Nou er zijn wel weer wat updates.
De motor is sinds een week of 4 weer kort.
De koppakking heeft het begeven (tijdens rustig rijden).
Dat heb ik niet gemerkt, het was op een lange rit richting Sassnitz.
De avond voor vertrek olie nog op max gezet (+300cc) en de KVS gechecked, alles in orde.
In de tunnel bij Leer was het al raak, er ging tijdens remmen op de motor een knak door de auto gevolgd door heel veel geratel. Laatste keer dat ik zoiets had was ik 16 op de brommert.
Motor is inmiddels gedemonteerd.
3 zuigers vast geslagen en verrot, 1 smallend lager afgeschreven, er miste 3 liter olie en 4,5 liter kvs.
Klaar dus.
En ik was er ook wel klaar mee. Dit is de 4e motor die erin gaat, werkt gewoon niet die 2,5liter blokken. Wil ik het goed doen laat ik nu een 2,35 opbouwen (die zijn onverwoestbaar) max 350pk 500Nm. Kost me serieus knaken en het blijft een pauper hok voor de lange rukken.
Gelijk een BMW gehuurd bij Sixt Duitsland, een 525xd....jammer 4cyl maar wel lekkere reiswagen. Mijn interesse was gewekt

Kost daar trouwens 43euro/dag in de BTW maar dat terzijde
Ik had al sinds langere tijd het idee om wat anders te pakken voor de zakelijke ritten en na een proefrit in een A8 V8tdi wist ik het zeker. Dat wordt hem dus niet. Wat een sleepboot.
Daarna in een GTR gereden, toen wist ik wel minimaal 550pk maar ook een beetje luxe.
, GTR vond ik te spartaans voor woon werkverkeer van bijna 900km
Om een lang verhaal kort te maken (itt het topic bij de buren), na enkele uitgebreide testritten ik heb een witte 2013 M5 gekocht bij Dusseldorp met weinig km's en volbeladen met luxe.
5dec krijg ik de sleutels.
De Sti wordt gefixed en gaat de deur uit. Dan op termijn maar eens kijken wat ik wil. Er staat bij Dusseldorp een rode e30 m3 met een lekkere 280pk gebouwde motor erin, misschien zoiets voor erbij