22 en 23 september: Toeren in de Eifel en Racen op de Ring
- Paskal
- Auto: meerdere
Re: 22 en 23 september: Toeren in de Eifel en Racen op de Ri
Leuke foto's Robin, maar waarom steady bij start-finish en daarna alleen maar op een in mijn ogen slechte foto-lokatie bij Breidscheid? Er zijn zoveel mooiere plekken rondom de Ring om perfecte actie-foto's te maken.
Marcel, sterkte met je herstel!
- Robin Hartog
De foto's bij de ingang heb ik gemaakt zodat elke auto er sowieso statisch een keer op stond (wellicht overkill). En ik ben niet goed genoeg bekend voor de leuke foto-locaties rond de NS en had te weinig tijd om aan de hand van jouw PDF op jouw site de mooie locaties op te zoeken.. Maar dankzij jouw lijstje heb ik wel Breidscheid kunnen vinden (waarvoor dank). Opzich vond ik het niet eens zo'n heel slechte locatie. Maar ik denk dat ik er wel vaker heen ga om alle foto-locaties te ontdekken.Paskal schreef:Leuke foto's Robin, maar waarom steady bij start-finish en daarna alleen maar op een in mijn ogen slechte foto-lokatie bij Breidscheid? Er zijn zoveel mooiere plekken rondom de Ring om perfecte actie-foto's te maken.

-
Knappe foto's, Robin! Eens wat andere hoeken/posities dan degene de meesten.Robin Hartog schreef:De foto's bij de ingang heb ik gemaakt zodat elke auto er sowieso statisch een keer op stond (wellicht overkill). En ik ben niet goed genoeg bekend voor de leuke foto-locaties rond de NS en had te weinig tijd om aan de hand van jouw PDF op jouw site de mooie locaties op te zoeken.. Maar dankzij jouw lijstje heb ik wel Breidscheid kunnen vinden (waarvoor dank). Opzich vond ik het niet eens zo'n heel slechte locatie. Maar ik denk dat ik er wel vaker heen ga om alle foto-locaties te ontdekken.Paskal schreef:Leuke foto's Robin, maar waarom steady bij start-finish en daarna alleen maar op een in mijn ogen slechte foto-lokatie bij Breidscheid? Er zijn zoveel mooiere plekken rondom de Ring om perfecte actie-foto's te maken.
- Kasteel
OnlineKasteel schreef:Vlotte ronde van G samen met de GT2RS:
Naar verwachting vannacht online (is nu aan het uploaden)

- Macboy
- frankv
@Macboy, ze hebben je in de briefing toch wel verteld dat je op de Ring niet achteruit mag rijden?
Tjemig, wat een snelheidsverschil, ik ben ergens wel blij dat ik het bij de zondag gehouden heb...
Tjemig, wat een snelheidsverschil, ik ben ergens wel blij dat ik het bij de zondag gehouden heb...
- GTRene
idd ik zag een

-
OnlineFabian
Mooie beelden weer hoorKasteel schreef:OnlineKasteel schreef:Vlotte ronde van G samen met de GT2RS:
Naar verwachting vannacht online (is nu aan het uploaden)

Ongekend hoe hard zo'n GT2RS accelereert he

- Gerwin Ring
Ja is echt een heel cool apparaat! Lijkt me super exciting om met zo'n ding te knallen!Fabian schreef:
Ongekend hoe hard zo'n GT2RS accelereert he
- Peter Tunissen
Voor de meelevers...
Inmiddels is Marcel al weer aan de beterende hand en hij hoopt vandaag naar een ziekenhuis in Nederland te mogen.
Marcel, ook nog eens langs deze weg: heel veel beterschap en we hopen je snel weer op een circuit te mogen begroeten!
Inmiddels is Marcel al weer aan de beterende hand en hij hoopt vandaag naar een ziekenhuis in Nederland te mogen.
Marcel, ook nog eens langs deze weg: heel veel beterschap en we hopen je snel weer op een circuit te mogen begroeten!

