotors niet vinden, ergens op een forum lees ik 350mm maar nergens concrete data. Als 350mm zou zijn is het toch aardig onderbemeten.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 14:55
door Wimo
Spijkerhard schreef: 28 aug 2019, 13:54
Wimo schreef: 28 aug 2019, 10:09
Datum kenteken afgifte. 4.x jaar dus.
?
Nog steeds 5x12 = 60 maanden neem ik aan, dus 5.0 jaar. Of begrijp ik dat verkeerd?
Als je in 2020 een 2019 auto aanschaft zal je nooit 5 jaar krijgen. Vanaf 1 Jan 2020 verlies je dagelijks een deel van je 5 jaar

Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 16:37
door Spijkerhard
Yep, kwartje valt, Wimo
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 28 aug 2019, 16:46
door Spijkerhard
https://teslacorsa.com/tesla-model-3-pe ... ro-driver/
Ik denk dat ik voor de BBK hier maar inspiratie moet gaan opdoen... link hierboven gaat uit van standaard remmen, niet de al aanwezige Brembo set, die is rood.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 29 aug 2019, 10:34
door Downforce Hans
https://www.ad.nl/binnenland/absolute-n ... ~a8847d93/
En maar schreeuwen dat we meer elektrisch moeten gaan rijden.......het net kan het nu al bijna niet meer aan.
Re: Tesla Model 3
Geplaatst: 29 aug 2019, 10:41
door SlowCo