Toertocht 3 juli omgeving Ring

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Toertocht 3 juli omgeving Ring

Bericht door Spijkerhard » 03 jul 2016, 18:34

Voo4 degenen die van de route afgeweken zijn: ca 18.45 bij Pinokkio.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 jul 2016, 20:12

13.30 pas vertrokken Rnd. Jammer dat je niet doorgereden bent of even contact hebt gelegd.

Helaas weg afsluitingen waardoor een deel van de groep vermoedelijk niet bij het startpunt kon komen. Vanuit Bonn was de weg afgesloten en door via Cochem helaas ook. Uiteindelijk 40 min verloren maar bij Luzerath aan kunnen sluiten.

Was helaas geen toertocht maar een F1 race. Heb met moeite kunnen aanhaken met die kut 220i. Schandalig dat deze auto zo traag is en toch zoveel zuipt. De M135i was letterlijk zuiniger. Belachelijk. Echt insane gewoon. Traag kuthok. En dat met 184pk tegen 320pk. Die 184pk voelden als 130pk. Niet veel meer. Dat er liefhebbers van benzine zijn snap ik wel, maar als iemand dit blok verkiest boven de 220d ben je echt gestoord in de bovenkamer.

Helaas ook geen mooi weer vandaag om lekker dakloos te rijden - uiteraard wel hele dag open gereden. Kort voor de pauze moest vriendin even plassen en toen de groep kwijt geraakt. Helaas geen USB van Joop kunnen regelen.

Was erg mooi om een uurtje aan te haken ! Jammer dat ik niemand heb kunnen spreken.

Ben erg benieuwd naar de verhalen ! Die AMG man man man :love:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2016, 20:50

mooi die dikke AMG, lijkt op die ene foto nog lager dan bv die M2 :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 jul 2016, 21:39

Jammer Ilija, het was iidd meer racen dan toeren, ik kon het amper bijbenen, dat lag niet aan de kar (alhoewel daar zo wat meer over :tooth: ) maar aan de bestuurder :lol:

GVD wat trappen moest ik, maar goed dan leer je wel wat de kar kan en wat niet, vooral ook waar je eigen grenzen liggen, nou, ik wil niet harder dan dat ik vandaag heb gedaan zal ik u zeggen. Van de omgeving heb ik nagenoeg niets meegekregen :lol:

Even wat algemene opmerkingen;

- er mag wat minder hard gereden worden IMHO, en wat meer sight seeing (toertocht whats in a name)
- we zouden eerder moeten afspreken, dan rijden dan lunchen met vooral koffie ! Dan weer rijden en vervolgens lekker eten.
- de route ging zuidwaarts, wellicht ware het handiger de route noordwaarts te laten lopen, dan ben je al een stuk in de richting van het thuisland :lol:
- erg leuk om weer wat mensen te spreken en er een gezicht bij te zien, top !

Dan wat specifieke M2 kenmerken;

-De kar heeft >3800km gereden en is nog niet echt los geweest tot vandaag dan :tooth:
-Het is een turbo blok, maar laat en moet zich rijden als een atmo blok, trappen en trappen is het devies, 7KRPM, de overbrenging is kort, maar juist daardoor voelt het als een atmo kar, ding loopt zeer makkelijk naar de top, 240 is zo`n 5800 RPM, gas geven is gaan in 6, geheel anders dan de 1M.
-Insturen is echt een feest, super strak, waanzinnig veel grip op de vooras, geeft enorm vertrouwen, het stuurgevoel blijft echter vaag, ongeacht normaal of sport stand
-De vering/demping, de achilles hiel IMHO; de kar is zeer onvergefelijk op kort opeenvolgende oneffenheden, de vering/demping kan dat in het geheel niet volgen, zeer onaangenaam stuitergedrag, de kar die zijwaarts wegspringt, echt non compliant, te hard, te bonkerig. Hoe veel beter was daar de Cayman GTS, echt niet normaal wat een verschil, klasse beter dit ook nog met een 20" wiel en een wielbasis van 20 cm minder, waanzinnig goed dus !
-Remmen erg goed, maar ook hier niet het vertrouwen die de PCCB`s mij gaven, ook duidelijk veel beter.
-Schakelen top, echt waanzinnig goede bak, rij je op de max dan waardeer ik rev matching helemaal, das toch wel lekker racy en zeer goed bij de les, de koppeling blijft licht en gevoelloos.
-Verbruik, de kar lust wel een druppel, (eufemisme voor zuiplap) hoogtoerig als ie draait, de kleine tank is ook een misser, zo sta je toch te vaak bij de pomp.

