Met het risico op een ban, hier dan maar even een update. Met caravan inderdaad
De 330i inmiddels ruim twee jaar in bezit en het ding doet niets verkeerd.
Afgelopen maand wel een schroef in een achterband. Die zat er zo goed in, dat de spanning maar marginaal terugliep. Ik had nog twee nieuwe banden liggen, want bij het wisselen van de voorbanden eind vorig jaar bleken de achterbanden nog wel even te kunnen. Achter was nog steeds niet helemaal op, maar nu dus wel nieuwe eronder. Nu rondom nieuwe Michelin PS4 RFT.
Af en toe ook wel eens gedacht aan een opvolger. Vind ik een lastige, want de 330i bevalt dus echt heel goed.
X5 lijkt mij wel wat, maar vind ik mijzelf nog iets te jong voor. Een A6 vind ik erg mooi en zou een kanshebber kunnen zijn. Ik kijk in elk geval naar iets luxers/comfortabelers dan sportiever. De plannen voor een opvolger zijn in elk geval een stukje vooruit geschoven vanwege een andere aanschaf.
Een caravan...
Afgelopen jaren, met kleine kinderen, telkens in Frankrijk of Italië een stacaravan gehuurd. Prijs/kwaliteit prima. Vooral ook omdat we tot op heden wat flexibeler waren en niet perse in de schoolvakanties weg hoefden, vanaf volgend jaar veranderd dat.
Begin dit jaar weer zoekende naar een vakantie, stacaravan gevonden. Prijs was wel even slikken tov vorig jaar. Per toeval zag ik onderaan mijn scherm een kampeerplaats als alternatief staan, zelfde periode, zelfde camping alleen zelf dus je onderkomen mee brengen. Verschil in kosten? Bijna 4.000eu...
Eigenlijk wilde we pas volgend jaar een caravan. Beide zelf altijd gekampeerd en we vonden dat als kind geweldig, dat gaan wel lekker nostalgisch dus ook proberen over te brengen op onze kinderen.
Kort overlegd met de wederhelft en de camping geboekt. We moesten alleen nog een paar dingen regelen zoals een trekhaak, rijbewijzen, caravan, complete uitrusting, stalling etc.
In januari gelijk een rijschool gebeld, afrijden kon pas in juni! Flinke wachttijden bij het CBR, maar past in onze vakantieplanning.
Trekhaak was vlotter geregeld. In Enschede iemand gevonden die niets anders doet dan originele BMW trekhaken monteren. Denk dat hij het geblinddoekt kan, in 1,5u zat het ding eronder.
Paar caravan zaken bezocht. We wisten vrij vlot wat we wel en niet wilden qua indeling, leeftijd en merken. Een Hobby of Fendt in het formaat 465 of 495 zou prima zijn, bouwjaar 2016 of nieuwer is goed genoeg.
Lang verhaal kort het is, voor de kenner/liefhebber, een Hobby 540 KMFe geworden uit 2021. Naar goed DF gebruik de eisen en het budget dus aardig opgerekt
Inmiddels wat weekendjes weg, op niet al te ver van huis, er op zitten en bevalt prima. Weinig referentie materiaal, maar een 330i is ook een prima caravantrekker. De auto heeft er geen enkele moeite mee.