Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Snipe

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 00:27

Dat het in andere landen er barbaars aan toegaat wil niet zeggen dat we er hier dan ook maar mee moeten stoppen.

Tom

Bericht door Tom » 17 jun 2010, 00:36

Snipe schreef: Zulke capriolen maken het wel begrijpelijker. Ik woon in Amsterdam-West en heb een tijd in Nieuw-West en Zuidoost gewerkt en ik heb eigenlijk nooit wat schokkends meegemaakt. Daardoor heb ik juist weer het beeld dat het allemaal wel wat overdreven wordt, door iemand uit Limburg nota bene.
Nouja als ik Opsporing gezocht kijk is het duidelijk voor mij. Kun je moeilijk ontkennen dat er meer dan regelmatig mensen van niet-Nederlandse komaf in de fout gaan. Is ook gewoon met cijfers aan te tonen.
Dat wil niet zeggen dat je ze gelijk moet 'terugsturen', maar het zou al schelen als de politiek eens daarover durft te praten ipv krampachtig dat onderwerp te vermijden.. dan los je het nooit op. Als hier veel buurtbewoners last hebben van rondhangende jeugd met scooters dan noemen ze dat ook bij de naam en zoeken ze ook naar een oplossing in de vorm van een vaste hangplek voor de jeugd. Maarja de jeugd voelt zich niet gediscrimineerd als we het hebben over hangjongeren.

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 00:37

Zulke capriolen maken het wel begrijpelijker. Ik woon in Amsterdam-West en heb een tijd in Nieuw-West en Zuidoost gewerkt en ik heb eigenlijk nooit wat schokkends meegemaakt
Ik heb 2 jaar bij mercatorplein en 6 jaar in Z-O gewoond en nooit problemen gehad. In Friesland is het vaak een stuk agressiever.
Ik loop liever over het Leidseplein om 3 uur 's nachts dan over de nieuwstad.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 00:47

Ja, ik kijk verder nooit naar Opsporing Verzocht. Wel werkte ik een tijdje in een kantoor naast het terrein van de Hells Angels en wat daar het terrein op reed zag er niet uit als moslimbroeders. Ook de bekende zakenman Willem Holleeder werd daar regelmatig gesignaleerd en komt eveneens voort uit "de joods-christelijke traditie van Nederland".

Als het wél Turken of Marokkanen of Fransozen of Engelsen zijn die een belangrijker aandeel hebben in de criminaliteit, dan kun je daar wat aan doen. De vraag is dan of je het strenger aan moet pakken of al een paar stappen eerder iets moet proberen te doen, om te zien of je zo kunt voorkomen dat ze het doen.

.....maar dan nog. Of het er nou 10 zijn of 100 of 1.000 of 10.000, dan nog geeft het geen pas om al die honderdduizenden moslims als potentiële terroristen weg te zetten.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 00:55

Snipe schreef:
.....maar dan nog. Of het er nou 10 zijn of 100 of 1.000 of 10.000, dan nog geeft het geen pas om al die honderdduizenden moslims als potentiële terroristen weg te zetten.
doen ze ook niet als je goed luistert, maar sommige van bepaalde groepen reageren net als bepaalde vrouwen... :wink:
je noemt een ding wat niet "goed" is of niet "mooi" en dan ist gebeurt met je :mrgreen:

probeer eens meer te relativeren wat zo'n iemand zegt, als ik zeg die kut marokanen bv dan bedoel ik niet de goed willende marokanen maar alleen die kut marokanen :wink:
je mag toch aannemen dat iemand een beetje zelfkennis heeft...
dus als we zeggen die klote terror moslims, bedoelen we die klote terror moslims, niet die goedwillende en vol liefde en wijsheid en gelijke rechten moslims.
als we zeggen die kut hollanders, bedoelen we die kuthollanders en niet die of de rest...maar dat snappen velen niet :angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 00:59

GTRene schreef:probeer eens meer te relativeren wat zo'n iemand zegt, als ik zeg die kut marokanen bv dan bedoel ik niet de goed willende marokanen maar alleen die kut marokanen :wink:
dus als we zeggen die klote terror moslims, bedoelen we die klote terror moslims, niet die goedwillende en vol liefde en wijsheid en gelijke rechten moslims.
als we zeggen die kut hollanders, bedoelen we die kuthollanders en niet die of de rest...maar dat snappen velen niet :angel:
Als jij dat zegt of iemand in de kroeg, dan snap ik echt wel dat je dat bedoelt. Als je het programma van Wilders leest, staat het daar zo algemeen omschreven dat je je af gaat vragen of hij het óók zo bedoelt. Op basis van zijn verkiezingsprogramma zeg ik: nee, dat is niet hoe Wilders het bedoelt.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 01:05

