Porsche Boxster Spyder
- Michel P
Re: Porsche Boxster Spyder
Pracht foto's! De traditionele kleuren wit, zilver en zwart doen het voor mij het beste op de Spider. Simpel en tijdloos. Zilver met rood leder, zwart met zwart leder en wit met zwart leder. Enigste optie xenon en klaar.
Michel
Michel
- Apolo2
De Turbo II velgen idd. Naar mijn smaak second best op de Spyder na het origineel.Mark Nauta schreef:Nee, deze is inderdaad bij lange na zo fraai niet.
Jij hebt toch de Turbo wielen? Dit zijn de Carrera velgjes.
Hier trouwens nog een serie foto's van de Boxster Spyder die ik laatst heb gefotografeerd. Was alweer de 4e Spyder die ik voor de lens had. Kan er maar geen genoeg van krijgen!
Zou je een 5e spyder voor de lens ook nog aankunnen

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Zwart is nog niet voorbij geweest, dus laat maar weten t.z.t.
.
Ik had gewoon ook even naar boven kunnen scrollen op de vorige pagina, dan had ik je velgen gezien
. Die staan idd, na de Spyder wielen, erg fraai!

Ik had gewoon ook even naar boven kunnen scrollen op de vorige pagina, dan had ik je velgen gezien

- Mathieu
- Apolo2
Om mijn eigen voorpret enigzins te kanaliseren maar ook om Ferdi weer wat aan het twijfelen te brengen
hier een verlenging van het Spyder draadje.
Gisteren mijn Boxster Spyder na 6 lange maanden wachten in DLD opgehaald voor een keuring bij de RDW. Ik had hem alleen maar op foto's met de Turbo II velgen gezien (hij stond op winterbanden in december) en ik moet zeggen dat de combinatie er IRL zo goed uitziet (misschien wel beter) dan op de foto's. De velgenkleur komt mooi overeen met de kleur van de 'porsche' belettering aan de zijkant. Wellicht dat de velgen een enkele kilo extra gewicht in de schaal leggen maar ik denk dat dat verschil zich voor mij meer tussen de oren zal afspelen dan dat ik het kan waarnemen op de openbare weg.
Er was nog een tweede positieve verrassing en wel dat de kilometerstand niet meer dan 6064km bedroeg. In het koopcontract was een maximale km-stand van 9000km opgenomen en van die stand ging ik ook uit toen ik de auto gisteren ging ophalen. Ik wist dat de auto sowieso stil had gestaan in de eerste barre weken van de winter maar het bleek dat hij nagenoeg heel december en januari niet de straat op heeft gemogen. Minder dan 6000km had het ook niet mogen zijn ivm de BPM regeling (<6000km 100% BPM).
Het plaatsnemen in de kuipstoeltjes was weer een genot, wat zitten ze toch lekker! Da's wel even wat anders dan zo'n sportstoeltje in een 1M
Met 100km voor de boeg op het eendagskenteken heb ik gisteren toch weer even kunnen proeven aan de auto. Enige tijd heb ik getwijfeld tussen een PDK of H6 maar de rit van gisteren heeft me er weer van weten te overtuigen dat de keuze voor de PDK bak de juiste was. Ik dacht niet zonder een sportuitlaat te kunnen en ook dat werd bevestigd, hij klinkt toch net even beter met het klepje open. Goed dus dat hij erop zit. Voor de rest betrapte ik me er wederom op dat de rit uitmonde in een speelkwartier voor een "volwassen" kind ipv vervoer van A naar B.
De enige teleurstelling van de dag kwam eigenlijk van de douane. Ik heb de laatste jaren enkele nieuwe auto's uit DLD geimporteerd en tot en met de laatste keer kon je de BPM gewoon ter plekke pinnen zodat je asap het kenteken thuis zou krijgen. Blijkbaar is hier verandering in gekomen. Nadat eerst 45 minuten lang mijn BPM aangifte was uitgeplozen en geconcludeerd was dat deze klopte werd mij verteld dat er op een centrale lokatie a.d.h.v. het chassinr. nogmaals alles gecontroleerd zou worden waarna ik een definitieve BPM beschikking zou krijgen. Daar werd tevens bij verteld dat het op betreffende afdeling momenteel erg druk was vanwege verschillende vrije dagen in de afgelopen periode en de verwerking dus op zich kon laten wachten. Het wordt dus nu 5+x werkdagen wachten op een kenteken. Je vraagt je af waarom er eerst ter plekke een uitgebreide check plaatsvindt en deze later nog eens overgedaan wordt adhv het chassinr. Bij mijn voorlaatste aangifte werd nog ter plekke adhv chassinr gecontroleerd
Maar goed het mag de pret niet drukken, dan heb ik nog ruim de tijd om te oefenen met het tentje op de auto te zetten en er weer vanaf te halen
Fotosessies volgen zodra de definitieve platen erop zitten maar verwacht geen kwaliteit die ook maar een schimp is van Nauta's foto's. Ik zal echter mijn best doen een goede impressie te geven
Ik denk dat Mark sowieso in de loop van het jaar eens aan de slag moet om m'n auto vast te leggen voor de eeuwigheid.
Groetjes!

