Dodge Viper SRT-10/ NU IN DE CARROS, laatste pagina

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Dodge Viper SRT-10 has left the building

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 14:05

jacobt schreef:Inderdaad, RoyGtr klinkt ook wel goed :hot:
of GTRoy, in het Engels spreken ze dat leuk uit, kwam ooit een Engelsman tegen bij de Ring tijdens een Lotus testdag (toen kwam ik de deur nog uit af en toe :mrgreen: ) anyways, iemand herkende mij van PH en zei, are you GTRene? sprak het meer uit als>> GeéTeéRené :D

Trouwens zo'n KTM dichte is wel leuk, zag ooit een normale (eerste type) vond het heel groot lijken, vond het daarna meteen niet zo mooi meer :lol: (op de foto's heel cool) wel mooi gemaakt qua techniek e.d.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 14:09

X-bow GT is ook wel leuk op de foto's, maar nog duur denk.

Afbeelding

of zo'n GT4 :kikker:

http://www.digitaltrends.com/cars/2015- ... -pictures/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 14 jul 2015, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 jul 2015, 14:11

die GT zou perfect zijn voor mijn needs, maar te duur inderdaad. Een Clubsport of R kan wel, dus daar zoek ik ook een beetje naar.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 14:18

clubsport en R versie zag ik net vanaf 63k oid...zonder vooruit, zou toch wel graag een ruitje willen :mrgreen:
en jij? wil je met raam of maakt je dat niet uit.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 jul 2015, 14:25

liefst met ruit, maar die bestaan niet :D weet niet waar jij kijkt, maar in Duitsland begint de Clubsport bij 50...
ik weet wel dat er een aftermarket partij is die de eerste prototypen klaar heeft voor custom ruiten, altijd nog een optie als dat mooi is.
Ik snap niet dat er 0 aanbod is in Caterhams in Nederland, die zijn toch wel cool eigenlijk...zijn die moeilijk te importeren ofzo?
Dat is eigenlijk semi perfect, snel, maar met voorruit

markm

Bericht door markm » 14 jul 2015, 15:03

Durf je met zo'n x bow op de openbare weg te rijden?
Op t circuit zal t uber zijn, maar vind dat je er op de openbare weg wel een beetje mee voor lul rijd.
Het zelfde geld voor een catherham of lotus super 7.
Een elise oid is dan wel weer ok vind ik.

WJ

Bericht door WJ » 14 jul 2015, 15:11

Kwam laatst wat Engelse er in tegen, voor lul rijd je zeker niet. Maar die helm zou mij gaan tegenstaan.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 15:14

super 7 achtige vind ik wel leuk, ook qua rijden denk ik veel fun.
maar zo'n dakje e.d en niet kunnen afsluiten oid....brrr :lol:

maar buiten dat, er zijn leuke bommetjes met meer dan 300pk, bv cosworth blok of V8 oid, beide fun denk.

persoonlijk zou ik meer gaan voor bv een Elise on steroids, kan je ook open mee rijden maar past ook een mooie hardtop op en je behoud zicht naar achter.

waar ik wel eens naar kijk is bv zo'n komotec omgebouwde met audi en dkg bak, 400pk in de elise :df:

staan nu wel 2 met meer dan 300 pk, 1 van 320 en 1 van 400 oid, maar dat zijn met de Honda motor, ook leuk, maar zo'n komotec met dkg lijkt me ook lache, kost wel wat.

afijn, je kan het zo duur maken als je wil, gewoon goedkope basis elise kopen in de kleur die je leuk vind en dan om laten bouwen, of wachten tot er 1 te koop komt.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 jul 2015, 15:16

markm schreef:Durf je met zo'n x bow op de openbare weg te rijden?
Op t circuit zal t uber zijn, maar vind dat je er op de openbare weg wel een beetje mee voor lul rijd.
Het zelfde geld voor een catherham of lotus super 7.
Een elise oid is dan wel weer ok vind ik.
geef ik allemaal niet zoveel om, ik ga gewoon op zondagmorgen een lekker stukkie blazen, boeien wat andere mensen ervan vinden...
daarbij heb ik met de Ariel niks als positieve reacties gehad, je rijdt een beetje in de kijker, maar dat doe je met een Viper ook. ik koop gewoon precies waar ik zin in heb als ik het cool vind, de rest kijkt maar wat ie ervan vindt, mijn vrouw vindt al mijn auto's ordinair...maar wat doe je eraan?

