Volvo S-60 T3 R-design nordic+
- tomgtr
Re: BMW 520iA high executive F11 LCI M-sport vervanger??
Ik zal wel een hebzuchtig kreng zijn maar verandering moet voor mij altijd verbetering zijn. Nou was niet elke ruil van mij een verbetering in alle opzichten hoor. Ik bedoel, M4 na GTR was ook vloeken in kerk hier. Maar M4 is op veel punten een betere en zeker een prettigere auto in dagelijks gebruik. Van F11 naar Skoda lijkt maar op 1 punt verbetering, dat is ruimte, en dat is volgens mij niet wat Luca zoekt? Als je wil weten hoe een Superb rijdt huur je er toch 1 of regel je lange testrit?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij zoekt Luca wel ruimte hoor.
En hebzuchtig kreng? Ach, ieder z'n ding toch? Waar jezelf mee tevreden bent, prima toch? Ik zou bv best zo'n Skoda willen proberen, ook al rijd ik nu BMW. Wat moet je dan wel niet steeds weer kopen om erop vooruit te gaan? Het houdt een keer op. Nou, dan probeer je eens een Skoda of een Mazda "ofzo". Je kunt altijd weer, terug doorgroeien
, naar een BMW 
En hebzuchtig kreng? Ach, ieder z'n ding toch? Waar jezelf mee tevreden bent, prima toch? Ik zou bv best zo'n Skoda willen proberen, ook al rijd ik nu BMW. Wat moet je dan wel niet steeds weer kopen om erop vooruit te gaan? Het houdt een keer op. Nou, dan probeer je eens een Skoda of een Mazda "ofzo". Je kunt altijd weer, terug doorgroeien

- tomgtr
Ben bang dat ik in dat geval net zo snel ga inruilen als Luca/Jij/JP en dan krijgt de CFO thuis een rolberoerte. Netto bedragen wordt niet zo moeilijk over gedaan, hoge frequentie wel 

- Luca
Er is echt helemaal niks mis met de F11. Hij ziet er top uit, rijdt heerlijk, ziet dik en sportief uit, weinig km en ZGAN
Maar toch kriebelt het weer voor iets anders. Voorheen had mijn vrouw de familieauto en nu ik. Niet dat zei echt klein rijdt (FIAT 500l living 7p) maar ondanks dat het een super leuke auto is, is het echt een vrouwen auto.
Een ford focus St (nieuw) lijkt mij erg top. Maar ook de nieuwe 3-serie met m-pakket (sedan) vind ik top, alleen groot genoeg voor ons gezin???? Natuurlijk past het ook in een polo maar enige ruimte en luxe is wel prettig. Zijn we ook gewend. En dat dan terug te draaien voor alleen mijn hobby.
Daarom was een A5 een goed alternatief. Nu de onderhandelingen negatief zijn afgerond heb ik er ook vrede mee. Misschien moet ik wachten tot 2016 en dan kijken wat er voor nieuwe modellen komen.
De nieuwe Passat CC????
Ik weet nu dat de BMW nog rond de 42000,- kan opbrengen. Ookal zou ik hem particulier verkopen dan zou ik nu even niet weten wat te kopen.
Een te dure optie (dus niet haalbaar) zou een C-klasse zijn (sedan) met AMG pakket. Nieuw voor rond de 46000,- Te duur dus.
Hij mag gebruikt zijn maar dan wel ZONDER gebruikerssporen!!! Is gewoon een harde eis.
En wat nieuwstaat is, heb ik vaker een discussie over gehad met dealers. Nieuwstaat is gewoon nieuwstaat.
Het is mij wel een paar keer gelukt hoor een gebruikte auto te kopen in nieuwstaat. Bijvoorbeeld de F11 en de E90 die toen door Thijs (via zijn werk) is geleverd.
Dan heb ik het niet over een strip die je zo kan vervangen hoor.
Aan de andere kant vind ik dat je op een bepaalde leeftijd niet meer bepaalde auto's kan rijden. Op een gegeven moment ben je gewoon te oud voor bijvoorbeeld een impreza. (Sorry dat ik iemand hiermee beledig).
Maar een ST kan toch nog wel
Maar toch kriebelt het weer voor iets anders. Voorheen had mijn vrouw de familieauto en nu ik. Niet dat zei echt klein rijdt (FIAT 500l living 7p) maar ondanks dat het een super leuke auto is, is het echt een vrouwen auto.
Een ford focus St (nieuw) lijkt mij erg top. Maar ook de nieuwe 3-serie met m-pakket (sedan) vind ik top, alleen groot genoeg voor ons gezin???? Natuurlijk past het ook in een polo maar enige ruimte en luxe is wel prettig. Zijn we ook gewend. En dat dan terug te draaien voor alleen mijn hobby.
Daarom was een A5 een goed alternatief. Nu de onderhandelingen negatief zijn afgerond heb ik er ook vrede mee. Misschien moet ik wachten tot 2016 en dan kijken wat er voor nieuwe modellen komen.
De nieuwe Passat CC????
Ik weet nu dat de BMW nog rond de 42000,- kan opbrengen. Ookal zou ik hem particulier verkopen dan zou ik nu even niet weten wat te kopen.
Een te dure optie (dus niet haalbaar) zou een C-klasse zijn (sedan) met AMG pakket. Nieuw voor rond de 46000,- Te duur dus.
Hij mag gebruikt zijn maar dan wel ZONDER gebruikerssporen!!! Is gewoon een harde eis.
En wat nieuwstaat is, heb ik vaker een discussie over gehad met dealers. Nieuwstaat is gewoon nieuwstaat.
Het is mij wel een paar keer gelukt hoor een gebruikte auto te kopen in nieuwstaat. Bijvoorbeeld de F11 en de E90 die toen door Thijs (via zijn werk) is geleverd.
Dan heb ik het niet over een strip die je zo kan vervangen hoor.
Aan de andere kant vind ik dat je op een bepaalde leeftijd niet meer bepaalde auto's kan rijden. Op een gegeven moment ben je gewoon te oud voor bijvoorbeeld een impreza. (Sorry dat ik iemand hiermee beledig).
Maar een ST kan toch nog wel