Gisteren mijn Boxster Spyder na 6 lange maanden wachten in DLD opgehaald voor een keuring bij de RDW. Ik had hem alleen maar op foto's met de Turbo II velgen gezien (hij stond op winterbanden in december) en ik moet zeggen dat de combinatie er IRL zo goed uitziet (misschien wel beter) dan op de foto's. De velgenkleur komt mooi overeen met de kleur van de 'porsche' belettering aan de zijkant. Wellicht dat de velgen een enkele kilo extra gewicht in de schaal leggen maar ik denk dat dat verschil zich voor mij meer tussen de oren zal afspelen dan dat ik het kan waarnemen op de openbare weg.
Er was nog een tweede positieve verrassing en wel dat de kilometerstand niet meer dan 6064km bedroeg. In het koopcontract was een maximale km-stand van 9000km opgenomen en van die stand ging ik ook uit toen ik de auto gisteren ging ophalen. Ik wist dat de auto sowieso stil had gestaan in de eerste barre weken van de winter maar het bleek dat hij nagenoeg heel december en januari niet de straat op heeft gemogen. Minder dan 6000km had het ook niet mogen zijn ivm de BPM regeling (<6000km 100% BPM).
Het plaatsnemen in de kuipstoeltjes was weer een genot, wat zitten ze toch lekker! Da's wel even wat anders dan zo'n sportstoeltje in een 1M

De enige teleurstelling van de dag kwam eigenlijk van de douane. Ik heb de laatste jaren enkele nieuwe auto's uit DLD geimporteerd en tot en met de laatste keer kon je de BPM gewoon ter plekke pinnen zodat je asap het kenteken thuis zou krijgen. Blijkbaar is hier verandering in gekomen. Nadat eerst 45 minuten lang mijn BPM aangifte was uitgeplozen en geconcludeerd was dat deze klopte werd mij verteld dat er op een centrale lokatie a.d.h.v. het chassinr. nogmaals alles gecontroleerd zou worden waarna ik een definitieve BPM beschikking zou krijgen. Daar werd tevens bij verteld dat het op betreffende afdeling momenteel erg druk was vanwege verschillende vrije dagen in de afgelopen periode en de verwerking dus op zich kon laten wachten. Het wordt dus nu 5+x werkdagen wachten op een kenteken. Je vraagt je af waarom er eerst ter plekke een uitgebreide check plaatsvindt en deze later nog eens overgedaan wordt adhv het chassinr. Bij mijn voorlaatste aangifte werd nog ter plekke adhv chassinr gecontroleerd

Maar goed het mag de pret niet drukken, dan heb ik nog ruim de tijd om te oefenen met het tentje op de auto te zetten en er weer vanaf te halen

Fotosessies volgen zodra de definitieve platen erop zitten maar verwacht geen kwaliteit die ook maar een schimp is van Nauta's foto's. Ik zal echter mijn best doen een goede impressie te geven