Op de terugweg flink knallen, gaat de kar 2 keer in de noodloop.............WTF WTF, kar aan de kant, oliecheck en temp check niets bijzonders, kar herstarten, melding weg.............hup knallen maar weer, niet echt op top maar toch een 210 - 240 waar het kon, en taakka, weer een melding, geen vol vermogen beschikbaar, wel rijden, contact opnemen met de garage................

TJEZUS......................... :tooth: :oops:

Op een dag weet je het, Porsche, ik kom d`r aan................................

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 jul 2016, 22:12

2 verslagen gelezen, waardeloze dag dus :tooth:

Walter

Bericht door Walter » 03 jul 2016, 22:14

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:59, 3 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2016, 22:14

@verslag Romo

bij meer 'uitersten' kom je dus nog wat zaken voor verbetering tegen, de noodloop is wel apart, zal wellicht ergens niet helemaal meedraaien of de brandstof uit DLD? kon die niet behappen of het verbruik niet bijbenen?

benieuwd wat de garage zegt.

op nar een cayman GT4 of nog snel een 911R weg ritsen :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 jul 2016, 22:25

Het blijft apart waarom noodloop, op de heenweg heeft mijn broer hem toch aardig van katoen gegeven, Erik met de E36 M3 reed ook mee, nou zoals reeds bekend, dat is dus een TOP KAR !! De M2 komt net aan mee.... :oops: Maar niks aan de hand qua noodloop.

Ik schat in dat het een software bescherming mechaniek is, althans dat hoop ik, gezien de weinige km`s die er op staan. Maar goed, ik laat het checken.

Verder een leerzame rit vwb de kar, de reacties, de plus en min punten, met zo`n rit haal je dat feilloos er uit.

Mooiste blik was toch wel de blik in de spiegel.............met een aanstormende gele AMG .............HMOG wat een überholprestige heeft die kar.............FENOMENAAL.

Ik heb er nog even in mogen zitten, heerlijk, met dank Habib.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 03 jul 2016, 22:27

Macboy schreef:Altijd zelfde onzin ! Er wordt gewoon normaal gereden dus iedereen kan meedoen !

Moest ik ff aan terug denken :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 jul 2016, 22:29

Ik ook :) Moest in A'dam zijn vandaag anders had ik mss eens gek willen doen. Maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet mee was en ga het in de toekomst ook niet doen...

Macboy

Bericht door Macboy » 03 jul 2016, 23:26

Ja tempo sloeg nergens op. Had vriendin mee en cabrio om te genieten van de omgeving. Dat was onmogelijk dus vrij snel afgehaakt. Helaas had ik de route niet anders was ik al wel eerder gestopt lol. Maar heb bij de start niemand gesproken dus wilde per se de eerste stop halen. Net niet gelukt.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Wegrace 3 juli omgeving Ring

Bericht door matthyssie » 04 jul 2016, 08:57

Grappig. Men weet nu toch wel hoe een df-rit eraan toe gaat. Met 200 pk moet je stevig aanpoten.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 04 jul 2016, 09:37

Arthur schreef:Ik ook :) Moest in A'dam zijn vandaag anders had ik mss eens gek willen doen. Maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik niet mee was en ga het in de toekomst ook niet doen...
Geen excuus Arthur, ik was gisteren ook 2x in Amsterdam en in de Eifel ;)
Meer dan 1000km gereden :hot:

Macboy schreef:Ja tempo sloeg nergens op. Had vriendin mee en cabrio om te genieten van de omgeving. Dat was onmogelijk dus vrij snel afgehaakt.
Mijn vriendin is ook niet zo van het harde rijden gaf ze aan, maar al snel maakte ze deze foto omdat ze het zo leuk vond :D

Afbeelding

Was een gelaagde dag, heerlijk weertje, mooie omgeving en gezellige mensen, grote variatie aan auto's.
Stuk voor stuk garant voor veel DF!
In de ochtend lekker knallen op de Autobahn met Robert en broer met de M2 (doen we nog eens over :thumbup: ) later met nog andere DF-ers. In de middag de bochtige wegen en mooie omgeving.

Walter

Bericht door Walter » 04 jul 2016, 09:39

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 04 jul 2016, 10:22

Vond het tempo best wel meevallen. Bijna nergens plankgas, want dan zat ik op de bumper van de 335 ;-) En in letterlijk elk dorpje werd er keurig volgens de snelheidslimiet of zelfs langzamer reden. Ook de Golf kon het tempo goed bijbenen, met ca 150pk.

