Driving fun car 2007 AWARD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke auto de Driving-fun 2007 AWARD?

Alpina 3.4 Z4 Roadster - Femme
3
3%
Audi RS4 B5 - MarcRS4/René Haze
4
4%
Audi S8 - Hans
2
2%
BMW e30 M3 276pk kronenburg tuning -Michel Pol
21
20%
BMW e46 M3 en M3 CS - Rico/Pieter///M3/Nick Laarman
8
8%
BMW e46 M3 compressor 500pk - Albert Snippe
2
2%
BMW e39 M5 -Fasteddie/Leonard
0
Geen stemmen
BMW e60 M5 - E60 M5/Richard van den Bos
8
8%
BMW M6 - M bitious
7
7%
BMW Z3 M coupe -Flatline/Tomassen
3
3%
Corvette Z06 - Cor Dame/HANZ06/Harry Dijkstra
13
13%
Dodge Viper - Elmar
0
Geen stemmen
Dodge Viper GTS - Harry Bootsma
0
Geen stemmen
Hartge Z3 coupe 5.0 V8 430pk - GTRene
13
13%
Mitsubishi EVO 8,5 RS MR-Markk
2
2%
Pontiac GTO 6.0 compressor 600pk (tegenhanger van de Holden Monaro) - FastGTO
7
7%
Porsche 911-993 biturbo - Chris lbr
5
5%
Porsche 911 Turbo '87 - Paul Broere
0
Geen stemmen
RUF/Porsche 930 btr - Chuddy
3
3%
Subaru Impreza STI 380pk - Partyondude
3
3%

Totaal aantal stemmen: 104

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 17:33

Heb gestemd op de RS4 van Marc.
Snel, mooi, praktisch en nu al een icoon 8)

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 18:02

Robin schreef:Het is op eigenlijk elk forum zo. What goes around comes around. Ik doe daar ook aan mee. Wij allen. Als ik bij 'Te koop aangeboden' 1 fokking g*dverd*mde keer in mijn leven mijn horloge aanbied en ik krijg daar 'nogal geinige' kutreacties op, en geen bieding of interessevraag....Ja dan ga ik ook lekker meekloten op andere dingen hoe 't me maar uitkomt. .
Robin ik heb wel even de hakken in het zand gezet in jou horlogedraadje, want ik vind ook dat zulke kritiek nergens op slaat ook al is het soms (te) grappig bedoelt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mar 2007, 18:04

Rico v Velzen schreef:
Robin schreef:Het is op eigenlijk elk forum zo. What goes around comes around. Ik doe daar ook aan mee. Wij allen. Als ik bij 'Te koop aangeboden' 1 fokking g*dverd*mde keer in mijn leven mijn horloge aanbied en ik krijg daar 'nogal geinige' kutreacties op, en geen bieding of interessevraag....Ja dan ga ik ook lekker meekloten op andere dingen hoe 't me maar uitkomt. .
Robin ik heb wel even de hakken in het zand gezet in jou horlogedraadje, want ik vind ook dat zulke kritiek nergens op slaat ook al is het soms (te) grappig bedoelt.
I know.Waarvoor dank Rico. :D

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 18:10

Robin als ik 1 auto reed, reed ik ook 335i.....wel een die [img:24:24]http://www.bm3w.co.uk/ubbthreads/images ... /smurf.gif[/img] blauw is.. :wink:

nou een [img:55:18]http://www.m-forum.de/forum/images/smilies/bier01.gif[/img] pakken :lol:

Adwo

Bericht door Adwo » 15 mar 2007, 18:11

Sinds 1996 ben ik aktief op het internet. Elk jaar zie je weer hetzelfde gebeuren: een forum gaat aan zijn eigen succes ten onder..

Begint met gelijk gestemde geesten daarna komt er heibel in de tent. Altijd.. Fact of life, maar ik blijf het wel jammer vinden.

Ik zie de eerste verschijnselen hiervan al sinds enige weken op DF. Ik heb me voorgenomen me er niet meer mee te bemoeien, maar dat lukt niet altijd! :D

Mzl,

Adwo

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 15 mar 2007, 18:17

@adwo

Ik vind het reuze meevallen. Hier hebben we wel discussies maar die hebben over het algemeen gefundeerde argumenten.