Groetjes!
Laatst gewijzigd door Apolo2 op 12 mei 2011, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
WELKOM bij de Spyder club! Heel veel (rij)plezier gewenst met je fantastische auto! En ook nog eens geluk met de km stand! Ben heel benieuwd naar de foto's en of je net zo gek op de Spyder gaat worden als ik...
Wat betreft BPM/douane; het is voorbij met de kans op "geluk" bij het invoeren van je auto door een goed gehumeurde/slecht geinformeerde ambtenaar die graag snel naar huis wil of geen fax naar een importeur kon sturen...dit soort auto's moeten nu op een centrale plaats nog een keer gecontroleerd worden (de ambtenaar controleert de ambtenaar), en echt alle gegevens van de chassisnummeruitdraai worden nu op BPM-plichtige opties gecontroleerd en afgeprijsd, altijd (desnoods door nog een paar dagen op de informatie van de importeur te wachten). Heb hetzelfde net ook achter de rug en had me er ook al over verbaasd.
Wat betreft BPM/douane; het is voorbij met de kans op "geluk" bij het invoeren van je auto door een goed gehumeurde/slecht geinformeerde ambtenaar die graag snel naar huis wil of geen fax naar een importeur kon sturen...dit soort auto's moeten nu op een centrale plaats nog een keer gecontroleerd worden (de ambtenaar controleert de ambtenaar), en echt alle gegevens van de chassisnummeruitdraai worden nu op BPM-plichtige opties gecontroleerd en afgeprijsd, altijd (desnoods door nog een paar dagen op de informatie van de importeur te wachten). Heb hetzelfde net ook achter de rug en had me er ook al over verbaasd.
-
Hé Ron, je mist een documentaire over de XJ op National Geographic op het moment 
Veel succes met wachten Apolo. Ik heb destijds een kleine 3 weken moeten wachten onder het oude regime op het kenteken, toen was het dus niet veel beter ben ik bang.

Veel succes met wachten Apolo. Ik heb destijds een kleine 3 weken moeten wachten onder het oude regime op het kenteken, toen was het dus niet veel beter ben ik bang.
- GTRene
weer zo'n DF coureur er bij

-
Heb op woensdag 4 mei j.l. een auto ter keuring aangeboden, was vroeg dus als 6e aan de beurt. 's-Middags op een ander kantoor bij douane aangeboden omdat de bezetiing op kantoor A wat ondermaats was en duidelijk met verkeerde been uit bed gestapt. BPM aanslag kwam per email binnen op maandag 9 mei, is dezelfde dag met spoed betaald. Kenteken kwam vandaag (donderdag 12 mei) binnen. Morgenochtend platen halen.... Dus het kan idd ff duren!Apolo2 schreef:De enige teleurstelling van de dag kwam eigenlijk van de douane. Ik heb de laatste jaren enkele nieuwe auto's uit DLD geimporteerd en tot en met de laatste keer kon je de BPM gewoon ter plekke pinnen zodat je asap het kenteken thuis zou krijgen. Blijkbaar is hier verandering in gekomen. Nadat eerst 45 minuten lang mijn BPM aangifte was uitgeplozen en geconcludeerd was dat deze klopte werd mij verteld dat er op een centrale lokatie a.d.h.v. het chassinr. nogmaals alles gecontroleerd zou worden waarna ik een definitieve BPM beschikking zou krijgen. Daar werd tevens bij verteld dat het op betreffende afdeling momenteel erg druk was vanwege verschillende vrije dagen in de afgelopen periode en de verwerking dus op zich kon laten wachten. Het wordt dus nu 5+x werkdagen wachten op een kenteken. Je vraagt je af waarom er eerst ter plekke een uitgebreide check plaatsvindt en deze later nog eens overgedaan wordt adhv het chassinr.
- Tom van H.
Philip ook aan het oranje monster?steve smith schreef: Heb op woensdag 4 mei j.l. een auto ter keuring aangeboden, was vroeg dus als 6e aan de beurt. 's-Middags op een ander kantoor bij douane aangeboden omdat de bezetiing op kantoor A wat ondermaats was en duidelijk met verkeerde been uit bed gestapt. BPM aanslag kwam per email binnen op maandag 9 mei, is dezelfde dag met spoed betaald. Kenteken kwam vandaag (donderdag 12 mei) binnen. Morgenochtend platen halen.... Dus het kan idd ff duren!
- Sperdy

