E36 328i Touring Tannengrün
- Tim N
Re: E36 328i Touring Sonderlackierung "tannengruen"
Deze rijd iig dagelijks 

- MParallel
- Auto: BMW
Haha, touché.
- Martijn_bmw
dat klinkt goed! misschien ook nog eens op mijn 325i zettenTim N schreef:Ja dit is wat ik wilde, rust bij cruizen, schreeuwen bij doorrijden.

- Riceaux
Jij hebt een elektronische gasklep. Dan hoor je deze intake ook altijd. Ik zou em er dus niet opzetten als ik jou was.Martijn_bmw schreef:dat klinkt goed! misschien ook nog eens op mijn 325i zettenTim N schreef:Ja dit is wat ik wilde, rust bij cruizen, schreeuwen bij doorrijden.
- Tim N
Wat heeft dat met elektronische gasklep te maken?
Volgens mij echt helemaal niks, als je met een elektronische gasklep normaal rijd zal hij ook niet enorm schreeuwen.
Gelijk doen Martijn, was elke cent waard.
Volgens mij echt helemaal niks, als je met een elektronische gasklep normaal rijd zal hij ook niet enorm schreeuwen.
- Riceaux
Geen idee. Is mij verteld door de leverancier van mijn simota. Die heeft het zelf getest volgens mij.Tim N schreef:Wat heeft dat met elektronische gasklep te maken?
- Martijn_bmw
lijkt me idd vreemd als dat uitmaakt volgens mij geeft zo'n ding gewoon meer geluid naarmate hij meer lucht aanzuigt (en dus veel toeren).
ik zit in een erg drukke periode maar als ik straks weer wat meer rust heb ga ik er zeker eens serieus naar kijken. de 325i is verder wel af voor mijn gevoel maar kleine mod's doorvoeren is altijd leuk
)
ik zit in een erg drukke periode maar als ik straks weer wat meer rust heb ga ik er zeker eens serieus naar kijken. de 325i is verder wel af voor mijn gevoel maar kleine mod's doorvoeren is altijd leuk

- Tim N
Geen grote update, eigenlijk een saaie teller foto die ook nog niet eens scherp is.
Toch leuk om deze milestone hier even te posten:

edit ivm foto weer werkend
Toch leuk om deze milestone hier even te posten:

edit ivm foto weer werkend
Laatst gewijzigd door Tim N op 14 dec 2016, 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Niet helemaal, of de gasklep met een kabel of elektronisch bedient wordt maakt niet uit. Er is immers ook gewoon een identieke airbox van Simota voor de E46 330i. Het wordt wel anders wanneer je een motor hebt met Valvetronic (dus zonder gasklep). Bij de zescilinders is dit volgens mij pas het geval bij de E9x.Riceaux schreef:Jij hebt een elektronische gasklep. Dan hoor je deze intake ook altijd. Ik zou em er dus niet opzetten als ik jou was.Martijn_bmw schreef:dat klinkt goed! misschien ook nog eens op mijn 325i zettenTim N schreef:Ja dit is wat ik wilde, rust bij cruizen, schreeuwen bij doorrijden.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
- Robin Hartog
Het juiste knopje staat uit in ieder geval! 

-
Toch leuk gedaan hoor
De mijne gaat ook in die richting

De mijne gaat ook in die richting

- Tim N
Bij 333333 333.3 nog een keer ;-P
@ LJ, van het voorjaar toch maar eens ergens meeten dacht ik
@ LJ, van het voorjaar toch maar eens ergens meeten dacht ik
-
Best een idee natuurlijk ....... 