Er is geen een forum met gelijkstemde, zolang het maar geen dom gelul over en weer is kan een discussie ABSOLUUT geen kwaad. Het houdt de pit er een beetje in!

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 18:59

Adwo Robin en ik kennen mekaar al sinds 2001 ofzo. IRL zien we mekaar regelmatig, drinken we gezellig een bak koffie en zeiken alles af waar Alfa op staat en FWD heeft :wink: (geintje voordat de alfa rijders en de FWD rijders in de pen klimmen) hij heeft zijn ideeën ik de mijne, maar als het er op aan komt zitten we in dezelfde hoek qua mening. 335i of M3 ... een slechte keus is er eigenlijk niet tussen deze 2 auto's. Waar het van af hangt is denk ik waarmee je de auto koopt, meer met het hart of meer met het hoofd. Dat laatste is altijd verstandiger, daarom is een 335i ook de verstandiger auto tov de M3. M3 koop je bijna altijd met het hart, anders zijn die krengen niet eens te verkopen gezien de nieuwprijs. De M van Marketing draait ook op volle toeren nu zie maar weer met de e92 M3 presentatie. Half internet word weer gek, zo ziet M Gmhb, het natuurlijk het liefst, straks nog een stel geile autojournalisten er over heen gieten en de kassa gaat weer vanzelf rinkelen.

En dat is ook een beetje de kern van deze poll geweest, welke auto raakt je met het hart, we hebben toch allemaal een beetje een hedonistische inslag. Verstandsauto's hoe goed ook horen niet in deze poll thuis. Dat heeft niks met een verstandige keuze van iemand voor zo'n auto te maken.

RVV

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 19:01

Ik wil nog even ingaan op een verwarring die is onstaan. In de eerste post had ik het over auto's die dagelijks ingezet konden worden. Dat is natuurlijk iets anders dan dagelijkse bruikbaarheid. Het belangrijkste excuus om niet de Bently Merlin er tussen te zetten, of een klasieker die nog compleet in opbouw is.

Luca

Bericht door Luca » 15 mar 2007, 21:00

Oke, dan stem ik op mijn EVO :wink: :P

Nee, Rico jouw BMW blijft mijn Favoriet.

Erik-Jan

Bericht door Erik-Jan » 15 mar 2007, 21:23

Even het draadje door gelezen, paar dagen weggeweest dus weer genoeg in te halen.

@ topic ik mis mn seat :wink:

@ Adwo, Ik vind het niet erg als er eens wat kritischer gereageerd wordt hier, af en toe is iedereen het wel erg met elkaar eens.

P.S. Ik heb de Porsche 993 bitturbo gestemd, wat een beauty!

Maik

Bericht door Maik » 16 mar 2007, 08:50

Rico v Velzen schreef:Ik wil nog even ingaan op een verwarring die is onstaan. In de eerste post had ik het over auto's die dagelijks ingezet konden worden. Dat is natuurlijk iets anders dan dagelijkse bruikbaarheid. Het belangrijkste excuus om niet de Bently Merlin er tussen te zetten, of een klasieker die nog compleet in opbouw is.
Ik vind hier weinig verschil in zitten.
En "dagelijkse bruikbaarheid" suggereert dan praktischer dan "dagelijks inzetbaar". Wat dus eigenlijk betekent dat zowat elke auto hier behalve de Bentley in aanmerking komt voor "de award". Heel die "voorwaarde" is dus eigenlijk niet relevant...
Het maakt mij niet uit hoor, ik vind de poll opzich best leuk (ik had sowieso de Z06 gestemd, ook al stond er een speedster van goud in het rijtje), en als andere mensen een andere poll willen maken met hun eigen "regels" en opties, dan zijn ze vrij dat te doen op een vrij forum als dit natuurlijk. Maar ik wilde toch even op dit kleinigheidje ingaan :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 16 mar 2007, 09:04

@Maik: Dus binnenkort maar ff langs Kroymans in Breukelen? :P

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 16 mar 2007, 09:12

Adwo schreef:Sinds 1996 ben ik aktief op het internet. Elk jaar zie je weer hetzelfde gebeuren: een forum gaat aan zijn eigen succes ten onder..