-
OnlineFabian
Peter Tunissen schreef:Voor de meelevers...

- GTRene
gelukkig maar, hopelijk spoedig herstel 

- Marcel H.
Hierbij een update n.a.v. mijn crash:
Oorzaak
Ik heb me simpelweg vergist in 2 bochtcombinaties.
Het was een blinde bocht: ik verwachtte een bocht met een flauw links-rechts knikje, maar dit bleek een echte bocht naar links en vervolgens een bocht naar rechts te zijn. Ik nam veel te veel snelheid mee voor deze bochten. In de bocht naar links kon in mijn auto net uit de vangrail houden, maar toen reed ik met 2 wielen (dacht niet alle 4, maar dat weet ik niet zeker) door het gras en stuiterde over de binnenste curbstones van de bocht naar rechts, met nog steeds veel te veel snelheid en een totaal verkeerde lijn...
Vervolgens raakte ik redelijk frontaal met de linker voorkant de vangrail aan de buitenkant van de bocht.
Achteraf had ik m'n auto misschien juist wel tegen de vangrail van de 1e bocht moeten sturen, maarja, dat was niet mijn instinct en achteraf makkelijk praten...
Kan iemand mij vertellen in welke bocht het gebeurd is? Wehrseifen?
Gezondheid
Bij het ongeluk heb ik een klaplong en een lichte hersenschudding opgelopen.
Ik ben direct met lichte spoed geopereerd in het ziekenhuis in Adenau en heb een drain in m'n linker long gekregen. Ik moest tot woensdagochtend op de intensive care verblijven, en van woensdagmiddag tot vrijdag 27 september mocht ik op de normale afdeling verblijven.
Elke dag zijn er foto's van m'n longen gemaakt, waarbij m'n longen duidelijk herstelden.
Donderdag mocht de drain eruit.
Vrijdag 27 september werd ik door de artsen "transport fähig" verklaard en mocht ik door mijn ouders naar Nederland vervoerd worden.
Sinds zaterdag 28 september ben ik thuis. De 1e week moest ik heel rustig aan moet doen, zodat het lichaam kon herstellen, en long-fysio-oefeningen doen. Nu is het de 2e week en kan ik wat meer gaan proberen te doen. Ik verwacht ergens volgende week weer te beginnen met werk, waarschijnlijk eerst halve dagen.
Op dit moment heb ik helaas nog wel wat lichamelijke klachten: hoofdpijn, pijn in m'n borst als ik iets anders doe als normaal ademen (hoesten, niesen, etc.) en nekpijn. Gelukkig merk ik dat het elke dag wat beter gaat en de pijn minder wordt.
Als ik bedenk dat ik 2 weken geleden nog op de intensive care lag, dan mag ik zeker niet klagen.
Over 2 weken moet ik controle foto's van de longen laten maken.
De auto
De auto is total loss. Alles is krom en kapot. Blok en versnellingsbak zijn kapot, auto is krom.
Zonde, want het was een Subaru Impreza GT@ waar er maar 2 van gemaakt zijn..
Het wrak is inmiddels verkocht en opgehaald.
Toekomst
Ik ga ervan uit dat al mijn lichamelijke klachten met de tijd over gaan. Dit zal nog wel wat tijd kosten.
DF verliest wel een klant, want ik ga nooit meer rijden op de Nordschleife en dit ongeluk is voor mij ook reden om te stoppen met mijn trackday hobby. Ik heb op vele mooie circuits gereden en ben blij dat ik de Bilster Berg nog heb mogen ervaren (die's meesterlijk), maar nu vind ik het mooi geweest.
Ik blijf nog wel actief op DF, want auto's blijven leuk speelgoed!