Leukste betaalbare funkar in mijn beleving van dit moment. Goed gedaan. Veel plezier met deze heerlijke auto. Kan mij wel voorstellen dat voor sommigen het uiterlijk 'te girly' is, misschien wel een beetje Amerikaans ook (what ever that may be). Als je dat allemaal niet stoort - mijn dus niet - dan heb je met de Spyder misschien wel de beste/leukste en (enigszins) betaalbare topkwaliteit funauto die er is. Ja, dat denk ik echt.
- Apolo2
Op zulke termijnen gok ik ook een beetje, dan zou ik eind volgende week het kenteken kunnen laten maken (maar wel balen dat ik heel het weekend in Amsterdam zit voor een communiesteve smith schreef: Heb op woensdag 4 mei j.l. een auto ter keuring aangeboden, was vroeg dus als 6e aan de beurt. 's-Middags op een ander kantoor bij douane aangeboden omdat de bezetiing op kantoor A wat ondermaats was en duidelijk met verkeerde been uit bed gestapt. BPM aanslag kwam per email binnen op maandag 9 mei, is dezelfde dag met spoed betaald. Kenteken kwam vandaag (donderdag 12 mei) binnen. Morgenochtend platen halen.... Dus het kan idd ff duren!

Tja vrouwenauto, iemand moet dat eens definiëren voor me. Ik vind de standaard Boxster een "vrouwenauto" althans niets voor mij maar de Spyder weer juist niet. Ik ben niet bang voor vrouwen dus ook niet voor een vrouwenautoFerdiACS1 schreef:Fantastische Porsche!
Leukste betaalbare funkar in mijn beleving van dit moment. Goed gedaan. Veel plezier met deze heerlijke auto. Kan mij wel voorstellen dat voor sommigen het uiterlijk 'te girly' is, misschien wel een beetje Amerikaans ook (what ever that may be). Als je dat allemaal niet stoort - mijn dus niet - dan heb je met de Spyder misschien wel de beste/leukste en (enigszins) betaalbare topkwaliteit funauto die er is. Ja, dat denk ik echt.

Trouwens het houdt me bezig dat je om een kleine 20 minuten van mijn thuis a.s. donderdag met een 1M je ronde maakt :playcar: , in elk geval even de 3 betonbanen van de A4 gebruiken en voor wat bochtige wegen Roetgen, Simmerath, Einruhr volgen.....en als je dan toch al op weg bent maar meteen door naar Adenau

- Sperdy
Dat Girly is - denk ik - de ronde vormen van de auto. Hij oogt ook wat lief en niet zo spectaculair. En als Jeremy zegt dat de voor- en achterkant wel erg look-a-like zijn van een Boxster, ja, dan moet ik 'm wel een beetje gelijk geven. En met het hoedje dicht, is de Boxster, eigenlijk qua looks een 'fail' voor mij. Open vind ik de Boxster - non spyder- de mooiste Boxster.
De Spyder, however, is andere koek. Die ziet er gesloten leuk uit en 'open' ook. Alleen die bulten, daar ben ik niet helemaal weg van in de open versie. Maar wat boeit het. Het rijden in dat ding is fenomenaal.
Ja, volgende week rijden in de 1M. Een week later nog een keer. Ja, erg leuk. Ik ga rijden in Duitsland met een groep 1M-ers op uitnodiging van Kohl/Schnitzer (via mijn bedrijf) olvv. twee Schnitzer (ex?)-coureur rijders Augusto Farfus (volgens mij rijdt die nog voor Schnitzer team in de WTCC) en Manfred Wolfgarten (een ouwe knar
). Daar zeg ik geen nee tegen, zeker toen ik zei dat ik 'in ben' voor een 1M. Dus ik mag planken met dat ding. Volgens Schnitzer is de 1M beter dan de ACS1 qua rijeigenschappen. Opmerkelijk niet?
Voor mij is op dit moment Porsche Boxster Spyder het leukste cadeautje dat ik mijzelf kan geven. Naar die auto gaat mijn gevoel uit. punt.
. Ik ben zelfs een beetje opzoek naar een wat pittige kleurcombinatie (er is veel mogelijk bij Porsche). BIjvoorbeeld een knallend blue* met zwarte velgen, of een knallende groen met zwarte velgen. MAn, wat kun je die auto een leuke buitenkant meegeven. Maar de auto is alleen geschikt als mooi weer auto. Een bij-auto, zoals je ook een bij-vrouw hebt ... Iedereen die zegt je kunt rustig 60.000 pj rijden in dat ding, zeer geschikt voor alledaags etc, lult volledig uit z'n nek. Want dat zit er gewoon niet in. Zeker niet met het klimaat in Nederland. Een 1M is natuurlijk wel een goed compromis tussen alledaags en fun. De 1M is een heerlijke sportauto en ook nog eens zeer goed in te zetten voor het dagelijks. Met een 1M rij je wel 60.000 pj als je zou willen. Kun je mee op vakantie. Zaterdagse boodschappen vol stouwen, met 4 mensen er in. Topkoffer erop met campingzooi. Skiekoffer en door de Zwitserse sneeuw stampen. Allemaal geen probleem, Ik weet waar ik het over heb, ik rijd een coupe 1 serie al ruim 3 jaar. Probeer maar eens een topkoffer op een Spyder .....
Het is dus duidelijk, of een 1M, of een Spyder (met - doe maar wat - een Fiat Panda er naast). Ik ben er nog niet uit, maar dat is wel duidelijk ...