Begint met gelijk gestemde geesten daarna komt er heibel in de tent. Altijd.. Fact of life, maar ik blijf het wel jammer vinden.

Ik zie de eerste verschijnselen hiervan al sinds enige weken op DF. Ik heb me voorgenomen me er niet meer mee te bemoeien, maar dat lukt niet altijd! :D

Mzl,

Adwo
Ik heb exact maar dan ook exact dezelfde ervaring als jou. (GoT, motor-forum.nl, motormaf.nl etc.) Elk leuk forum groeit en daarmee verandert je forum altijd. De oorspronkelijke sfeer verdwijnt langzamerhand. Ben niet zo op de hoogte van gummen maar volgens mij was het daar 'vroeger' ook zeer gezellig en leuk. :wink:

Wat niet wegneemt dat ik DF een erg leuk forum nu vind 8) maar merk al wel dat het al 'anders' is dan enkele maanden terug.

Ik snap het geharrewar over deze poll trouwens niet zo. Gewoon de auto in het lijstje kiezen die je het meest aanspreekt (iedereen heeft daar zijn eigen criteria voor, klaar toch) en we zijn er. :) Ik kan het stiekem ook moeilijk verkroppen dat mijn VW Golf er niet in staat :evil: maar zal ermee moeten leren leven. :cry:

Maik

Bericht door Maik » 16 mar 2007, 09:13

Eerst even langs Leen van Frisia dan :wink:
Nee de speedster blijft, en daardoor geen geld over voor andere funbakjes. Prijs/lol verhouding van de speedster blijft onovertroffen voor mij :)

Tristan

Bericht door Tristan » 16 mar 2007, 09:16

Gewoon voor een proefrit, joh. :wink: Je zegt gewoon dat je de speedster wil inruilen, is toch allemaal GM. :D

Harrie

Bericht door Harrie » 16 mar 2007, 10:20

Ik heb gekozen voor de laatste M5. Maar ik moet ook wel toegeven, iedere keer dat ik kijk bedenk ik me.....de oer M3 is ook wel geweldig, of de dikke Evo, de relaxte S8....kortom, bijna allemaal wel supergoed.

@Arthur....jou ST erbij? :wink: Zet effe een poll op met de leukste hatch, misschien hebben we dan meer kans. :lol:

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2007, 10:28

Maik de voorwaarde was in zoverre relevant dat ik de Bentley er mee kon uitsluiten, anders hadden we hierover een eeuwige discussie gehad.

Verder kwamen theoretisch bijna alle auto's in aanmerking. Maar het ging er om dat een auto een emotioneel raakvlak met Driving-fun moest hebben. Rationeel gezien kom je helemaal niet uit met zo'n poll. Dan had je van die opmerkingen gekregen waarom er wel een Opel Speedster en 335i in stonden en geen Pontiac GTO (ook geen bochtenridder pur sang).

In eerste instantie wilde ik slechts 10 auto's pakken, maar dan zou ik er gewoon een aantal te kort doen, ook met 20 auto's doe je er een aantal te kort, maar ook met 30, 40, etc.. maw hoe verder je je komt hoe groter de discussie zou worden waarom een bepaald model er wel of niet bij staat. En daar ging het nou net niet om.

En inderdaad als iemand een alternatieve poll wil opzetten, be my guest. Van mij part noem je het de Driving-fun rijders auto award 2007.. zo'n poll ga je helemaal nooit uitkomen, want hoe kun je nou een oordeel vellen over de rijcapaciteiten van een auto als je er zelf nooit in gereden hebt ?

Maar mischien dat het kan?

Maik

Bericht door Maik » 16 mar 2007, 10:35

Had gewoon gezegd dat de auto van Harry uitgesloten was (waarom eigenlijk?). Je maakt de discussie allemaal onduidelijker. Je zegt al dat je sowieso altijd auto's tekort doet met 20 genomineerden, of je nou bruikbaarheid wel of niet erbij had gehaald.
Morele winnaar is hier natuurlijk de Bentley van Harry, als er 1 zinnetje niet had bijgestaan en zijn auto was wel genomineerd, dan weet ik wel welke auto gewonnen had :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2007, 10:36

Niet te druk maken Rico...als er een POL van bv autovisie is heb je hetzelfde, maar mensen het gaat om de pol zoals ie staat, niet meer en niet minder anders kun je moeilijk een kleine pol samen stellen er zijn altijd maartjes en als als...maar een pol gaat om die paar keuze's niet meer niet minder basta :D

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2007, 10:46

Rene ik vind het geen probleem om mijn motivatie toe te lichten.

