M2 MY 2017 (no ASD, no reflector, UCP, BTG 8.12min)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Franzino
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110

Re: M2 besteld (bevindingen tot nu, winter modus, ASD + reflector delete)

Bericht door Franzino » 19 feb 2017, 19:26

De lelijke rode reflectors zijn er uit en vervangen door honinggraat motief. Motief is vergelijkbaar met wat er in de bumper zit vooraan en past ook goed bij de andere zware Performance accenten. Het plaatsen is niet iets wat je elke week wilt doen, maar ben zeer blij met het resultaat en de pasvorm is perfect zoals origineel. Aanrader!

Afbeelding

Tim N

Bericht door Tim N » 19 feb 2017, 19:45

ja goedgekeurd, zou iedereen moeten doen

Franzino

Bericht door Franzino » 19 feb 2017, 19:49

Tim N schreef: 19 feb 2017, 19:45 ja goedgekeurd, zou iedereen moeten doen
Ik denk wel dat niet iedereen even handig is om dit zelf te doen....maar is inderdaad bijna een must do in mijn ogen.

Marc Sierra

Bericht door Marc Sierra » 19 feb 2017, 20:33

Zitten er nog reflectoren in de achterlichtunits? Want reflectoren aan de achterkant zijn in ieder geval in Nederland wel verplicht en ik neem aan in België ook.

Nickvl
Auto: E81 130I

Bericht door Nickvl » 19 feb 2017, 20:40

De kans dat onze blauwe vrienden daar achterkomen en een boete schrijven is nihil, wat een mega verschil ziet er echt een stuk strakker uit!

vester86

Bericht door vester86 » 19 feb 2017, 21:16

Ik weet dat dit een belgische wagen is, maar in Nederland MOET een (goede) APK keurmeester een auto hierop afkeuren.... of dat gebeurd is een 2e...

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 19 feb 2017, 22:05

Snap sowieso niet die reflectors in bumpers.
Moeten ze zo laag? Vroeger zaten ze altijd in de achterlichten en alleen in de achterlichten.

Ps het is een honingraat, geen graat.

Macboy

Bericht door Macboy » 20 feb 2017, 11:30

Heel gaaf en mooier effect !

Franzino

Bericht door Franzino » 10 mar 2017, 10:40

Ik heb de M2 nu bij mij sinds 2 maanden en heb nu + 3.300km op de teller (waarvan de meeste km met mijn winterbanden). Het is een ongelofelijke wagen en een feest om er elke dag mee te rijden. Telkens ik er in zit besef ik weer wat voor een gelukzak ik ben, dat ik elke dag met deze wagen kan rijden. Na het rustig inrijden van 2.000km heb ik de laatste weken eindelijk eens wat kunnen gas geven. Het is echt een beest, maar ook bij lage snelheden krijg je massa’s rijplezier van de wagen. Buiten de stadscentra rijd ik meestal in sport of in sport + en in de stad in comfort (vermits dan de uitlaat stiller is), maar sport en sport + rijden wel beter dan comfort (vooral het stuurgevoel is dan beter). De grip, de balans en de snelheid van insturen zijn gewoon nog altijd super!

Het automatisch tussengas geven ben ik eigenlijk al gewoon, maar als je zelf toch tussengas geeft dan overroep je eigenlijk deze automatische functie…dus dat kan ook. ASD is uitgeschakeld en zal uitgeschakeld blijven…echt een verbetering voor mij. Soms hoor je klachten over de zetels, maar ik heb persoonlijk 0 problemen hoe mijn manuele zetels zitten of hoe het interieur er uit ziet. De zetels zouden in de laagste stand wel nog ietsje lager mogen zijn (ben zelf nog al groot), maar dit wist ik reeds op voorhand en is geen echt probleem eigenlijk. De elektrische zetels zitten nog hoger dan de mijne. Ik ga hier geen volledig detailreview neer zetten, maar enkel de grote lijnen. Mijn mening en ervaring over de M2 kan je op pagina 1 van dit topic terug vinden en is grotendeels hetzelfde gebleven :D

Ik had wel niet verwacht dat ik een dikke 2.000km tijd nodig zou hebben om gewoon te worden aan het gevoel van de koppeling. Dit is voor mij het enige min of meer minpuntje aan heel de wagen (had ik al opgemerkt bij de eerste testrit). Het gevoel van de koppeling is niet 100% mijn smaak, zeker niet als je wisselt met de Z4M..waar dit veel meer mijn ding is (meer gevoel, zwaarder, veel beter aangrijpingspunt en veel lineairder). Maar het is niet zo dramatisch dat ik er niet mee kan leven of dat ik liever een DKG had besteld. De UCP pedaal komt er zeer binnenkort in (simpele ingreep) en hopelijk brengt deze de koppeling iets meer naar het gevoel dat ik gewoon ben van in mijn Z4M en e46. Als je nooit met een andere wagen zou rijden als de M2, dan zal je dit waarschijnlijk ook niet meer zo opvallen. Ik wissel nog al eens...

Afbeelding

Niet dat ik er van wakker lig; maar "onbekende" mensen reageren tot nu toe steeds super positief op de wagen. Zeer bizar, want zelden meegemaakt in het verleden met Z4M en wel grappig. Ik krijg regelmatig op straat en in de file een thumbs up van mensen die ik niet ken. Ik neem aan dat dit dan is omdat ze de wagen leuke vinden klinken of er leuk vinden uitzien en dat dit niet perse is om mij te feliciteren met mijn ongelooflijke looks en charmante persoonlijkheid :P

Kortweg; de M2 is de max als daily op straat met zo veel fun, enorm veel gebruiksgemak en nog redelijk wat comfort. Ik ben nu zeer benieuwd hoe hij zich in april gaat gedragen op de Nurburgring en hoe de remmen het daar gaan van afbrengen (met de aanpassingen die komen natuurlijk).

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mar 2017, 20:42

Mooi om te lezen ! Super leuk je enthousiasme en heel herkenbaar. Heb je al bij een pomp staan huilen ?

Franzino

Bericht door Franzino » 14 mar 2017, 18:39

Macboy schreef: 10 mar 2017, 20:42 Mooi om te lezen ! Super leuk je enthousiasme en heel herkenbaar. Heb je al bij een pomp staan huilen ?
LoL, nee wel als ik een mooie, afgelegen bocht tegen kom en deze vol gas kan nemen :df:

Franzino

Re: M2 besteld (winter modus, no ASD, reflector delete, UCP pedaal)

Bericht door Franzino » 14 mar 2017, 19:07

Kleine en goedkope update, maar grote verandering :thumbsup:

Vandaag mijn UCP pedaal laten plaatsen. Om zo de mindere eigenschappen die ik persoonlijk aan het gevoel van de koppelingspedaal van de M2 vond te kunnen oplossen. Het plaatsen van de UCP pedaal heeft werkelijk alles opgelost wat mij min of meer een beetje stoorde; minder lange pedaalslag, minder hoge pedaal in rust toestand, meer gevoel en weerstand bij bediening, volledig verdwijnen van de spelling in eerste mm van de pedaal, veel directere bediening, veel lineairder gevoel bij in en uit duwen van koppeling... Voor ik de UCP pedaal heb laten plaatsen heb ik nog met 2x andere manuele M2's vergeleken en jawel daar was het gevoel exact hetzelfde. Het is dus een eigenschap van alle M2 modellen en niet specifiek van mijn M2.

Kortweg; het koppelingsgevoel leunt nu zeer dicht aan bij mijn Z4M en ik ben super tevreden met de ingreep. Ik kan de weerstand en de hardheid van de pedaal nog in verschillende standen naar wens aanpassen. Momenteel rijd ik in de zwaarste stand met het meest lineaire koppeling gevoel...maar het kan zijn dat ik ze na paar dagen testen nog wat zachter zet. Mensen die enkel en alleen met de "manuele" M2 rijden en hun vorige wagen al een recente BMW was die zullen dergelijke zaken misschien niet zo opvallen aan de M2 koppelingspedaal. Maar mij viel het redelijk hard op en ik had enorm veel tijd nodig om aan het gevoel van de koppeling te wennen. Nu is het dus echt top en ben super tevreden dat ik het heb laten doen!

Meer info over de pedaal: https://europeanautosource.com/ucp-ulti ... pedal.html
Ze zijn blijkbaar wel wat in prijs gestegen tegenover toen ik mijne destijds had besteld.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mar 2017, 08:37

Mooie upgrade ! Ben benieuwd wat de andere M2 rijders ervaren. Romo was er volgens mij ook niet kapot van in het begin.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 16 mar 2017, 09:27

Leuk om te lezen dan zo'n "kleine" verandering zoveel doet aan je beleving :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 mar 2017, 07:31

Mooie verhalen Franzino.

Ik wil m'n kar eigenlijk geheel standaard houden, behalve een M4 alcantara stuurwielkrans:)

Franzino

Bericht door Franzino » 18 mar 2017, 02:52

Robin schreef: 17 mar 2017, 07:31 Mooie verhalen Franzino.

Ik wil m'n kar eigenlijk geheel standaard houden, behalve een M4 alcantara stuurwielkrans:)
Dan moet je dit zeker doen!
Ik optimaliseer enkele dingen...remmen aanpassen voor circuit gebruik en gevoel koppeling aanpassen naar mijn persoonlijke wensen...

Tim N

Bericht door Tim N » 18 mar 2017, 09:01

Robin schreef: 17 mar 2017, 07:31 Mooie verhalen Franzino.

Reflector delete zou ik wel over nadenken.

allen

Bericht door allen » 18 mar 2017, 09:21

Liever echte refelectoren dan neproosters, denk ik dan persoonlijk. :wink:
Pedaalmod lijkt me weer wel een goede als dat een echte verbetering is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 mar 2017, 09:42

Reflector anti dingen (ja hoe noem je ze lol) zijn er in slatmotief/honingraat en anders zoals bimmermasterpieces.com ze heeft.
Ik heb er over nagedacht, maar het zegt me niks. En wat Allen al zegt eigenlijk.

Tuurlijk kun je ook op die laatste site je klokkenwinkeltellerbak met alcantara overtrekken en de middenarmsteun. Wel leuk natuurlijk. Maar 't brengt me niks. Ik wil wel veranderen, maar dan 'alles', M performance carbondelen. Etc etc. Maar dure onnodige grap denk ik dan.

Dat M4 alcantara stuur kijk ik wél altijd tegenaan en heb je in de handen dus die komt er wel in 't voorjaar.
En de remmerij qua blokken/vloeistof, maar doe nog geen trackdays eerst(oct vorig jaar Assen gedaan, remmerij was standaard al redelijk voor dat werk tov de gangbare M rotzooi E46 M3/E90 M3/1M) , Papenburg gaat niet door volgende week zondag dat wordt 15 april. EErst de zomerbanden er weer onder gooien deze week.

Franzino

Bericht door Franzino » 18 mar 2017, 12:51

Op die bimmermasterpieces.com heb ik persoonlijk geen enkel ding gezien dat ik op mijn wagen zou willen. De reflectors verwijderen is een persoonlijke keuze en inderdaad puur estetisch met 0 functie. Het honingraat motief is gewoon hetzelfde motief al het andere BMW honingraat motief (wat op sommige plekken open is en op sommige plekken gewoon louter visueel is) ... Het slatmotief dat standaard in de achterbumper van M4 zit is ook louter visueel met 0 functie.

Alcantara stuur is mooi, maar vergt voor mij te veel onderhoud en dat gaat er bij regelmatig gebruik al zeer snel lelijk uit zien... Niet mijn ding op een daily, maar op een "dedicated" trackcar zou ik niet liever hebben.

Ik vind een M2 standaard "out of the box" echt top en na een bezoekje van de autobahn in Duitsland en de berpassen in Zwitserland (bezoekautosalon Geneve) is mijn liefde voor de "manuele" M2 nog meer gegroeid. De koppelingspedaal modificatie kwam zo goed tot zijn recht dat ik dit voor mij persoonlijk 1 van de beste aanpassingen ooit vind op een wagen.

Zeer weing straatwagens hun remmen zijn top op circuit (wat ook logisch is)...niet iedereen wil met piepende blokken rijden. Standaard M2 remmen zijn echt wel goed (ook op de bergpassen), maar voor trackdays zal ik toch sowieso upgraden naar Endless blokken en andere remolie. Met semislick's en dergelijke ga ik allemaal niet beginnen. Het blijft mijn daily.....

Franzino

Re: M2 MY 2017 (no ASD, reflector delete, UCP pedaal, Geneve)

Bericht door Franzino » 19 mar 2017, 14:03

Afbeelding

Ik wou wat kilometers op de teller van de M2 zetten en hem ook eens deftig kunnen uitlaten voor ik naar de ring trek in april. Zomaar wat liggen rond rijden zonder doel is niet zo mijn ding. Dan maar een korte roadtrip naar het salon van Geneve gedaan als excuus/reden om de nodige kilometers te kunnen doen en in Duitsland en Zwitserland (bergwegen) te kunnen rijden ;)

In totaal staat er nu + 6.500 km op den teller van den M2. Geneve was lekker eten + veel nieuwe en leuke auto's in het echt zien die we nog wel een tijdje niet op onze wegen gaan zien. Ik onthou vooral de Noble en Koenigsegg in groen carbon, de nieuwe GT3, Huracan Performante, Mat zwart gewrapte Ford GT, Alpine A110 en de nieuwe RUF Yellowbird (zeer vriendelijke mensen trouwens die van RUF). Ik ben normaal gezien niet zo voor een autosalon en vind dit meestal zeer saai... Ik ga bijvoorbeeld nooit nr autosalon Bxl en wist niet wat ik in Geneve moest verwachten. Maar Geneve was zeer leuk. Daar staan echt wel coole wagens en leuke stands voor de liefhebbers van sportieve dingen...maar na een paar uurtjes heb je dat sowieso wel gezien natuurlijk.

Den M2 was echt top op de Duitse autobahn en de kleine Zwitserse bergweggetjes. Het comfort op de lange stukken, het gemak waar mee hij snelheid maakt, de grip, de algemene wegligging, de remmen op de openbare weg, de zetels, de sound op de bergwegen, het manueel schakelen, het UCP koppelingspedaal, de volledige rijsensatie...kortweg; het was de max om hem eens uit te laten op deze manier en hij overtreft mijn verwachtingen in deze situatie's...nu enkel nog zien hoe hij zich op de Nurburgring gaat gedragen.

What a lovely little car :-*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 19 mar 2017, 15:01

Geweldig impulsieve actie heeeerlijk !

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 19 mar 2017, 17:27

mooie actie idd! heerlijk om er zo met die M2 op uit te trekken en lekker een potje te sturen om vervolgens nieuwe auto's te gaan kijken :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2017, 17:30

Mooi verslag van M2 en Genève. Ik was er afgelopen donderdag ook maar dan per vliegtuig. Als ik dit lees dan moet ik er ook weer eens een gave roadtrip van maken. Niets lekkerder dan met een sportieve auto door de Alpen rijden. Alleen niet gepakt worden door de Zwitsers, dan ben je nog niet jarig. :bag:

Franzino

Bericht door Franzino » 02 apr 2017, 16:07

Zomermodus :ken ik jou:

Afbeelding

Plaats reactie