Met een soort van kracht x arm achtig idee in het achterhoofd, is een lage wang misschien juist wel gemakkelijker comfortabel te maken?GTRene schreef:wellicht is de wang te laag (grote velgen) voor 'comfy' RFT banden?
dan ist dubbel stug zeg maar
BMW Z4 sDrive23i Introduction [Fijne Roadster was het...]
-
Re: BMW Z4 sDrive23i Introduction [stoelen behandeld]
Potver wat kan techniek toch mooi zijn! (dak)
- Knot
Wat 0-200 materiaal:
Klassieke fout, zuignap in beeld
Klassieke fout, zuignap in beeld

-
- GTRene
benieuwd hoe je dat gaat uitleggenTLRS schreef:Potver wat kan techniek toch mooi zijn! (dak)
Met een soort van kracht x arm achtig idee in het achterhoofd, is een lage wang misschien juist wel gemakkelijker comfortabel te maken?GTRene schreef:wellicht is de wang te laag (grote velgen) voor 'comfy' RFT banden?
dan ist dubbel stug zeg maar

@knot, dat klinkt nog best goed, lijkt ook rap te gaan, totdat je op de klok kijkt, toch qua gang lijkt het vlotter te gaan

- Knot
Re: BMW Z4 sDrive23i Introduction [0-200]
Kan nog wel sneller hoor, op de teller gefilmd was de 3e run achter elkaar dus hij zal niet optimaal gepresteerd hebben maar is voor de beeldvorming natuurlijk.
Gisteravond ook nog even met DSC OFF gereden maar in 2 kan je m op het gas niet makkelijk uit laten breken hoor, dak in de kofferbak zorgt voor extra druk op de Potenza's en die houden goed vast vind ik. Als je echt gaat gooien & smijten wil ie wel denkik maar dat vind ik zonde van de auto.
Gisteravond ook nog even met DSC OFF gereden maar in 2 kan je m op het gas niet makkelijk uit laten breken hoor, dak in de kofferbak zorgt voor extra druk op de Potenza's en die houden goed vast vind ik. Als je echt gaat gooien & smijten wil ie wel denkik maar dat vind ik zonde van de auto.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat vond ome agent van je auto? 

- MartijnGizmo
Loopt lekker door nog!
- Knot
Had ie niet echt interesse in, hij vond het belangrijker dat ik wat rustiger de bocht om ging want je zou zomaar in een slip kunnen geraken en dan zou je wel eens de macht over het stuur kunnen verliezenArthur schreef:Wat vond ome agent van je auto?

Nog even gehad over de motor, leek mij lekker weer maar hij vond het warm, ik zeg geen kogelvrij vest aan toch enz, nee dat niet maar wel bescherming tegen messteken etc dus dat ventileert natuurlijk niet zo best.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Voor 200 pk loopt ie toch best lekker door 

