snelheidsboetes

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

hoe vaak

1 per jaar
64
45%
3 per jaar
29
20%
maal er niet echt om (meer dan 3)
49
35%

Totaal aantal stemmen: 142

Remko

Re: snelheidsboetes

Bericht door Remko » 10 mar 2009, 18:51

Remko schreef:Op de heenweg naar Haaksbergen geflitst in Hengevelde. Op de terugweg binnen 2 uur weer geflitst op dezelfde plek. Ze weten precies waar ze moeten staan, oftewel bij binnenkomst direct na het bord "50" en bij het uitrijden net voor het bord "50". Flauwe bende.....
Weer twee binnen, geflitst op opeenvolgende dagen op dezelfde locatie. Een situatie waar je over een flauwe drempel de bebouwde kom uitrijdt en via een stuk 80 op een 100 weg komt. Oftewel even doortrekken in de derde versnelling om de cruise control vast te zetten op een acceptabele 110. Iets te vroeg gedaan.

Ik begin 'm wel te voelen nu. Zonde geld.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 mar 2009, 18:57

Bah, een maand geleden met de Polo geflitst, 8 km te hard, €36,-

Vandaag weer geflitst met de Polo, zal ook globaal een 8 a 9 km te snel zijn :stom:

Las laatst ergens op flitsservice dat ze bezwaarschriften niet meer aankunnen, of iets in die trant?

Zeker een anderhalf jaar geleden dat ik een boete krijg :stom:

Hans

Bericht door Hans » 10 mar 2009, 20:17

De bezwaarschriften kunnen ze wel aan, die worden gewoon niet gelezen maar standaard afgewezen (tot het beroep voor de kantonrechter, dan gaat de officier pas een keer serieus naar je beroep/bezwaarkijken), ze komen om in de WOB verzoeken en daardoor seponeren ze er een hoop omdat ze niet tijdig alle stukken bij de opvrager/bezwaarmaker kunnen krijgen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 mar 2009, 20:20

Mooi, lets give it a try Afbeelding

Staat ergens op internet beschreven hoe dat werkt?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 mar 2009, 20:21

Even offtopic maar moest net wel lachen. :) Bel een collega die al in de auto naar huis zit. Hoi, met mij, KUT KUT KUT KUT GODVER.... reed ie net toen ik belde 140+ waar 80 mag, zag ie agent met lasergun staan. 5 Secondes later: YES YES YES, geluk gehad.

Mazzelaar :mrgreen:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 13 mar 2009, 10:52

Vandaag rij ik met de mk4 over het industrieterrein naar de vw-dealer, even wat onderdelen ophalen voor de cabrio.

Je mag er 50 maar de comfortsnelheid is 80+, ik reed dan ook tussen de 100 en 80km/h omdat ik op het moment dat ik het zag heb geremd.

Ik zag de bui dus al hangen, echter op de terugweg was meneer de politieagent buiten zijn auto.
Ben dus even gestopt en heb hem op m'n vriendelijkst gevraagd of hij aub even wil kijken waar hij me op geklokt heeft zodat ik vast kan gaan sparen :mrgreen:
Ik mocht even meekijken, maar hij was net pas bezig en had pas 5 foto's, ik was dus net op tijd langsgeweest!

Hij draait zich om met een grote smile en roept, dus is vrijdag de 13e jouw geluksdag vriend :police:
MOFO hoeveel geluk kun je hebben :hosanna: :hosanna: :hosanna:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 13 mar 2009, 10:54

Ook leuke reactie van oom agent :thumbup:

Hoor toch ook vaak zat dat je gewoon een grote bek krijgt en moet oppl@&ren......
Het kan dus ook anders....

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 13 mar 2009, 11:01

haha ja, was een erg geschikte kerel!

Wel even tussendoor dat lachje van hehe dat is nou jammer die staat er nu voor de 2e keer op (kwam een alfa voorbij).
maar ik was echt enorm blij! Ik ben niet van de mannenliefde maar had hem wel kunnen kussen hahaha :roflol:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 13 mar 2009, 11:37

Kevin20v schreef: Wel even tussendoor dat lachje van hehe dat is nou jammer die staat er nu voor de 2e keer op (kwam een alfa voorbij).
Als het nou een Panda was.... :police:

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2009, 15:18

Haak hier maar even in met de volgende vraag.