- Macboy
Waarom niet 222 op de teller ?
- Tim N
Gezin aanwezig dus geen fratsen 

- Tim N
Heb de Touring nu al weer twee jaar (wat lang is voor mijn doen) en het begon te kriebelen voor wat anders.
Helemaal overtuigd was ik toch niet van wat er dan wel voor weer moest gan komen zonder gelijk in Alpina regionen te gaan kijken.
Dus gaan zoeken naar een garage welke een warm hart toe draagt aan die ouwe BMW's en waar er met respect gesleuteld wordt aan je oude shoarma janker
Na goed contact met Auto Techniek Luttenberg de auto daarheen gebracht met de mededeling te kijken naar grote en kleine gebreken in een algehele check-up. Dit zodat ik ene plan de campagne zou kunnen opstellen over wat in welke volgorde aangepakt zou moeten worden komende jaren.
Er was een simpele conclusie van de monteur, de auto verkeerd in een zeer goede en nette staat.
Eigenlijk niets op aan te merken op kleine aandachtspuntjes na:
-Voorbanden onder 2,5mm (wist ik worden samen met uitlijning en fuse kogel vervangen)
-Fuse kogel l.v. minimale speling. (zie boven)
-Remblokken achter bijna op. (stonden al op de lijst samen met de schijven aangezien ik die voor het nette ook meepak)
-Remslangen achter iets ouder (volgend jaar met de remolie vervangen, maar denk dat ik ze met de achter remmen meepak) Verder staat op het programma om de auto binnenkort naar de spuiter te brengen voor de puntjes op de i.
-Krikpunten stralen en behandelen (niets schokkends meer preventief aangezien de bodyschutz daar begint te barsten en de kwaal is dat er vocht onder blijft staan met roest als gevolg)
-Puntjes steenslag op onderkant voorscherm verhelpen (nadeel van de brede wielen, na behandeling maar in de folie zetten)
Blijft toch leuk om te zien dat ze bij Luttenberg ook grote liefhebbers zijn, een eventuele overstap naar iets nieuwers in de BMW stal werd mij gelijk uit het hoofd gepraat
En ondertussen mag hij iig weer een jaartje verder
Helemaal overtuigd was ik toch niet van wat er dan wel voor weer moest gan komen zonder gelijk in Alpina regionen te gaan kijken.
Dus gaan zoeken naar een garage welke een warm hart toe draagt aan die ouwe BMW's en waar er met respect gesleuteld wordt aan je oude shoarma janker

Na goed contact met Auto Techniek Luttenberg de auto daarheen gebracht met de mededeling te kijken naar grote en kleine gebreken in een algehele check-up. Dit zodat ik ene plan de campagne zou kunnen opstellen over wat in welke volgorde aangepakt zou moeten worden komende jaren.
Er was een simpele conclusie van de monteur, de auto verkeerd in een zeer goede en nette staat.
Eigenlijk niets op aan te merken op kleine aandachtspuntjes na:
-Voorbanden onder 2,5mm (wist ik worden samen met uitlijning en fuse kogel vervangen)
-Fuse kogel l.v. minimale speling. (zie boven)
-Remblokken achter bijna op. (stonden al op de lijst samen met de schijven aangezien ik die voor het nette ook meepak)
-Remslangen achter iets ouder (volgend jaar met de remolie vervangen, maar denk dat ik ze met de achter remmen meepak) Verder staat op het programma om de auto binnenkort naar de spuiter te brengen voor de puntjes op de i.
-Krikpunten stralen en behandelen (niets schokkends meer preventief aangezien de bodyschutz daar begint te barsten en de kwaal is dat er vocht onder blijft staan met roest als gevolg)
-Puntjes steenslag op onderkant voorscherm verhelpen (nadeel van de brede wielen, na behandeling maar in de folie zetten)
Blijft toch leuk om te zien dat ze bij Luttenberg ook grote liefhebbers zijn, een eventuele overstap naar iets nieuwers in de BMW stal werd mij gelijk uit het hoofd gepraat

