Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
dvh

Re: Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt ve

Bericht door dvh » 09 apr 2013, 13:30

Afbeelding

Roy RS

Bericht door Roy RS » 09 apr 2013, 13:38

hmm, jammer, het werd net interessant

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 13:40

Roderik_ schreef:
Eric H schreef:Het is mij eigenlijk niet helemaal duidelijke wat Roderik z'n rol hierin is... ?

Luco z'n rol is duidelijk, die maakt zich boos over het feit dat iemand van RTC iemand van DF een naaistreek levert.
Martje als partij kan ik me ook wel voorstellen, dat hoeft geen uitleg.

Maar Roderik lijkt toch de schijn te wekken dat hij de verkoper aan het verdedigen is, ondanks dat duidelijk is ( uit de verhalen van Ferry en Martje ) dat de verkoper geen fris spelletje heeft gespeeld...

Maar ik pak de :popcorn: er weer bij.
Dit heeft alles in zich om te ontsporen, en als goede ramptoerist wil ik dan wel op de eerste rij zitten :TV kijken:
Verdedigen is een groot woord. Ik ken (toevallig) het verhaal nu van twee kanten. Het is me ook duidelijk dat er informatie achtergehouden wordt en dan niet het complete verhaal hier te lezen is. Om dan maar lukraak conclusies te trekken en mensen af te branden is gewoon 'not done' in mijn ogen.
Net zo 'not done' als de koper hier met de verkopende partijen is omgegaan overigens. Laat dat duidelijk zijn.

Verder vind ik het wel genoeg zo. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en nu ga ik weer aan het werk.
Veel plezier nog :wink:
Ik neem aan dat je het dikgedrukte andersom bedoelt?
Roderik, ja ik kan me hier ontzettend kwaad om maken, natuurlijk weten we allemaal dat het gebeurd, maar om bewust dingen te verzwijgen (en daarom heeft die hem op de rtc waarschijnlijk nooit aangeboden, omdat men daar mensen zitten die de geschiedenis kennen) vind ik echt not done, hij heeft de auto toen gekocht en aan hem is de volledige geschiedenis bekend gemaakt, het komt mij over als ff snel geld maken en niks zeggen van de mankementen, helaas voor hem is de rs markt niet zo bloeiend en was dat snelle verdienen er ff niet bij.
Het ergste vind ik de mankementen verzwijgen en nu waarschijnlijk de nieuwe eigenaar op eventuele kosten jagen, en dan op de rtc de vermoorde onschuld spelen.
Ik ken je verder niet, maar als nu een rtc-er of een familielid van jouw de auto gekocht had, zou je er dan nog zo makkelijk over denken?

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 13:47

nieuwe ronden nieuwe kansen :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2013, 13:49

Als die auto echt serieuze gebreken heeft die zijn verzwegen, heeft de verkopende partij toch gewoon een probleem? Alles afschuiven op de onderzoeksplicht van de koper lijkt me dan niet opgaan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 apr 2013, 13:51

LOL, ja, op naar de volgende ronde!
Ondanks dat Luco altijd denkt dat ik de pik op hem heb (ja, ik houd je in de gaten jongen :police: :wink: ) ben ik het wel met hem eens en begrijp ik Roderik_ z'n relaas ook niet helemaal. Tuurlijk moet je naar beide kanten kritsch kijken maar heb het id dat dat hier toch overduidelijk is? Dan zie ik geen reden om de verkoper te verdedigen.

Peric

Bericht door Peric » 09 apr 2013, 13:53

Snap ook niet zo waarom je de auto niet weg zou kunnen brengen naar de nieuwe eigenaar.
Als ik een auto te koop zou hebben zou het voor mij geen enkel probleem zijn om de auto ergens heen te rijden als ik 'm voor een goede prijs kan verkopen. Zou zonde zijn als daar de verkoop op stuk loopt.
Maar goed, dat ben ik... :)

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 13:55

Arthur schreef: (ja, ik houd je in de gaten jongen :police: :wink: ) .
Ik zal niks meer zeggen over het merk wat ik niet meer mag noemen :tooth:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 apr 2013, 13:56

Peric schreef:Snap ook niet zo waarom je de auto niet weg zou kunnen brengen naar de nieuwe eigenaar.
Als ik een auto te koop zou hebben zou het voor mij geen enkel probleem zijn om de auto ergens heen te rijden als ik 'm voor een goede prijs kan verkopen. Zou zonde zijn als daar de verkoop op stuk loopt.
Het is misschien niet helemaal gebruikelijk, maar ik zou er ook geen moeite mee hebben als de prijs goed is. Mooie laatste rit in je auto maken en hem met veel plezier achterlaten bij de nieuwe eigenaar :)

Tom

Bericht door Tom » 09 apr 2013, 13:57

http://www.grapheine.com/bombaytv/illus ... f3ab9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2013, 13:57

@Luco: BMW?
Mag best hoor.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2013, 13:58

Idd. Mijn cabrio heeft de vorige eigenaar (garagebedrijf weliswaar) ook bij mij thuis gebracht. En dat was toch een kleine 200km.
Peric schreef:Snap ook niet zo waarom je de auto niet weg zou kunnen brengen naar de nieuwe eigenaar.