Snipe schreef:
GTRene schreef:probeer eens meer te relativeren wat zo'n iemand zegt, als ik zeg die kut marokanen bv dan bedoel ik niet de goed willende marokanen maar alleen die kut marokanen :wink:
Als jij dat zegt of iemand in de kroeg, dan snap ik echt wel dat je dat bedoelt. Als je het programma van Wilders leest, staat het daar zo algemeen omschreven dat je je af gaat vragen of hij het óók zo bedoelt. Op basis van zijn verkiezingsprogramma zeg ik: nee, dat is niet hoe Wilders het bedoelt.
Echter als je zijn TV uitleg ziet als mensen daarop vragen stellen noemt hij het wel zo, waar of niet? dan legt ie duidelijk uit wat hij bedoelt...
ben het met je eens dat ie sommige zaken anders of beter kan omschrijven :wink:
wellicht leert ie dat nog door het wel te noemen maar ook wat preciezer eventueel uitlegt welke doelgroep of deel daarvan, en dat uit zichzelf zonder dat iemand daar weer wat over hoeft te vragen...(voor sommige mensen wel goed denk ik zo) :forum:

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 01:12

Rene, het is ongeveer hetzelfde als zeggen dat alle (jong)WAO'ers profiteurs en uitbuiters zijn en als daar commentaar op komt zeggen dat het maar om sommige gaat.

Hij gebruikt de opmerkingen islam, marokkanen, criminelen en straatterroristen door elkaar en gooit het daarmee op 1 hoop terwijl dat erg verschillende problemen zijn. Ja allochtone jeugd is oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers maar diezelfde klerejochies kun je niet onder de noemer islam gooien en dat doet wilders wel.
De meeste moslims zijn gewoon nette mensen, net als christenen. De criminele allochtonen zijn een totaal ander probleem wat niets met de islam te maken heeft en die moet je dus ook gewoon aanpakken.

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jun 2010, 01:15

Op tv lijkt Wilders vaak best heel redelijk. Bij iemand die in de Tweede Kamer zit, moet je echter afgaan op wat hij daar zegt - en in zijn verkiezingsprogramma natuurlijk.

Dat doet 'ie dus wel goed. Zo'n programma leest geen hond en er is natuurlijk ook niemand die naar Politiek24 of het wekelijkse vragenuurtje gaat kijken. Blijft dus over: de soundbites, de tv-optredens en de optredens in het land. Dat doet Wilders geweldig, hij is op dat gebied een van de beste mensen die je in de Kamer kunt vinden.

Je moet er toch niet aan denken dat de PvdA een politicus vindt die dat net zo goed doet :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 01:19

:mrgreen:

ik ga naar men nest :goodnight:

morgen weer een dag, :D

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 jun 2010, 08:27

HansD schreef:Rene, het is ongeveer hetzelfde als zeggen dat alle (jong)WAO'ers profiteurs en uitbuiters zijn en als daar commentaar op komt zeggen dat het maar om sommige gaat.

Hij gebruikt de opmerkingen islam, marokkanen, criminelen en straatterroristen door elkaar en gooit het daarmee op 1 hoop terwijl dat erg verschillende problemen zijn. Ja allochtone jeugd is oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers maar diezelfde klerejochies kun je niet onder de noemer islam gooien en dat doet wilders wel.
De meeste moslims zijn gewoon nette mensen, net als christenen. De criminele allochtonen zijn een totaal ander probleem wat niets met de islam te maken heeft en die moet je dus ook gewoon aanpakken.
+300

zo is het precies, het gemak waarmee hij de islam noemt als hij criminele of
niet-integrerende allochtonen uit marokko bedoelt, is dom en onnodig kwetsend

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 09:55

hij moet/kan het wat anders brengen das een feit, dat doet hij nu soms ook wel maar dan moet je gericht vragen...

hopelijk doet ie dat ook vaker uit zichzelf (gebeurt ook steeds vaker) want wat zaken veranderen/aanpakken/benoemen is welkom, als hij 10 schreeuwt en zeg 4<>5 haalt heeft ie toch wat gered.

als je zoals vaak gebeurt in NL 4 roept en op 1<>2 uitkomt schiet het niet echt op.

zo, en nu regeren ipv pappen en nathouden :beer:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 17 jun 2010, 10:12

GTRene schreef:hij moet/kan het wat anders brengen das een feit, dat doet hij nu soms ook wel maar dan moet je gericht vragen...
goh, t was een politicus, zei je?

