Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Denk dat de M3 zeker zwaarder dan 1500kg zal worden, maar echt heel veel meer zal het niet worden lijkt me. Zal wel rond de 1600kg blijven steken.
Als de M3 motor dezelfde explosieve eigenschap heeft als de M5 motor zal het wel goed zitten met de sprint power. De M3 zal lichter worden dan de RS4 en ook minder verliezen hebben in de aandrijflijn, daardoor zeker sneller accelereren.
Als de M3 motor dezelfde explosieve eigenschap heeft als de M5 motor zal het wel goed zitten met de sprint power. De M3 zal lichter worden dan de RS4 en ook minder verliezen hebben in de aandrijflijn, daardoor zeker sneller accelereren.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
rdw van een m3 e46 is 1470 de nieuwe m3 gaat zeker rdw boven de 1500kg.
Ik bedoel dan pak je toch een m5 als je toch een snelle boot wil dan heb ik liever wat meer ruimte.
Dre denkt nog even terug aan de e30 m3 DTM versies.
Als ik m3 denk dan denk ik tourwagen racen die tijd is weg helaas. Alleen een kleine kans dat er ooit nog eens m2 csl komt met 350pk en 1300kg. Maar ja dan zal ik inmiddels wel met pensioen zijn. 1 ding is zeker BMW krijgt mijn geld niet voor een 1500kg zware baffer. 400pk of niet.
Ik bedoel dan pak je toch een m5 als je toch een snelle boot wil dan heb ik liever wat meer ruimte.
Dre denkt nog even terug aan de e30 m3 DTM versies.
Als ik m3 denk dan denk ik tourwagen racen die tijd is weg helaas. Alleen een kleine kans dat er ooit nog eens m2 csl komt met 350pk en 1300kg. Maar ja dan zal ik inmiddels wel met pensioen zijn. 1 ding is zeker BMW krijgt mijn geld niet voor een 1500kg zware baffer. 400pk of niet.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Dré,
KOOP zo'n E30 M3 (DTM) dan!!!
http://www.mobile.de/SIDvGv9jCPuy-it4b3 ... 1224256429&
Is een mooi ding denk ik voor wat JIJ in gedachten hebt...
Wil je alles naar eigen inzicht doen?
OK; http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1931
Just do it...
Joep
KOOP zo'n E30 M3 (DTM) dan!!!
http://www.mobile.de/SIDvGv9jCPuy-it4b3 ... 1224256429&
Is een mooi ding denk ik voor wat JIJ in gedachten hebt...
Wil je alles naar eigen inzicht doen?
OK; http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=1931
Just do it...
Joep
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Was dit bericht hier al gepasseerd ?
Pas begin 2008 in de showroom
Nouja hoef ik me anderhalf jaar niet druk te maken over M3 V8'en die me om de oren zullen rijden, heb voorlopig ook mijn handen al vol aan die 335i meuk
Pas begin 2008 in de showroom



2 oktober 2006
BMW heeft weinig nieuws te melden tijdens de Salon van Parijs. Diverse liefhebbers hadden gehoopt er een glimp op te kunne vangen van de nieuwe M3, maar M-topman Ulrich Bruhnke heeft bevestigd dat daarvoor tot de IAA in Frankfurt geduld voor moet worden opgebracht.
Bruhnke, bij BMW hoofdverantwoordelijke voor de M-reeks, verklaarde tegenover het Australische autotijdschrift Drive dat BMW bewust wacht met de introductie van de nieuwe M3, omdat de IAA in Frankfurt vanzelfsprekend een belangrijk moment is voor de Duitse autofabrikant. Na zijn introductie verschijnt de BMW M3 overigens niet meteen bij de dealers. Begin 2008 wordt het nieuwe model op de markt verwacht.
400 pk
In de autowereld wordt reikhalzend naar dat moment uitgekeken, want de huidige versie dateert alweer uit 2001, daarna volgden slechts een facelift. De nieuwe M3 moet zijn voorganger doen verbleken met een compleet nieuwe V8 met 400 pk. M3-rijders moeten zich momenteel redden met een 343 pk sterke 3,2 liter krachtbron. Net als de M6 zal de nieuwe M3 worden voorzien van een zeventraps SMG-transmissie.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nog even volhouden...............................hier wat laatste nieuws.
De link geeft leuke foto`s en nog beter commentaar, voor al over de V10.................................audi liefhebbers gewaarschuwd............
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13157
De link geeft leuke foto`s en nog beter commentaar, voor al over de V10.................................audi liefhebbers gewaarschuwd............


http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13157
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nieuws van een insider, lijkt redelijk betrouwbaar, hoeveel, dat moet ieder voorzich maar beoordelen. ( bron e90post)
Geneva: Many BMW sales reps already have airline tickets and hotel reservations for it (the guy I was talking to, included.) E92 M3 will be released there unless the world ends is what he said. Also, production of the E92 M3 model at one of the biggest BMW plants in Bavaria is scheduled to begin in March. Lots of BMW's test E92 M3's are driving around germany without any cover tape at all any more. (That's where all the photos are coming from.) E92 will be the release & demo version, Sedan will follow later, as there is not much interest in M3 sedans in Europe. I guess all this means that demo and test drive cars will be available very soon, he told me to get ready to rip one apart (stress test) on a track here this coming spring 2007. Can't wait. BMW doesn't have it on their ordering system yet (naturally) and March is when their official channels will release the information about it and add it to the order system. Customer deliveries in Europe expected in Summer 2007. He was very definite about this, since the factory will start rolling the cars out in March. The time between the start of production and delivery is usually around 3-4 months. If the car is built on the same continent (European BMWs for Europe closer to 3 months, US BMW's X5 and Z4 for US, closer to 3 months).