Maik precies de Bentley is de morele winnaar en als je mijn eerste post ook leest plaats ik die auto min of meer boven deze poll. Maar hoe uniek ik dit project ook vind van Harry en er diep respect voor heb, heb niet voor niets de meeting op touw gezet omdat ik er nieuwsgierig ben naar de auto en zijn achtergronden. Is deze auto niet een auto die in een poll als deze thuis hoort. Ik kan wel allerlei rationele argumenten gaan bedenken waarom niet, maar dan krijgen we daar weer discussie over. Blijft een beetje heen en weer trekkerij. Laat ik het zo zeggen, een Mondriaan ga je ook niet vergelijken met werkjes van de studenten van de kunstacedemie.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 mar 2007, 10:50

GTRene schreef:Niet te druk maken Rico...als er een POL van bv autovisie is heb je hetzelfde, maar mensen het gaat om de pol zoals ie staat, niet meer en niet minder anders kun je moeilijk een kleine pol samen stellen er zijn altijd maartjes en als als...maar een pol gaat om die paar keuze's niet meer niet minder basta :D
Autovisie heeft eerst een grote voorselectie.
Verder zal me de samenstelling van de poll een worst wezen.
Iedereen is 100% tevreden over zijn eigen auto anders had hij/zij deze niet gekocht lijkt me :!:

Maik

Bericht door Maik » 16 mar 2007, 10:58

Jij bent de maker van de poll Rico, dus jij mag de regeltjes verzinnen, dat is simpel. Dat de Bentley niet meedoet vind ik ook niet erg, je motivatie is duidelijk. Maar dat is mijn punt ook niet.

Ik zal het anders stellen: als je de poll nu weer mocht overdoen, had je de dingen dan precies zo weer geformuleerd en uitgelegd? Waarschijnlijk anders, oke, goed dan, klaar, dan hoef je je ook niet meer in allerlei bochten te wringen om het toch goed te praten. It's simple :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 16 mar 2007, 11:00

Feit is gewoon dat het heel moelijk is om een grote poll te maken die naar ieder z'n zin is.

Dan zou je een poll voor een poll moeten maken (om het ff ingewikkeld te maken). :wink:

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2007, 11:11

Maik schreef:Jij bent de maker van de poll Rico, dus jij mag de regeltjes verzinnen, dat is simpel. Dat de Bentley niet meedoet vind ik ook niet erg, je motivatie is duidelijk. Maar dat is mijn punt ook niet.

Ik zal het anders stellen: als je de poll nu weer mocht overdoen, had je de dingen dan precies zo weer geformuleerd en uitgelegd? Waarschijnlijk anders, oke, goed dan, klaar, dan hoef je je ook niet meer in allerlei bochten te wringen om het toch goed te praten. It's simple :wink:
Ja, precies hetzelfde. Ook praat ik niets goed, maar bergumeteer ik mijn standpunten met betrekking tot de keuze, daar mogen mensen best kritisch over zijn. Er blijven altijd punten van discussie ongeacht welke voorkeuze je ook maakt. Maar ik weet zeker dat 90% van de bezoekers zich kunnen vinden in de voorselectie van deze lijst auto's. En de discussie is eigenlijk ook niet waarom deze auto's wel in de lijst staan, maar andere auto's (net) niet.

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2007, 11:14

Nog even terugkomend op de 335i van Robin, had deze auto een sper gehad, een speciaal aangepast onderstel en bv gechipt naar 350plus peekaa, dan had ik hem er geheid bijgezet. Elke auto die in de lijst staat is op een bepaalde manier bijzonder, heeft een X factor. Vraag ff Hank Jan Smits wat precies die X factor moet zijn :wink:

Plaats reactie