Rijbewijs

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Roman

Re: Rijbewijs

Bericht door Roman » 16 jan 2009, 10:30

Maximus schreef:Haha klinkt als een eitje :P dat was het hier in Nederland overigens ook!

Ben blij dat die begrenzing voor mij niet geldt. Anders had ik de motor die ik nu heb mooi in de schuur kunnen zetten :mrgreen:
Ja die begrenzing is jammer. Maar niets aan te doen, ontkom je hier gewoonweg niet aan.

Ik heb toch amper geld dus wat ik ga proberen te doen (als het lukt, want zou eigenlijk eerst aan een knappe auto willen) is om richting het einde van de begrenzing periode aan iets te komen. Eventjes rondrijden op 25kw misschien om er in te komen en dan binnen een maand ofzo eraf. Of als het geld niet mee zit zal ik nooit aan de 25kw zitten denk ik dan.

Vind de nieuwe XJ6 fraai, voor zoiets dergelijks zou ik willen gaan. Supersport etc voorlopig niet voor mij.

Of misschien op de offroad tour gaan, zou ook goed kunnen. Is hier genoeg lol mee te beleven ook.

Max V

Bericht door Max V » 16 jan 2009, 11:33

Roman schreef:Vind de nieuwe XJ6 fraai, voor zoiets dergelijks zou ik willen gaan. Supersport etc voorlopig niet voor mij.
Ziet er wel leuk uit, maar ik persoonlijk vind mijn GSX-R mooier (lees: sportiever)
Roman schreef:Of misschien op de offroad tour gaan, zou ook goed kunnen. Is hier genoeg lol mee te beleven ook.
Ook leuk, maar dan kun je net zo goed een cross brommer kopen :P ook lollig en scheelt je de moeite van het halen van een rijbewijs.
By the way, waar is hier?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 jan 2009, 12:07

Super motard voor heeeeeel veeeeeeeel FUN :D

Roman

Bericht door Roman » 16 jan 2009, 14:35

Maximus schreef:
Roman schreef:Vind de nieuwe XJ6 fraai, voor zoiets dergelijks zou ik willen gaan. Supersport etc voorlopig niet voor mij.
Ziet er wel leuk uit, maar ik persoonlijk vind mijn GSX-R mooier (lees: sportiever)
Roman schreef:Of misschien op de offroad tour gaan, zou ook goed kunnen. Is hier genoeg lol mee te beleven ook.
Ook leuk, maar dan kun je net zo goed een cross brommer kopen :P ook lollig en scheelt je de moeite van het halen van een rijbewijs.
By the way, waar is hier?
GSX-R is uiteraard sportiever en een stuk sneller. Maar niet wat ik op dit moment zou willen. In de toekomst wel als ik hopenlijk wat meer geld zou vrij hebben zodat ik naar Jerez of Valencia ermee zou kunnen. Maar voor het moment zou een vermogen van zo'n 70 tot 90 pk mij heel goed kunnen bekoren. Veel meer lijkt me gewoon niet nodig, snelwegen heb je hier toch niet echt, alleen maar heel veel twisty weggetjes. En daar lijkt mij een SV650 of XJ6 beter voor, zeker aangezien mijn beperkte kunnen.

En een cross brommer heb ik 2 jaar gehad, Derbi Senda R. Al mijn toendertijd verdiende geld in gedouwt. Zat een 71cc cylinder in, grotere carb, volle uitlaat en nog een hele hoop andere dingen. Ding liep 120-130 op de teller van de Ford Focus van een vriend die naast me reed een keer. Best snel op m'n 16e vond ik dat toen. Snel zat op cross bandjes op de toch al gladde wegen hier in ieder geval.