It means that in the family of M models, the M3 is the leading model, probably because it is the newest and will have the latest gadgets, including 9000rpm V8 and F1 type SMG IV gearbox that does upshifts without a clutch just by matching revs. It will also be the fastest.
Best regards,
Jussi
This isn't from the salesmen. This is from the people who live in symbiosis with these cars. They have to know everything about them. Very little of my information is from salesmen, and what is, is usually something that they've heard when talking to BMW AG in München. It'll have a 9000rpm 4L V8.
I'm off to drive (for fun) now, returned the X3 few hours ago. Nice diesel, but I don't particulary like SAV/SUV type vehicles, their handling is terrible due to the high distribution of weight, and this was no exception. Better than the first X3, though, much better - and helluva better looking too!
Best regards,
Jussi
Geneva: Many BMW sales reps already have airline tickets and hotel reservations for it (the guy I was talking to, included.) E92 M3 will be released there unless the world ends is what he said. Also, production of the E92 M3 model at one of the biggest BMW plants in Bavaria is scheduled to begin in March. Lots of BMW's test E92 M3's are driving around germany without any cover tape at all any more. (That's where all the photos are coming from.) E92 will be the release & demo version, Sedan will follow later, as there is not much interest in M3 sedans in Europe. I guess all this means that demo and test drive cars will be available very soon, he told me to get ready to rip one apart (stress test) on a track here this coming spring 2007. Can't wait. BMW doesn't have it on their ordering system yet (naturally) and March is when their official channels will release the information about it and add it to the order system. Customer deliveries in Europe expected in Summer 2007. He was very definite about this, since the factory will start rolling the cars out in March. The time between the start of production and delivery is usually around 3-4 months. If the car is built on the same continent (European BMWs for Europe closer to 3 months, US BMW's X5 and Z4 for US, closer to 3 months).
It means that in the family of M models, the M3 is the leading model, probably because it is the newest and will have the latest gadgets, including 9000rpm V8 and F1 type SMG IV gearbox that does upshifts without a clutch just by matching revs. It will also be the fastest.
Best regards,
Jussi
This isn't from the salesmen. This is from the people who live in symbiosis with these cars. They have to know everything about them. Very little of my information is from salesmen, and what is, is usually something that they've heard when talking to BMW AG in München. It'll have a 9000rpm 4L V8.
I'm off to drive (for fun) now, returned the X3 few hours ago. Nice diesel, but I don't particulary like SAV/SUV type vehicles, their handling is terrible due to the high distribution of weight, and this was no exception. Better than the first X3, though, much better - and helluva better looking too!
Best regards,
Jussi
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
De huidige M3 heeft een specifiek max. koppel van 112,4 Nm per liter. Als je dat omrekent naar een cylinderinhoud van 4,0 liter kom je inderdaad op ongeveer 450Nm max koppel. Stel dat hij dit max koppel ook bereikt bij het genoemde toerental van 9000 rpm (niet geheel waarschijnlijk, koppel zal daar waarschijnlijk wat lager zijn) dan heb je een vermogen van 424 pk.
Even uitgaande van de formule vermogen = toerental * draaimoment * 6.28 / 60
Even uitgaande van de formule vermogen = toerental * draaimoment * 6.28 / 60
- Marc
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:05
450nm bij 9000tpm levert een vermogen op van 576.8 pk. Das dus wat erg hoog. Als je uit gaat van 424pk bij 9000tpm dan heb je daar een koppel van 330,79nm voor nodig.
Wat ik zelf denk van het vermogen:
Als ie 4 liter heeft en zijn max. vermogen bij 9000 tpm, dan gok ik op 465pk. Komt het max vermogen bij 8800 tpm vrij dan 455 pk. Hoe ik daar op kom? Gewoon het specifiek vermogen per liter en per omwenteling van de audi RS4 nemen (0.01293446pk/liter/tpm). Bij de e46 M3 ligt dat nog iets hoger, namelijk op 0.01337576pk/liter/tpm. Dan zouden de getallen respectievelijk 480 of 470 pk worden. Maar ik weet niet of ze die hoge specifieke waarde van de vorige M3 nog wel gaan (of willen) bereiken.
Wat ik zelf denk van het vermogen:
Als ie 4 liter heeft en zijn max. vermogen bij 9000 tpm, dan gok ik op 465pk. Komt het max vermogen bij 8800 tpm vrij dan 455 pk. Hoe ik daar op kom? Gewoon het specifiek vermogen per liter en per omwenteling van de audi RS4 nemen (0.01293446pk/liter/tpm). Bij de e46 M3 ligt dat nog iets hoger, namelijk op 0.01337576pk/liter/tpm. Dan zouden de getallen respectievelijk 480 of 470 pk worden. Maar ik weet niet of ze die hoge specifieke waarde van de vorige M3 nog wel gaan (of willen) bereiken.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 35 gasten