*
(naar voorbeeld van een 911)
Spyder velgen/kleur/interieur die ik het mooist vind, en kan besteld worden:

De Spyder, however, is andere koek. Die ziet er gesloten leuk uit en 'open' ook. Alleen die bulten, daar ben ik niet helemaal weg van in de open versie. Maar wat boeit het. Het rijden in dat ding is fenomenaal.
Ja, volgende week rijden in de 1M. Een week later nog een keer. Ja, erg leuk. Ik ga rijden in Duitsland met een groep 1M-ers op uitnodiging van Kohl/Schnitzer (via mijn bedrijf) olvv. twee Schnitzer (ex?)-coureur rijders Augusto Farfus (volgens mij rijdt die nog voor Schnitzer team in de WTCC) en Manfred Wolfgarten (een ouwe knar

Voor mij is op dit moment Porsche Boxster Spyder het leukste cadeautje dat ik mijzelf kan geven. Naar die auto gaat mijn gevoel uit. punt.

Het is dus duidelijk, of een 1M, of een Spyder (met - doe maar wat - een Fiat Panda er naast). Ik ben er nog niet uit, maar dat is wel duidelijk ...

*
(naar voorbeeld van een 911)
Spyder velgen/kleur/interieur die ik het mooist vind, en kan besteld worden:
- Apolo2
Van dittum dus:FerdiACS1 schreef: Voor mij is op dit moment Porsche Boxster Spyder het leukste cadeautje dat ik mijzelf kan geven. Naar die auto gaat mijn gevoel uit. punt.. Ik ben zelfs een beetje opzoek naar een wat pittige kleurcombinatie (er is veel mogelijk bij Porsche). BIjvoorbeeld een knallend blue* met zwarte velgen, of een knallende groen met zwarte velgen.
- Bijlagen
-
- 6c65227d0a0a0002012f9ee1f4c783e3.jpg (272.47 KiB) 1784 keer bekeken
-
- 6c64581f0a0a0002012f9ee15f96ee77.jpg (518.72 KiB) 1784 keer bekeken
- GTRene
fraai, nog niet in die kleur gezien.
- Sperdy
Die 911 special blauw is iets milder dan deze blauw. Eingelijk is het de Le Mans Blauw die ik nu ook op mijn ACS1 heb. Maar dit benaderd het wel. Alleen uiteraard wel de zwarte Spyder wielen met chrome rand. Zwarte eindpijpjes. Alcantara interieur. Geen blauwe randen aan de achterzijde bij de hoofdsteunen, dat moet zwart blijven. Ook interieur met deze blauwe accenten (strook over dashboard en middenconsole). Witte wijzerplaten evenals sportchrono-metertje wit. Rode wielklauwen en rode veiligheidsgordels. Grijze stryping en grijze luchthappers (voor). Sportpoef, PDK en sportchrono en standaard aircootje. Voor de rest geen opties. En dat is 'm dan. (Lekker
voor die 4 dagen zon in Nederland
)