Laatst gewijzigd door Luca op 14 dec 2015, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luca
Hier is het net anders. Hoge frequentie van "kleine" bedragen (max 3500) is geen probleem. 1x in de twee jaar bijvoorbeeld 20k gaat hem niet lukken.tomgtr schreef:Ben bang dat ik in dat geval net zo snel ga inruilen als Luca/Jij/JP en dan krijgt de CFO thuis een rolberoerte. Netto bedragen wordt niet zo moeilijk over gedaan, hoge frequentie wel
Ik snap dat 10x 3500 ook 35000 is maar sparen of lenen voor een auto doe ik niet. Te veel andere (grotere) wensen en uitgaven.
Omtrent ruimt: ik zoek niet direct een grotere auto maar echt kleiner is ook weer niet de bedoeling.
- tomgtr
Duidelijk verhaal Luca.
- JP
Wij hebben hier thuis geen CFO.tomgtr schreef:Ben bang dat ik in dat geval net zo snel ga inruilen als Luca/Jij/JP en dan krijgt de CFO thuis een rolberoerte. Netto bedragen wordt niet zo moeilijk over gedaan, hoge frequentie wel

We hebben (nog) ons eigen inkomen/geld/rekeningen. Wat ik daarnaast met mijn overblijvende geld doe, moet ik weten. Zo ver zit ik nog niet onder de plak......

Zolang ik maar niet aan haar auto kom......want ze wil niets anders, of groters, of nieuwers.....

OT: Dat een dealer überhaupt zaken doet voor €2k. Dacht niet dat ze daar hun nest voor uit kwamen...
- Luca
JP schreef:Wij hebben hier thuis geen CFO.tomgtr schreef:Ben bang dat ik in dat geval net zo snel ga inruilen als Luca/Jij/JP en dan krijgt de CFO thuis een rolberoerte. Netto bedragen wordt niet zo moeilijk over gedaan, hoge frequentie wel![]()
We hebben (nog) ons eigen inkomen/geld/rekeningen. Wat ik daarnaast met mijn overblijvende geld doe, moet ik weten. Zo ver zit ik nog niet onder de plak......![]()
Zolang ik maar niet aan haar auto kom......want ze wil niets anders, of groters, of nieuwers.....Al zeker niet als ik dat regel/koop.
OT: Dat een dealer überhaupt zaken doet voor €2k. Dacht niet dat ze daar hun nest voor uit kwamen...
Gewoon goed onderhandelen.