Elise is geen optie, al heeft ie 800 pk (nou ja, dan eigenlijk wel trouwens :D )de enige goeie Lotus die voor mij passend zou zijn is die nieuwe 3-11 en die kan ik niet betalen.
Laatst gewijzigd door Roy RS op 14 jul 2015, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

WJ

Bericht door WJ » 14 jul 2015, 15:18

Donkervoort D8 GTO, met die geweldige Audi 5 cilinder. Dat lijkt mij ook echt geweldig, geen flauw idee wat zoiets kost.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 15:23

donkervoort is idd ook gaaf, die nwe is denk te duur...wel mooi met 5 pitter.

deze is wat ouder, 1997 maar in 2012 opnieuw opgebouwd en nu 400+ pk :df:
maja...krijg je zo'n bedrag ooit terug? (gezien je redelijk vlot wisselt)

http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 jul 2015, 15:24

foei, dat zou ik graag kopen, maar helaas heb ik net een Viper verkocht, geen GT3 en dus heb ik geen ton+ te besteden...
Donkervoort is zeker een optie, maar ik heb de nodige twijfels over de kwaliteit van die auto's en ik vraag me ook af of ik dat als particulier ooit nog kwijtraak. De Ariel was een kleine markt, maar die was dan in ieder geval nog internationaal, volgens mij is dat bij Donkervoort een stuk minder het geval.
het zou dan een audi 4 cilinder turbo moeten zijn, een D8 210 of een D8 cup met 245 pk ofzo.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 15:30

denk het ook, zoiets zou dan wel kunnen als ze de prijs nog wat scherper maken.

http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... ering.html" onclick="window.open(this.href);return false;

of dit als je meer op wilt vallen

http://www.autowereld.nl/donkervoort/d8 ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 jul 2015, 15:47

goed bezig René, de onderste steen moet boven :D

Deze kende ik al, maar je komt zo vast met een nieuw exemplaar wat ik niet gevonden heb!

Mijn opmerkingen op de gevonden tot nog toe:

De cosworth staat als 1991 op kenteken zonder vermogen en niet als D8, maar als S8
De zwarte Cup, helemaal top, maar ook daar klopt niks van het kenteken, D8 150 staat er, verder vind ik de kmstand dubieus te noemen met die leeftijd en is er wel het 1 en ander geklust aan deze auto, in ieder geval overgespoten ( wat geen probleem hoeft te zijn)
op het certificaat staat bij bijzonderheden "geen", die auto is geboren als 150pk audiblok, nu is het een 245pk audi blok, dus een andere turbo en hij is zo goed als zeker overgespoten, ik vind dat best een bijzonderheid eigenlijk.
vriend van me heeft een donk met héél veel problemen en vreemdigheidjes vanuit de fabriek, ook hij hecht weinig waarde aan zo'n certificaat. Wat ik bij hem allemaal gehoord heb, geeft me het gevoel dat de oudere auto's meer kitcar zijn dan goed gebouwd, dus donk wordt het enkel als ik een helemaal kloppende nette auto vind, of voor weinig een hele snelle :D
de Cup bij Albers is een ex raceauto, nu met kenteken, daar heb ik niet zo'n trek in.

allen

Bericht door allen » 14 jul 2015, 17:34

Pb op Df blijft even een error geven. Was even vergeten dat je natuurlijk in Dtsl kunt gaan zoeken.
Staat daar sowieso een R500 te koop.
Lewinsky is zoals gezegd weggebracht om de laatste eindjes af te maken. Is iets met de mapping niet in orde.
Mocht ze bijtijds klaar zijn ben je vrij er een stuk mee te rijden.
SV versie. Is wat breder en langer.

Wat het voor lul rijden betreft, het zal allemaal wel. We moeten doorgaans flink aan de bak voor het geld. Als je dan ook nog eens de autokeuze moet baseren op wat anderen vinden dat wel of niet correct is... :ziek:

Xbow of 2 Eleven lijken me zelf ook erg gaaf. Enige is dat er dan nooit een dak op kan. Met een Seven kun je de zomermaanden zonder vooruit rijden.
In de winter weer met alles er op en eraan.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 18:22

daar zit wel wat in Roy wat je zegt over track verleden en originaliteit.

of de prijs moet dan heel scherp zijn, of het moet mooi origineel zijn wil het de waarde behouden.

bij Donkervoort zelf staan er ook wel wat, die zijn wellicht 'beter' of meer origineel.

de 270RS is ook wel leuk, maja net wat nieuw nog 2007 en dus wat prijziger.

http://www.donkervoort.com/nl/occasions/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar in DLD zat toch ook zo'n 7 bouwer, ook niet goedkoop maar schijnbaar goed spul, HKT of was het een ander merk?

WJ

Bericht door WJ » 14 jul 2015, 19:22

Wat een geld voor die Donkervoorts. :?

allen

Bericht door allen » 14 jul 2015, 22:07

Prijs is op zich niet zo'n probleem als je het geld hebt liggen. Ze blijven hun waarde doorgaans wel houden. Persoonlijk vind ik het alleen wat jammer dat het geen lichte auto's zijn. Iets wat je wel verwacht bij een Seven.
M'n Caterham met vloeistoffen en halve tank is krap 530 kilo. Donkervoort gaat daar ver overheen.
Geen idee wat HKT kwa gewicht doet. Mooi vind ik ze
wel.

WJ

Bericht door WJ » 14 jul 2015, 22:11

Dat behoud van die prijs geloof ik ook wel.
Maar wat rechtvaardigt zo'n hoge prijs? (je kan natuurlijk hetzelfde afvragen bij Ferrari's etc) Maar bij zo'n kleine sigaar met een (volgensmij gewone) Audi motor. Zijn de Donkervoorts kwa techniek zo veel verder/beter?
(disclaimer; ik weet echt helemaal niks af van Donkervoorts, of zijn concurenten. hehe. Alleen dat het me geweldig lijkt sturen)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jul 2015, 22:43

lijkt me leuk om in te rijden op een droge dag en of trackday oid, maar zou er niet 1 kopen,
of het moet een GT zijn (dichte donky) helaas zijn die er nog niet met die leuke rappe 5 pitter...

GT 270pk zoiets, GTO 385 pk of meer, dat scheelt nogal, helemaal op die gewichten :D

Artega GT is ook gaaf en zeldzaam en stuurt super leuk, oke wellicht niet zo spannend als een 7 oid, maar meer een heerlijk sportieve all rounder (bewijze van)

maar wellicht niet wat voor Roy :tooth:

misschien een Cobra Daytona replica, das wel ruig :mrgreen:
en soms rond de 50k te koop.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 14 jul 2015, 23:28

Ik vermoed dat donkervoort een stuk verder doorontwikkeld is dan de anderen. Maar hkt schijnt ook niet verkeerd te zijn en heeft ook modellen met de 1.8t van VAG. Beide nooit gezien/gereden is dus puur op basis van wat ik zo her en der tegenkom op het internet.

Verder weet ik dat er als je een echte kitcar zou willen GKD misschien leuk is. Die kan je namelijk bouwen met 6cylinders van bmw.

Joy

Bericht door Joy » 14 jul 2015, 23:29

Nadeel van een Artega is dat je iets koopt waar de fabrikant niet meer van bestaat. Lijkt me hels om in de toekomst nog aan onderdelen en/of plaatwerk te komen.

Donkervoort is verder gegaan waar Lotus is gestopt. Ik zie het als de Audi onder de kitcars.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 15 jul 2015, 09:45

Artega is te luxe, GKD en HKT heb ik net even bekeken, maar geeft me teveel een Dax gevoel, ik wil geen échte kitkar.

Een Caterham vind ik nét kunnen, vooral omdat ze zich nu meer profileren als fabrikant en ook steeds serieuzer worden als zodanig, de auto's hebben voor mij nét dat beetje meer flair, "echtheid", maar vooral naamsbekendheid bij verkoop, dat ik dat wel zou aandurven, echter ik ben geen fan van importeren, heeft zo'n R500 eigenlijk gewoon typegoedkeuring? Kan ik die met een COC gewoon hierheen halen zonder problemen, of is het meer een Ariel principe (naar de RDW, heel bijdehand zijn, beetje bluffen en bidden dat het lukt :D)

Een Donkervoort had ik altijd een hoge pet van op, tot ik er wat meer mee te maken heb gehad recent, ik twijfel of ik daar mijn geld in moet steken, zeker gezien de omloopsnelheid van mijn wishlist...

Een KTM heeft geen dak en raam, wat mij vreselijk doet twijfelen of ik daarheen terug wil...dat vind ik in de basis het coolste wat er bestaat, maar ik herinner me dat het onmogelijk een weekend ring plannen ivm weer, me enorm tegen ging staan.
Alle andere punten wint de KTM, héle serieuze fabrikant, fantastisch concept met heel veel R&D, carbon tub a la hypercars, prachtige materialen, typegoedkeuring en veruit de beste naamsbekendheid in de lightweight scene...dus doorverkoop is appeltje eitje (voor mijn begrippen)

Op dit moment neig ik dus nogal richting een KTM, maar ik weet dat ik een Caterham r4/500 mét voorruit geweldig zou vinden, maar dan moet ik vrijwel zeker importeren met onzekerheden, daar heb ik geen geduld én geen zin in. (ik wil deze maand nog rijden als het ff kan)

Een Ariel is trouwens ook nog een optie, maar er staat er simpelweg geen op NL kenteken met de heftige spec die ik zoek...enkel een NA, zonder de juiste remmen, wielen, banden, rembalans enz, mist eigenlijk alle opties die ik zou willen.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 15 jul 2015, 09:45

dubbel

JP

Bericht door JP » 15 jul 2015, 10:09

Zo'n KTM lijkt wel erg gaaf.....en met die TFSI kun je mogelijk ook nog eens lekker laten kietelen bij JD engineering.... :df:

Plaats reactie