En ondertussen mag hij iig weer een jaartje verder

- Bijlagen
-
- IMG-20160517-WA0000.jpg (328.02 KiB) 2140 keer bekeken
- MParallel
Mooi resultaat.Tim N schreef:...-Krikpunten stralen en behandelen (niets schokkends meer preventief aangezien de bodyschutz daar begint te barsten en de kwaal is dat er vocht onder blijft staan met roest als gevolg)...
Twee weken terug voor de gein die krikdoppen (of heb jij het over de gaten aan de zijkant?) eraf gehaald. Pfff wordt je niet vrolijk van. Die dingen zijn ook hol, dus daar blijft mooi een plas water + zand in staan. Ideale roestvormer.
Ik heb ze er nu helemaal af. Dan kan alle troep eruit blijven lopen en je vangt niks op. Of wat een maat van me gedaan geeft, gaatjes in boren. Als je dan een keer op assteun wilt zetten, dan hoef je niet steeds die dop weer te monteren.
- Tim N
Heb het dan idd over de krikdoppen. (hoe de-en-monteer je ze eigenlijk?)
Zit overigens voor de remmen te denken om weer naar EBC Redstuff blokken rondom te gaan, ook op een E30 mee gereden en bevielen goed voor het gebruik. (90% normaal verkeer en af en toe rondje gasgeven)
of Yellowstuff die heb ik eerder op een e36 gereden maar moeten net iets meer opgewarmd worden voor normaal gebruik als ik het mij goed herinner.
Of heeft er iemand andere goede prijs/ kwaliteit opties?
Zit overigens voor de remmen te denken om weer naar EBC Redstuff blokken rondom te gaan, ook op een E30 mee gereden en bevielen goed voor het gebruik. (90% normaal verkeer en af en toe rondje gasgeven)
of Yellowstuff die heb ik eerder op een e36 gereden maar moeten net iets meer opgewarmd worden voor normaal gebruik als ik het mij goed herinner.
Of heeft er iemand andere goede prijs/ kwaliteit opties?
- MParallel
Die doppen zitten gewoon direct in de gaten geklikt.
beetje kracht en ze komen er zo uit. Soms lastig een nagel tussen te krijgen, dan even met zo'n plastic wedge tussen bodem en dop.
beetje kracht en ze komen er zo uit. Soms lastig een nagel tussen te krijgen, dan even met zo'n plastic wedge tussen bodem en dop.
-
Mooi, een originele frisse E36 touring zie je niet veel meer.
- Jan-Willem
Mooi Tim!
Verder geen gekke dingen dus.
Bij mijn e36 was die bij alle doppen roestig.
Stuk eruit geslepen, schoongemaakt, behandeld en nieuwe platen erop gelast.
Daarna de doppen aangepast en er op gekit.
Toen de dorpel vol geknalt met wax voor holle ruimtes.
Er zitten veel afwaterings gaten in de dorpel, ik dacht dat het bij die doppen niet het laagste punt is.
Verder geen gekke dingen dus.
Ben benieuwd welke troep daar uit zou moeten lopen?MParallel schreef:Mooi resultaat.Tim N schreef:...-Krikpunten stralen en behandelen (niets schokkends meer preventief aangezien de bodyschutz daar begint te barsten en de kwaal is dat er vocht onder blijft staan met roest als gevolg)...
Twee weken terug voor de gein die krikdoppen (of heb jij het over de gaten aan de zijkant?) eraf gehaald. Pfff wordt je niet vrolijk van. Die dingen zijn ook hol, dus daar blijft mooi een plas water + zand in staan. Ideale roestvormer.
Ik heb ze er nu helemaal af. Dan kan alle troep eruit blijven lopen en je vangt niks op. Of wat een maat van me gedaan geeft, gaatjes in boren. Als je dan een keer op assteun wilt zetten, dan hoef je niet steeds die dop weer te monteren.
Er zitten veel afwaterings gaten in de dorpel, ik dacht dat het bij die doppen niet het laagste punt is.
- MParallel
Sja, geen idee. Maar ze waren alle 4 tot de rand gevuld met water en zand. En dat is wat telt.Jan-Willem schreef:...Ben benieuwd welke troep daar uit zou moeten lopen?
Dus dichtmaken zou ik zelf niet doen, dan hoopt zich op andere plekken die troep op.
Door regen/sneeuw/etc rijden, water komt overal tussen.
Zou leuk zijn eens met zo'n endoscoop in die bak te kijken.