Men is van mening dat de 328i door rood gereden is.. echter kwam vandaag de brief van het CJIB binnen (het is nu 11 juli) met als dagtekening 13 juli 2009.... is daar sowieso al niet wat tegen te beginnen?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jul 2009, 16:58

ohjee...de 13de...ze schrijven al een bon uit in de toekomst, de techniek gaat steeds verder, de 13de ga je dsu door rood rijden :lol: :bag:

volgens mij kan je er weinig mee beginnen, al is het niet juist :hmmm: strange....maar het zal om de dag van overtreding gaan en die is vast anders vermeld?

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 11 jul 2009, 16:59

Ha, die Knot;

Dagtekening is hooguit een vormfout die helaas niets afdoet aan de vermeende overtreding.
Anders wordt het als de pleegdatum foutief is en jij dat kunt aantonen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 jul 2009, 17:01

Datum dagtekening is alleen relevant in het kader van eventueel betalingstermijn of termijn voor bezwaar. Ze rekenen dus vanaf maandag (de volgende eerste werkdag)
Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Knot;

Dagtekening is hooguit een vormfout die helaas niets afdoet aan de vermeende overtreding.
Anders wordt het als de pleegdatum foutief is en jij dat kunt aantonen.

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2009, 17:05

Oke, jammer, maargoed, dan maar aan laten tonen wat er gebeurd is. Volgens mij was het een oranje bij een hefbrug hierzo waar geen flitspaal staat en hooguit aan de andere kant van de brug in het brugwachtershuisje een agent zou kunnen controleren als hij een stoplichtverklikker heeft. Knappe vent die dat van 30 meter verder precies ziet of het oranje of rood is als zo'n soort apparaat uberhaupt bestaat en dan nog goed functioneert op de milliseconde ook.

Luco

Bericht door Luco » 11 jul 2009, 17:55

Knot schreef:Oke, jammer, maargoed, dan maar aan laten tonen wat er gebeurd is. Volgens mij was het een oranje bij een hefbrug hierzo waar geen flitspaal staat en hooguit aan de andere kant van de brug in het brugwachtershuisje een agent zou kunnen controleren als hij een stoplichtverklikker heeft. Knappe vent die dat van 30 meter verder precies ziet of het oranje of rood is als zo'n soort apparaat uberhaupt bestaat en dan nog goed functioneert op de milliseconde ook.

Bij mij had een agent ook gezien dat ik door rood was gereden.
Heb netjes een brief gestuurd naar ovj met de melding dat ik het niet geweest kon zijn, want ik was ergens anders en kopie agenda bijgevoegd haha
geschreven dat of de agent zich vergist had in het noteren kenteken
of dat er een ander met hetzelfde kenteken rondrijdt
of dat vanaf het bonnetje van de agent het verkeerd was overgeschreven door cijb

kreeg netjes brief terug
geseponeerd :mrgreen: :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 11 jul 2009, 17:58

Zal eens bedenken hoe ik het aan ga pakken, maar als het echt rood is stop ik daar altijd, sowieso als ik als 1e sta... daarna over de brug komt een prachtige bocht om je eerste drift van de ochtend te leggen dus waarom zou ik dan mensen voor me willen hebben? :)

Tom

Bericht door Tom » 11 jul 2009, 18:34

De datum van dagtekening leggen ze juist met opzet wat vooruit, in het geval dat de post er langer over heeft gedaan.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 11 jul 2009, 20:19

Ik ben laatst op de terugweg van zandvoort op de afsluitdijk van de weg gehaald door een "stille"
Resultaat 43km te hard na correctie ! :x

Maar omdat dit de 2e hoge in korte tijd is ( de andere was meer dan 30 te hard op een 80 weg ) heb ik eens zitten kijken, maar dat gaat dus betekenen zoals ik het zag dat ik voor moet komen .
De standaart eis van justitie is dan de gebruikelijke boete + 20% en 2 maanden rijontzegging ( een eis is natuurlijk nog geen uitspraak , maar toch ) .

Ik heb nog niks gehoord en dat zal misschien ook nog wel even duren maar ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren .

Iemand dit traject ook al eens gezien ? :?

Kasteel

Bericht door Kasteel » 11 jul 2009, 20:24

Mike Spanjersbergh schreef:Ik ben laatst op de terugweg van zandvoort op de afsluitdijk van de weg gehaald door een "stille"

Maar omdat dit de 2e hoge in korte tijd is ( de andere was meer dan 30 te hard op een 80 weg ) heb ik eens zitten kijken, maar dat gaat dus betekenen zoals ik het zag dat ik voor moet komen .
De standaart eis van justitie is dan de gebruikelijke boete + 20% en 2 maanden rijontzegging ( een eis is natuurlijk nog geen uitspraak , maar toch ) .

Ik heb nog niks gehoord en dat zal misschien ook nog wel even duren maar ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren .

Jup, je krijgt gewoon weer een schikkingsvoorstel, wel stukje forser als het bekende schikkingsvoorstel voor die overtreding (zeg idd +20%/30%).

*eerst 69 te hard, maand later 38*

Peric

Bericht door Peric » 11 jul 2009, 21:02

Knot schreef:Zal eens bedenken hoe ik het aan ga pakken, maar als het echt rood is stop ik daar altijd, sowieso als ik als 1e sta... daarna over de brug komt een prachtige bocht om je eerste drift van de ochtend te leggen dus waarom zou ik dan mensen voor me willen hebben? :)
Alphen? :) Of tóch die van Waddinxveen? Die in Waddinxveen zitten toch haakse bochten achteraan?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 jul 2009, 23:34

Kasteel schreef:
Mike Spanjersbergh schreef:Ik ben laatst op de terugweg van zandvoort op de afsluitdijk van de weg gehaald door een "stille"

Jup, je krijgt gewoon weer een schikkingsvoorstel, wel stukje forser als het bekende schikkingsvoorstel voor die overtreding (zeg idd +20%/30%).

*eerst 69 te hard, maand later 38*
Hmm hangt er van af.. die 38 te hard was op een snelweg of overige wegen? Snelweg is bij 40+ pas geen Mulder meer, overige wegen is het 30+ en voor minder krijg je dus altijd gewoon een boete.

Ik ben ook 2x in 2 maand gepakt, eerste 42 (flitsboete) en 2e 56 te hard (mocht er 100, lasergun). Rijbewijs na 3 dagen terug.. 3e keer was 2 maanden later en kreeg ik 3,5 maand rijontzegging (eis was 9 maand) met dank aan Macboy :)

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 12 jul 2009, 00:50

Idem hier, 2x kort achter elkaar te hard met 47 km (geflitst) en 44 km (aangehouden), beide keren op de rijksweg in de avond, voorkomen (wat een schertsvertoning overigens met 40 man tegelijk in een zaaltje), boete 480 euries en voorwaardelijke rij-ontzegging voor 3 maanden met een proeftijd van 2 jaar...

Ik hoop voor je dat je er beter vanaf komt...

Ben

JP

Bericht door JP » 12 jul 2009, 01:03

voorkomen (wat een schertsvertoning overigens met 40 man tegelijk in een zaaltje),
2x moeten voorkomen in Belgie, en heb (achteraf) nog nooit zo hard moeten lachen.....

Roy

Bericht door Roy » 12 jul 2009, 07:23

Nog even over die datum. Check eens de brieven van de belastingdienst. Staat ook altijd een datum op van een week verder oid.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 jul 2009, 13:38

Booooh schreef:

Idem hier, 2x kort achter elkaar te hard met 47 km (geflitst) en 44 km (aangehouden), beide keren op de rijksweg in de avond, voorkomen (wat een schertsvertoning overigens met 40 man tegelijk in een zaaltje), boete 480 euries en voorwaardelijke rij-ontzegging voor 3 maanden met een proeftijd van 2 jaar...

Ik hoop voor je dat je er beter vanaf komt...

Ben
Mind u dat recidive je parten speelt en de voorwaardelijke rij-ontzegging feitelijk niks voorstelt verder. Als je een 3e keer in een jaar gepakt wordt ben je sowieso 4/6 maanden de sjaak (of 8 tot 10 als je het erg bont maakt), onvoorwaardelijk.

Meer info: http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=31" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie