E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Fabian

Bericht door Fabian » 09 mei 2007, 22:31

Nou viel net mn snelheidsmeter ineens uit, 20km verder deed ie het weer. Ook de boordcomputer en dagteller enzo registreerden niets meer, dus zal de sensor op het dif wel zijn. Slecht contact of corrosie schijnt het nogal eens te zijn.

Laat maar gebeuren allemaal, nog 7 maanden garantie :roll: :wink:

Knot

Bericht door Knot » 10 mei 2007, 10:32

Toch lekker als je m op kmregistratie zou rijden zakelijk :)

leonard

Bericht door leonard » 10 mei 2007, 11:04

Knot schreef:Toch lekker als je m op kmregistratie zou rijden zakelijk :)
hoe ga je dat dan doen met je benzine bonnetjes :roll:

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jun 2007, 21:09

Zo, garantiegeld van de eerste reparaties is eindelijk gestort door de Europlus :roll: Mocht wel eens na 3 maanden.....toch 2,5 K Euro die ik nog terugkreeg.

Nu is het tijd voor de volgende zaken:

thermostaat is sinds gisteren naar zn grootje. Hij blijft openstaan, motor komt dus niet op temperatuur.

Raammechanisme linksvoor is kaduuk. Raam zakt niet voldoende bij openen van de deur, dus blijft in het rubber hangen als je de deur wilt openen. Voordat je de deur dichtdoet dus eerst zelf het raam wat naar beneden duwen, anders staat het raam buiten het rubber. Daarnaast gaat hij niet meer uit zichzelf omhoog, je moet het raam meehelpen.

Speling op de bestuurderstoel (bekend probleem bij de Z3). Irritant bij remmen en accelereren. Je schuift een halve cm naar voren en naar achteren.

En die rammel moet nu echt een keer uit het blok. Al verschillende mensen naar gekeken, niemand die het weet. Verdenking is nu de oliepomp, of een van de spanners van de ketting (die op oliedruk werkt, dus misschien een combi van beide zaken).

Owja, en er zit nog steeds die storing in het ABS en ACS nu ik eraandenk. lampjes springen nog steeds afentoe ineens aan. Goed om zo'n topic bij te houden, anders vergeet je zelf wat er allemaal aan de hand was. :P

En tijd voor een andere dealer denk ik, want deze doet niet wat hij mij beloofd. En daar kan ik niet tegen. Ja zeggen en later nee doen valt bij mij verkeerd. Dat gaat ie zakelijk ook nog wel merken (ow nee, je mag zaken en prive niet mengen met elkaar he :wink: :lol: )

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jun 2007, 21:21

2,5k euro teruggekregen? Zoek je nog een Caravan? Ik weet nog iemand die zo'n ding aanbiedt binnen je budget! :)

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jun 2007, 21:33

Dennis Cavallino schreef:2,5k euro teruggekregen? Zoek je nog een Caravan? Ik weet nog iemand die zo'n ding aanbiedt binnen je budget! :)
KUT, ik kom juist niet van mn caravan af man! :evil:

Van die 2,5K gaat pa grotendeels terugbetaald worden (die heeft me maar even voorgeschoten).

Sander S.

Bericht door Sander S. » 05 jun 2007, 22:09

Valt me toch nog wel zwaar tegen dat er allemaal stuk is en stuk gaat aan je Coupé.

Dat zie je niet zo vaak.

ff doorbijten en dan zorgeloos rijden

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jun 2007, 22:37

Sander Spoolder schreef:Valt me toch nog wel zwaar tegen dat er allemaal stuk is en stuk gaat aan je Coupé.

Dat zie je niet zo vaak.

mwah, valt me niet echt tegen hoor.

Na 110000km zijn het de eerste probleempjes. En allemaal geen schokkende zaken nog steeds. OK, dif is wel wat snel, VANOS was niet nodig (maar nooit verkeerd om maar vast gratis nieuw te hebben :wink: ) Koppeling na 100K kan. Maar een waterpomp, een thermostaat, een raammechanisme, wat spanrollen, een snaartje. Allemaal niet spannend. Zijn dingen die nu eenmaal slijten. Vervelend is het wel allemaal.

En zoals gezegd: ik wist vantevoren dat er nog niets kapot/vervangen was aan de auto, en dat er dus wel wat dingen qua onderhoud aan kwamen. Daarom was dat jaar garantie me ook zo heilig. En vooralsnog mag alles nog lekker tot het eind van het jaar kapot gaan. :D

Je moest eens weten wat ik dagelijks voorbij zie komen bij de moderne auto's van nu.......

Knot

Bericht door Knot » 05 jun 2007, 22:50

Leonard, gewoon steeds vervangende auto opgeven ;)

Fabian, toch wel wat kritieke puntjes hoor, goed dat je garantie hebt maar ze zullen niet echt blij met je zijn lijkt me. Succes en hoop dat na deze berg vervangingen de auto buiten de garantie een tijd netjes en probleemloos blijft rijden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jun 2007, 01:18

Sander Spoolder schreef:Valt me toch nog wel zwaar tegen dat er allemaal stuk is en stuk gaat aan je Coupé.

Dat zie je niet zo vaak.

Vergeet niet dat Fabian er dermate blij mee is dat ie er 50.000km per jaar mee rijdt :wink: Ding heeft dus nogal wat te lijden :lol:

Probleem is eigenlijk dat er van alles op zit wat dus ook kapot kan gaan :? Zo'n raam dat elke keer iets open en dicht gaat bij instappen, elektrisch bedienbare stoelen enz. enz.

Ik ben ook goed aan het doorstampen met die van mij! Heb nog 1,5 maand garantie en zal de 15000km halen in die tijd :lol: :lol:

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 06 jun 2007, 10:41

Zo is het Niels...goed doorijden met die hap in de garantie...dan weet je dat de kinderziektes eruit zijn en je gewoon door kan blijven knallen NA de garantie.....ik denk dat ik met de M5 in de 6 maanden Beier garantie net de 25.000 niet haal....maar nu al na 18.000km na ruim 4 maanden loopt alles nog steeds als een zonnetje :lol:

Have fun !!! :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jun 2007, 18:29

Fasteddie schreef:Zo is het Niels...goed doorijden met die hap in de garantie...dan weet je dat de kinderziektes eruit zijn en je gewoon door kan blijven knallen NA de garantie.....ik denk dat ik met de M5 in de 6 maanden Beier garantie net de 25.000 niet haal....maar nu al na 18.000km na ruim 4 maanden loopt alles nog steeds als een zonnetje :lol:

Have fun !!! :mrgreen:
Dat zijn wel kilometers zeg :shock: maar dan weet je ook wel wat je hebt inmiddels :D Ik denk dat ik in de garantie periode ongeveer tot 8000km kom aangezien er een vakantie bij zit. Lijkt me ook genoeg en de Z is na bijna 3000km tot op heden probleemloos en zonder olie verbruik dus dat komt wel goed 8)

Verder is de Z3 is wel gebaseerd op de E36 maar toch op veel kleinere schaal gebouwd (met aanpassingen om het in Z vorm te krijgen). Ik denk dus dat een dergelijke auto ook iets meer kleine storingen zal geven. Niettemin is het apparaat van Fabian wel een hele nette en frisse wagen 8)

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 08:41

Zo, hij staat nu bij de dealer voor de thermostaat. De rest gaan ze meteen aanvragen, ben benieuwd.

Inmiddels ben ik voorzien van een 2e auto voor het woon/werk verkeer, kan ik de Coupe daarvan ontzien gelukkig.

Heb van Watermulder een heeeeeeeerlijke 205 1.1 gekocht uit 88.

Wat een genot, jeugdsentiment! 4 versnellingen, lekker met de choke spelen tijdens opwarmen, wat een betrokkenheid bij het rijden, heerlijk :D :P

En voor 20 Euro in de maand aan belasting en verzekering en een verbruik van 1:20 hoef je het niet te laten :D

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 14 jun 2007, 08:46

Bij dezelfde dealer Fabian? Of toch maar een andere?

Knot

Bericht door Knot » 14 jun 2007, 08:52

Fabian, vind je die 4bak niet vervelend? Ik pak afentoe de starlet 1.0 4bak maar ga eigenlijk niet verder dan 100km/u omdat ie anders toch wat toeren gaat maken. 150 is ook geen probleem maar zuinig en stil is het dan niet echt meer.

Wel grappig, bij 100km/u en bwegen/stad rij je moet dit soort auto's tegen de 1:20, en de wegenbelasting ligt tussen de 11 en de 20 euro :)

Is ie van voor 1987 dan bij polisdirect of knmv een oldtimerverzekering voor 7 euro per maand afsluiten :)

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 10:22

Dennis van der Schoot schreef:Bij dezelfde dealer Fabian? Of toch maar een andere?
Andere dealer, eens kijken hoe het er hier aan toe gaat.

Eerste contact (nou ja, we spreken elkaar natuurlijk zakelijk wel vaker) was iig goed vanmorgen.

1e grote verschil: hij vraagt voor mij het accoord aan bij Europlus. Bij de andere dealer moest ik daar zelf mee aan de slag, dat wilden ze niet doen. Pluspunt dus.

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 10:26

Knot schreef:Fabian, vind je die 4bak niet vervelend? Ik pak afentoe de starlet 1.0 4bak maar ga eigenlijk niet verder dan 100km/u omdat ie anders toch wat toeren gaat maken. 150 is ook geen probleem maar zuinig en stil is het dan niet echt meer.

Wel grappig, bij 100km/u en bwegen/stad rij je moet dit soort auto's tegen de 1:20, en de wegenbelasting ligt tussen de 11 en de 20 euro :)

Is ie van voor 1987 dan bij polisdirect of knmv een oldtimerverzekering voor 7 euro per maand afsluiten :)
Nee hoor, rijdt prima. Of je nou een 4 of een 6 bak hebt, op top draaien ze allemaal max rpm, dus dat maakt geen flikker uit :lol: Maar zon 1.1tje is niet echt gemaakt om veel harder als 120 te rijden. En bij 120 is het erg relaxed rijden moet ik zeggen. Misschien wel net zo stil als mn Coupe :P

Knot

Bericht door Knot » 14 jun 2007, 10:46

Voor de dagelijkse ellende prima toch en na een lekker avondmaaltje als het rustig geworden is en alle huisvadertjes achter de tv zitten pak je de coupe natuurlijk om te genieten :)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 14 jun 2007, 12:18

Knot schreef:Fabian, vind je die 4bak niet vervelend? Ik pak afentoe de starlet 1.0 4bak maar ga eigenlijk niet verder dan 100km/u omdat ie anders toch wat toeren gaat maken. 150 is ook geen probleem maar zuinig en stil is het dan niet echt meer.

Zo'n Starlet loopt al toch al zo'n 100 in z'n 2? :mrgreen:
Jaren terug ook veel in zo'n 1.2 12V gereden, 110 in z'n 2, 150 in 3, was altijd lache bij t stoplicht, lichte auto met pit en lange versnellingen :D

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 15:46

auto is klaar, en ik ben weer arm. (€580) Dadelijk maar weer eens gaan halen en kijken hoe die kosten gespecificeerd zijn. Want het is nogal wat voor een thermostaat van 1 uurtje werk, een raammachanisme smeren en wat spanrollen vervangen en een storing uitlezen.

en ik weet nu al dat de rammel niet opgelost zal zijn. De monteur dacht dat het de spanners van de multiriem waren, dus daar maar mee begonnen en toen was de rammel weg. JA LOGISCH, DAN IS DE MOTOR AL WARM!! :evil:

Grrrr, maar goed, dat zie ik zo wel weer als ik daar ben. Ik weet gewoon nagenoeg zeker dat het de hydraulische spanner van de distributie is.....

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 19:24

K heb weer hard gelachen net hoor.

Ze hadden contact gehad met de leverende dealer (ze hadden het nummer van de Europlus niet), was hat Herr de Hoog den jetzt wieder an das Auto kaput? :lol: Ze wisten dus nog precies wie ik was daar :wink: Accoordaanvraag bij Europlus is nu verder in behandeling....

Rammel/ratel lijkt nu toch uit de de spanrollen van de multiriem te zijn gekomen. Morgenvroeg weet ik het 100% zeker met een ijskoude start. Net stond ik in de stortregen met lauwe motor. Kon niks horen door de extreme regen. Maar in dat geval heeft de vorige dealer toch wel een blunder begaan, ze hebben er 2x naar gezocht en 2x niets gevonden. Wel de multiriem en 1 andere spanner vervangen :!: kwalijke zaak dus als nu blijkt dat het gewoon spanrollen zouden zijn geweest en alles los lag. En ze hebben er een VANOS-unit voor vervangen :roll:

Raam gaat weer soepeltjes open en zonder hulp dicht. Maar ik bracht hem voor het feit dat het raam niet genoeg naar beneden zakt bij het openen van de deur. Het raam bleef sinds een weekje of 2 in het rubber hangen wat ervoor zorgt dat je raam 1cm meebuigt en dan terugspringt bij het openen van de deur. En bij het sluiten sluit hij buiten het rubber. Niet echt goed voor de mechanismen...Dat probleem is dus niet opgelost....morgen maar weer terug dat deze klacht niet is opgelost, maar er wel 100 Euro voor heb mogen aftikken om het mechanisme te smeren :!:

En hij word nu tenminste weer lekker warm nu de thermostaat vervangen is :)

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 14 jun 2007, 19:45

Hopen dat die rammel nu opgelost is,je blijft er anders mee op en neer rijden.
Vreemd dat ze dat raam/rubber niet hebben opgemerkt.
Als je de deur sluit en het raam komt tegen de rubber aan dan zie je dat toch,of ben ik nu dom?
Of ze hebben het een paar x gesmeerd en het probleem was opgelost, en nu weer heel snel terug gekomen.
Morgenvroeg maar even afwachten m.b.t. de rammel.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 19:50

damn je hebt al aardig wat zitten repareren en doen, blij dat ik dat niet heb met de Hartge...al ben ik wel bang dat ik natuurlijk ook wat kan krijgen, en dat zijn allemaal andere onderdelen dus knap lastig dan!

Ik heb trouwens ook zo'n probleem Z3 M coupe gehad een zwarte tjonge jonge, bleekeen total los excemplaar te zijn waar ze van 2 of meer 1 jebben gemaakt, en overal zaten wel storingen in en overal was wel mee gerommeld niks meer origineel volgens mij, bezorgde mij slapeloze nachten! wat heb ik daar veel aan moeten verbeteren, toen maar weg gedaan want het was niet dat wat ik zocht.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 14 jun 2007, 19:58

Heb niet de indruk dat Fabian vindt dat hij een probleem auto heeft.
Zijn gedachte:Er is in het verleden (vorige eigenaar) weinig stuk gegaan,dus dat is nog te verwachten.
Dus nu repareren in de garantie en dan zorgeloos rijden.
(denk ik he? kan nog net geen gedachtelezen :wink: )

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 20:07

ja klopt, zo bedoelde ik het ook niet helemaal als probleem auto in zijn geval, al is het niet echt jippie en voor voor een Z3 heeft ie redelijk wat, of heeft de vorige niks gedaan als ie wat hoorde, dus een beetje verwaardeloosd destijds dan?

Plaats reactie