"Hier" btw is hier -> http://maps.google.es/maps?f=q&source=s ... 9&t=h&z=10

Max V

Bericht door Max V » 16 jan 2009, 14:42

Roman schreef:"Hier" btw is hier -> http://maps.google.es/maps?f=q&source=s ... 9&t=h&z=10
Nice! Ben daar afgelopen zomer nog heel dicht in de buurt geweest. Best fijn om daar te wonen volgens mij 8)

Wat de motor betreft heb je wel gelijk. Hier in Nederland is er naast de weg niet zo veel te beleven :P

Roman

Bericht door Roman » 16 jan 2009, 14:51

Maximus schreef:
Roman schreef:"Hier" btw is hier -> http://maps.google.es/maps?f=q&source=s ... 9&t=h&z=10
Nice! Ben daar afgelopen zomer nog heel dicht in de buurt geweest. Best fijn om daar te wonen volgens mij 8)

Wat de motor betreft heb je wel gelijk. Hier in Nederland is er naast de weg niet zo veel te beleven :P
Ja het is fijn, alhoewel ik een boek kan volschrijven over dingen waar ik een schijthekel aan heb hiero. Maar ja dat hou je altijd. Als je dan dat ene lekkere weggetje tegenkomt hier dat maakt alles goed :love: En de temperatuur ook wel, alhoewel het deze winter heel koud is geweest voor hier.

Anton

Bericht door Anton » 17 jan 2009, 14:30

Hier staan de stempels achter A, B en E. De A inmiddels 18 jaar.
Momenteel geen brommert, onderstaande fietsen in mijn bezit gehad.
De laatste (Varadero) geruild met een auto toen ik voor mezelf begon in "07. :shithappens:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

...maar in het voorjaar kriebelt het waarschijnlijk toch wel weer.... :whistle:

Anton.

Max V

Bericht door Max V » 17 jan 2009, 15:07

Heb vandaag weer even een ritje gemaakt op de Suzuki, kon het toch niet laten (A)

Frank nog tegen gekomen, al weet ik niet of hij het zelf door had :P bij de afslag naar de rondweg als je vanuit Klazienaveen komt. Hij reed richting K, ik richting E.

Even doorgereden naar mijn ouders in Duitsland, straks weer richting NL :D

Roy

Bericht door Roy » 28 jan 2009, 16:12

Ik afgelopen zondag samen met mijn vriendin weer even gemotert, super hoor.

We hebben allebei een Suzuki SV650S. Ik 2002 model, zij 2003. Ontzettend leuk om samen even een ritje door de polders te maken :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 28 jan 2009, 16:16

Ik laat em nog eem staan met die gladheid steeds en die vieze pekelzooi.

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 16:18

Ik heb afgelopen zondag weer lekker gereden...

Eerst naar Hoogeveen, toen naar Duitsland (daar wonen mijn ouders) en 's avonds weer naar huis...

Niet noemenswaardig ver, ongeveer 150 km. Maar was wel weer even lekker :D

Roy

Bericht door Roy » 28 jan 2009, 16:23

Wij ook maar 100km ofzo, maar was wel even leuk.

Echter wel klote dat mijn vriendin haar knieen niet helemaal goed zijn. Ze zijn bang dat het nu gewoon al knie slijtage is. Na het fietsen, motorrijden of auto rijden voelt ze al direct weer pijn. Zou knap klote zijn :'(

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 16:26

Damn, dat is niet best inderdaad...

Mijn vriendin heeft dat in haar elleboog... kan niet tennissen, squashen, etc... precies de sporten die ik geweldig vind :(

Er zit voor je vriendin niets anders op dan er zo lang mogelijk met volle teugen van genieten!

Edit: Mooie tweewielers die SV650S uit 2002/2003

Roy

Bericht door Roy » 28 jan 2009, 16:39

Vooral die van mijn vriendin vind ik super. Zulke geile achterlichten ;)

Precies dit is hem, zelfde kleur. Zij heeft alleen een seatcover voor het achterste zitje en het kenteken heeft een kleinere houder. Ontzettend mooi in het echt:

Afbeelding

Deze achterkant:

Afbeelding

Dit is precies die van mij:

Afbeelding

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 16:44

Ziet er strak uit hoor! Dit is de mijne :D

Afbeelding

Roman

Bericht door Roman » 28 jan 2009, 17:05

Klote van der knie :(

Heb maandag 9 februari theorie examen. Kon niet eerder dus moest wachten.