Luco

Bericht door Luco » 17 jun 2010, 10:15

@Ravin

Hij doet het net andersom.

Als je van de andere partijen het programma leest dan denk je, zo dat is duidelijk.
Als dan de partijleden gaan praten wordt alles ineens onduidelijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bij Wilders is het net andersom :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 17 jun 2010, 10:36

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6970 ... html?p=8,1
Van Middelkoop: Koop nu een huis

door Edwin Timmer
DEN HAAG - Demissionair minister Van Middelkoop (Wonen) geeft in reactie op de dramatische daling van het aantal afgeleverde nieuwbouwwoningen in het eerste kwartaal van dit jaar een opmerkelijke koopadvies: "Schaf nu een huis aan, de rente is laag, en als je een beetje marge hebt zou ik het doen," aldus de bewindsman van de Christen Unie.

Van Middelkoop trekt 100 miljoen euro uit om de bouw van zo'n 15.000 huizen aan te slingeren. De aarzeling bij veel woningzoekenden om een hypotheek af te sluiten is volgens hem onterecht. "Ik begrijp dat consumenten op de woningmarkt niet alleen rationeel handelen", aldus de bewindsman. "Maar het is ook op dit moment alleszins verstandig om een huis te kopen, want de rente staat laag."
Afwachten tot bekend is wat een nieuwe regeringscoalitie doet met de hypotheekrenteaftrek vindt Van Middelkoop ook niet nodig. Zo'n eventuele ingreep raakt alleen toekomstige hypotheekcontracten, verwacht de minister. "Het is vrijwel ondenkbaar dat zoiets met terugwerkende kracht zal gelden."
Van Middelkoop zegt "echt geschrokken" te zijn van de duikeling in het aantal afgebouwde corporatiewoningen. Daar is zelfs sprake van een ruime halvering vergeleken bij de eerste drie maanden van 2009. Met de 100 miljoen euro die het kabinet beschikbaar stelt, hoopt de CU-politicus zo'n 500 bouwprojecten, ook van corporaties, op gang te houden. "Het gaat om zo'n zevenduizend euro per huis", zegt Van Middelkoop. Het geld wordt beschikbaar gesteld aan gemeenten die er de prijs van nieuwbouwwoningen of van de grond mee verlagen. Als kopers daardoor overstag gaan, kan een groot project sneller van start. Eerder stak de minister van Wonen al 295 miljoen in de bouwproductie.
Als extra lokkertje voor starters zullen corporaties een deel van hun goedkopere woningen versneld aanbieden, zo heeft hij met hen afgesproken. Daarmee zijn Van Middelkoops maatregelen zo'n beetje op. "Alle andere middelen bedoeld voor de crisisbestrijding, die ik elders nog overhoud, zal ik naar stimulering van de volkshuisvesting schuiven. Er gaat geen geld terug naar de schatkist."

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 10:58

hij moet/kan het wat anders brengen das een feit, dat doet hij nu soms ook wel maar dan moet je gericht vragen..
Ik zie het meer als het bewust zo brengen maar terugkrabbelen als ernaar gevraagd wordt. Hij weet dondersgoed dat 'de' NL'er niet zover doordenkt en met hem meebrult dat de islam het probleem is.

Dan krijg je gewenste maatregelen als geen migranten uit moslimlanden (welke landen vind hij moslimlanden?) opnemen. Hoezo geen immigranten uit moslimlanden meer opnemen? Zijn die 100% crimineel of zo? Zo voel je je ook lekker welkom en dat is waarschijnlijk exact de bedoeling.

