Artega is te luxe, GKD en HKT heb ik net even bekeken, maar geeft me teveel een Dax gevoel, ik wil geen échte kitkar.
Een Caterham vind ik nét kunnen, vooral omdat ze zich nu meer profileren als fabrikant en ook steeds serieuzer worden als zodanig, de auto's hebben voor mij nét dat beetje meer flair, "echtheid", maar vooral naamsbekendheid bij verkoop, dat ik dat wel zou aandurven, echter ik ben geen fan van importeren, heeft zo'n R500 eigenlijk gewoon typegoedkeuring? Kan ik die met een COC gewoon hierheen halen zonder problemen, of is het meer een Ariel principe (naar de RDW, heel bijdehand zijn, beetje bluffen en bidden dat het lukt

)
Een Donkervoort had ik altijd een hoge pet van op, tot ik er wat meer mee te maken heb gehad recent, ik twijfel of ik daar mijn geld in moet steken, zeker gezien de omloopsnelheid van mijn wishlist...
Een KTM heeft geen dak en raam, wat mij vreselijk doet twijfelen of ik daarheen terug wil...dat vind ik in de basis het coolste wat er bestaat, maar ik herinner me dat het onmogelijk een weekend ring plannen ivm weer, me enorm tegen ging staan.
Alle andere punten wint de KTM, héle serieuze fabrikant, fantastisch concept met heel veel R&D, carbon tub a la hypercars, prachtige materialen, typegoedkeuring en veruit de beste naamsbekendheid in de lightweight scene...dus doorverkoop is appeltje eitje (voor mijn begrippen)
Op dit moment neig ik dus nogal richting een KTM, maar ik weet dat ik een Caterham r4/500 mét voorruit geweldig zou vinden, maar dan moet ik vrijwel zeker importeren met onzekerheden, daar heb ik geen geduld én geen zin in. (ik wil deze maand nog rijden als het ff kan)
Een Ariel is trouwens ook nog een optie, maar er staat er simpelweg geen op NL kenteken met de heftige spec die ik zoek...enkel een NA, zonder de juiste remmen, wielen, banden, rembalans enz, mist eigenlijk alle opties die ik zou willen.