Net het lachtertje van een medisch examen gehad. Echt zo knullig :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 28 jan 2009, 20:16

Ja inderdaad knap vervelend.

Ook een mooi fietsje hoor Maximus!

Is het heel anders daar lessen in Spanje trouwens, Roman?

Roman

Bericht door Roman » 09 feb 2009, 12:16

Vanochtend theorie gedaan. Stond gepland voor 9 uur, dus uiteraard begon did om 9.30 :banaan:

Volgens mij geen enkele fout gemaakt. Waren ook maar 20 vraagjes waarvan zeker de helft bijna bij het domme af was :mrgreen:

Zal een van deze dagen als ik de uitslag doorkrijg wel meteen ingepland worden voor lessen. Ik was eigenlijk van plan om een lesje op circuit (nou ja, dat parcours dan) te nemen en eentje op de weg. Ik denk dat dat voldoende zou moeten zijn eigenlijk (hoop ik). Zo niet nog een of 2 meer dan maar.

Zal hier wel wat schrijven over de lessen, ik denk zelf dat het niet zo veer voorstelt eerlijk gezegd. Ik weet wel dat afgelopen maand het praktijk examen op het parcours veranderd is dus misschien wel iets moeilijker dan ik nu denk. Maar daar komen we vanzelf achter.

Roy

Bericht door Roy » 09 feb 2009, 13:11

20 vraagjes? Das lekker :banaan:

Hoop dat je hem hebt Roman!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 feb 2009, 13:32

Roy schreef:Vooral die van mijn vriendin vind ik super. Zulke geile achterlichten ;)

Precies dit is hem, zelfde kleur. Zij heeft alleen een seatcover voor het achterste zitje en het kenteken heeft een kleinere houder. Ontzettend mooi in het echt:

Afbeelding

Deze achterkant:

Afbeelding

Dit is precies die van mij:

Afbeelding
SV 8) , heb 2 jaar in de Suzuki SV Cup geraced dus een vertrouwd ding voor mij, super motortje waarmee je alles kunt. :)

Roy

Bericht door Roy » 09 feb 2009, 13:38

We vermaken ons er prima mee inderdaad. Echter even kijken wat we met de motoren gaan doen... Mn vriendin heeft waarschijnlijk iets met haar gewrichten waardoor motorrijden gewoon niet kan, klaar. We hadden het vooral gekocht om samen te gaan toeren, dus best kans dat ze weer de verkoop in gaan.

Dan maar eens kijken of er een auto gekocht kan gaan worden voor op het circuit :)

Roman

Bericht door Roman » 16 feb 2009, 12:39

Ok dus vorige week maandag theorie gedaan, en geslaagd vanzelf.

Vraag 2 van de 20 was: Als je meerdere glazen wijn heb gedronken, beinvloed dat je rijgedrag dan? Antwoord A: Ja Antwoord B: Nee

Wat moet je daar nou mee :roflol:

Maar goed, morgen ochtend 11.30 eerste keer de "pista" op, slalommen en dat soort dingen. Heb er zin in :banaan:
Zal mij benieuwen, je moet het parcours binnen 25 seconden afleggen, moet toch wel te doen zijn hoop ik. Misschien laat ik iemand het wel filmen bij het examen... indruk te geven hoe het er hier aan toe gaat.

Max V

Bericht door Max V » 16 feb 2009, 12:48

Doen, doen! :mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 17 feb 2009, 13:37

Vandaag eerste keer op het parcours geweest. Ging wel goed alleen die slalom op hele lage snelheid (motor loopt stationair anders ga je te snel) is lastig. Moest toch wel vaak m'n voet even op de grond zetten.

Morgen weer verder oefenen...

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 17 feb 2009, 13:40

Roman schreef:Vandaag eerste keer op het parcours geweest. Ging wel goed alleen die slalom op hele lage snelheid (motor loopt stationair anders ga je te snel) is lastig. Moest toch wel vaak m'n voet even op de grond zetten.

Morgen weer verder oefenen...
Ik heb geleerd bij lage snelheid het gas er op te houden maar er wel bij te remmen met de achterrem. Dit ook bij het draaien van hele korte bochten.

Plaats reactie