Bedankt voor het medeleven.
@Peter en Gert: bedankt voor jullie aanwezigheid en hulp in het ziekenhuis.
Wellicht tot ziens bij een toertocht oid!
Oorzaak
Ik heb me simpelweg vergist in 2 bochtcombinaties.
Het was een blinde bocht: ik verwachtte een bocht met een flauw links-rechts knikje, maar dit bleek een echte bocht naar links en vervolgens een bocht naar rechts te zijn. Ik nam veel te veel snelheid mee voor deze bochten. In de bocht naar links kon in mijn auto net uit de vangrail houden, maar toen reed ik met 2 wielen (dacht niet alle 4, maar dat weet ik niet zeker) door het gras en stuiterde over de binnenste curbstones van de bocht naar rechts, met nog steeds veel te veel snelheid en een totaal verkeerde lijn...
Vervolgens raakte ik redelijk frontaal met de linker voorkant de vangrail aan de buitenkant van de bocht.
Achteraf had ik m'n auto misschien juist wel tegen de vangrail van de 1e bocht moeten sturen, maarja, dat was niet mijn instinct en achteraf makkelijk praten...
Kan iemand mij vertellen in welke bocht het gebeurd is? Wehrseifen?
Gezondheid
Bij het ongeluk heb ik een klaplong en een lichte hersenschudding opgelopen.
Ik ben direct met lichte spoed geopereerd in het ziekenhuis in Adenau en heb een drain in m'n linker long gekregen. Ik moest tot woensdagochtend op de intensive care verblijven, en van woensdagmiddag tot vrijdag 27 september mocht ik op de normale afdeling verblijven.
Elke dag zijn er foto's van m'n longen gemaakt, waarbij m'n longen duidelijk herstelden.
Donderdag mocht de drain eruit.
Vrijdag 27 september werd ik door de artsen "transport fähig" verklaard en mocht ik door mijn ouders naar Nederland vervoerd worden.
Sinds zaterdag 28 september ben ik thuis. De 1e week moest ik heel rustig aan moet doen, zodat het lichaam kon herstellen, en long-fysio-oefeningen doen. Nu is het de 2e week en kan ik wat meer gaan proberen te doen. Ik verwacht ergens volgende week weer te beginnen met werk, waarschijnlijk eerst halve dagen.
Op dit moment heb ik helaas nog wel wat lichamelijke klachten: hoofdpijn, pijn in m'n borst als ik iets anders doe als normaal ademen (hoesten, niesen, etc.) en nekpijn. Gelukkig merk ik dat het elke dag wat beter gaat en de pijn minder wordt.
Als ik bedenk dat ik 2 weken geleden nog op de intensive care lag, dan mag ik zeker niet klagen.
Over 2 weken moet ik controle foto's van de longen laten maken.
De auto
De auto is total loss. Alles is krom en kapot. Blok en versnellingsbak zijn kapot, auto is krom.
Zonde, want het was een Subaru Impreza GT@ waar er maar 2 van gemaakt zijn..
Het wrak is inmiddels verkocht en opgehaald.
Toekomst
Ik ga ervan uit dat al mijn lichamelijke klachten met de tijd over gaan. Dit zal nog wel wat tijd kosten.
DF verliest wel een klant, want ik ga nooit meer rijden op de Nordschleife en dit ongeluk is voor mij ook reden om te stoppen met mijn trackday hobby. Ik heb op vele mooie circuits gereden en ben blij dat ik de Bilster Berg nog heb mogen ervaren (die's meesterlijk), maar nu vind ik het mooi geweest.
Ik blijf nog wel actief op DF, want auto's blijven leuk speelgoed!

