Donkervoort heeft dat, ziet er zeer netjes uit.Kun je niet voor in de regen alles behalve de ruimte rond de bestuurder dichtmaken? Zie ik bij oldtimer sportwagens wel eens op foto's.
Lotus Seven Dax Rush Cosworth
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
Hans..mooie auto..leuke techniek...
Mag ik je een tip geven...hou de turbo demper in de gaten..
Want die heeft bij veel 2wd cossie eigenaren hoofdpijn bezorgt..
Wanneer je turbodemper naar de haaien is, dan is er zeer grote kans dat de tapeindjes bij je uitlaatspruitstuk en cyl.kop af kunnen breken door het gewicht wat aan de tapeindjes hangt door de spruitstuk/turbo..
Voor de rest geweldig ding..
Mag ik je een tip geven...hou de turbo demper in de gaten..
Want die heeft bij veel 2wd cossie eigenaren hoofdpijn bezorgt..
Wanneer je turbodemper naar de haaien is, dan is er zeer grote kans dat de tapeindjes bij je uitlaatspruitstuk en cyl.kop af kunnen breken door het gewicht wat aan de tapeindjes hangt door de spruitstuk/turbo..
Voor de rest geweldig ding..
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Thanks voor de tip Wim!
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14488.jpg[/img]
Waar zit dat ding?? Bij die glimmende bout en veer?
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14488.jpg[/img]
Waar zit dat ding?? Bij die glimmende bout en veer?
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
Yep....dat is m...
Maar ik weet niet precies hoe het zit met de afstand e.d. wanneer dat ding precies versleten/kapot is...
Ik had een 4wd...die had geen demper..
Ga je m nog tunen...met andere (lees groene 803) injectors, map sensor, stage 2 chip en andere actuator ga je zo naar de 300 horses..en draai je 1.4 á 1.5 bar...hehe..moet je je dumpvalve dan nog ns horen..
Maar ik weet niet precies hoe het zit met de afstand e.d. wanneer dat ding precies versleten/kapot is...
Ik had een 4wd...die had geen demper..
Ga je m nog tunen...met andere (lees groene 803) injectors, map sensor, stage 2 chip en andere actuator ga je zo naar de 300 horses..en draai je 1.4 á 1.5 bar...hehe..moet je je dumpvalve dan nog ns horen..
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Hah, volgens mij hebben vele DF-ers dit virus. Ik wil om te beginnen inderdaad ook de 200pk doorbreken, maar aan jou te horen heb ik daar snel genoeg van.Tristan schreef:@Martin: Wou precies hetzelfde zeggen.
Zij ook ooit eens dat 180pk genoeg was. Op dit moment 100pk meer en nu nog steeds honger naar meer pk's. Is een virus.

De Dax is gewoon bijzonder mooi!
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Gister is die uitgelijnd en gewogen.. volgende week vrijdag gaat die de rollenbank op, software nakijken en aanpassen.
Dus als ik op zandvoort niet onder de 2 minuten kom ligt het niet aan de auto maar aan mij
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14917.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14918.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14919.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14919.jpg[/img]
Het was wel nodig.. vooral achter.. sporing klopte niet
maar dit geeft me wel een veiliger gevoel.
Dus als ik op zandvoort niet onder de 2 minuten kom ligt het niet aan de auto maar aan mij

[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14917.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14918.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14919.jpg[/img]
[img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14919.jpg[/img]
Het was wel nodig.. vooral achter.. sporing klopte niet

maar dit geeft me wel een veiliger gevoel.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Alexanderr
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 13:28
Schitterende ketel !!! Dit is een van mijn droomwagens 
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van zo'n ding ? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je redelijk wat technische kennis moet hebben om zo'n ding te bezitten, aangezien je geen "dealer" vindt op elke straathoek .. Vind je wisselstukken makkelijk ? En hoe zit het met de kostprijs daarvan (als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen) ?

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van zo'n ding ? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je redelijk wat technische kennis moet hebben om zo'n ding te bezitten, aangezien je geen "dealer" vindt op elke straathoek .. Vind je wisselstukken makkelijk ? En hoe zit het met de kostprijs daarvan (als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen) ?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Betrouwbaarheid gaat wel.. toeval dit weekend een gaskabel gebroken (fietsenmaker of tiewraps
) uitlaat is gescheurt (vriend van mij kan die maken) voor de rest zijn het ford onderdelen en deze zijn gewoon te koop, ik heb wel gemerkt dat die wat speling op de aandrijfas heeft dus daar ga ik weer.. je blijft ermee bezig, opzich wel leuk als er maar geen dure reparaties komen..

-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Bij www.beekautoracing.nl ze doen ook de Donkervoort Cosworth en Audi blokken.. en natuurlijk Mini
Maar dat gaat vrijdag niet gebeuren vanwege een scheur in mijn uitlaat.. deze moet eerst gemaakt worden..

Maar dat gaat vrijdag niet gebeuren vanwege een scheur in mijn uitlaat.. deze moet eerst gemaakt worden..
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Maik.....over een tunnelrun hoor je binnenkort meerMaik schreef:Hey Hans, wat heb je laten repareren? Zie het circuitrij-topic... Of is het die gaskabel?
Wanneer doen we weer een mini-tunnelrun trouwens?


- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Er zat een dubbele scheur in de uitlaatpijp net achter de turbo, tijdens het Singen weekend gebeurd..
[img][img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14470.jpg[/img]
Er zal een nieuwe buis op komen van RVS maar meneertje vond het niet mooi kleuren bij het chroom dus heeft hij die scheuren maar dicht gelast
Is dus ook niet echt mooi, volgende jaar dan maar een nieuwe uitlaat.. voorlopig vind ik het prima.
Ik rij ook nog steeds met een tiewrap als gaskabel.. dat ga ik zondag even maken. Dus kom maar op met die tunnels Mark!
[img][img:534:400]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/58/14470.jpg[/img]
Er zal een nieuwe buis op komen van RVS maar meneertje vond het niet mooi kleuren bij het chroom dus heeft hij die scheuren maar dicht gelast

Is dus ook niet echt mooi, volgende jaar dan maar een nieuwe uitlaat.. voorlopig vind ik het prima.
Ik rij ook nog steeds met een tiewrap als gaskabel.. dat ga ik zondag even maken. Dus kom maar op met die tunnels Mark!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Joost H., Mart, Peter-Paul, S-RS, Ti-Tourist (Erik) en 9 gasten