Netjes om 8:30 gearriveerd, mijn maat was al ingeschreven en ging al een plekje zoeken op het paddock. Ik dus ook snel het papierwerk ingevuld en er bij gaan staan op het paddock, even de extra banden en gereedschap dumpen en klaar, want de auto was al driftklaar. Tussen 8:30 en 9:00 arriveerden nog een handjevol E36's, een paar E46's, een E34 en een Lada (

Mijn driftskills waren nog een beetje roestig, de laatste driftdag was immers alweer 2 jaar geleden, en op straat maak ik het niet te gek. Dus op het begin vooral even aanvoelen en kijken hoe het loopt, het hele parcours aan elkaar driften komt later wel weer. Tegen 9:15 had iedereen zijn weg naar het parcours gevonden en werd het best nog even druk. Bij Blackwheels mag je een ronde of 3 aan elkaar driften, waarna je van de baan gevlagd wordt en weer achteraan de wachtrij aan mag sluiten. Niet zo erg want dan kunnen auto en bestuurder heel even afkoelen. Tegen 9:45 stond echter iedereen weer terug op het paddock te sleutelen en hadden mijn maat en ik met onze auto's de baan een half uur lang bijna voor ons alleen

Aangezien Weert redelijk in de buurt ligt heb ik ook de vrouw zo gek gekregen om even een uurtje langs te komen. Die wordt normaal al wagenziek als ik 1 rotonde iets te enthousiast neem, dus een rondje mee gaan driften was nog wel een dingetje. Ik heb haar maar niet te lang laten toekijken en twijfelen, helm op en instappen

Slowmotion filmpje voor het gymkhana gevoel:
Ook nog even de GoPro op de helm geplakt voor wat onboard materiaal.
Als ik de beelden terugkijk vallen me 2 dingen op die beter kunnen:
- Twee handen aan het stuur, die pook heb je na het wegrijden niet meer nodig op deze baan en de handrem werkt toch niet.
- Iets meer rust in de auto, ik zit hier nog veel te veel te gooien en te smijten met het stuur. Nergens voor nodig, die auto wil toch wel dwars. Later op de dag ging dit al beter. Maar als ik het met bijvoorbeeld Knot zijn filmpjes vergelijk heb ik nog wat te leren.
Mocht je nog iets toe te voegen hebben aan deze lijst, laat het me vooral weten, maar houd t netjes

En dan de auto. Het sperdiff werkt perfect, grijpt goed aan en de snelheid ligt een stuk hoger dan de vorige keer toen ik hier reed met een gelast diff. Met de andere achterveren geeft ie ook veel meer vertrouwen en drift hij vrij gemakkelijk. Wel liep er rechts ergens een bandje aan in die langere bocht, ik dacht eerst rechtsachter, maar nu ik de foto's zie verdenk ik rechtsvoor. Maar dat loste zichzelf gedurende de dag gelukkig wel op...
Ook liep de temperatuurmeter af en toe iets naar rechts als het even rustig was en ik niet van de baan af hoefde, waarbij ik bij het derde streepje op de meter altijd even de baan af ging, kachel aan en raampjes open en dan kon ie een minuutje later wel weer. Ging er dan helemaal niks mis deze dag? Natuurlijk wel! Eerst tikte ik een van de rood-witte barriers aan met de neus, waarna de kentekenplaat al iets losser zat. Later ging ik met de voorkant nog een berg grond in, en toen ik achteruit reed zat de kentekenplaat nog in de berg

Dus totale schade: €2,50, een setje achterbanden en driekwart tank benzine.