-
Gefeliciteerd!
En mensen die zich over imago drukmaken zijn vast erg onzeker over zichzelf.
Ik vind er niks vrouwelijks aan.
En mensen die zich over imago drukmaken zijn vast erg onzeker over zichzelf.
Ik vind er niks vrouwelijks aan.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat had ik altijd met Ien Dales.Tom schreef:Ik vind er niks vrouwelijks aan.
Tja door de rondingen vind ik die lijn van Porsche niet het stoerste en valt ie bij mij naast een TT en Mini in die categorie waar vaak wel leukere dames in rijden, om 't netjes te zeggen. Het valt me gewoon op. En beauty is in the eye of the beholder en smaken verschillen, om er dan 'onzekerheid'bij te halen is 'n beetje flauw. Ik heb ergens 10 11 jaar geleden eens een hele week een demo New Beetle gereden, want m'n ex Audi was kaduuk.
De hele vrouwenwereld in m'n woonplaats vond 't een schitterend karretje, maar wat ik in die auto deed was hun 'n raadsel, terwijl ik geen Schwarzenegger of Stallone ben. Een Boxster of derivaat vind IK de sportieve versie van 'n New Beetle. Zo zie ik 't . En rijden doet ie uitstekend . Prima. Maar het(mijn) oog wil ook wat.
- Sperdy
Voorbeeld: 911 GT2 met GT Zilver parelmoer-effect. Dan eengeel/zwart interieur alcantara...
Lijkt me wel porno op een Spyder ... kun je aftikken bij Porsche Individual (lekkere prijzen daarzo

Lijkt me wel porno op een Spyder ... kun je aftikken bij Porsche Individual (lekkere prijzen daarzo

- Apolo2
Zilver op een Spyder...mwa, dan wel met een rood interieur. Ik heb vandaag pas, na een week wachten, mogen aftikken bij de Douane, voor de derde keer het zelfde bedrag vastgesteld (eerst ikzelf, toen bij de keuring en nu op het kantoor van de belastingdienstFerdiACS1 schreef:... kun je aftikken bij Porsche Individual (lekkere prijzen daarzo)

-
Hoorde vandaag van Duitse Porsche dealer dat de Spyder niet meer besteld kan worden......
hoop dat de beste man zich vergist...zodat Ferdi nog kan bestellen...
Ferdi; mijn nieuwste tip voor een individuele Spyder kleur; rivierablauw unilak (lichtblauw, originele Porsche kleur) met zwarte details en zwarte wielen. Kleur vandaag gezien op een 911, waanzinnig mooi.
Apolo2; het wachten is voor jou bijna voorbij....uiterlijk begin volgende week rijden!
hoop dat de beste man zich vergist...zodat Ferdi nog kan bestellen...

Ferdi; mijn nieuwste tip voor een individuele Spyder kleur; rivierablauw unilak (lichtblauw, originele Porsche kleur) met zwarte details en zwarte wielen. Kleur vandaag gezien op een 911, waanzinnig mooi.
Apolo2; het wachten is voor jou bijna voorbij....uiterlijk begin volgende week rijden!
- Macboy
Dit is toch een grap mag ik hopen? In Nederland zijn er ongeveer 4 weken per jaar waar je niet open kan rijden. De rest van het jaar (11 maanden dus) kan je en moet je open rijden !FerdiACS1 schreef:Lekker voor die 4 dagen zon in Nederland
- Michel P
Ron die kleur klinkt goed, heb je er foto's bij?
Michel
Michel
- Apolo2
Ik heb dat eerder ook al gehoord, 2011 is het laatste modeljaar van de Spyder, nu bestellen zou betekenen dat je in modeljaar 2012 komt...en dat is er niet meer.Ron4S schreef:Hoorde vandaag van Duitse Porsche dealer dat de Spyder niet meer besteld kan worden......