spikee schreef: 11 feb 2019, 09:46
Mwabt kilometerheffing: dat kan je prima doen zonder een compromis te sluiten mbt privacy. Je kan prima de kilometers tellen en het daar bij laten. De connectie tussen dat kastje / app / ... kan evt zelfs manueel via een ov chipkaart oplaad princiepe. Hoe snel ik rijd, waar ik was etc heb je daar allemaal niet voor nodig. Dit hele princiepe kan evt ook anoniem net als een anonieme ov chipkaart.
Laat ik voor mijzelf spreken, de crux zit hem voor mij in het woordje "kan". Denk dat het best kan maar niet gebeurd en al helemaal niet zo blijft als ze het zo basic optuigen als jij het omschrijft. Koos Speetjes komen met een betoog dat snelheid controleren weer verkeersdoden scheelt, en wie kan daar nu tegen zijn? Autohaters komen met het milieu aspect om uitstoot te verminderen dus meten die snelheid. Opsporingsdiensten komen met onderzoeksbelang, wie was er in de buurt toen er een misdrijf plaatsvond, liefst aanleveren met 06 nummer kunnen we een digitaal buurtonderzoek doen. Verkeersexperts willen weten waarom toch die files waar blijven bestaan want dan kunnen we "gerichte" maatregelen nemen om de veroorzakers toch in dat OV te jagen (en 1.5 uur enkele reis langer onderweg te laten zijn) en zo zijn er tig argumenten die uiteindelijk gehonoreerd gaan worden......... Ik heb niet de illusie dat de overheid zich aan afspraken gaat houden.
Gr Ron