Ik ben er ook voor om de immigratie van kansarmen (ex een hoeveelheid tijdelijke vluchtelingen) te beperken maar niet met zo'n botte bijl. Ook uit moslimlanden kunnen artsen ed komen, wellicht zelfs christenen of joden, mogen die dan wel of niet ons land in? En die analfabeet met 2 jaar lagere school uit bijv Israel mag wel hier komen wonen? Bekijk het individueel en niet groepsgewijs zoals Wilders wil.

Daarbij zijn de meeste van die criminele jongeren die een probleem zijn gewoon Nederlander en geen of niet praktiserend moslim. Die moet je aanpakken via de wettelijke mogelijkheden en dat doe je niet door continu op de islam te zeiken.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 jun 2010, 11:08

3 strykes out dan maar invoeren......... samen met een versobering in de gevangenis.

Michel

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2010, 11:17

goed dat je het over een lage rente hebt :mrgreen:

heb maar eens een mailtje verstuurd naar de hypotheek verstrekker of ik het over kan zetten naar een lagere rente...scheelt weer centen, desnoods neem ik wat extra uit men overwaarde om het voor elkaar te krijgen...kan redelijk wat schelen per maad :hmmm:

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 11:30

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6972 ... net__.html

Wat een verassing. Hij geeft de coalitie al net zo snel op als zijn breekpunt en natuurlijk is het de schuld van een ander. Nou wat wil die Wilders graag regeren :roll: .
3 strykes out dan maar invoeren.
Voor ernstige delicten is dat zeker een mogelijkheid.
samen met een versobering in de gevangenis
Ik heb nog nooit vastgezeten maar die gevangenissen zijn een hotelverhalen zet ik altijd mijn vraagtekens bij.

Luco

Bericht door Luco » 17 jun 2010, 11:43

HansD schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/6972 ... net__.html

Wat een verassing. Hij geeft de coalitie al net zo snel op als zijn breekpunt en natuurlijk is het de schuld van een ander. Nou wat wil die Wilders graag regeren :roll: .
Ow ik lees het toch anders dan jij.

En wat betreft die gevangenissen, vergelijk even de gevangenis hier met bv waar Joran nu zit.
Dan zijn het hier inderdaad hotels.

HansD

Bericht door HansD » 17 jun 2010, 11:47

Hoe lees jij het dan?
vergelijk even de gevangenis hier met bv waar Joran nu zit. Dan zijn het hier inderdaad hotels.
Dan wel ja maar wil je zulke gevangenissen hier in NL?

Michel P

Bericht door Michel P » 17 jun 2010, 11:48

Iemand mollesteren, een overval lijkt me zwaar genoeg........ vraag maar eens aan de slachtoffers........

Michel

Tom

Bericht door Tom » 17 jun 2010, 12:00

HansD schreef: Dan wel ja maar wil je zulke gevangenissen hier in NL?
Als ik die beelden uit Vught (en daar kom je niet zomaar) zag bij Peter R de Vries over Koos H, dan krijg ik niet de indruk dat ze het daar zo zwaar hebben. Zoals in Peru hoeft het niet te zijn, maar een gevangenis moet wel een straf zijn die verder gaat dan alleen het ontnemen van je vrijheid. Gewoon back to basics met een paar muren, toilet, bed. Uurtje per dag naar buiten mogen, wat simpel eten en verder hard aanpakken die lui. Gevangenen met een tv en dvd speler op de kamer?! In een simpel hotel moet je voor extra tv zenders vaak nog bijbetalen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 jun 2010, 12:34

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6972 ... net__.html

Wat een verassing. Hij geeft de coalitie al net zo snel op als zijn breekpunt en natuurlijk is het de schuld van een ander. Nou wat wil die Wilders graag regeren
Hoe kan Wilders de coalitie opgeven die

1 nog niet eens begonnen is
2 door het CDA geblokkeerd wordt

??

Ik voorspel bij het in de oppositie komen van de PVV; there`s gonna be hell to pay............

Het zal een Romeo en Julia effect teweeg brengen , die zijn weerga niet kent..............

Luco

Bericht door Luco » 17 jun 2010, 12:44

HansD schreef:
Hoe lees jij het dan?
vergelijk even de gevangenis hier met bv waar Joran nu zit. Dan zijn het hier inderdaad hotels.
Dan wel ja maar wil je zulke gevangenissen hier in NL?
Ik lees dat Wilders graag wil regeren maar Verhagen niet wil omdat die bang is voor zijn schijnheilige achterban.

Plaats reactie