Ferry

Bericht door Ferry » 09 apr 2013, 14:05

Roderik_ schreef:Om dan maar lukraak conclusies te trekken en mensen af te branden is gewoon 'not done' in mijn ogen. Net zo 'not done' als de koper hier met de verkopende partijen is omgegaan overigens. Laat dat duidelijk zijn.
@Roderik, nuance aanbrengen is altijd goed, maar ik heb zelf niet het idee dat ik informatie heb achtergehouden. Heb bewust besloten mijn verhaal zo open en eerlijk mogelijk te doen, toen ik dit topic tegenkwam. Ik vond dat de andere bieder recht had op mijn verhaal. Martje of ik was de lul geweest.

Hoe dan ook vind ik persoonlijk dat de verkoper inderdaad wel genoeg op zijn vingers is getikt om zijn foutjes, zeker omdat hij ook een schikking heeft getroffen met de andere bieder. Niemand verplichte hem daartoe. De verkoper heeft fouten gemaakt in zijn manier van handelen en dat ziet ie zelf ook in, anders tref je namelijk geen schikking.

De verkoper heeft blijkbaar wat inschattingsfouten gemaakt zo blijkt uit zijn verhaal op Renault Tuning. Dat ie geen eerlijk verhaal heeft verteld is duidelijk, maar dat was mij, zoals je kunt opmaken uit mijn verhaal voor mijn aankoop al duidelijk. Om het spel mee te kunnen spelen heb ik hem dus niet geconfronteerd met het feit dat ik wist dat hij niet eerlijk was tegen mij.

@Luco. Qua reparaties gaat het wel meevallen. Misschien moet het blok op bepaalde punten wat gereviseerd worden. Er is al veel vernieuwd aan het blok door de eerste eigenaar, weet ik uit betrouwbare bron en tonen mijn facturen. Dus het zal niet direct de hoofdprijs gaan kosten.

Het olie dingetje is een probleem en ga ik binnenkort laten fixen bij een professioneel revisie bedrijf. Komt allemaal goed. Verder is ie in goede staat.

Alle partijen zijn met elkaar in contact en het is opgelost. Wil er zelf ook wel klaar mee zijn en lekker van mijn auto gaan genieten. Ik ga deze week even een nieuw topic aanmaken over mijn auto in het juiste forum. :) Wellicht kan hier een slotje op, maar dat is aan de modjes.

@Tom jou filmpjes blijf ik erg grappig vinden hahahah. :rolling:
Laatst gewijzigd door Ferry op 09 apr 2013, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 09 apr 2013, 14:08

http://www.grapheine.com/bombaytv/logo- ... fec3f.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 09 apr 2013, 14:09

@Ferry,

Dan bij deze een hartelijk welkom op DF !!! :df:
En nu hééééél rap inderdaad een "mijn auto" draadje openen met véééél foto's !! :foto:

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 14:21

Haha Tom

Inderdaad, hopen dat je van de rs kan gaan genieten :thumbup:

Metchu

Bericht door Metchu » 09 apr 2013, 14:34

is het onbeleefd als ik vraag hoe de verkoper en martje hebben geschikt? ik vind dat dan wel weer netjes van die natte verkoper. Blijft een lul, maar wel een lul die met terugwerkende kracht ietwat van inzicht heeft getoond

neemt niet weg dat ik dit een geweldig interweb verhaal vind! dat verdiend ook een meme
Afbeelding

of twee :P

Afbeelding

Afbeelding

Arthur

Bericht door Arthur » 09 apr 2013, 14:36

:lol:

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 14:37

Ja een Renault kopen is ook een beetje de goden verzoeken natuurlijk :rolling:

WJ

Bericht door WJ » 09 apr 2013, 14:39

Metchu schreef:

Afbeelding

:lollerdelol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2013, 14:40

:roflol:

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 14:41

Heb je die mooie parel van een E30 nog te koop Metchu :tooth:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 09 apr 2013, 14:54

echt Metchu, ik lag me hier helemaal kapot in mijn eentje!!!! Wat een lol, DAD the renault is sold...can you bid more? :lollerdelol:

Metchu

Bericht door Metchu » 09 apr 2013, 15:14

:tooth:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 09 apr 2013, 15:17

RVV schreef:Ja een Renault kopen is ook een beetje de goden verzoeken natuurlijk :rolling:
Nou Rico! Moet dat nou zo? (zo goed Luco? :P)

Gesloten