- Knot
Was er weer een heerlijk avondje voor, even in de wasbox de remstof (en stof van de auto zelf) afgespoten, heeft ie wel snel last van vind ik, 2x een fel ritje van 100km en de wielen zitten alweer onder, en daarna heerlijk stuk gereden. Blijft toch wel ideaal hoor cabrio rijden, perfecte mix tussen vrijheid en luxe. Op de motor heb je nog meer vrijheid maar zit je in je pak, vol in de wind, geen radio etc (wel meer power, sensatie en kick van het hangen etc), bij de Z4 wel alle luxe gelukkig. Afentoe een stukje sport+ met wat bochtjes en sprintjes maar ook hele stukken snelweg lekker muziek luisteren met de kachel op 24.
Begin nu ik wat vrijer wordt met de auto toch wel tegen het probleem van de sportstoelen aan te lopen, zit veel met mn linkerbeen tegen de deur of deurvak af te zetten merk ik. Denk dat op mn wensenlijst eerst sportstoelen staan (creme leder ben ik inmiddels aan gewend, vind het wel deftig staan), daarna hifi (actief, of liever nog professional) en dan pas een dikkere motor.
Kwam op de N207 nog de GD-740-D in mn binnenspiegel opduiken, zag al dat het een rap ding was maar rotonde kon ik m al een beetje lossen, vervolgens reed ie makkelijk het dat dicht.... tsja, wat wil je met een 3.0 TDI BiTurbo. Stoplicht kwam het perfect uit, ik nog een autotje voorbij, netjes rechts, Will Smith uiteraard direct links ernaast om te laten zien hoe dik en hoe snel zijn sportback was (dat was ie zeker maar je moet ook nog goed opletten natuurlijk). Heb al wat sprintjes gedaan met de Z4 maar vandaag was ik toch echt het snelste uit de startblokken wat ik met mn wagenpark meegemaakt heb, normaal pak ik tegen lichte wielspin aan maar nu gewoon 1500rpm opbouwend lichtjes op de koppeling vertrekken en gebruik maken van het magere koppel van de motor (daardoor gaan de wielen precies net niet spinnen) en opbouwend naar 7000. De audi rijder schrok wel even dat bij mij de koppeling al aangreep toen rood uit ging en hij vloerde m pas toen groen al aangesprongen was. Dan pak je als je het echt goed doet (en zo ging het vandaag toevallig) meteen 2 wagenlengtes op iemand. Was een mooi sprintje, precies goed genoeg om ervoor te zorgen dat hij er niet niet voorbij kwam met de ritsstrook (sorry)
Heb er een ruime 1500km mee gereden nu en het is echt een fijn wagentje, heb er wel schik mee elke keer!
Begin nu ik wat vrijer wordt met de auto toch wel tegen het probleem van de sportstoelen aan te lopen, zit veel met mn linkerbeen tegen de deur of deurvak af te zetten merk ik. Denk dat op mn wensenlijst eerst sportstoelen staan (creme leder ben ik inmiddels aan gewend, vind het wel deftig staan), daarna hifi (actief, of liever nog professional) en dan pas een dikkere motor.
Kwam op de N207 nog de GD-740-D in mn binnenspiegel opduiken, zag al dat het een rap ding was maar rotonde kon ik m al een beetje lossen, vervolgens reed ie makkelijk het dat dicht.... tsja, wat wil je met een 3.0 TDI BiTurbo. Stoplicht kwam het perfect uit, ik nog een autotje voorbij, netjes rechts, Will Smith uiteraard direct links ernaast om te laten zien hoe dik en hoe snel zijn sportback was (dat was ie zeker maar je moet ook nog goed opletten natuurlijk). Heb al wat sprintjes gedaan met de Z4 maar vandaag was ik toch echt het snelste uit de startblokken wat ik met mn wagenpark meegemaakt heb, normaal pak ik tegen lichte wielspin aan maar nu gewoon 1500rpm opbouwend lichtjes op de koppeling vertrekken en gebruik maken van het magere koppel van de motor (daardoor gaan de wielen precies net niet spinnen) en opbouwend naar 7000. De audi rijder schrok wel even dat bij mij de koppeling al aangreep toen rood uit ging en hij vloerde m pas toen groen al aangesprongen was. Dan pak je als je het echt goed doet (en zo ging het vandaag toevallig) meteen 2 wagenlengtes op iemand. Was een mooi sprintje, precies goed genoeg om ervoor te zorgen dat hij er niet niet voorbij kwam met de ritsstrook (sorry)

Heb er een ruime 1500km mee gereden nu en het is echt een fijn wagentje, heb er wel schik mee elke keer!
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Mooiste is toch als je het allemaal hebt Walter? Ik heb onlangs de 900RR verkocht maar ook met de 600F van Nienke heb ik het elke rit naar mn zin, die toerentallen zijn een heel ander soort kick, alleen gaat het al erg snel te hard, te gek, te gevaarlijk.
Laatst gewijzigd door Knot op 02 jul 2015, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Doen de filmpjes het niet meer?
- Knot
Vreemd, embedded gaat niet goed ofzo, op mijn kanaal staan ze allemaal nog beschikbaar.
/Edit... nu doen ze het ineens weer... vreemd.
/Edit... nu doen ze het ineens weer... vreemd.
- Knot
Gisteravond was het ongekend warm, heb rond middernacht de Z4 nog even gepakt voor een ruim uurtje cruisen, was gewoon 28 graden. Rond rivieren dipje naar 24 maar daarna richting Den Haag weer gewoon 27.0.
Dan is de auto toch wel het beste in zn element vind ik, 's avonds, donker, open, cruisen en muziek vol aan (voor zover dat mogelijk is met standaard audio). Om half 2 neergezet en nogsteeds 25 graden!

