

Kapotte thermostaat, had exact hetzelfde met Mn Z4Sander-E46 schreef: 22 okt 2017, 20:51 Vanavond eerste echte rit gehad, 93km waarvan de eerste en laatste 10km geen snelweg waren. Een net (boordcomputer)verbruik van 9.0l /100km. Maar op de foto staat de koelvloeistoftemperatuurmeter netjes in het midden, zodra ik op de snelweg rijd zakt hij richting t linkse streepje of tussen het blauwe en t linkse streepje. Kom ik terug tot max 50km per uur dan staat hij vrij snel weer in het midden. Is dit een kapotte thermostaat, of is dit normaal? (lijkt me niet)
IMG_3732.JPG
De DF mentaliteitFabian schreef: 22 okt 2017, 23:30 Ik heb er volgens mij nog 1 liggen, voor een m54 3.0. Nieuw is doos.
Tientje voor de vorm!![]()
Anders heb ik er ook nog een liggen. Uiteindelijk laten doen in plaats van zelf gedaan. Zoals je ziet komt die thermostaat dus regelmatig voor. Had hetzelfde bij buiten tempraturen onder 0 kwam de meter niet in het midden, na het wisselen altijd netjes in het midden.Fabian schreef: 22 okt 2017, 23:30 Ik heb er volgens mij nog 1 liggen, voor een m54 3.0. Nieuw is doos.
Tientje voor de vorm!![]()
Superaanbod, ik stuur je een PB!Fabian schreef: 22 okt 2017, 23:30 Ik heb er volgens mij nog 1 liggen, voor een m54 3.0. Nieuw is doos.
Tientje voor de vorm!![]()
De DF mentaliteitRiceaux schreef: 22 okt 2017, 23:33 [quote=Fabian post_id=<a href="tel:1219679">1219679</a> time=<a href="tel:1508707813">1508707813</a> user_id=147]
Ik heb er volgens mij nog 1 liggen, voor een m54 3.0. Nieuw is doos.
Tientje voor de vorm!![]()
Goede tip! Het zijn M6 boutjes, dus heeeel vast kunnen ze ook niet zitten. Alleen even een kwestie van goede grip op de boutkop krijgen.Martin van der Zwaard schreef: 30 okt 2017, 08:51 Je hebt daar speciale setjes voor. Is een doppenset speciaal voor dolgedraaide boutkoppen.
Die kan je er voorzichtig op slaan en dan bijt ie vast op de kop. Goed inspuiten met WD40 een week lang. Dan kan ie alvast een beetje los komen.
Gebruikers op dit forum: zegmaarboris en 4 gasten