- RVV
Ik vind de Skoda een prachtige auto.. Helemaal de station. Het idee dat Skoda een inferieur/halfbakken vag product is ligt volgens mij al ver achter ons.
- Luca
Een vriend heeft er 1. Super dikke mooie goede ruimtelijke auto! Ook erg mooi.
Maar om nu over te stappen van een F11 naar een superb...... Nee, dat toch niet.
Is puur gevoelsmatig!
Misschien een beetje status "geil"?!
Draag ook liever een breitling dan een Seiko. En met een Seiko is ook echt niks mis mee
Maar om nu over te stappen van een F11 naar een superb...... Nee, dat toch niet.
Is puur gevoelsmatig!
Misschien een beetje status "geil"?!
Draag ook liever een breitling dan een Seiko. En met een Seiko is ook echt niks mis mee

- tomgtr
Mee eens Rico, maar zou je er een zgan volledig naar je smaak zijnde F11 op inruilen? En zo ja waarom? Niet zeggen dat Skoda goedkoper is in onderhoud, Luca weet niet eens wat een onderhoudsbeurt is, zolang houdt hij z'n auto toch niet.
- Luca
Nou, vorige week toevallig geïnformeerd bij de dealer wat een eerste beurt voor de BMW zou moeten kostentomgtr schreef:Mee eens Rico, maar zou je er een zgan volledig naar je smaak zijnde F11 op inruilen? En zo ja waarom? Niet zeggen dat Skoda goedkoper is in onderhoud, Luca weet niet eens wat een onderhoudsbeurt is, zolang houdt hij z'n auto toch niet.

Vond het nog wel meevallen voor een 5-serie (360,- +/-)
Verlenging fabrieksgarantie van 2 naar 3 jaar was 266,-
- tomgtr
Ja, vooral dat laatste lijkt me heel handig voor jou. 

- Luca
tomgtr schreef:Ja, vooral dat laatste lijkt me heel handig voor jou.

Zou eerder een tactische zet zijn bij een particuliere verkoop.
-
Er staat nergens wat ze verdienen op je inruiler........OT: Dat een dealer überhaupt zaken doet voor €2k. Dacht niet dat ze daar hun nest voor uit kwamen...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik wel
Het maakt voor nl mij niet uit wat voor badge erop zit. Soms wil je een bepaalde auto of merk graag eens hebben. En er vervolgens achterkomen dat het niet bevalt... Audi A4 bijvoorbeeld
Daarna een Mazda CX5 gereden en dan nu BMW. Bevalt goed maar ik had ook bijna na de F31 een Hyundai Tucson gereden. Ik heb het niet gedaan omdat het een benzine was en de diesel mij te traag en te duur was (te duur is betrekkelijk, maar dat vind ik). De 1.6 turbo benzine met de gehele optielijst aangevinkt kwam op 43k. Nog maar een keer een BMW gekozen maar ik vind de Superb een hele mooie auto. Wie weet, volgend jaar. Ook de plaatjes van de nieuwe Volvo V90 spreken mij erg aan. Ik was overigens ook op een nieuwe V70 geweest maar die heb ik al eens gehad, daarom niet nogmaals gedaan. Collega's van me hebben het net zoals Luca, je gaat toch niet van een BMW naar een Skoda?? Och, wie weet
Dus waarom? Daarom. Omdat het kan

Dus waarom? Daarom. Omdat het kan

tomgtr schreef:Mee eens Rico, maar zou je er een zgan volledig naar je smaak zijnde F11 op inruilen? En zo ja waarom? Niet zeggen dat Skoda goedkoper is in onderhoud, Luca weet niet eens wat een onderhoudsbeurt is, zolang houdt hij z'n auto toch niet.
- RVV
Nee ik zou gewoon een jaar of 4 in de BMW blijven rijden en 500,tot 750 euro per maand wegleggen voor de afschrijving. Maar in Luca zijn situatie is de F11 blijkbaar toch niet helemaal naar zijn smaak. Of hij een Skoda moet kopen dat weet ik niet. Dat was eigenlijk ook mijn advies niet. Iemand anders kwam er mee op de proppen en ik gaf slechts mijn mening over de Skodatomgtr schreef:Mee eens Rico, maar zou je er een zgan volledig naar je smaak zijnde F11 op inruilen? En zo ja waarom? Niet zeggen dat Skoda goedkoper is in onderhoud, Luca weet niet eens wat een onderhoudsbeurt is, zolang houdt hij z'n auto toch niet.

Ik begrijp alleen niet zoveel van de argumentatie.. Een 3 serie is te klein, een 5 serie blijkbaar te groot.. Kleinere modellen van andere merken worden naar voren geschoven.. 3 kinderen en kinderzooi moet wel weer meekunnen etc.. Mag niet teveel bijgelegd worden.. Anders is de vrouw er niet mee eens

Het lijkt zo een beetje op het schaap met 5 poten wat Luca zoekt. Terwijl hij al een perfect schaap voor zijn situatie heeft. Ik zou zeggen paar dikke jetsers onder F11. En een beetje rust in de kop.