Dan is de auto toch wel het beste in zn element vind ik, 's avonds, donker, open, cruisen en muziek vol aan (voor zover dat mogelijk is met standaard audio). Om half 2 neergezet en nogsteeds 25 graden!
- Will F.
Haha, jij begrijpt het concept inmiddels helemaal! Topless in het donker om.... af te koelen
.
Stunt ook dat stoplicht sprintje; dan haal je echt het onderste uit de kan.

Stunt ook dat stoplicht sprintje; dan haal je echt het onderste uit de kan.
- veejay
Nice geluidje. Over die sprintfilmpje: Wat is dat 'zeurend' geluid als je overschakeld en de toeren terugvallend, er zingt wat mee. Ik heb dat ook maar weet niet wat het is.
- Knot
Is dat niet gewoon de visco fan die een zwieper gehad heeft naar 7000rpm en daarna op eigen kracht doordraait/uitdraait totdat ie weer door de motor aangezet wordt als je op het gas gaat?
- Knot
Meer mensen die zelf de CIC navigatie mappen geupdate hebben?
Dealer rekent 269 euro volgens mij (zag ik op een van mn facturen/aanschaf 2009).
Je kunt ook zelf updaten maar dan heb je een of andere sleutel/code nodig die iemand voor je moet kraken.
Dealer rekent 269 euro volgens mij (zag ik op een van mn facturen/aanschaf 2009).
Je kunt ook zelf updaten maar dan heb je een of andere sleutel/code nodig die iemand voor je moet kraken.
-
Op het Bimmerfest (USA) forum zitten meerdere gasten die je kunnen voorzien van de juiste sleutel/code (FSC) die bij je auto past, na het doorgeven van de VIN. Ook de linkjes naar de navigatie bestanden krijg je er bij.Knot schreef:Meer mensen die zelf de CIC navigatie mappen geupdate hebben?
http://www.bimmerfest.com/forums/forumdisplay.php?f=175" onclick="window.open(this.href);return false;
- veejay
Re: BMW Z4 sDrive23i Introduction [CIC navi update?]
Ik kreeg een kaart dat bmw dealers hem nu voor 122 euro update. Je kan ook zelf een fsc sleutel genereren en alles zelf doen maar ik waag me er nog niet aan.
- Milka
paar weken geleden mijn 1 serie uit 2009 laten voorzien van een navi update
bij de dealer 98,- incl btw.
bij de dealer 98,- incl btw.
- Knot
Dat dacht ik dus ook, bij de Audi ging het ook goed via internet maar blijft altijd een risico.veejay schreef:Ik kreeg een kaart dat bmw dealers hem nu voor 122 euro update. Je kan ook zelf een fsc sleutel genereren en alles zelf doen maar ik waag me er nog niet aan.
Waar was dat die 98 en 122 euro, welke dealers?
- Milka
Ekris Arnhem
dus niet echt in de buurt en ook niet een klus waar je op kunt wachten.
bij de dealer gaat het ook via een internet verbinding met duitsland en zijn ook afhankelijk van
de snelheid die het netwerk weet te halen.
Ik kreeg aan het einde van de dag een belletje dat de pc aangaf nog 3h moest laden
en dat ik een leenauto kon komen halen. In de 20 minuten dat ik nodig had om bij de dealer te komen,
was het blijkbaar wat rustiger geworden op het net en bij het binnenlopen koppelde ze de auto net af.
dus niet echt in de buurt en ook niet een klus waar je op kunt wachten.
bij de dealer gaat het ook via een internet verbinding met duitsland en zijn ook afhankelijk van
de snelheid die het netwerk weet te halen.
Ik kreeg aan het einde van de dag een belletje dat de pc aangaf nog 3h moest laden
en dat ik een leenauto kon komen halen. In de 20 minuten dat ik nodig had om bij de dealer te komen,
was het blijkbaar wat rustiger geworden op het net en bij het binnenlopen koppelde ze de auto net af.