Bedankt voor het medeleven.
@Peter en Gert: bedankt voor jullie aanwezigheid en hulp in het ziekenhuis.
Wellicht tot ziens bij een toertocht oid!

Laatst gewijzigd door Marcel H. op 08 okt 2013, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
mooi dat je weer thuis bent
zo te horen heb je goed pech gehad tijdens de impact, beterschap en idd DF meeting en of toerrit e.d. kan ook heel leuk zijn

zo te horen heb je goed pech gehad tijdens de impact, beterschap en idd DF meeting en of toerrit e.d. kan ook heel leuk zijn

-
Goed te horen dat het beter gaat! Ik kan je helaas niet zeggen welke bocht het is want zo goed ken ik het circuit niet. Het enige wat ik heb is een foto van de wagen op de parking.
Hopelijk ben je snel weer de oude en kan je nog genieten van het rijden.
Hopelijk ben je snel weer de oude en kan je nog genieten van het rijden.

- Peter Tunissen
Wipperman had ik begrepen, Marcel.
Jammer dat je stopt met circuirijden, maar hopelijk tot een toertocht of als toeschouwer in de pits inderdaad!
Jammer dat je stopt met circuirijden, maar hopelijk tot een toertocht of als toeschouwer in de pits inderdaad!

-
OnlineFabian
Wipperman inderdaad.
Sterkte met je herstel!!!!
Sterkte met je herstel!!!!
-
Pff, als je de snelheid er niet meer uit kon halen, kan je met een aardige klapper eindigen @ wipperman ja....
Sterkte met het verdere herstel!
Sterkte met het verdere herstel!
- Paskal
- Auto: meerdere
Goed om weer wat van je te lezen Marcel
Je had wel pech dat je zo hard redelijk frontaal in de vangrail bent geklapt. Het gaat daar (waar niet op de Ring?) vaker fout en heb het een aantal malen live als toeschouwer mee mogen maken, maar veelal is de snelheid er bij die mensen flink uit of schampt men de vangrail.
Zonde, maar wel begrijpelijk dat je het circuitrijden voor gezien houdt als je eens zoiets mee hebt gemaakt.
Sterkte met je verdere herstel!

Je had wel pech dat je zo hard redelijk frontaal in de vangrail bent geklapt. Het gaat daar (waar niet op de Ring?) vaker fout en heb het een aantal malen live als toeschouwer mee mogen maken, maar veelal is de snelheid er bij die mensen flink uit of schampt men de vangrail.
Zonde, maar wel begrijpelijk dat je het circuitrijden voor gezien houdt als je eens zoiets mee hebt gemaakt.
Sterkte met je verdere herstel!
- Alexander
heel veel sterkte en beterschap!
- Robin Hartog
Goed om te horen dat het herstel aanwezig is! Begrijpelijk dat je wel stopt met circuitrijden ja.Sterkte en beterschap!
- ProfZB
Marcel,
Goed om te horen dat het beter gaat!
Beterschap man!
Goed om te horen dat het beter gaat!
Beterschap man!
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Beterschap Marcel! Fijn dat je er nog bent!
Moedig en toch ook prettig dat je ook je ervaringen met ons deelt. Op een of andere manier is het toch prettiger om te weten wat er gebeurd is. Veel mensen maakten zich toch wel zorgen nadat ze je naast de auto gezien hadden.
Jammer dat je op deze wijze je hobby kwijt raakt.
Nog maals beterschap, en sterkte met de verdere verwerking.
Groet, Han
Moedig en toch ook prettig dat je ook je ervaringen met ons deelt. Op een of andere manier is het toch prettiger om te weten wat er gebeurd is. Veel mensen maakten zich toch wel zorgen nadat ze je naast de auto gezien hadden.
Jammer dat je op deze wijze je hobby kwijt raakt.
Nog maals beterschap, en sterkte met de verdere verwerking.
Groet, Han
- Macboy
Beterschap kerel
Je verhaal schudt andere mensen hopelijk weer wakker dat het een gevaarlijk circuit kan zijn als je hem niet helemaal kent.

Je verhaal schudt andere mensen hopelijk weer wakker dat het een gevaarlijk circuit kan zijn als je hem niet helemaal kent.
- frank de jonge
Beterschap Marcel!