- WJ
Ik zou die 500L weg doen als het zo kriebelt. Vreselijk hok. 

- RVV
Verder ook eens met Arthur.. BMW is bij mij ook al lang niet meer "heilig" ik zou hem net zo makkelijk inruilen voor een "inferieur" voormalig Oostblok merk.
- Luca
Buiten dat ik een auto erg mooi moet vinden (zoals ook de superb en ook de tucson) moet er ook een gevoel zijn (noem het passie)
Smaken verschillen natuurlijk maar ik wil graag een auto rijden waarbij ik denk "wauw" als ik hem zie.
Ik zou graag vaker achter mijn auto rijden ipv erin. Puur om hem te bewonderen.
ik heb div merken gehad en gereden maar de Duitse merken hebben toch wel mijn voorkeur.
Omtrent de 5-serie nog een keer, er is helemaal niks met de 5-serie!!
Het kriebelt gewoon weer! Maar er zijn wel (mogelijk onmogelijke) wensen en eisen.
Mbt de 500L Living: ondanks dat het vrouwenauto is, is het echt een super leuke auto!!! Super enthousiast erover maar zeker niet mijn auto. Net als bv een twingo bv. Ook iets voor vrouwen.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik wil graag een auto rijden waarbij ik denk "wauw" als ik hem zie.
Ik zou graag vaker achter mijn auto rijden ipv erin. Puur om hem te bewonderen.
ik heb div merken gehad en gereden maar de Duitse merken hebben toch wel mijn voorkeur.
Omtrent de 5-serie nog een keer, er is helemaal niks met de 5-serie!!
Het kriebelt gewoon weer! Maar er zijn wel (mogelijk onmogelijke) wensen en eisen.
Mbt de 500L Living: ondanks dat het vrouwenauto is, is het echt een super leuke auto!!! Super enthousiast erover maar zeker niet mijn auto. Net als bv een twingo bv. Ook iets voor vrouwen.
Laatst gewijzigd door Luca op 14 dec 2015, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Altijd genoeg, dus weet je dat die inruilprijs van €42500 dus te laag is.ErikS schreef:Er staat nergens wat ze verdienen op je inruiler........OT: Dat een dealer überhaupt zaken doet voor €2k. Dacht niet dat ze daar hun nest voor uit kwamen...
Eerst gewoon eens te koop zetten, particulier. Mijn vorige auto was ook "opeens" verkocht, maar heb het toch 6 weken gered met maar 1 auto....en op de tijden dat ik naar mijn werk ga, kan ik niet carpoolen, is er geen OV en fietsen.....da's niks voor mij. Toch is het goed gekomen.....Ookal zou ik hem particulier verkopen dan zou ik nu even niet weten wat te kopen.

- Luca
Voldoet (bijna) aan alle wensen en eisen!!!
Behalve de prijs.......
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mer ... 0014336990" onclick="window.open(this.href);return false;
Een particuliere verkoop zou een evt oplossing kunnen zijn?!
Dus als iemand interesse heeft
Behalve de prijs.......
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mer ... 0014336990" onclick="window.open(this.href);return false;
Een particuliere verkoop zou een evt oplossing kunnen zijn?!
Dus als iemand interesse heeft

- JP
Mooie auto die C klasse, alleen die wat je nu aangeeft heeft wel al een kenteken van 30-04-2015.
Zou ik voor eenzelfde leeftijd (bij dezelfde dealer) deze donkergrijze http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
eens aangeven. Heeft wel al 5000km gelopen, en kost hetzelfde als die "nieuwe". Met dat gegeven, zou je die donkergrijze wel eens met een leuke korting kunnen krijgen.
Zou ik voor eenzelfde leeftijd (bij dezelfde dealer) deze donkergrijze http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
eens aangeven. Heeft wel al 5000km gelopen, en kost hetzelfde als die "nieuwe". Met dat gegeven, zou je die donkergrijze wel eens met een leuke korting kunnen krijgen.
- Luca
Mail mbt de nieuwe is verstuurd. Eens kijken wat ze kunnen doen met de BMW.
Is het verschil te groot, kan ik altijd terugvallen op de grijze.
Is het verschil te groot, kan ik altijd terugvallen op de grijze.
- WJ
Echt een mooie wagen die nieuwe C.