We kwamen vanuit het westen en waren keurig op tijd, 12:25, op het vertrekpunt, best wel een unicum voor Peter.
De Alpina heeft geen krimp gegeven, een beetje doorduwen in wat bochten vanwege het gewicht voorin. Ik hoop dat Barend er plezier mee heeft deze week.

De M2 is echt impressive om te zien. Op een gegeven moment reed er een oudere A8 naast, en die zag er gewoon iel uit naast de M2!

Zit nu te genieten met een GTi. Even checken of een BTG onder de 8 minuten te halen is. grapje

JWdrive
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Bericht door JWdrive » 04 jul 2016, 10:48

Klinkt als een mooie rit! Gezien de ervaringen met nota bene een 220i denk ik dat een Polo slowmotion echt geen doen was. Ook al werd eerder gesuggereerd van wel... :)

Volgende keer ben ik er zeker bij, even de nieuwe auto afwachten.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 jul 2016, 10:58

Ik ben er volgende keer ook bij hoop ik, maar is eind rijden vanaf hier naar Eifel. Heb daarna geen zin om als een gestoorde rond te rijden. FF gas geven is leuk maar past toch niet in mijn visie van relaxte tour rit door eifel. Dus mocht dat weer de planning zijn haak ik af. Als ik wil knallen doe ik dat alleen en heb ik niemand voor nodig.

Andre

Bericht door Andre » 04 jul 2016, 12:39

Niet zo zeuren allemaal.

als ik mee was geweest hadden jullie allemaal rookwalmen in de auto gehad van 265/35/19 .

Gas erop of Boulevard cruisen aan de kust.

oh ja

En wie zijn vrouw lief heeft laat ze thuis.

ErikS

Bericht door ErikS » 04 jul 2016, 12:45

Maar jij was er niet bij.

Andre

Bericht door Andre » 04 jul 2016, 13:25

Klopt er staat ook als:)

Was dit zo n mannen uitje waar meer dan de helft de vrouw ook meenemen.

Ik had laatst zo n vrienden groep uitje dan zijn er altijd een paar bij die nemen dan hun kinderen mee. De vrouw zal thuis wel roepen jij neemt de kinderen maar mee. Ik wil ook mijn weekend rust.

Het enige wat ik meeneem naar zo n uitje is een hoop PK en hoop Rubber en hoop Euro s voor octaan 103.

Walter

Bericht door Walter » 04 jul 2016, 13:50

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter

Bericht door Walter » 04 jul 2016, 13:51

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

JWdrive
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Bericht door JWdrive » 04 jul 2016, 14:11

Andre schreef:En wie zijn vrouw lief heeft laat ze thuis.
:popcorn:

Heb haar één dag meegenomen een dag passen scheuren in Zwitersland/Italië... Bij echt sturen inderdaad beter niet meenemen. Trackdays kijken vindt ze overigens wel leuk.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 jul 2016, 14:17

romo schreef: Op een dag weet je het, Porsche, ik kom d`r aan................................
Ja maar wat dan? GT4 denk ik te hardcore voor je, nieuwe bxster/Cayman lijkt geen verbetering tov je oude GTS. Ok je opmerkingen over de besturing zijn bekend, ik herken dat niet met 911 maar heb nog nooit in Cayman gereden dus kan ik niet over meepraten. Misschien was een nieuwe bestuurdersstoel een betere oplossing geweest.....

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jul 2016, 14:43

ff oftopic :)

werd die Cayman GT4 in de UK niet genoemd als best oke op de UK roads?

ah, bv ook hier zoiets>
So although there are 20in wheels with 35 and 30-profile tyres on the GT4, and a 30mm-reduced ride height, this car does not ride harshly

Instead, it’s keen and secure, everywhere, with outstanding body control of the kind that distinguishes a fast Porsche. Yes, on really poor roads, there is ultimately a touch less deftness to the ride than, say, a just-departed era Lotus Evora, but rarely would you want for more comfort than the GT4 offers. And if you do, there are other Caymans that offer it. You wouldn’t want to compromise here on the kind of control that a GT4 will give you.
.
http://www.autocar.co.uk/car-review/por ... n-gt4/ride" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wist het wel, bovendien schijn je de lange 2 in de GT4 niet als zo nadelig te zien als in de GTS

GT4 :swinging:

Plaats reactie